--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wybór odpowiedniego silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: kuba89 » 19 wrz 2016, o 21:26

@supi głos rozsądku ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: supi » 19 wrz 2016, o 22:07

Cóż ja akurat dużo nie jeżdżę po mieście, bo porażka jest z parkowaniem i korkami. Co do diesla nieco dobijający jest temat jak jednak jeździsz po mieście, a tu sru załącza się wypalanie DPF........ a tu właśnie jest człowiek u celu.... no i z rozsądku zmiana planów powiązana z kretyńską rundką dookoła aż się wypali, bo to jednak nadal taniej, niż po kilku takich przerwanych wypalaniach lecieć wymieniać olej lub do serwisu awaryjnie wypalać DPF'a. Oczywiście ja akurat świadomie wziąłem klekota, bo jest to wypadkowa kilku kwestii i jest to mój pierwszy diesel, dlatego piszę jakie mam uwagi. Wybierając auto grunt aby zrobić to świadomie, a nie patrzeć tylko na spożycie paliwa. Przy Pb przecież można też wybrać jakiś silnik znoszący LPG..........co prawda butla powędruje do wnęki i koło zapasowe ograniczy przestrzeń bagażnika, no ale coś za coś. Istotny jest też koszt serwisu. Układy zasilania silnika w ON są droższe zdecydowanie w naprawie i czasem samo to przebije koszta paliwa silnika Pb. Co do przemyśleń nad tym "jaki silnik by mi tu pasował " , to już po miesiącu wzdychałem "ach gdyby tu było V6" :lol: Na ale to skrajność w stronę komfortu i przyjemności z jazdy. :D Warto choć chwilę przejechać się każdym autem co ma się "na celowniku" aby wybrać coś najbardziej pasującego. Co do diesla .......... jednak ten moment obrotowy, to fajna rzecz w trasie przy wyprzedzaniu....to duży plus. Ostatnio średnia spożycia ropuchy mojego auta to 6 - 6,5 L/100 przy ok. 1/3 w mieście.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 20 wrz 2016, o 06:58

Bez przesady Demonizujecie ten dpf jak by nie wiadomo jakie problemy z nim były.
Miałem vectrę, mam insignię i właściwie oba jeżdżą tylko po mieście i latem 10 km trasy nad jezioro.
Jakoś nie ma problemu z wypalanie czy wogóle z dpf. Ba w vectrze zdarzało mi się kilka razy zgadać w trakcie wypalania i jakoś nadal filtr ma się dobrze. Fakt, że diesel jest głośny, słaby i jego jedyna zaletą to spalanie.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: wassermann » 20 wrz 2016, o 10:50

Do miasta zdecydowanie PB, to przynajmniej nie będzie problemu z dpf. Owszem Pb więcej pali, ale w mieście może być bezproblemowym wyborem z tańszym serwisem.
Może w przypadku małych aut tak. Ale Insignia w wersji 2.0T do miasta to czysty idiotyzm.
Samochód świetny w trasie, ale w mieście spalanie sięgnie 18-19l /100km przy normalnej jeździe (250 KM jest, to czasem się z nich korzysta, inaczej można kupić sobie 1.4T - po co jeździć 250 KM tylko jak emeryt?)
Pomijam już fakt, że moje prawie nowe auto właśnie stoi w serwisie - przejechało zaledwie 25 tys. km, z czego maksymalnie połowę po mieście, a stan sprzęgła i dwumasy okazał się być krytyczny. Po 20 latach nagle okazało się, że albo ja nie umiem jeździć samochodem, albo Insignia nie powinna być wykorzystywana w mieście ze względu na za słabe sprzęgło do tej masy i jednocześnie mocy silnika.
P.S. Wersja z manualną skrzynią biegów, podobno z automatami nie ma takich problemów.
Mimo, że lubię Insignię i doceniam wiele jej zalet, to szczerze odradzam 2.0T dla kogoś, kto nie spędza większości czasu na długich przelotach w trasie. Do takiego użytku jest jednym z najlepszych aut w klasie "budżetowej", ale do miasta po prostu na dłuższą metę się nie nadaje, w szczególności wersja ze skrzynią ręczną. Od początku miałem z nią kłopoty, przeniesienie napędu stukało, hałasowało, płynne ruszanie było trudne, efekt widać dramatycznie wcześnie. Nie napiszę co dalej, bo to moja sprawa z GM, ale cieszę się, że leasing na 3 lata, a nie zakup na 10 lat za uciułane pieniądze. Nie do miasta.

