MY16. Polift 1.6tartiwie15 pisze:Masz polifta nft czy przed?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Czy silnik 1.6T (180KM) z 2012 z przebiegiem 225000 to dobra opcja??
Cześć,
co prawda jeszcze nie jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Insigni ale jest duża szansa na to, że w ciągu kilku dni będę
Z uwagi na powyższe, chciałem zasięgnąć od Was kilku rad.
Jestem zainteresowany Oplem Insignia z silnikiem 1,6T moc 180 koni z 2012 roku o przebiegu 225000 km. Nie słyszałem aby te silniki były ponadprzeciętnie awaryjne, wiem że występują problemy z "dostawaniem drgawek/szarpaniem przez silnik" (temat poruszany kilkukrotnie na forum).
Czytałem także, że raz na kwadrylion przypadków występują problemy z tłokiem w bloku silnika.( https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2747729.html )
Moje pytanie brzmi, czy polecacie ten silnik oraz na co należy zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupowego (chodzi ogólnie o samochód)?
Jak z elektryką w tym samochodzie?
Czy faktycznie w egzemplarzach niebitych na drzwiach oraz tylnych nadkolach może pojawiać się rdza?
Czy skrzynia w tym roczniku była już lepszej jakości?
Dodam jeszcze, że z opinii 7 mechaników jeden mechanik mówi, że "łopel to zło, ło Pani, a idź Pan f hói z tym ścierwem, plastyky kepske, zawieszenie złe i ogólnie tragydia, a jeszcze ruda wychodzi", inni zaś mówią, że Opel zrobił Insignią duży postęp i jedyne na co należy "zwrócić uwagę to elektronika". Jeszcze inni, że to zależy od użytkownika.
I czy w ogóle warto zawracać sobie głowę samochodem po firmowym z takim przebiegiem?
PS 1: czytam to forum od wczoraj i na 99% nie znalazłem odpowiedzi na podobne zapytanie... Jeżeli takowe były to sorry
PS 2: podpinam się pod ten temat, bo wydaje mi się najwłaściwszy.
co prawda jeszcze nie jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Insigni ale jest duża szansa na to, że w ciągu kilku dni będę
Z uwagi na powyższe, chciałem zasięgnąć od Was kilku rad.
Jestem zainteresowany Oplem Insignia z silnikiem 1,6T moc 180 koni z 2012 roku o przebiegu 225000 km. Nie słyszałem aby te silniki były ponadprzeciętnie awaryjne, wiem że występują problemy z "dostawaniem drgawek/szarpaniem przez silnik" (temat poruszany kilkukrotnie na forum).
Czytałem także, że raz na kwadrylion przypadków występują problemy z tłokiem w bloku silnika.( https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2747729.html )
Moje pytanie brzmi, czy polecacie ten silnik oraz na co należy zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupowego (chodzi ogólnie o samochód)?
Jak z elektryką w tym samochodzie?
Czy faktycznie w egzemplarzach niebitych na drzwiach oraz tylnych nadkolach może pojawiać się rdza?
Czy skrzynia w tym roczniku była już lepszej jakości?
Dodam jeszcze, że z opinii 7 mechaników jeden mechanik mówi, że "łopel to zło, ło Pani, a idź Pan f hói z tym ścierwem, plastyky kepske, zawieszenie złe i ogólnie tragydia, a jeszcze ruda wychodzi", inni zaś mówią, że Opel zrobił Insignią duży postęp i jedyne na co należy "zwrócić uwagę to elektronika". Jeszcze inni, że to zależy od użytkownika.
I czy w ogóle warto zawracać sobie głowę samochodem po firmowym z takim przebiegiem?
PS 1: czytam to forum od wczoraj i na 99% nie znalazłem odpowiedzi na podobne zapytanie... Jeżeli takowe były to sorry
PS 2: podpinam się pod ten temat, bo wydaje mi się najwłaściwszy.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
w 1.6T jest kilka rzeczy które przy takim przebiegu mogą być do zrobienia
1. Luzy zaworowe, w tym silniku są regulowane ręcznie, pierwsze sprawdzenie i ewentualna regulacja powinna być przy 100 tys km kolejna przy 200.. kwestia czy była kiedykolwiek robiona i czy nie wypalają się już gniazda z braku regulacji.
