--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Witam
Jak w temacie, planuje zakup Insigni z silnikiem benzynowym w wersji cosmo. Wybrałem doposażenie, felgi i zatrzymałem się na silniku.
Jako, że mam napięty budżet w grę wchodzą tylko wersje 1.8 lub 1.4 T.
Który z nich wybrać?
Samochód będę użytkowal około 10 lat więc oczekuje względnej bezawaryjności od silnika.
Przebiegi 10-15 tys km rocznie. Głównie jeżdżę w mieście do pracy i z pracy, stojąc w korkach 30 KM/h. Kilka/kilkanascie razy w roku dłuższe trasy autostrada + droga szybkiego ruchu 160-170 KM/h.
Jakie spalanie mają oba silniki w mieście i na autostradzie jadąc 170 KM/h.
Domyślam się ze 1.4 T będzie lepiej się zbierał przy mniejszych prędkościach ale jak to wygląda przy dużych prędkości w porównaniu do 1.8?
Dzięki
P.S. Nie biorę pod uwagę innych silników.
Jak w temacie, planuje zakup Insigni z silnikiem benzynowym w wersji cosmo. Wybrałem doposażenie, felgi i zatrzymałem się na silniku.
Jako, że mam napięty budżet w grę wchodzą tylko wersje 1.8 lub 1.4 T.
Który z nich wybrać?
Samochód będę użytkowal około 10 lat więc oczekuje względnej bezawaryjności od silnika.
Przebiegi 10-15 tys km rocznie. Głównie jeżdżę w mieście do pracy i z pracy, stojąc w korkach 30 KM/h. Kilka/kilkanascie razy w roku dłuższe trasy autostrada + droga szybkiego ruchu 160-170 KM/h.
Jakie spalanie mają oba silniki w mieście i na autostradzie jadąc 170 KM/h.
Domyślam się ze 1.4 T będzie lepiej się zbierał przy mniejszych prędkościach ale jak to wygląda przy dużych prędkości w porównaniu do 1.8?
Dzięki
P.S. Nie biorę pod uwagę innych silników.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
1,4 będzie palić ok 10 litrów
1,8 około 12 litrów.
Do 1,8 łatwo założyć gaz oraz nie ma turbiny i dwumasy
1,8 około 12 litrów.
Do 1,8 łatwo założyć gaz oraz nie ma turbiny i dwumasy
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:25
- Auto: I
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: B/DE
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Nie wiem skąd wziąłeś te 10litrów...
Słabo w 1.4t - a czego się spodziewasz? U mnie prędkość przelotowa była 160-180km/h ale trochę trwało żeby się rozpędzić bo 5tka i 6tka to długie biegi. W 1.8 pewnie gorzej.
With mobilephone sent.
Słabo w 1.4t - a czego się spodziewasz? U mnie prędkość przelotowa była 160-180km/h ale trochę trwało żeby się rozpędzić bo 5tka i 6tka to długie biegi. W 1.8 pewnie gorzej.
With mobilephone sent.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Benzyna z turbo będzie lepiej jeździła po mieście, tzn. patrząc na suche fakty i dane katalogowe 1.4T ma trochę większy moment i dostępny jest w szerszym zakresie obrotów. Wydaje mi się, że to przełoży się na większy komfort jazdy po mieście. A na okazjonalne trasy jeden i drugi da radę.
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
U mnie w trasie wyszło około 7,5 a miasto - no cóż około 12, tankowanie co 2 tygodnie do pełna - koszt to jakieś 500zł na miesiąc
Palnięte z mojego BlackBerry Classic przy użyciu Tapatalka
Palnięte z mojego BlackBerry Classic przy użyciu Tapatalka
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Jeśli chodzi o 1.8 to dla 1-2 osób daje radę, 4 osoby i bagaż to już słabo z przyspieszaniem na wyższych biegach. Za to 4 lata bezawaryjnej jazdy... bezcenne
Przydałyby się opinie posiadaczy 1.4T bo tych jak na lekarstwo, a 1.8 aż za dużo
Przydałyby się opinie posiadaczy 1.4T bo tych jak na lekarstwo, a 1.8 aż za dużo
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Zastanawiałem się jak jedzie 1.4 T na wyższych biegach.
Do tego są rozbieżne opinie odnośnie spalania na autostradzie w obydwu silnikach.
1.4 będzie lepszy do miasta (lepszy moment obrotowy + prawdopodobnie mniejsze spalanie)
Który będzie lepszy na autostradzie z większym załadunkiem?
