--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: mazmarcin » 11 sty 2021, o 19:47

Ale za to pomruk wydechu w OPC od niskich obrotów bezcenny :D
Zwykłe 2,8 tak nie mruczą.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: dokia » 11 sty 2021, o 19:50

Zależy czy to jest "zdrowy" pomruk czy ten specyficzny już 🤣
Radio 357 :)

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: xul » 11 sty 2021, o 19:51

Klocki + tarcze przód - 3k + robocizna (brembo/zimmermann)
Oleje i filtr do Haldex + dyfer + skrzynka rozdzielcza - 1k + robocizna (oryginały)
Rozrząd - 2-4.5k + robota (w zależności od producenta)
Olej automat - 500-2k (statycznie/dynamicznie)
Świece - 400-500 + robocizna
Oczywiście wszystko poza ASO. Tanio nie jest, ale fajnie mruczy ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: mazmarcin » 11 sty 2021, o 19:52

Właśnie to jedne z tych co słyszałem :D

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Krzychu99 » 15 sty 2021, o 11:41

Jak na ponad 300 konne auto segmentu D to drogo też nie jest. Zwłaszcza patrząc na konkurencję typu s4 b8 czy 335i. Nawet spalanie jest przyzwoite z tego co pamiętam jak gadaliśmy kiedyś na spocie.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: wassermann » 15 sty 2021, o 13:06

Zawsze brać mocniejszą :)
2.0T po lifcie to wcale nie jest dobry (trwały) silnik.
2.8T V6 jest lepszy, choć oczywiście droższy w serwisowaniu planowym.
W OPC masz drogie hamulce, ale napęd 4x4, zawieszenie przednie i amortyzatory masz jednakowo kosztowne w 2.0T 4x4 i OPC. Mówię o poliftach, mających z przodu HiPerStrut, no a 4x4 jest tu i tu identyczne, więc problemy i koszty takie same.
Spalanie w 2.0T 4x4 potrafi być kosmicznie wysokie - jeśli u mnie w mieście bywało i bywa w GSi 18/100, a po piraceniu autostradą nawet 20/100, to nie sądzę, by V6 spaliło więcej. Podejrzewam, że może nawet nieco mniej. Nie kieruj się zasadą że "2.0 spali mało, a V6 to smok". Przyjmij, że w przypadku Insignii oba silniki to smoki.
Brać wg stanu, ale mocno używanego 2.0T bałbym się bardziej od V6.
Czynnik radości - wiadomo co ;)

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: norbi333 » 15 sty 2021, o 17:17

2.0 T 4x4 w automacie.Pół godziny zabawy na śniegu i spalanie na poziomie 27 litrów.😃

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: as pik » 16 sty 2021, o 21:01

wassermann pisze:
15 sty 2021, o 13:06
Zawsze brać mocniejszą :)
2.0T po lifcie to wcale nie jest dobry (trwały) silnik.
2.8T V6 jest lepszy, choć oczywiście droższy w serwisowaniu planowym.
W OPC masz drogie hamulce, ale napęd 4x4, zawieszenie przednie i amortyzatory masz jednakowo kosztowne w 2.0T 4x4 i OPC. Mówię o poliftach, mających z przodu HiPerStrut, no a 4x4 jest tu i tu identyczne, więc problemy i koszty takie same.
Spalanie w 2.0T 4x4 potrafi być kosmicznie wysokie - jeśli u mnie w mieście bywało i bywa w GSi 18/100, a po piraceniu autostradą nawet 20/100, to nie sądzę, by V6 spaliło więcej. Podejrzewam, że może nawet nieco mniej. Nie kieruj się zasadą że "2.0 spali mało, a V6 to smok". Przyjmij, że w przypadku Insignii oba silniki to smoki.
Brać wg stanu, ale mocno używanego 2.0T bałbym się bardziej od V6.
Czynnik radości - wiadomo co ;)

M.
Jak wy robicie takie wyniki? :D
U mnie może raz było ponad 15 jak glupłem.

Vininr1
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 20 kwie 2021, o 19:00
Auto: brak
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Vininr1 » 27 kwie 2021, o 19:25

Witam ! czy jest ktoś na forum co ma ten model Opel Insignia OPC 4x4 z silnikiem 2.8 V6 TURBO o mocy 325KM (rocznik 2010/2011).....czy mógłby się podzielić wrażeniami... z góry dzięki ....

Pilar90
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Pilar90 » 3 lip 2021, o 14:01

Witajcie,

Szukam czegoś dla siebie i wydaje mi się, ze Insignia A z silnikiem 2,8t (260Km) z automatem to będzie to co szukam,

pytanie moje bo opinie są tak przeróżne, że sam głupieje to:

1.Czy takie zestawienie jest mocno awaryjne ? tzn skrzynia AF40 i silnik 2,8t (docelowo chciałbym go zagazować)

2.Czy dać sobie spokój i szukać innego rozwiązanie ?

