--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wybór odpowiedniego silnika

ODPOWIEDZ
lufa9999
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Hattersheim am Main
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: lufa9999 » 28 wrz 2015, o 19:06

Witam.
jaki silnik jest najmniej awaryjny i zarazem dynamiczny w przypadku Insigni 2009-2010 i przebiegu do 150 000? Nie ma większego znaczenia ilość spalania lub czy diesel czy benzyna. Chodzi mi oczywiście o "normalną" moc, nie 220 KM...

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 28 wrz 2015, o 19:47

A jak to normalna moc?

lufa9999
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Hattersheim am Main
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: lufa9999 » 28 wrz 2015, o 20:34

no od 130KM...

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: peja-1991 » 28 wrz 2015, o 20:45

Albo 1,6 turbo PB albo 2,0 Dth ON
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

lufa9999
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Hattersheim am Main
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: lufa9999 » 28 wrz 2015, o 20:49

DTH, ten 160 konny?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 28 wrz 2015, o 21:21

Tak

-- 28 wrz 2015, o 21:22 --
lufa9999 pisze:no od 130KM...
To tylko ekonomia.O dynamice zapomnij

lufa9999
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Hattersheim am Main
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: lufa9999 » 28 wrz 2015, o 21:31

A na innym forum wyczytałem że lubią zacierać się na panewkach (te 160KM). Prawda to?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 28 wrz 2015, o 21:48

Niby piszą.Pytałem w swoim Aso i nie mieli takiego przypadku.

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 25 sty 2016, o 18:53

Witam wszystkich serdecznie,
zastanawiam się nad zakupem insigni poflotowej. Rozważam 2.0 ctdi 160km lub 1,6turbo plus LPG. Obecnie mam możliwość zakupu diesla z przebiegiem 135tyś (serwisowany, poflotowy samochód, opcja edition z pakietem driver - ksenony, czujniki parkowania i coś tam jeszcze) pierwsza rejestracja luty 2012 czyli równe 4 lata jazdy.

Obecnie jeżdzę paskiem 1,9 130 i wiem ze potrzebuje więcej mocy. Tego diesla chciałbym zachipować na około 180-190 km. Trochę boję się tego dpf-a - robię około 22 tyś rocznie, dojeżdżam codziennie około 15 km do pracy w jedną stronę (czasami autostradą, po południu z reguły przez nieduże miasto). Za dieslem przemawia chyba trwalszy silnik, za 1,6 turbo niższe koszty na lpg (pomijam obecnie bardzo niską cenę ropy bo nie wiadomo ile się utrzyma). Jakie są Wasze odczucia z jazdy tymi silnikami? Który lepiej się zbiera w przedziale 70-140?
Bardzo proszę o pomoc w wyborze.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, o 22:07 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: P405 » 25 sty 2016, o 18:59

Jak zrobisz program to tylko dizel . Założysz diodę i nie ma problemu z dpf.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 25 sty 2016, o 19:15

A masz porównanie jak jezżdżą oba te samochody? 1,6 turbo też można delikatnie zawirusować. Przemawia za nim szybkość nagrzewania. Bardzo interesuje mnie który silnik i o ile wypada lepiej w prędkościach 70-140?
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, o 22:09 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: P405 » 25 sty 2016, o 19:41

Nie mam, ale wiem jak się zbiera moje ponad 200 koni. Więc raczej jest to porównanie do 2.0 turbo niż do 1.6 turbo.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 25 sty 2016, o 19:58

Te ponad 200 koni jeat bezpieczne dla tego silnika, wystarczy program czy trzeba dodatkowo cos modzic?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: P405 » 25 sty 2016, o 20:07

Bezpieczne, typowo zrobiony program.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 25 sty 2016, o 20:17

Może ktoś z Kolegów wypowie się na temat 1,6 turbo?
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, o 22:09 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 25 sty 2016, o 21:06

darek0808 pisze:Bardzo interesuje mnie ktory silnik i o ile wypada lepiej w predkosciach 70-140?
Nie wiem jak 1,6 T zbiera się w Insigni,ale mam porównanie przed wirusami i po Insigni 2.0 cdti 160 koni seria i program na 180 koni oraz Astry 1,6 T 180 koni{seria na hamowni wyszła 196koni) i po programie 216 koni.Insignia w każdej konkurencji przegrywała.Nawet gdy insignia miała program,a astra jeszcze serię.
Generalnie na silnik nie narzekam.I żadnych awarii nie miałem .Wymieniałem tylko dla świętego spokoju świece i cewkę po kupnie

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 25 sty 2016, o 21:25

Jaki moment zrobiłeś na tym 1,6 w astrze? Ile było bezpieczne wg tunera? Może masz wykres z hamowni?

edit
Jaki silnik wybrałbyś stojąc przed takim wyborem i jeżdząc i dieslem i tą benzyną w Astrze, wiadomo że insignia będzie trochę wolniejsza od astry. choć astra też do lekkich nie należy....

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: profek » 25 sty 2016, o 21:44

Ja uważam że diesel bije benzynę i momentem obrotowym
(którym tak na prawdę jedzie auto) i spalaniem.Niby można zagazować 1.6 ale dla mnie to są pół środki,ten silnik fajnie odpychałby pewnie corsę albo merivę ale iska ma lekką nadwagę.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 26 sty 2016, o 05:28

darek0808 pisze:Jaki moment zrobiłeś na tym 1,6 w astrze? Ile było bezpieczne wg tunera? Może masz wykres z hamowni?

edit
Jaki silnik wybrałbyś stojąc przed takim wyborem i jeżdząc i dieslem i tą benzyną w Astrze, wiadomo że insignia będzie trochę wolniejsza od astry. choć astra też do lekkich nie należy....
W dziale tuningu jest wykres.Moment to 319 Nm.Każdy dobry tuner robi bezpieczny program.Żyłuje auto dopiero na Twoje życzenie.Miałem diesla i benzynę.Mimo większego spalania zdecydowanie Pb.

-- 26 sty 2016, o 05:30 --
profek pisze:Ja uważam że diesel bije benzynę i momentem obrotowym.
Spalaniem owszem.Ale pokaż w jakim momencie objawia się zaleta słynnego momentu w dieslu.

-- 26 sty 2016, o 05:57 --

http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... &start=300

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: profek » 26 sty 2016, o 07:23

Jadąc na 6 biegu około 120 naciśnij pedał gazu do wyprzedzania w dieslu i spróbuj tej sztuczki w benzynie.Na pewno się zorientujesz o co chodzi z momentem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”