--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wybór odpowiedniego silnika
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Miałem diesla więc,wiem jak chodzi.Tylko weź pod uwagę, że diesel ma optymalne obroty.Poza tym i tak trzeba redukować,żeby coś w miarę szybko wyprzedzić.A i tak to żadna elastyczność. W benzynie również dam radę.Ale spróbuj swoim klekotem jechać na czwartym biegu 40 km/h i jeszcze przyśpieszyć.Benzyna na 4 biegu pojedzie w zakresie 40 -160 km/h i to jest elastyczność
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Benzyną jeżdżę na co dzień bo mam służbowe,i wiem ile trzeba go pocisnąć żeby tak jechało jak moja lalka w dieslu.40 na 4 biegu to teraz pokazują te seles speed-y bo niby eco driving.Swojemu autu nigdy bym nie zrobił takiej krzywdy.Ale kto bogatemu zabroni.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Ale dla benzyny to kompletnie nie szkodzi.Diesel oczywiście nie da rady. Więc nadal pytam gdzie objawia się ta elastyczność diesla
Pytanie jaką benzyną jeździsz.Czy ma 160 koni czy 60 koni.Poza tym benzyna jest wysokoobrotowa i logiczne ,że lepiej ciągnie górą czyli tam gdzie diesel już umarł
Pytanie jaką benzyną jeździsz.Czy ma 160 koni czy 60 koni.Poza tym benzyna jest wysokoobrotowa i logiczne ,że lepiej ciągnie górą czyli tam gdzie diesel już umarł
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Każdy ma swoje racje i doświadczenia oraz upodobania.Ja wolę diesla z powodu oszczędności i dość dużego momentu dostępnego niemal od samego dołu.Inni wolą benzynę i 4500,6000 tyś obrotów wyjącą ponad inne auta.Na pewno wielkopojemnosciowe benzyny mają swój urok ale jedną wadę:trzeba to nakarmić bo na wodę to są sikawki dla dzieci.A nie każdy silnik można zagazować i nowoczesne silniki Opla są tego całkiem niezłym przykładem.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
To jest jedyna zaleta diesla (oszczędność paliwa)edit.
-- 26 sty 2016, o 19:39 --
Przecież na co dzień nikt nie kręci benzyny do takich obrotów. A poniżej jest ciszej niż w klekocie ,że nie wspomnę o staniu na światłachedit.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, o 19:49 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin §5 pkt 5
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin §5 pkt 5
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Panowie,
nie chodzi mi o jazdę od 40 do 160 na 4 biegu. Chcę szybko przyspieszać od 80 do 140. Różnica od 0-100 to 0,7 sekundy na korzyść 1,6. Oba otrzymałyby bezpiecznego chipa, nie wiem jak wtedy wyglądałaby różnica.
Odnośnie spalania:
CTDI - 7 x 5pln = 35 pln
PB plus LPG - 12 x 2 pln + 0,5 x 5 = 26 pln
Różnica 9 pln na 100km, więc na 100kkm 9000pln.
Koszt instalacji to około 3500 pln. Zostaje 5500 pln na 5 lat. Nie wiem czy warto, mniejszy zasięg LPG na trasę, ale z kolei brak DPF i cisza. Dlatego pytam o te osiągi, bo jeśli diesel nie odstaje zbytnio od PB, a do tego nie ma zbyt dużych problemów z DPF to chyba bym się na niego zdecydował.
Co do głośności, obecnie jeżdżę passatem na pompowtryskach, to jest traktor:)
Jak słyszę silniki CR to wydaje mi się, że są bardzo ciche. Macie porównanie do Passata/superba tdi cr? Insignia jest głośniejsza?
nie chodzi mi o jazdę od 40 do 160 na 4 biegu. Chcę szybko przyspieszać od 80 do 140. Różnica od 0-100 to 0,7 sekundy na korzyść 1,6. Oba otrzymałyby bezpiecznego chipa, nie wiem jak wtedy wyglądałaby różnica.
Odnośnie spalania:
CTDI - 7 x 5pln = 35 pln
PB plus LPG - 12 x 2 pln + 0,5 x 5 = 26 pln
Różnica 9 pln na 100km, więc na 100kkm 9000pln.
Koszt instalacji to około 3500 pln. Zostaje 5500 pln na 5 lat. Nie wiem czy warto, mniejszy zasięg LPG na trasę, ale z kolei brak DPF i cisza. Dlatego pytam o te osiągi, bo jeśli diesel nie odstaje zbytnio od PB, a do tego nie ma zbyt dużych problemów z DPF to chyba bym się na niego zdecydował.
Co do głośności, obecnie jeżdżę passatem na pompowtryskach, to jest traktor:)
Jak słyszę silniki CR to wydaje mi się, że są bardzo ciche. Macie porównanie do Passata/superba tdi cr? Insignia jest głośniejsza?