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 20 wrz 2016, o 10:55

To weź wytłumacz to mojej żonie, bo ona uważa, że 2.8 T w automacie jest idealne do miasta. :D

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: kuba89 » 20 wrz 2016, o 11:59

@wassermann co do tego, ze 2.0t jezdzi sie cieżko po mieście, przyznam Ci racje... Ale do spalania które podałes juz nie. Moja 4x4 maximum jakie spaliła tylko miasto (Berlin) to ok 15. Ale to był Max, od tamtego czasu nie przekraczam 12-12.8


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: wassermann » 20 wrz 2016, o 12:17

Gdańsk to nie Berlin. 30-40 km dziennie, częściowo w korkach (choć nie takich "warszawskich"), a gdy wieczorem jest puściej na drodze, to jazda sprawna. I Sport zazwyczaj zapięty. Start/Stop nie używam. Klima non-stop, ogrzewanie w zimie, wentylacja w lecie. 18-19/100 od prawie roku jak mam auto to norma. Podobnie traktowana i użytkowana w tych samych warunkach Octavia 1.9TDI spala 8/100 ON (niektórzy zgłaszają 6, u mnie 8 i też wszyscy dziwią się że dużo).

M.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: mxw » 20 wrz 2016, o 15:23

No Panowie, moja 2.0T w Poznaniu pali około 15-16 L/100km tak średnio - na codziennych dojazdach 4 km do roboty. ;-)

Ale wystarczy bujnąć się tylko gdzieś dalej (nawet po mieście), i spalanie spada do tych ~13, a w spokojnej trasie do 9.5.

Taka dyskusja systemowa przypomina mi coś, ale mam inne pytanie: gdyby zapomnieć o kosztach paliwa, to diesel ma jakieś zalety?
(poza większym momentem na dole)

pozdro.,
mxw.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 20 wrz 2016, o 16:05

Żadnych włącznie z teoretycznie tym lepszym dołem.Ale mam porównanie tylko z 2.8 T

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: wassermann » 20 wrz 2016, o 16:10

Myślę, że duży moment obrotowy dostępny na dole jest u nas nadmiernie fetyszyzowany.

Jeździłem kilka lat Vectrą C z silnikiem 1.9 CDTI zrobioną na 400 Nm (nominalnie 320 Nm)
Jeżdżę Octavią 1.9 TDI z silnikiem 250 Nm
Jeżdżę Insignią 2.0T z 400 Nm, choć wysoko położonym (od 3000 rpm to się sensownie zbiera)
Od czasu do czasu wsiadam też w auto ojca - Mazda 6 (2009), 2.0 benzyna 147 KM i zaledwie niecałe 200 Nm, w dodatku silnik o opinii typowej japońskiej "wiertarki".

Pyt. I który z wymienionych najlepiej jeździ w mieście, tak aby się zebrać, zatrzymać, potoczyć, jechać z małym gazem na dwójce, na niskich obrotach - i to wszystko płynnie, lekko, łatwo i przyjemnie?

Odp. Mazda.
Zaskakująco miły silnik właśnie przy jeździe 2000 rpm, po mieście toczy się tym cicho i płynnie, auto jedzie z zadziwiającą lekkością. Większą od Vectry diesel z 400 Nm (może tuż po wymianie turbiny i kolektora dolotowego z klapami wirowymi Vectra była równie chętna na dole).
Problem w Maździe zaczyna się dopiero po depnięciu do końca. Naciskasz i nie jedzie. Niby się rozpędza, ale to nie to, brakuje pierdyknięcia czy to na dole czy wyżej - po prostu brakuje. Ale za to na niskich obrotach jeździ po mieście najlepiej ze wszystkich wymienionych modeli. Lepiej od diesli. Dodam jeszcze, że naciśnięcie gazu przy 2000 rpm w Vectrze powodowało utratę przyczepności nawet na 3. biegu jeśli asfalt był mokry., para szła w gwizdek.

Diesel - tylko niskie spalanie. Poza tym żadnych zalet. I jeszcze długo się nagrzewa. A jeździłem naprawdę miłym dieslem, ten fiatowski to była dobra konstrukcja (ciągnął do 5200 rpm na 2. i 3., nieźle, tyle że to było katowanie).

M.

szy'monn

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: szy'monn » 21 wrz 2016, o 15:58

ilu ludzi tyle opinii, a zaczęło się od dźwięku silnika:) fakty są takie ze w Insignii 2.0cdti robimy chipa na ok 190km i przy średnim spalaniu 8L/100km nie mamy dużo gorszych osiągów od 2.0T które pali 2x więcej. zyskujemy lepszy doł, elastyczność. Wychodzi an to ze 2.0t benz nie nadaje się do miasta, a w trasę będzie lepszy diesel. :roll:

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 21 wrz 2016, o 16:03

A w 2.0 T robimy program i znowu 190 koni diesla jest porażająco słabsze

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: wassermann » 21 wrz 2016, o 16:43

szy'monn pisze: Wychodzi an to ze 2.0t benz nie nadaje się do miasta, a w trasę będzie lepszy diesel. :roll:
Zdecydowanie wolę w trasie benzynę (pomijając oczywiście spalanie) - umiem korzystać z wajchy biegów, zawsze redukuję odpowiednio do potrzeb, więc mityczne elastyczności dla mnie nie istnieją. Nawet w dieslu redukowałem i wychodziłem na tym lepiej niż rozpędzając się z 2000 rpm.

Benzyna jest bardziej cicha.