Do tego są rozbieżne opinie odnośnie spalania na autostradzie w obydwu silnikach.
1.4 będzie lepszy do miasta (lepszy moment obrotowy + prawdopodobnie mniejsze spalanie)
Który będzie lepszy na autostradzie z większym załadunkiem?
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Jak pisałem wyżej 7,5 trasa 4 osoby+bagaże.
Palnięte z mojego BlackBerry Classic przy użyciu Tapatalka
Palnięte z mojego BlackBerry Classic przy użyciu Tapatalka
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Kicaj - po Warszawie 1,4 i 12 litrów potrafi spalić.
Testowałem prawie wszystkie jak nie wszystkie silniki w Insigni - taka praca, więc są to dane z moich doświadczeń i obserwacji.
Testowałem prawie wszystkie jak nie wszystkie silniki w Insigni - taka praca, więc są to dane z moich doświadczeń i obserwacji.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Testowales oba przy większych prędkościach. Jeśli tak jak możesz je porównać?peja-1991 pisze:edit .
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 13:24 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
1,4 jedzie lepiej niż 1,8.
Nie oszukujmy się, że 1,8 to muł a 1,4 odpycha się lepiej ze względu na turbine jednakże w 1,8 nie ma się co popsuć.
Nie oszukujmy się, że 1,8 to muł a 1,4 odpycha się lepiej ze względu na turbine jednakże w 1,8 nie ma się co popsuć.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Głównie chodziło mi o to że nie ma sprzęgła dwumasowego, turbiny itp
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Ale są i inne mankamenty jak pisałem wcześniej - koszt chłodnicy z wymianą u kolegi to 1k w ASO pewnie ze 3 razy tyle
Palnięte z mojego BlackBerry Classic przy użyciu Tapatalka
Palnięte z mojego BlackBerry Classic przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Zawsze jest coś co się może popsuć. Turbodoładowanie w motoryzacji stosują od lat. I w miarę dobrze zostało to dopracowane. Turbosprężarki bez trudu wytrzymują kilkaset tys km. Dwumasa w benzyniaku nie ma tak ciężkiej pracy jak w dieslu. Osobiście wybrał bym model turbo. Lepiej może 1,6. Insignia to jednak ciężki samochód. A jak ma się popsuć To w aucie jest tyle rzeczy do popsucia i drogich w naprawie, że czy to 1,4 t czy 1,8 benzyna nie ma różnicy.
1,4 Turbo jednak jest dynamiczniejsze w codziennej jeździe niz goła benzyna, którą trzeba po prostu bardziej kręcić. Kumpel przesiadł się z fabii 1,9 tdi 100 KM do zafiry 1,8 140 KM. I płacze. Bo skodziną podkręcił do 2 tys i auto jechało. A w zafirze przy 2 tys nic się nie dzieje. A głębsze wciskanie gazu powoduje większe spalanie. Jeśli komuś zależy na korzystnym połączeniu ekonomii z dynamiką to tylko benzyna turbo.
1,4 Turbo jednak jest dynamiczniejsze w codziennej jeździe niz goła benzyna, którą trzeba po prostu bardziej kręcić. Kumpel przesiadł się z fabii 1,9 tdi 100 KM do zafiry 1,8 140 KM. I płacze. Bo skodziną podkręcił do 2 tys i auto jechało. A w zafirze przy 2 tys nic się nie dzieje. A głębsze wciskanie gazu powoduje większe spalanie. Jeśli komuś zależy na korzystnym połączeniu ekonomii z dynamiką to tylko benzyna turbo.
-
- Użytkownik
- Posty: 183
- Rejestracja: 3 paź 2015, o 20:32
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
1.4T łatwo się gazuje, fajnie chodzi na gazie jak zrobi to porządny gazownik, ja nie narzekam.
Drażni trochę jazda w korkach, bo trzeba z dużym wyczuciem sprzęgło puszczać, jeśli chce się podjeżdżać bez użycia gazu, a i tak czasem może szarpnąć (porównanie mam z choćby z poprzednią VC 2.0T). Przyśpieszenie fajne jak na tak ciężki samochód i mały silnik. Jak już się wciśnie gaz to nawet fajnie się zbiera i ciągnie. Choć ja i tak mam już program na 170KM i ileś tam niutów więcej (do oryginalnego nie będę się odnosić, bo po prostu nie pamiętam już, choć tragedii nie było).
