--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Ale za to pomruk wydechu w OPC od niskich obrotów bezcenny
Zwykłe 2,8 tak nie mruczą.
Zwykłe 2,8 tak nie mruczą.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Zależy czy to jest "zdrowy" pomruk czy ten specyficzny już
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Klocki + tarcze przód - 3k + robocizna (brembo/zimmermann)
Oleje i filtr do Haldex + dyfer + skrzynka rozdzielcza - 1k + robocizna (oryginały)
Rozrząd - 2-4.5k + robota (w zależności od producenta)
Olej automat - 500-2k (statycznie/dynamicznie)
Świece - 400-500 + robocizna
Oczywiście wszystko poza ASO. Tanio nie jest, ale fajnie mruczy
Oleje i filtr do Haldex + dyfer + skrzynka rozdzielcza - 1k + robocizna (oryginały)
Rozrząd - 2-4.5k + robota (w zależności od producenta)
Olej automat - 500-2k (statycznie/dynamicznie)
Świece - 400-500 + robocizna
Oczywiście wszystko poza ASO. Tanio nie jest, ale fajnie mruczy
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Jak na ponad 300 konne auto segmentu D to drogo też nie jest. Zwłaszcza patrząc na konkurencję typu s4 b8 czy 335i. Nawet spalanie jest przyzwoite z tego co pamiętam jak gadaliśmy kiedyś na spocie.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Zawsze brać mocniejszą
2.0T po lifcie to wcale nie jest dobry (trwały) silnik.
2.8T V6 jest lepszy, choć oczywiście droższy w serwisowaniu planowym.
W OPC masz drogie hamulce, ale napęd 4x4, zawieszenie przednie i amortyzatory masz jednakowo kosztowne w 2.0T 4x4 i OPC. Mówię o poliftach, mających z przodu HiPerStrut, no a 4x4 jest tu i tu identyczne, więc problemy i koszty takie same.
Spalanie w 2.0T 4x4 potrafi być kosmicznie wysokie - jeśli u mnie w mieście bywało i bywa w GSi 18/100, a po piraceniu autostradą nawet 20/100, to nie sądzę, by V6 spaliło więcej. Podejrzewam, że może nawet nieco mniej. Nie kieruj się zasadą że "2.0 spali mało, a V6 to smok". Przyjmij, że w przypadku Insignii oba silniki to smoki.
Brać wg stanu, ale mocno używanego 2.0T bałbym się bardziej od V6.
Czynnik radości - wiadomo co
M.
2.0T po lifcie to wcale nie jest dobry (trwały) silnik.
2.8T V6 jest lepszy, choć oczywiście droższy w serwisowaniu planowym.
W OPC masz drogie hamulce, ale napęd 4x4, zawieszenie przednie i amortyzatory masz jednakowo kosztowne w 2.0T 4x4 i OPC. Mówię o poliftach, mających z przodu HiPerStrut, no a 4x4 jest tu i tu identyczne, więc problemy i koszty takie same.
Spalanie w 2.0T 4x4 potrafi być kosmicznie wysokie - jeśli u mnie w mieście bywało i bywa w GSi 18/100, a po piraceniu autostradą nawet 20/100, to nie sądzę, by V6 spaliło więcej. Podejrzewam, że może nawet nieco mniej. Nie kieruj się zasadą że "2.0 spali mało, a V6 to smok". Przyjmij, że w przypadku Insignii oba silniki to smoki.
Brać wg stanu, ale mocno używanego 2.0T bałbym się bardziej od V6.
Czynnik radości - wiadomo co
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
2.0 T 4x4 w automacie.Pół godziny zabawy na śniegu i spalanie na poziomie 27 litrów.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Jak wy robicie takie wyniki?wassermann pisze: ↑15 sty 2021, o 13:06Zawsze brać mocniejszą
2.0T po lifcie to wcale nie jest dobry (trwały) silnik.
2.8T V6 jest lepszy, choć oczywiście droższy w serwisowaniu planowym.
W OPC masz drogie hamulce, ale napęd 4x4, zawieszenie przednie i amortyzatory masz jednakowo kosztowne w 2.0T 4x4 i OPC. Mówię o poliftach, mających z przodu HiPerStrut, no a 4x4 jest tu i tu identyczne, więc problemy i koszty takie same.