3. Zwykle takie Ople są z napędem 4x4, bać się tego napędu ? czy serwis olejowy regularny będzie okej ?

4. przy jakim przebiegu mogą występować usterki w takim aucie ? (np ktos sie zbiliza do 200tys i juz sprzedaje bo wie ze czeka go remont skrzyni bo ona więcej nie wytrzyma etc)

Wiem ze największą zmorą tego jak i innych aut jest jego poprzedni właściciel ale może macie jakieś porady czego się wystrzegać przy poszukiwaniach ? albo na co zwrócić uwagę żeby nie kupić skarbonki ?

dziękuje i pozdrawiam !

kubiak2007
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pruszcz Gdański
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: kubiak2007 » 5 lip 2021, o 11:45

1) jeśli chodzi o awarie to raczej nie - standardowo, pilnować rozrządu - mimo, że jest łańcuch to potrafi dać o sobie znać
2) ja mam takie zestawienie 2.8T + AF40 + Flexride i jestem bardzo zadowolony, auto co prawda "nie odpycha" się jak na 260KM, ale po chipie i paru modyfikacjach jest już względnie OK
3) wymieniać olej co 30tkm i olej + filtr co 60tkm i będzie spokój
4) tego niestety nie powiem, sam mam aktualnie ~80tkm i póki co były /cenzura/

Bierz pod uwagę, że silnik jest dość rzadki na naszych drogach i jest problem z dostępnością niektórych części (np. wymieniałem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, do CDTI to koszt max 200zł, do 2.8T zapłaciłem 600zł - dostępny jedynie na zamówienie w ASO - czas oczekiwania 10dni). Cena serwisu na pewno jest wyższa niż w CDTI.

Pilar90
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Pilar90 » 26 sie 2021, o 17:03

Witajcie ponownie,

Czy zatem moze lepiej pojsc w 2,0t i zrobic mu chipa aby dorownał osiagami do 2,8 ?

pytam dlatego, ze serwis 2,8 jest chyba bardzo drogii w stosunku do 2,0t ?

obawiam sie, ze wymiana rozrządu moze mnie przerosną kosztami, chyba ze ktos ma porownanie i na dzien dzisiejszy moze napisac ile kosztuje wymiana tu i tu ?

Czy ten 2,0t jest bardzo awaryjny ? nie chcialbym kupic skarbonki

Chciałbym taki silnik zagazowac i wiem ze 2,8 dobrze znosi gaz zreszta 2,0t chyba tez,

prosze o podpowiedz,

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: dokia » 26 sie 2021, o 17:25

Gaz lepiej znosi 2,8t. Instalacja też tam tańsza niż 2,0t.

Koszty serwisu będą zbliżone, bo o ile rozrząd droższy bo i łańcuchów więcej, to generalnie 2,8t sprawia mniej problemów.

Wszystko zależy od poprzednich użytkowników a nie od samego auta.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Rooff_ » 26 sie 2021, o 18:31

Yyy tańsza mówisz? 4-cylindry vs. 6-cylintrów? Hmmm - nie wydaje mnie się...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: dokia » 26 sie 2021, o 18:32

Mniej psujne V6 niż rzędówka . Serio.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Rooff_ » 26 sie 2021, o 18:38

Ja pisałem o kosztach założenia instalacji LPG.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: dokia » 26 sie 2021, o 18:58

Aaa no to serio. Jak o Stag pytałam do mojej starej to mi powiedzieli 7tys bo tam wtrysk bezpośredni i to inna instalacja niż do V6. V6 była wtedy o 3tys tańsza w instalacji LPG
Radio 357 :)

Pilar90
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Pilar90 » 26 sie 2021, o 20:04

Czyli omijac raczej 2,0t i szukac 2,8 tylko ?

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: xul » 26 sie 2021, o 20:27

Nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od egzemplarza. Każdy z tych silników ma swoje wady i zalety, jak trafisz na zadbany egzemplarz to niezależnie od silnika będziesz zadowolony, jak na minę, to będzie skarbonka. Z dostępnością części do 2.8T może być trudniej, bo było mniej tych silników, choć i 2.0T ma elementy, które często padały i są ciężko dostępne, najczęściej ASO w kosmicznych cenach.

Pilar90
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Pilar90 » 29 sie 2021, o 08:40

Duzo osob tez poleca 2,0t - ja wiem ze auto uzywane ma prawo sie zepsuc ale w kazdym modelu sa silniki ktorych sie nie kupuje i chcialbym takowy omijac stad bije sie z myslami czy szukac 2,0t chip i LPG czy 2,8t i LPG
Ostatnio zmieniony 29 sie 2021, o 08:47 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”