2. Skrzynia m32, nie ważne który rok - każda się sypie i to przy dużo niższych przebiegach, możliwe nawet że przy takim nalocie była już robiona i albo już albo nie długo będzie znowu do zrobienia
3. Dwumasa - ale to już kwestia jak ktoś jeździł, podobnie jak z m32 to słaby punkt benzyn i jak ktoś nie wie jak się jeździ na dwumasie to zajedzie ją w kilkadziesiąt tysięcy km.
4. Wyciek z pod chłodniczki oleju (jest pod kolektorem wydechowym) - częsta przypadłość, podobnie jak uszkodzenie samej chłodniczki - bagienko olejowe będzie pływać w zbiorniczku wyrównawczym
5. Uszkodzona - pęknięta pokrywa zaworowa w miejscu odmy pod zaślepką z napisem ecotec - wymiana na nową pokryw wraz z uszczelką to koszt około 800 zł - po zdjęciu pokrywki (z napisem ecotec) słyszalne będzie syczenie w miejscu pęknięcia
Co do zawieszenie, Insignia ma praktycznie pancerne, tak naprawdę do 200 tys jedynie tuleje tylne przednich wahaczy, ale przy 230 tys to już się zaczną amory, banany i inne rzeczy które wieczne nie są
Zwróć uwagę na stan tarcz i klocków - tanie nie są to raz, dwa raz w roku warto zrobić ich czyszczenie z uwagi na czste przypadki blokowania hamulców (klocek nie cofa się od tarczy z nadmiaru osadu na jarzmie.
1. Luzy zaworowe, w tym silniku są regulowane ręcznie, pierwsze sprawdzenie i ewentualna regulacja powinna być przy 100 tys km kolejna przy 200.. kwestia czy była kiedykolwiek robiona i czy nie wypalają się już gniazda z braku regulacji.
2. Skrzynia m32, nie ważne który rok - każda się sypie i to przy dużo niższych przebiegach, możliwe nawet że przy takim nalocie była już robiona i albo już albo nie długo będzie znowu do zrobienia
3. Dwumasa - ale to już kwestia jak ktoś jeździł, podobnie jak z m32 to słaby punkt benzyn i jak ktoś nie wie jak się jeździ na dwumasie to zajedzie ją w kilkadziesiąt tysięcy km.
4. Wyciek z pod chłodniczki oleju (jest pod kolektorem wydechowym) - częsta przypadłość, podobnie jak uszkodzenie samej chłodniczki - bagienko olejowe będzie pływać w zbiorniczku wyrównawczym
5. Uszkodzona - pęknięta pokrywa zaworowa w miejscu odmy pod zaślepką z napisem ecotec - wymiana na nową pokryw wraz z uszczelką to koszt około 800 zł - po zdjęciu pokrywki (z napisem ecotec) słyszalne będzie syczenie w miejscu pęknięcia
Co do zawieszenie, Insignia ma praktycznie pancerne, tak naprawdę do 200 tys jedynie tuleje tylne przednich wahaczy, ale przy 230 tys to już się zaczną amory, banany i inne rzeczy które wieczne nie są
Zwróć uwagę na stan tarcz i klocków - tanie nie są to raz, dwa raz w roku warto zrobić ich czyszczenie z uwagi na czste przypadki blokowania hamulców (klocek nie cofa się od tarczy z nadmiaru osadu na jarzmie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 lut 2018, o 13:07
- Auto: Sports Tourer 1.6T
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Ktoś pisał że w 1.6 benzynie ma spalanie 8 l/100 km. Ja w swoim kombi po lift we Wrocławiu właśnie poniżej 10 l nie schodze w trasie nad morze byłem w stanie zejść na 7-8l .
Dynamika jazdy to kwestia indywidualna po mieście jest to ciężkie auto i demonem przyspieszenia nie jest natomiast w trasie czuje się zawsze bezpiecznie jeśli wyprzedzam i mocy nie brakuje.
Dynamika jazdy to kwestia indywidualna po mieście jest to ciężkie auto i demonem przyspieszenia nie jest natomiast w trasie czuje się zawsze bezpiecznie jeśli wyprzedzam i mocy nie brakuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 24 paź 2018, o 11:53
- Auto: VC FL Z20NET
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Pomorze
Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG
Dobrze gadasz. Właśnie po wnikliwym zapoznaniu się z tematem 1.6T przed liftem, stwierdziłem, że gra nie warta świeczki. Tym bardziej, że przejście z poliftowego vc z20net. W porównaniu do vc, insignia nie jedzie...