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Skąd Ty wziąłeś cenę ropy ?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Piszę średnio, bo za chwilę będzie po 6 pln i oszczędności pójdą w DPF-a:)
Rzeczywiście przy obecnej cenie, LPG nie ma większego sensu.
Rzeczywiście przy obecnej cenie, LPG nie ma większego sensu.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Kosztów użytkowania na gazie nie znam ,bo nie mam.Mniejszy zasięg w niczym nie przeszkadza ,bo i tak warto co jakiś czas się zatrzymać dla rozprostowania kości.Z DPF jest różnie.W vectrze nie miałem z nim problemów.Braciszek w Insigni miał problemy z wypalaniem
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Dla rozprostowania kości owszem, dla tankowania już nie koniecznie. To oczywiście, nie jest tak wielki minus. Boję się rzeczywiście tego DPF-a, ale pytanie czy jeśli auto ma pewny przebieg na poziome 135kkm, to będa z nim problemy?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Zależy jak z nim obchodził się poprzedni właściciel.Aczkolwiek osobiście za bardzo nie słyszałem o jakiś wielkich problemach z nim
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Kolego, ja mam już dwa lata Insignie z silnikiem 1,6T Ogólnie jestem zadowolony. Nie znam kosztów z LPG, ale spalanie PB w mieście, jak żona dojeżdża do pracy jest w granicy 11-12l Jazda na autostradzie z prędkością 100 km/h to jakieś 7,5-8l a normalnie jadąc 130-140 km/h w trasie to około 8,5-9,5l Wcześniej miałem same diesle, faktycznie diesel z dołu jedzie lepiej, ale tu zakres obrotów jest dużo większy, dużo ciszej w aucie i szybko robi się cieplutko w zimowe dni no i nie mam DPF-adarek0808 pisze:Panowie,
nie chodzi mi o jazdę od 40 do 160 na 4 biegu. Chcę szybko przyspieszać od 80 do 140. Różnica od 0-100 to 0,7 sekundy na korzyść 1,6. Oba otrzymałyby bezpiecznego chipa, nie wiem jak wtedy wyglądałaby różnica.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Ok dzięki za pomoc. Przy 160-170 jest pewno 11-12. Za wysokie to spalanie dla mnie. Będzie diesel.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Oficjalne dane z cennika Opla na Niemcy - rok 2012 - podają "elastyczność" w przedziale 80-120 km/h na V. biegu.
Dla 1.6T 180KM to jest 9.9 sek
Dla 2.0 CDTi 160 KM to jest 8.7 sek, a w odmianie ecoFlex 10.2 sek.
Tylko kto przyspiesza od 80 do 120 na V. jeśli zależy mu na szybkim manewrze?
W benzynie robi się to wyłącznie na III., a w dieslu na IV., choć bywa że i z III. się zaczyna (miałem 1.9 CDTI zrobione na 180 KM / 400 Nm i też redukowałem i ganiałem w zakresie 3000-5000 rpm jak trzeba było ostrzej jechać...)
M.
Dla 1.6T 180KM to jest 9.9 sek
Dla 2.0 CDTi 160 KM to jest 8.7 sek, a w odmianie ecoFlex 10.2 sek.
Tylko kto przyspiesza od 80 do 120 na V. jeśli zależy mu na szybkim manewrze?
W benzynie robi się to wyłącznie na III., a w dieslu na IV., choć bywa że i z III. się zaczyna (miałem 1.9 CDTI zrobione na 180 KM / 400 Nm i też redukowałem i ganiałem w zakresie 3000-5000 rpm jak trzeba było ostrzej jechać...)
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
- Auto: Insignia 250KM 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: Wybór odpowiedniego silnika
To się zdziwisz ile diesel pali przy tych prędkościach. Może z moim coś nie tak ale na trasie minimum 140km/h średnio 8l/100km. Przy dynamicznej i szybkiej jeździe +180km/h trasa + miasto spokojnie 10ldarek0808 pisze:Ok dzięki za pomoc. Przy 160-170 jest pewno 11-12. Za wysokie to spalanie dla mnie. Będzie diesel.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, o 09:01 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
W benzynie te 11-12 przy tych prędkościach jest chyba też nieosiągalne.
Wysłane z mojego Nokia 3310
Wysłane z mojego Nokia 3310
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Jak masz napęd AWD i ciężką nogę, do tego włączony tryb sportowy to spalanie w granicach 11-12l/100 da się osiągnąć, wiem bo mi się udało na moim dieselku
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Ja jadąc z Holandii do Polski z Boxem na dachu i tempomat ustawiony na 130-140 km/h, to spalanie z dystrybutora wyszło niecałe 10Lhuki1 pisze:W benzynie te 11-12 przy tych prędkościach jest chyba też nieosiągalne
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk