--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

MasakTasak

Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: MasakTasak » 28 sie 2015, o 09:19

Witam,

Myślę o zakupie nowej Inigni silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie (z AdBlue). Swoja bieżącą Insignią, 2010 diesel 160KM (manual), przejechałem 160 000. Zaliczyłem jazdę próbną, niestety nie mieli automatu.Wrażenia bardzo pozytywne, silnik wydaje się być bardziej cichy. Mniej/ciszej klekoce, chyba że to kwestia lepszego wycieszenia, albo mojego "napalenia" się na nowy samochód :) Jeżeli chodzi o osiągi nie czuje jakiejś różnicy, bardzo zbliżone. Dla mnie taka moc w zupełności wystarczy.
Czy ktoś z was ma może jakieś doświadczenia z tymi nowymi silnikami? Jakie są wrażenia po przejechaniu kilku czy kilkunastu tysięcy? Czy faktycznie jest różnica czy uległem magii sprzedawcy?
Nie wiem też co sądzić na temat tego adblue... Niby wszystko fajnie, ale trzeba pamiętać żeby to ciągle dolewać. Z tego co zrozumiałem to nie ma już wyboru i silnik diesla z tą mocą to będzie miał.

Dziękuję za pomoc,

Michał

jaromat

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: jaromat » 28 sie 2015, o 09:28

Hmm,dowiadywałem sie coś na temat tego silnika,ma on 400NM to juz coś,ale dowiadywałeś się na jakich one olejach jezdzą,0W20

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 11:07

W tej insigni otrzymasz AdBlue i DPF razem, a olej rzeczywiście 0W20. Jestem po jeździe próbnej u dilera vauxchalla i otrzymałem sporo informacji. Dzięki olejowi 0W20 auto podobno ma mieć mniejszy apetyt na paliwo no i można spokojnie użytkować je na krótkich miejskich dystansach. Co do AdBlue cytuję ze strony Dixi Car "Technologia SCR + AdBlue jest opłacalna w dużych Dieslach. W mniejszych Dieslach bardziej opłacalne są katalizatory pojemnościowe tlenków azotu. W dużych Dieslach zastosowanie katalizatora pojemnościowego spowodowałoby znaczny wzrost zużycia paliwa (potrzebnego na okresowe dopalanie tlenków azotu)...." koniec cytatu. Można więc odnieść wrażenie, iż pewnym stopniu może to się przyczynić to zmniejszenia zużycia paliwa. Jeśli chodzi o silnik także odniosłem wrażenie, że jest cichszy i została poprawiona jego kultura pracy, ale z pewnością wynika to z poprawek konstrukcyjnych: inne komory spalania, inny profil kanałów wlotowych gniazd zaworowych i całkiem nowy bardziej wydajniejszy system wtrysku do tego turbina VGT chłodzona cieczą z własnym filtrem oleju i elektrycznym aktuatorem... Wydawało by się, że można oczekiwać znacznie lepszych osiągów, ale niestety odniosłem wrażenie że są bardzo podobne do silnika 118kw. Jechałem automatem i manualem i zcecydowanie preferuję manual ale to indywidualna sprawa. Co do wnętrza (wersja SE) żadnych wodotrysków. Jakość żywcem przeniesiona z poprzedniej isi i jestem przekonany że tunel środkowy zacznie "skrzeczeć" proporcjonalnie do ilości przejechanych kilometrów, ale jakie to ma znaczenie dla entuzjastów marki....?

Wysłane z mojego SM-G900F
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, o 19:40 przez rollyone, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Putridum
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: Putridum » 28 sie 2015, o 13:02

kolego @rollyone co ty wiesz o ADBLUE?? takie gadanie z twojej strony że adblue zmniejszy spalanie to jak powiedzieć niewidomemu że widzi, co do ADBLUE poważnie rzecz ujmując ofc: są to syntetyczne szczyny które zmniejszają ilość emitowanych szkodliwych cząstek(rakotwórcze itp), w robocie mam flotę ponad 500 pojazdów więc wiem o co chodzi(EKOLOGIA) inna rzecz że nawet jak nie będziesz mieć adblue na pokładzie to nic się nie stanie - u mnie kierowcy notorycznie nie dolewają i jest ok. ADBLUE = chore dyrektywy UE odnośnie emisji spalin

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 13:17

Doczytaj jeszcze raz..... i raz dokładnie ze zrozumieniem co pisałem. Są to informacje otrzymane przeze mnie w serwisie vauxhalla od sprzedawcy, a nie moje teorie. Wg mnie będzie to tylko następny kłopot dla szarego użytkownika. Bardziej do zmniejszenia zużycia paliwa przyczyni się używanie oleju 0W20, ale nie sądzę aby były to znaczące wartości.

Wysłane z mojego SM-G900F

jaromat

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: jaromat » 28 sie 2015, o 13:21

Ale jaką ochronę silnika zapewnia ten olej,bo mi się zdaje ze zadną.

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 13:40

Zrozumiałym jest że sprzedawca widząc potencjalnego klienta jeżdżącego insignią stara się jak najlepiej zarekomendować produkt używając porównań pomiędzy modelami, stąd pewnie ta teoria o AdBlue. Co do oleju to zapewne przekonamy się po przejechaniu iluś tam tysięcy kilometrów choć coś musi w tym być skoro GM leje ten olej do silnika.

Wysłane z mojego SM-G900F

Awatar użytkownika
Putridum
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: Putridum » 28 sie 2015, o 16:30

"Dzięki olejowi 0W20 i AdBlue auto ma mieć mniejszy apetyt na paliwo no i można spokojnie użytkować je na krótkich miejskich dystansach"

ot twoja cała wypowiedź - co do oleju to się nie przychrzaniam ale odnośnie adblue to gadasz bzdury aż w oczy razi.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: peja-1991 » 28 sie 2015, o 17:06

w firmie już pojawiło się kilka aut z tym silnikiem:
1. mniejsze zużycie paliwa
2. bardziej kulturalna praca silnika
3. lepsza dynamika
AdB - powinien wystarczyć w cyklu mieszanym na 10 tyś km.
Auto z AB ma emisję spalin Euro 6
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 18:12

Czytasz ze zrozumieniem kolego Putridum??? Gdybym napisał " sprzedawca powiedział, że AdBlue bla bla..." Do czego wtedy byś się przychrzanił? Jeśli wyraziłem się niezrozumiale dla Ciebie to następnym razem będę uprzedzać że cytuję opinie innych.

Wysłane z mojego SM-G900F

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 18:16

http://media.vauxhall.co.uk/media/gb/en ... iesel.html

Ciekawy artykuł na temat.

Wysłane z mojego SM-G900F

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 18:21

http://dixi-car.pl/silnik-20-diesel-adblue.htm
Tu ze strony Dixi Car jest też mowa o oleju

Wysłane z mojego SM-G900F

Awatar użytkownika
Putridum
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: Putridum » 28 sie 2015, o 18:25

@rollyone

ja tylko wytykam ci niewiedzę odnośnie układu silników diesel adblue - co ma mniejsza emisja spalin(Euro 6) do osiągów? chyba to jest w drugą stronę;)

poczytaj sobie fora odnośnie silników diesla i troszkę ci szczena opadnie, adblue jest to kolejna "nowość" po DPF.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 20:21

Kolego Putridum
1. Wytykasz mi niewiedzę, odsyłasz na fora i sugerujesz co stanie się z moją szczeną, a sam nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
2. Post wyedytowałem i uczyniłem bardziej zrozumiałym, "podpierając" się cytatem ze strony Dixi Car, co może sugerować iż sprzedawca mówiąc o niższym spalaniu mógł mieć trochę racji.
3. Cieszę się, posiadasz tak rozległą wiedzę odnośnie układów w silnikach diesla. Z całą pewnością zwrócę sie do Ciebie o poradę gdy w swej niewiedzy bedę potrzebować pomocy w w/w. Myślę, że nie odmówisz pomocy koledze z forum i nie jest to żart z mojej strony.
4. Nie oceniaj mojej wiedzy na podstawie niepoprawnie skonstruowanej wypowiedzi bo mnie nie znasz i nie masz na ten temat bladego pojęcia.