Spalanie w 2.0T 4x4 potrafi być kosmicznie wysokie - jeśli u mnie w mieście bywało i bywa w GSi 18/100, a po piraceniu autostradą nawet 20/100, to nie sądzę, by V6 spaliło więcej. Podejrzewam, że może nawet nieco mniej. Nie kieruj się zasadą że "2.0 spali mało, a V6 to smok". Przyjmij, że w przypadku Insignii oba silniki to smoki.
Brać wg stanu, ale mocno używanego 2.0T bałbym się bardziej od V6.
Czynnik radości - wiadomo co
M.
U mnie może raz było ponad 15 jak glupłem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 kwie 2021, o 19:00
- Auto: brak
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Witam ! czy jest ktoś na forum co ma ten model Opel Insignia OPC 4x4 z silnikiem 2.8 V6 TURBO o mocy 325KM (rocznik 2010/2011).....czy mógłby się podzielić wrażeniami... z góry dzięki ....
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Witajcie,
Szukam czegoś dla siebie i wydaje mi się, ze Insignia A z silnikiem 2,8t (260Km) z automatem to będzie to co szukam,
pytanie moje bo opinie są tak przeróżne, że sam głupieje to:
1.Czy takie zestawienie jest mocno awaryjne ? tzn skrzynia AF40 i silnik 2,8t (docelowo chciałbym go zagazować)
2.Czy dać sobie spokój i szukać innego rozwiązanie ?
3. Zwykle takie Ople są z napędem 4x4, bać się tego napędu ? czy serwis olejowy regularny będzie okej ?
4. przy jakim przebiegu mogą występować usterki w takim aucie ? (np ktos sie zbiliza do 200tys i juz sprzedaje bo wie ze czeka go remont skrzyni bo ona więcej nie wytrzyma etc)
Wiem ze największą zmorą tego jak i innych aut jest jego poprzedni właściciel ale może macie jakieś porady czego się wystrzegać przy poszukiwaniach ? albo na co zwrócić uwagę żeby nie kupić skarbonki ?
dziękuje i pozdrawiam !
Szukam czegoś dla siebie i wydaje mi się, ze Insignia A z silnikiem 2,8t (260Km) z automatem to będzie to co szukam,
pytanie moje bo opinie są tak przeróżne, że sam głupieje to:
1.Czy takie zestawienie jest mocno awaryjne ? tzn skrzynia AF40 i silnik 2,8t (docelowo chciałbym go zagazować)
2.Czy dać sobie spokój i szukać innego rozwiązanie ?
3. Zwykle takie Ople są z napędem 4x4, bać się tego napędu ? czy serwis olejowy regularny będzie okej ?
4. przy jakim przebiegu mogą występować usterki w takim aucie ? (np ktos sie zbiliza do 200tys i juz sprzedaje bo wie ze czeka go remont skrzyni bo ona więcej nie wytrzyma etc)
Wiem ze największą zmorą tego jak i innych aut jest jego poprzedni właściciel ale może macie jakieś porady czego się wystrzegać przy poszukiwaniach ? albo na co zwrócić uwagę żeby nie kupić skarbonki ?
dziękuje i pozdrawiam !
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
1) jeśli chodzi o awarie to raczej nie - standardowo, pilnować rozrządu - mimo, że jest łańcuch to potrafi dać o sobie znać
2) ja mam takie zestawienie 2.8T + AF40 + Flexride i jestem bardzo zadowolony, auto co prawda "nie odpycha" się jak na 260KM, ale po chipie i paru modyfikacjach jest już względnie OK
3) wymieniać olej co 30tkm i olej + filtr co 60tkm i będzie spokój
4) tego niestety nie powiem, sam mam aktualnie ~80tkm i póki co były /cenzura/
Bierz pod uwagę, że silnik jest dość rzadki na naszych drogach i jest problem z dostępnością niektórych części (np. wymieniałem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, do CDTI to koszt max 200zł, do 2.8T zapłaciłem 600zł - dostępny jedynie na zamówienie w ASO - czas oczekiwania 10dni). Cena serwisu na pewno jest wyższa niż w CDTI.