Max prędkość po programie to ok 225km/h, jednak końcówka bardzo długa, więc nawet nie próbuję jej osiągać, nawet jak się chce bardzo szybko to 200 to i tak dużo.
Jazda z prędkościami 160-170 bardzo przyjemna, silnik nie wyje, cichy, słychać opony (225/55R17) i szum powietrza gdzieś od drzwi. Spalanie przy tych prędkościach nie wiem, od zakupu jeździłem albo spokojnie, albo bardzo dynamicznie jak mnie naszło i wtedy spalanie średnie mieszane (LPG) wychodzi przy spokojnej ok 10-10,5, przy b.dynamicznej nawet 15,4.
Miałem jeden problem z tym silnikiem - przeładowanie turbiny. Działo się tak w bardzo ciepłe dni, przy dynamicznej jeździe z dużymi prędkościami i na wysokich biegach. Ja odnosiłem wrażenie, że jest po prostu za mały intercooler i nie wyrabia. Problem już występował w astrach, cruzach, rozwiązania na razie nie ma, ale jak jeżdżę normalnie jak człowiek to problem nie występuje
Drażni trochę jazda w korkach, bo trzeba z dużym wyczuciem sprzęgło puszczać, jeśli chce się podjeżdżać bez użycia gazu, a i tak czasem może szarpnąć (porównanie mam z choćby z poprzednią VC 2.0T). Przyśpieszenie fajne jak na tak ciężki samochód i mały silnik. Jak już się wciśnie gaz to nawet fajnie się zbiera i ciągnie. Choć ja i tak mam już program na 170KM i ileś tam niutów więcej (do oryginalnego nie będę się odnosić, bo po prostu nie pamiętam już, choć tragedii nie było).
Max prędkość po programie to ok 225km/h, jednak końcówka bardzo długa, więc nawet nie próbuję jej osiągać, nawet jak się chce bardzo szybko to 200 to i tak dużo.
Jazda z prędkościami 160-170 bardzo przyjemna, silnik nie wyje, cichy, słychać opony (225/55R17) i szum powietrza gdzieś od drzwi. Spalanie przy tych prędkościach nie wiem, od zakupu jeździłem albo spokojnie, albo bardzo dynamicznie jak mnie naszło i wtedy spalanie średnie mieszane (LPG) wychodzi przy spokojnej ok 10-10,5, przy b.dynamicznej nawet 15,4.
Miałem jeden problem z tym silnikiem - przeładowanie turbiny. Działo się tak w bardzo ciepłe dni, przy dynamicznej jeździe z dużymi prędkościami i na wysokich biegach. Ja odnosiłem wrażenie, że jest po prostu za mały intercooler i nie wyrabia. Problem już występował w astrach, cruzach, rozwiązania na razie nie ma, ale jak jeżdżę normalnie jak człowiek to problem nie występuje
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Dzieki za opis. Przekonuje sie bardziej do 1.4 T z opcja na LPG + chip po zakonczeniu gwarancji.
Czy mozesz napisac jakie sa orientacyjne koszty instalacji LPG do tego silnika (sekwencja czy cos lepszego?) i chip'a?
Problem z przeladowaniem turbiny wystepowal od nowosci czy pojawil sie z czasem? Opiszesz krotko jak to wyglada? Silnik wpada w tryb awaryjny przy ostrej jezdzie?
Czy mozesz napisac jakie sa orientacyjne koszty instalacji LPG do tego silnika (sekwencja czy cos lepszego?) i chip'a?
Problem z przeladowaniem turbiny wystepowal od nowosci czy pojawil sie z czasem? Opiszesz krotko jak to wyglada? Silnik wpada w tryb awaryjny przy ostrej jezdzie?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 18:17 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Użytkownik
- Posty: 183
- Rejestracja: 3 paź 2015, o 20:32
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Ja płaciłem za LPG równo 3000pln, ale po znajomości.
Reduktor AC czerwony (jak myślisz o programie to bierz już na większą moc)
wtryski :Baracudy
Komputer: Q-Box plus (ma juz w sobie jakiś emulator, który potrzebny jest do tego silnika, poza tym fajny przycisk ma, który ładnie pasuje w popielniczkę - mam przedlifta)
przewody: faro fi8
zbiornik: 67l (tylko 680x225, ja nie zwróciłem uwagi że są dwa rozmiary i włożony mam 650x250 i delikatnie podniesiona jest podłoga ( mam kombi)
Dodatkowo jeszcze jakiś drugi emulator dochodzi.
