--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: as pik » 15 lip 2018, o 19:26

@wassermann
od nowości mam spalanie 14.5/100. Jak widać, po czasie, nic nie zmalało, a nawet ciut wzrosło po tym gdy "przegryzłem" się z samochodem. Widocznie u mnie pedał przyspieszenia daje się głębiej wcisnąć ;)

M.
Ciekawe, ja po ok 6-7 tys na nowym silniku mam spadek w spalaniu ( litr mniej) mimo iż do 70 nie raz idzie max.

katmai
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
Auto: Insignia (Sport/SRI)
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Świebodzin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: katmai » 23 lip 2018, o 15:53

No i jest ona. Zdecydowałem się jednak na 1.6.
Że się tak pochwalę: Insignia 1.6T SIDI, biały sedan, 2014, kupiona w polskim salonie, odkupiona od 1 właściciela, serwisowana do końca w ASO. Przebieg 51.000km (zweryfikowany), wersja Sport/SRI.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: Buluś » 23 lip 2018, o 22:24

dokia pisze:
10 lip 2018, o 14:28
Tak, dlatego mustanga mam dopiero w planach. Albo porsche😎 -może mi je kupi kiedyś moja Love 😍
I też uważam że moją habetą spokojnie odsadze V6 kombi na autostradzie. 😂
ani do 100 na godzinę a powyżej 100 to już v6 robi co chce z 2.0T.. poczytaj o charakterystyce silników v6 które wysoki moment mają od samego dołu a nie jak 2.0 czy inne rządówki od chwili pompowania przez turbo

Dodano po 32 sekundach:
katmai pisze:
23 lip 2018, o 15:53
No i jest ona. Zdecydowałem się jednak na 1.6.
Że się tak pochwalę: Insignia 1.6T SIDI, biały sedan, 2014, kupiona w polskim salonie, odkupiona od 1 właściciela, serwisowana do końca w ASO. Przebieg 51.000km (zweryfikowany), wersja Sport/SRI.
Czyli akurat przebieg na katastrofę pod maską

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: dokia » 23 lip 2018, o 22:28

@Buluś, już wiem no, że V6 robi co chce z moim 2.0T :P . Już dowiedziałam się wcześniej, troszkę się spóźniłeś... no ok, ok :)
Radio 357 :)

myk6414

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: myk6414 » 24 lip 2018, o 06:52


Buluś pisze:
katmai pisze:
23 lip 2018, o 15:53
No i jest ona. Zdecydowałem się jednak na 1.6.
Że się tak pochwalę: Insignia 1.6T SIDI, biały sedan, 2014, kupiona w polskim salonie, odkupiona od 1 właściciela, serwisowana do końca w ASO. Przebieg 51.000km (zweryfikowany), wersja Sport/SRI.
Czyli akurat przebieg na katastrofę pod maską
Dodasz coś więcej?

katmai
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
Auto: Insignia (Sport/SRI)
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Świebodzin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: katmai » 24 lip 2018, o 08:34

katmai pisze:
23 lip 2018, o 15:53
No i jest ona. Zdecydowałem się jednak na 1.6.
Że się tak pochwalę: Insignia 1.6T SIDI, biały sedan, 2014, kupiona w polskim salonie, odkupiona od 1 właściciela, serwisowana do końca w ASO. Przebieg 51.000km (zweryfikowany), wersja Sport/SRI.
Czyli akurat przebieg na katastrofę pod maską
[/quote]

O jaką katastrofę Ci chodzi? Z tego co wiem to w silnikach A16LET (180KM) zdarzało się pęknięcie 3 tłoka, natomiast o katastrofach w A16XHT (a taki właśnie mam) nic mi nie wiadomo. o:o

myk6414

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: myk6414 » 24 lip 2018, o 09:25

No niestety 1.6 sidi (170km)tez padają....
https://www.motor-talk.de/forum/motorsc ... 08613.html
Było o tym w innym wątku. Z tego względu zalecają teraz olej dexos1 gen2. Do tego samego wniosku w zamieszczonym przeze mnie wątku doszli.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: Buluś » 24 lip 2018, o 22:35

katmai pisze:
24 lip 2018, o 08:34
katmai pisze:
23 lip 2018, o 15:53
No i jest ona. Zdecydowałem się jednak na 1.6.
Że się tak pochwalę: Insignia 1.6T SIDI, biały sedan, 2014, kupiona w polskim salonie, odkupiona od 1 właściciela, serwisowana do końca w ASO. Przebieg 51.000km (zweryfikowany), wersja Sport/SRI.
Czyli akurat przebieg na katastrofę pod maską
O jaką katastrofę Ci chodzi? Z tego co wiem to w silnikach A16LET (180KM) zdarzało się pęknięcie 3 tłoka, natomiast o katastrofach w A16XHT (a taki właśnie mam) nic mi nie wiadomo. o:o
[/quote]


