Ciekawe, ja po ok 6-7 tys na nowym silniku mam spadek w spalaniu ( litr mniej) mimo iż do 70 nie raz idzie max.od nowości mam spalanie 14.5/100. Jak widać, po czasie, nic nie zmalało, a nawet ciut wzrosło po tym gdy "przegryzłem" się z samochodem. Widocznie u mnie pedał przyspieszenia daje się głębiej wcisnąć
M.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
@wassermann
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
- Auto: Insignia (Sport/SRI)
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Świebodzin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
No i jest ona. Zdecydowałem się jednak na 1.6.
Że się tak pochwalę: Insignia 1.6T SIDI, biały sedan, 2014, kupiona w polskim salonie, odkupiona od 1 właściciela, serwisowana do końca w ASO. Przebieg 51.000km (zweryfikowany), wersja Sport/SRI.
Że się tak pochwalę: Insignia 1.6T SIDI, biały sedan, 2014, kupiona w polskim salonie, odkupiona od 1 właściciela, serwisowana do końca w ASO. Przebieg 51.000km (zweryfikowany), wersja Sport/SRI.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
ani do 100 na godzinę a powyżej 100 to już v6 robi co chce z 2.0T.. poczytaj o charakterystyce silników v6 które wysoki moment mają od samego dołu a nie jak 2.0 czy inne rządówki od chwili pompowania przez turbo
Dodano po 32 sekundach:
Czyli akurat przebieg na katastrofę pod maską
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
@Buluś, już wiem no, że V6 robi co chce z moim 2.0T . Już dowiedziałam się wcześniej, troszkę się spóźniłeś... no ok, ok
Radio 357 :)
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Dodasz coś więcej?Buluś pisze:Czyli akurat przebieg na katastrofę pod maską
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
- Auto: Insignia (Sport/SRI)
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Świebodzin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Czyli akurat przebieg na katastrofę pod maską
[/quote]
O jaką katastrofę Ci chodzi? Z tego co wiem to w silnikach A16LET (180KM) zdarzało się pęknięcie 3 tłoka, natomiast o katastrofach w A16XHT (a taki właśnie mam) nic mi nie wiadomo.
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
No niestety 1.6 sidi (170km)tez padają....
https://www.motor-talk.de/forum/motorsc ... 08613.html
Było o tym w innym wątku. Z tego względu zalecają teraz olej dexos1 gen2. Do tego samego wniosku w zamieszczonym przeze mnie wątku doszli.
https://www.motor-talk.de/forum/motorsc ... 08613.html
Było o tym w innym wątku. Z tego względu zalecają teraz olej dexos1 gen2. Do tego samego wniosku w zamieszczonym przeze mnie wątku doszli.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
O jaką katastrofę Ci chodzi? Z tego co wiem to w silnikach A16LET (180KM) zdarzało się pęknięcie 3 tłoka, natomiast o katastrofach w A16XHT (a taki właśnie mam) nic mi nie wiadomo.
[/quote]
A16LET i pękające tłoki to bardzo sporadyczne przypadki.. gdzieś coś ktoś słyszał.. to samo mówią w ASO niby coś jest na rzeczy ale przypadku nie było i auta które servisują mają po 200 tys i nie było problemu.. natomiast a16xht to już standard że siadają słupki przy przebiegach rzędu 40-60 tys km
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Czyli że co? Zostało mi jakieś 8000km? (mam teraz 52k)
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 cze 2018, o 10:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Miałem pisać tutaj swoją opinię ale się powstrzymałem. Nie chcemy tutaj kolegi straszyć, po prostu czasami zdarzała się wada fabryczna, o której pisałem tutaj:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=5955
Pozdrawiam
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=5955
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
- Auto: Insignia (Sport/SRI)
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Świebodzin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Z tego co czytam wynika, że niemieckie serwisy Opla od około marca 2017 mają nakaz lania oleju Dexos1 gen. 2 do wszystkich silników benzynowych z turbiną, co znacząco obniża ryzyko wystąpienia LSPI, bądź nawet je eliminuje. Nasze serwisy olewają sprawę i nadal leją Dexos2.
Z drugiej strony to z czego robią teraz te tłoki że pękają. Kiedyś w maluchach i leopoldach non stop występowało spalanie stukowe i jakoś tłoki nie pękały.
Tak czy siak ciekawy jestem czy mając ten silnik A16XHT w 100% skazany jestem na pęknięcie tłoka czy to tylko jakiś odsetek.
Z drugiej strony to z czego robią teraz te tłoki że pękają. Kiedyś w maluchach i leopoldach non stop występowało spalanie stukowe i jakoś tłoki nie pękały.
Tak czy siak ciekawy jestem czy mając ten silnik A16XHT w 100% skazany jestem na pęknięcie tłoka czy to tylko jakiś odsetek.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2018, o 21:22 przez katmai, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Nie olewają, bo mi do 2.0 T zalewali już nowy olej
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 cze 2018, o 11:39
- Auto: Insignia (Sport/SRI)
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Świebodzin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
To chyba zależy od serwisu. W Bydgoszczy zalali Dexos2, jutro zazdwonię do Zielonej Góry zobaczę co mi powiedzą.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2018, o 21:25 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Moj 2.0 nft przed lift byl serwisowany w niemczech w grudniu 2017 roku i zalany jest dexos 2. Teraz kupilem millera i czekam na wymiane. Czy 2.0 turbo przed lift tez powinien miec zalany dexos 1 2 gen? Lepiej kupic 2gen czy zostac przy millerze?
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
W nexteam w Warszawie od grudnia 2017 leja już dexos1 gen2. Już dwa razy miałem ten olej zalany
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Masz polifta nft czy przed?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Kluczowe jest oznaczenie kodowe silnika GM, a nie oplowskie NFT czy NHT.
Dexos 1 Gen. 2 jest obowiązkowy dla nowej generacji silników o kodzie "LTG". Czyli w praktyce stosowanych dopiero w poliftowych 250 KM, od 2014 roku. W nowej Insi B silnik 260 KM też jest LTG.
Przedlifty 220 KM i 250 KM (4x4) miały starszą generację silników o kodach "LDK" i "LHU".
M.
Dexos 1 Gen. 2 jest obowiązkowy dla nowej generacji silników o kodzie "LTG". Czyli w praktyce stosowanych dopiero w poliftowych 250 KM, od 2014 roku. W nowej Insi B silnik 260 KM też jest LTG.
Przedlifty 220 KM i 250 KM (4x4) miały starszą generację silników o kodach "LDK" i "LHU".
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Slyszalem o tym. Reasumujac przedlift bedzie smigal na dexos2 czy lepszym wyborem bedzie dexos 1 2gen?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Ja mam starą i przedliftową. W poniedziałek zmieniano mi olej i zapytałam jaki to będzie i powiedział kierownik serwisu że dexos1 gen2 bo już taki teraz zaleca producent do wszystkich benzynowych turbin, niezależnie od ich wieku. Dla @norbi333 też już wlano Jedynkę. Więc chyba Jedynka tzn ja nie znam się na tym, ale tak twierdzi ASO.
Radio 357 :)
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
To samo powiedziało moje aso