I do szybkiej, ciągłej jazdy autostradą diesel niestety nie bardzo się nadaje - szczególnie chipowany metodą garażową (czyli sam program, bez modyfikacji choćby układu chłodzenia oleju). Wówczas temperatura spalin jest bardzo wysoka przy szybkiej jeździe i może zrobić kuku. Temperatura oleju też wzrasta, spadają jego parametry. Diesel najzwyczajniej nie lubi wysokich obrotów charakterystycznych dla szybkiej jazdy, w zasadzie nie powinno się utrzymywać prędkości podróżnych wyższych niż umowne 80% maksymalnej prędkości danego modelu samochodu.

Oczywiście do spokojnej jazdy diesel jak najbardziej. Ale ja zwykle wolę jechać szybciej od innych :)

M.

szy'monn

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: szy'monn » 21 wrz 2016, o 20:52

i teraz zależy co rozumiemy przez szybka jazdę. W warunkach PL na autostradzie za taka uważam ok 160-180km/h wtedy w dieslu na 6 jest ok 3-4 tys obr, i spalanie hmm 7L? w takiej benzynie przy takiej prędkości 12L? i prosze bez dywagacji o tym ze 2.0T będzie tańsze w naprawach bo... nie będzie

manki

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: manki » 21 wrz 2016, o 21:38

2.0 cdti 160km jadę 180 i mam 3000 obrotów,wszystko ma swoje plusy i minusy Obrazek

pozdro

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 22 wrz 2016, o 05:21

Bardziej chodzi o prędkości typu 200 KM/h
Zresztą mam diesla i benzynę. I jak by nie patrzeć to jedynie spalanie jest na korzyść diesla. Reszta to zdecydowanie benzyna

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: kuba89 » 22 wrz 2016, o 05:45

norbi333 pisze:A w 2.0 T robimy program i znowu 190 koni diesla jest porażająco słabsze
Dziękuje, ze to napisałeś :))))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: KaMYk » 22 wrz 2016, o 06:59

mxw pisze:gdyby zapomnieć o kosztach paliwa, to diesel ma jakieś zalety?
norbi333 pisze:Żadnych
Muszę się z tym zgodzić, choć jestem zwolennikiem diesla. Lubie dźwięk diesla i taka spokojność w pracy na niższych obrotach. Natomiast kupując teraz drugie auto dla córki, skupiałem się raczej na benzynie. Jednym z powodów było choćby to, że w czasie 6 lat eksploatacji diesla przez córkę (C3) 2 razy się zdarzyło, że zamarzło jej paliwo w filtrze.
I nie dlatego, że kupiła na jakieś no name stacji, tankuje tylko na Orlenie, bo mamy karty rabatowe, filtr wymieniany regularnie. Ot taka przypadłość diesla. Pamiętam, że w tych dniach, gdy córce zamarzło to w wielu dieslach także :)

U mnie następne auto też pewnie będzie diesel, bo, jak napisałem, lubię ich pracę.

Damianq

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Damianq » 24 lut 2017, o 22:47

Witam
Czytam dziś cały dzień Wasze forum i już mam mętlik w głowie. Do tej pory byłem nastawiony na zakup Audi A4 B7 w budżecie do około 32 tysi. Jako, że na polskim rynku nie ma co kupić (a jestem dość wymagający) szukam jakiejś alternatywy. Padło na Insignie. Nie szukam auta z salonu, ale też nie chce żeby auto było ulepem i miało na blacie 300 tysi. Akceptowalny przebieg to ok. 200 tysi. Pytanie do Was, znawców tematu. Czy w w/w budżecie jestem w stanie kupić sensowną Insignie w HB? Teoretycznie patrząc po ofertach widzę, że tak, ale jak jest naprawdę? Jeśli nie to ile musiałbym do tego dorzucić? I pytanie główne... Jaki silnik wybrać? Jestem nastawiony na auto o mocy 150KM+ więc chce się tego trzymać. Z proponowanej gamy silnikowej widzę, że w grę wchodzą 1.6T 2.0T 2.8 i 2.0 CDTI. Moje roczne przebiegi to około 15 tysi. Proszę Was o pomoc. Najbardziej, zależy mi na pomocy w wyborze silnika (zalety/wady/koszty utrzymania) i jakieś słowo od siebie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 lut 2017, o 23:08 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

Wojtas92
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
Auto: Insignia 250KM 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Poznań

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Wojtas92 » 25 lut 2017, o 06:48

Ja dwa dni temu sprzedałem swoją Isie 2.0cdti 160KM 09r, polski salon, udokumentowany przebieg 232tyś km za 29500zł i to nie było proste dla większości ze drogo i handlarze trudno... Jak robisz 15 tyś km rocznie i głównie miasto, zdecyduj się na benzynę. Po usunięciu ekologi jak dla mnie silnik 2.0cdti bez wad :p. Wszystko masz opisane na forum :)

Ps. Za kilka dni odbieram Isie 2.0T 250KM My13r.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”