--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wybór odpowiedniego silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Witam.
jaki silnik jest najmniej awaryjny i zarazem dynamiczny w przypadku Insigni 2009-2010 i przebiegu do 150 000? Nie ma większego znaczenia ilość spalania lub czy diesel czy benzyna. Chodzi mi oczywiście o "normalną" moc, nie 220 KM...
jaki silnik jest najmniej awaryjny i zarazem dynamiczny w przypadku Insigni 2009-2010 i przebiegu do 150 000? Nie ma większego znaczenia ilość spalania lub czy diesel czy benzyna. Chodzi mi oczywiście o "normalną" moc, nie 220 KM...
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Albo 1,6 turbo PB albo 2,0 Dth ON
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Tak
-- 28 wrz 2015, o 21:22 --
-- 28 wrz 2015, o 21:22 --
To tylko ekonomia.O dynamice zapomnijlufa9999 pisze:no od 130KM...
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
A na innym forum wyczytałem że lubią zacierać się na panewkach (te 160KM). Prawda to?
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Witam wszystkich serdecznie,
zastanawiam się nad zakupem insigni poflotowej. Rozważam 2.0 ctdi 160km lub 1,6turbo plus LPG. Obecnie mam możliwość zakupu diesla z przebiegiem 135tyś (serwisowany, poflotowy samochód, opcja edition z pakietem driver - ksenony, czujniki parkowania i coś tam jeszcze) pierwsza rejestracja luty 2012 czyli równe 4 lata jazdy.
Obecnie jeżdzę paskiem 1,9 130 i wiem ze potrzebuje więcej mocy. Tego diesla chciałbym zachipować na około 180-190 km. Trochę boję się tego dpf-a - robię około 22 tyś rocznie, dojeżdżam codziennie około 15 km do pracy w jedną stronę (czasami autostradą, po południu z reguły przez nieduże miasto). Za dieslem przemawia chyba trwalszy silnik, za 1,6 turbo niższe koszty na lpg (pomijam obecnie bardzo niską cenę ropy bo nie wiadomo ile się utrzyma). Jakie są Wasze odczucia z jazdy tymi silnikami? Który lepiej się zbiera w przedziale 70-140?
Bardzo proszę o pomoc w wyborze.
zastanawiam się nad zakupem insigni poflotowej. Rozważam 2.0 ctdi 160km lub 1,6turbo plus LPG. Obecnie mam możliwość zakupu diesla z przebiegiem 135tyś (serwisowany, poflotowy samochód, opcja edition z pakietem driver - ksenony, czujniki parkowania i coś tam jeszcze) pierwsza rejestracja luty 2012 czyli równe 4 lata jazdy.
Obecnie jeżdzę paskiem 1,9 130 i wiem ze potrzebuje więcej mocy. Tego diesla chciałbym zachipować na około 180-190 km. Trochę boję się tego dpf-a - robię około 22 tyś rocznie, dojeżdżam codziennie około 15 km do pracy w jedną stronę (czasami autostradą, po południu z reguły przez nieduże miasto). Za dieslem przemawia chyba trwalszy silnik, za 1,6 turbo niższe koszty na lpg (pomijam obecnie bardzo niską cenę ropy bo nie wiadomo ile się utrzyma). Jakie są Wasze odczucia z jazdy tymi silnikami? Który lepiej się zbiera w przedziale 70-140?
Bardzo proszę o pomoc w wyborze.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, o 22:07 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Jak zrobisz program to tylko dizel . Założysz diodę i nie ma problemu z dpf.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
A masz porównanie jak jezżdżą oba te samochody? 1,6 turbo też można delikatnie zawirusować. Przemawia za nim szybkość nagrzewania. Bardzo interesuje mnie który silnik i o ile wypada lepiej w prędkościach 70-140?
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, o 22:09 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Nie mam, ale wiem jak się zbiera moje ponad 200 koni. Więc raczej jest to porównanie do 2.0 turbo niż do 1.6 turbo.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Te ponad 200 koni jeat bezpieczne dla tego silnika, wystarczy program czy trzeba dodatkowo cos modzic?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Bezpieczne, typowo zrobiony program.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Może ktoś z Kolegów wypowie się na temat 1,6 turbo?
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, o 22:09 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Nie wiem jak 1,6 T zbiera się w Insigni,ale mam porównanie przed wirusami i po Insigni 2.0 cdti 160 koni seria i program na 180 koni oraz Astry 1,6 T 180 koni{seria na hamowni wyszła 196koni) i po programie 216 koni.Insignia w każdej konkurencji przegrywała.Nawet gdy insignia miała program,a astra jeszcze serię.darek0808 pisze:Bardzo interesuje mnie ktory silnik i o ile wypada lepiej w predkosciach 70-140?
Generalnie na silnik nie narzekam.I żadnych awarii nie miałem .Wymieniałem tylko dla świętego spokoju świece i cewkę po kupnie
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Jaki moment zrobiłeś na tym 1,6 w astrze? Ile było bezpieczne wg tunera? Może masz wykres z hamowni?
edit
Jaki silnik wybrałbyś stojąc przed takim wyborem i jeżdząc i dieslem i tą benzyną w Astrze, wiadomo że insignia będzie trochę wolniejsza od astry. choć astra też do lekkich nie należy....
edit
Jaki silnik wybrałbyś stojąc przed takim wyborem i jeżdząc i dieslem i tą benzyną w Astrze, wiadomo że insignia będzie trochę wolniejsza od astry. choć astra też do lekkich nie należy....
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Ja uważam że diesel bije benzynę i momentem obrotowym
(którym tak na prawdę jedzie auto) i spalaniem.Niby można zagazować 1.6 ale dla mnie to są pół środki,ten silnik fajnie odpychałby pewnie corsę albo merivę ale iska ma lekką nadwagę.
(którym tak na prawdę jedzie auto) i spalaniem.Niby można zagazować 1.6 ale dla mnie to są pół środki,ten silnik fajnie odpychałby pewnie corsę albo merivę ale iska ma lekką nadwagę.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
W dziale tuningu jest wykres.Moment to 319 Nm.Każdy dobry tuner robi bezpieczny program.Żyłuje auto dopiero na Twoje życzenie.Miałem diesla i benzynę.Mimo większego spalania zdecydowanie Pb.darek0808 pisze:Jaki moment zrobiłeś na tym 1,6 w astrze? Ile było bezpieczne wg tunera? Może masz wykres z hamowni?
edit
Jaki silnik wybrałbyś stojąc przed takim wyborem i jeżdząc i dieslem i tą benzyną w Astrze, wiadomo że insignia będzie trochę wolniejsza od astry. choć astra też do lekkich nie należy....
-- 26 sty 2016, o 05:30 --
Spalaniem owszem.Ale pokaż w jakim momencie objawia się zaleta słynnego momentu w dieslu.profek pisze:Ja uważam że diesel bije benzynę i momentem obrotowym.
-- 26 sty 2016, o 05:57 --
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... &start=300
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Jadąc na 6 biegu około 120 naciśnij pedał gazu do wyprzedzania w dieslu i spróbuj tej sztuczki w benzynie.Na pewno się zorientujesz o co chodzi z momentem.