2) ja mam takie zestawienie 2.8T + AF40 + Flexride i jestem bardzo zadowolony, auto co prawda "nie odpycha" się jak na 260KM, ale po chipie i paru modyfikacjach jest już względnie OK
3) wymieniać olej co 30tkm i olej + filtr co 60tkm i będzie spokój
4) tego niestety nie powiem, sam mam aktualnie ~80tkm i póki co były /cenzura/
Bierz pod uwagę, że silnik jest dość rzadki na naszych drogach i jest problem z dostępnością niektórych części (np. wymieniałem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, do CDTI to koszt max 200zł, do 2.8T zapłaciłem 600zł - dostępny jedynie na zamówienie w ASO - czas oczekiwania 10dni). Cena serwisu na pewno jest wyższa niż w CDTI.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Witajcie ponownie,
Czy zatem moze lepiej pojsc w 2,0t i zrobic mu chipa aby dorownał osiagami do 2,8 ?
pytam dlatego, ze serwis 2,8 jest chyba bardzo drogii w stosunku do 2,0t ?
obawiam sie, ze wymiana rozrządu moze mnie przerosną kosztami, chyba ze ktos ma porownanie i na dzien dzisiejszy moze napisac ile kosztuje wymiana tu i tu ?
Czy ten 2,0t jest bardzo awaryjny ? nie chcialbym kupic skarbonki
Chciałbym taki silnik zagazowac i wiem ze 2,8 dobrze znosi gaz zreszta 2,0t chyba tez,
prosze o podpowiedz,
Czy zatem moze lepiej pojsc w 2,0t i zrobic mu chipa aby dorownał osiagami do 2,8 ?
pytam dlatego, ze serwis 2,8 jest chyba bardzo drogii w stosunku do 2,0t ?
obawiam sie, ze wymiana rozrządu moze mnie przerosną kosztami, chyba ze ktos ma porownanie i na dzien dzisiejszy moze napisac ile kosztuje wymiana tu i tu ?
Czy ten 2,0t jest bardzo awaryjny ? nie chcialbym kupic skarbonki
Chciałbym taki silnik zagazowac i wiem ze 2,8 dobrze znosi gaz zreszta 2,0t chyba tez,
prosze o podpowiedz,
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Gaz lepiej znosi 2,8t. Instalacja też tam tańsza niż 2,0t.
Koszty serwisu będą zbliżone, bo o ile rozrząd droższy bo i łańcuchów więcej, to generalnie 2,8t sprawia mniej problemów.
Wszystko zależy od poprzednich użytkowników a nie od samego auta.
Koszty serwisu będą zbliżone, bo o ile rozrząd droższy bo i łańcuchów więcej, to generalnie 2,8t sprawia mniej problemów.
Wszystko zależy od poprzednich użytkowników a nie od samego auta.
Radio 357 :)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Yyy tańsza mówisz? 4-cylindry vs. 6-cylintrów? Hmmm - nie wydaje mnie się...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Ja pisałem o kosztach założenia instalacji LPG.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Aaa no to serio. Jak o Stag pytałam do mojej starej to mi powiedzieli 7tys bo tam wtrysk bezpośredni i to inna instalacja niż do V6. V6 była wtedy o 3tys tańsza w instalacji LPG
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od egzemplarza. Każdy z tych silników ma swoje wady i zalety, jak trafisz na zadbany egzemplarz to niezależnie od silnika będziesz zadowolony, jak na minę, to będzie skarbonka. Z dostępnością części do 2.8T może być trudniej, bo było mniej tych silników, choć i 2.0T ma elementy, które często padały i są ciężko dostępne, najczęściej ASO w kosmicznych cenach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4
Duzo osob tez poleca 2,0t - ja wiem ze auto uzywane ma prawo sie zepsuc ale w kazdym modelu sa silniki ktorych sie nie kupuje i chcialbym takowy omijac stad bije sie z myslami czy szukac 2,0t chip i LPG czy 2,8t i LPG
Ostatnio zmieniony 29 sie 2021, o 08:47 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.