Wysłane z mojego SM-G900F

Awatar użytkownika
Putridum
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: Putridum » 28 sie 2015, o 20:29

uuuu klubowicz uraził dumę użytkownika:D
odnośnie adblue - sam sobie odpowiedziałeś edytując dłuuuugi swój post;)

"AdBlue jest opłacalna w dużych Dieslach. W mniejszych Dieslach bardziej opłacalne są katalizatory pojemnościowe tlenków azotu. W dużych Dieslach zastosowanie katalizatora pojemnościowego spowodowałoby znaczny wzrost zużycia paliwa (potrzebnego na okresowe dopalanie tlenków azotu)"

tylko ma się to nijak do spalania auta miejskiego oraz osiągów - jak pisałem wcześniej adblue jest tylko po to żeby zmniejszyć emisję spalin diesla(EU 6) nic po za tym.

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 28 sie 2015, o 20:36

Gratuluję umiejętności czytania ze zrozumieniem...

Wysłane z mojego SM-G900F

jaromat

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: jaromat » 28 sie 2015, o 20:48

Panowie proszę o zachowanie spokoju,Putridum klubowicz niczym nie rózni się od uzytkownika.

Awatar użytkownika
Putridum
Użytkownik
Posty: 648
Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: Putridum » 28 sie 2015, o 20:56

to był taki żart z "klubowiczem" a tutaj pokazuję jak taki układ działa łopatoligicznie:

Obrazek

a tutaj jest zrzut z ekranu jak to jest z DPF:

Obrazek

i jeszcze jedno:

Obrazek

więc jak ma się ADBLUE do poprawy osiągów oraz spalania??????????

Awatar użytkownika
rollyone
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: rollyone » 29 sie 2015, o 03:03

Brakuje schematu SCR z DPF nowej insigni, ale też go nie znalazłem. Zgodnie z Twoją sugestią kolego Putridum odwiedziłem kilka forów internetowych i stron traktujących o systemach SCR i dodatku AdBlue i oto co jest publikowane w temacie:
screeny poniżej...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oczywiście informacji na ten temat jest znacznie więcej niż miejsca w tym wątku. To co zamieściłem to tylko skromna część informacji, które znalazłem w sieci (ciekawe fragmenty zaznaczone na żółto). Z powyższego wynika, że nie powinieneś wytykać komukolwiek niewiedzy gdyż Twoja wiedza n/t jest znacznie uboższa niż Ci się wydaje. Dzięki Tobie uzupełniłem swoją wiedzę na temat SCR i AdBlue i bardziej krytycznie spojrzałem na to nowe rozwiązanie opla. Napisałem także do przedstawiciela GM Polska (Pan Wojciech Osoś PR) a także do Dixi Car maile z prośbą o "oświecenie" mnie w temacie obu systemów w nowej insigni bo być może znalezione przeze mnie informacje to zwykłe bzdury.
Ani razu, nawet przed edycją postu nie wspomniałem o poprawie osiągów dzięki stosowaniu AdBlue. Czytając (3 screen) artykuł pochodzący od autoryzowanego dilera maszyn JCB, widać że jednak technologia SCR pozwala optymalizować silniki pod moc i osiągi, chyba że tej firmie też wytkniesz niewiedzę odnośnie układów diesel AdBlue.

To tyle, a temat systemów SCR jest naprawdę bardzo ciekawy. Może kiedy wśród klubowiczów pojawi się więcej nowych isi z tym eko rozwiązaniem to temat doczeka się osobnego wątku.
Szczerze zachęcam do zapoznania się z tematem systemów SCR bo już wkroczyły do naszej motoryzacyjnej rzeczywistości i każdy użytkownik nowego diesla prędzej czy później zetknie się z nimi. Oby tylko bezawaryjnie.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G900F

jaromat

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: jaromat » 29 sie 2015, o 06:32

Tak czy siak kosztem naszym trzeba będzie dokładać więcej na każdej wizycie w aso

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”