A16LET i pękające tłoki to bardzo sporadyczne przypadki.. gdzieś coś ktoś słyszał.. to samo mówią w ASO niby coś jest na rzeczy ale przypadku nie było i auta które servisują mają po 200 tys i nie było problemu.. natomiast a16xht to już standard że siadają słupki przy przebiegach rzędu 40-60 tys km

myk6414

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: myk6414 » 25 lip 2018, o 07:21

Czyli że co? Zostało mi jakieś 8000km? (mam teraz 52k)

Damianiero
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 1 cze 2018, o 10:21
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: Damianiero » 26 lip 2018, o 15:51

Miałem pisać tutaj swoją opinię ale się powstrzymałem. Nie chcemy tutaj kolegi straszyć, po prostu czasami zdarzała się wada fabryczna, o której pisałem tutaj:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=5955
Pozdrawiam

katmai
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
Auto: Insignia (Sport/SRI)
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Świebodzin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: katmai » 26 lip 2018, o 21:12

Z tego co czytam wynika, że niemieckie serwisy Opla od około marca 2017 mają nakaz lania oleju Dexos1 gen. 2 do wszystkich silników benzynowych z turbiną, co znacząco obniża ryzyko wystąpienia LSPI, bądź nawet je eliminuje. Nasze serwisy olewają sprawę i nadal leją Dexos2.
Z drugiej strony to z czego robią teraz te tłoki że pękają. Kiedyś w maluchach i leopoldach non stop występowało spalanie stukowe i jakoś tłoki nie pękały.
Tak czy siak ciekawy jestem czy mając ten silnik A16XHT w 100% skazany jestem na pęknięcie tłoka czy to tylko jakiś odsetek.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2018, o 21:22 przez katmai, łącznie zmieniany 1 raz.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: norbi333 » 26 lip 2018, o 21:18

Nie olewają, bo mi do 2.0 T zalewali już nowy olej

katmai
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
Auto: Insignia (Sport/SRI)
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Świebodzin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: katmai » 26 lip 2018, o 21:25

norbi333 pisze:
26 lip 2018, o 21:18
Edit
To chyba zależy od serwisu. W Bydgoszczy zalali Dexos2, jutro zazdwonię do Zielonej Góry zobaczę co mi powiedzą.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2018, o 21:25 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

artiwie15
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: artiwie15 » 30 sie 2018, o 07:39

Moj 2.0 nft przed lift byl serwisowany w niemczech w grudniu 2017 roku i zalany jest dexos 2. Teraz kupilem millera i czekam na wymiane. Czy 2.0 turbo przed lift tez powinien miec zalany dexos 1 2 gen? Lepiej kupic 2gen czy zostac przy millerze?

myk6414

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: myk6414 » 30 sie 2018, o 09:15

W nexteam w Warszawie od grudnia 2017 leja już dexos1 gen2. Już dwa razy miałem ten olej zalany

artiwie15
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: artiwie15 » 30 sie 2018, o 15:18

Masz polifta nft czy przed?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: wassermann » 30 sie 2018, o 16:12

Kluczowe jest oznaczenie kodowe silnika GM, a nie oplowskie NFT czy NHT.
Dexos 1 Gen. 2 jest obowiązkowy dla nowej generacji silników o kodzie "LTG". Czyli w praktyce stosowanych dopiero w poliftowych 250 KM, od 2014 roku. W nowej Insi B silnik 260 KM też jest LTG.
Przedlifty 220 KM i 250 KM (4x4) miały starszą generację silników o kodach "LDK" i "LHU".

M.

artiwie15
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: artiwie15 » 30 sie 2018, o 18:25

Slyszalem o tym. Reasumujac przedlift bedzie smigal na dexos2 czy lepszym wyborem bedzie dexos 1 2gen?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: dokia » 30 sie 2018, o 19:10

Ja mam starą i przedliftową. W poniedziałek zmieniano mi olej i zapytałam jaki to będzie i powiedział kierownik serwisu że dexos1 gen2 bo już taki teraz zaleca producent do wszystkich benzynowych turbin, niezależnie od ich wieku. Dla @norbi333 też już wlano Jedynkę. Więc chyba Jedynka :) tzn ja nie znam się na tym, ale tak twierdzi ASO.
Radio 357 :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: norbi333 » 30 sie 2018, o 19:13

To samo powiedziało moje aso

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”