Na lpg przełącza po ok 1km jak jest ciepło na dworze, do maks 3, jak jest zimno.
Fabrycznie też wypuszczają 1.4t z lpg, jednak komputer gazu jest zintegrowany z benzynowym, wiec wszystko co z gazem trzeba by jechać do aso. Mi sie to nie widziało, bo po programie trzeba bylo troche korekt wprowadzić i nie wiem jak by aso do tej podeszło..
Za chip liczą sobie ok 1500pln. Robiłem w kreatorze mocy w wawie, hamowali, ale czy wgrali gotowca, czy sami to nie jestem w stanie napisać. Niby dłubali, hamowali i znowu dłubali i hamowali, wiec jest szansa że indywidualnie ustawiali:-)
To przeładowanie pojawiło się po dosyć ostrej jeździe (ciągle but, wyprzedzanie, kręcenie dosyć wysoko). Pierwszy raz był po którejś takiej jeździe w dzień o temp ok26-28 stopni.nastąpiło to jak ostro przyśpieszałem na 5 biegu przy 4500 albo 5000 obr.
Na forum astry podają przypuszczalnie kilka przyczyn:
- czujnik ciśnienia doładowania
- turbina
- gruszka turbiny
- nieszczelność w dolocie
- sam chip coś mógł namieszać (to są gdybania, ktoś miał pojechać i sprawdzić czy ma to jakieś uzasadnienie)
Reduktor AC czerwony (jak myślisz o programie to bierz już na większą moc)
wtryski :Baracudy
Komputer: Q-Box plus (ma juz w sobie jakiś emulator, który potrzebny jest do tego silnika, poza tym fajny przycisk ma, który ładnie pasuje w popielniczkę - mam przedlifta)
przewody: faro fi8
zbiornik: 67l (tylko 680x225, ja nie zwróciłem uwagi że są dwa rozmiary i włożony mam 650x250 i delikatnie podniesiona jest podłoga ( mam kombi)
Dodatkowo jeszcze jakiś drugi emulator dochodzi.
Na lpg przełącza po ok 1km jak jest ciepło na dworze, do maks 3, jak jest zimno.
Fabrycznie też wypuszczają 1.4t z lpg, jednak komputer gazu jest zintegrowany z benzynowym, wiec wszystko co z gazem trzeba by jechać do aso. Mi sie to nie widziało, bo po programie trzeba bylo troche korekt wprowadzić i nie wiem jak by aso do tej podeszło..
Za chip liczą sobie ok 1500pln. Robiłem w kreatorze mocy w wawie, hamowali, ale czy wgrali gotowca, czy sami to nie jestem w stanie napisać. Niby dłubali, hamowali i znowu dłubali i hamowali, wiec jest szansa że indywidualnie ustawiali:-)
To przeładowanie pojawiło się po dosyć ostrej jeździe (ciągle but, wyprzedzanie, kręcenie dosyć wysoko). Pierwszy raz był po którejś takiej jeździe w dzień o temp ok26-28 stopni.nastąpiło to jak ostro przyśpieszałem na 5 biegu przy 4500 albo 5000 obr.
Na forum astry podają przypuszczalnie kilka przyczyn:
- czujnik ciśnienia doładowania
- turbina
- gruszka turbiny
- nieszczelność w dolocie
- sam chip coś mógł namieszać (to są gdybania, ktoś miał pojechać i sprawdzić czy ma to jakieś uzasadnienie)
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Ile masz zasięgu przy takiej butli?
Z suchych wyliczeń wychodzi że około 550km
Z suchych wyliczeń wychodzi że około 550km
-
- Użytkownik
- Posty: 183
- Rejestracja: 3 paź 2015, o 20:32
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
Re: Zakup benzyna 1.8 czy 1.4T
Aktualnie testuję (i raczej postaram się już tak jeździć, bo okres szaleństwa po zakupie już minął ) normalną przepisową jazdę (droga ekspresowa/trasa/miasto) i okaże się po tankowaniu ile przejadę na 62 litrach LPG. Strzelam, że gdzieś w okolicach 600km
Wcześniej przy jeździe w większości bardzo szybkiej (głównie droga ekspresowa) i dynamicznej przejeżdżałem ok 400-460km
Wcześniej przy jeździe w większości bardzo szybkiej (głównie droga ekspresowa) i dynamicznej przejeżdżałem ok 400-460km