--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: mazmarcin » 9 maja 2019, o 21:58

Właśnie o to mi chodziło ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: dokia » 9 maja 2019, o 22:00

Bartol pisze:
9 maja 2019, o 21:47
To samo dotyczy wszystkich, którzy posiadają diesle 130KM, bo jeśli ufać danym z internetu to:
hatchback 1.8 140KM- 11,4 s do setki,
hatchback 2.0 CDTI 130KM- 11,1 s do setki ;)
A Wy tak katujecie swoje auta??? :o o:o
Aby na zimnym silniku czas sprawdzać? w życiu nie chciałabym kupić auta po takim nierozsądnym użytkowniku ]:-<
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: mazmarcin » 9 maja 2019, o 22:02

Źle z moim czytaniem :lol:
Co tam było o zimnym?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: dokia » 9 maja 2019, o 22:03

a to na ciepłych robią te testy? na jak ciepłych? jaką mają temperaturę do testów 0-100? Proszę mi podać dane. Tu i teraz :P
Radio 357 :)

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: xul » 10 maja 2019, o 06:44

Jeżeli to są dane producenta, to na 99.9% warunki przeprowadzenia pomiaru są idealne do uzyskania jak najlepszego wyniku. Ja bym się nie zdziwił jakby przez pół roku czekali na idealne warunki, żeby tylko urwać te 0.1s i być lepszym od konkurencji. Ludzie kupując auta porównują parametry: przyspieszenie, spalanie, v-max, pojemność bagażnika, ... a potem rzeczywistość rozmija się z papierkiem, bo pomiar był w warunkach idealnych dla niego, a nie takich codziennych.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: dokia » 10 maja 2019, o 07:01

Kiedyś oglądałam program że robią to na specjalnym torze w górach, gdzie jest określona ilość tlenu w powietrzu, stałość jego wilgotności i temperatury. Być może ma to znaczenie, tj zanieczyszczenie powietrza. No i oczywiście nie jest to w warunkach zimowych.
Radio 357 :)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: Bartol » 10 maja 2019, o 07:56

@dokia, chyba pomyliłaś dyskusje pisząc o tej temperaturze, albo dodałaś coś od siebie ;)

@xul, Autocentrum sprawdza przyspieszenia w warunkach rzeczywistych, często w trakcie przypadkowej pogody i większość pomiarów zgadza się z wartościami podanymi przez producenta. Zdarzają się również lepsze wyniki, więc nie zgodzę się z tobą.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: xul » 10 maja 2019, o 08:09

Ja bym tak robił, jak byłbym producentem :D Co zresztą wydaje mi się logiczne, z punku marketingowego produktu. Dużo też zależy od użytych narzędzi pomiarowych (dokładności pomiaru) i ilości wykonanych prób (średnia z 5 pomiarów jest bardziej miarodajna niż z jednego). Rozbieżności mogą też wynikać zastosowanych opon, rozmiaru kół, kierunku i siły wiatru, nachylenia, do tego temperatura, paliwo, itd., a i konkretny egzemplarz może mieć fabrycznie parę koni mniej lub więcej. Możliwe, że producenci mają też narzucone parametry w jakich ma być pomiar dokonany (jak przy "wyliczaniu" średniego spalania).
W moim namierzyli 6.9s, Auto Świat chyba 8.3s, a producent 6.3s :?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: dokia » 10 maja 2019, o 08:42

Bartol pisze:
10 maja 2019, o 07:56
@dokia, chyba pomyliłaś dyskusje pisząc o tej temperaturze, albo dodałaś coś od siebie ;)

@xul, Autocentrum sprawdza przyspieszenia w warunkach rzeczywistych, często w trakcie przypadkowej pogody i większość pomiarów zgadza się z wartościami podanymi przez producenta. Zdarzają się również lepsze wyniki, więc nie zgodzę się z tobą.
Być może pomyliłam ale na określonej wysokości izotermy i izobary są określone a na pewno bardziej przewidywalne. Geografia się kłania 😀 ja nie znam się na wszystkim i mogę się mylić, taka moja uroda 😀
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: wassermann » 10 maja 2019, o 09:06

xul pisze:
10 maja 2019, o 08:09
W moim namierzyli 6.9s, Auto Świat chyba 8.3s, a producent 6.3s :?
Najlepiej szukać na stronie zeperfs.com. Zbiera wyniki z publikowanych testów.
Dla OPC np. http://www.zeperfs.com/en/fiche3005-ope ... ia-opc.htm

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: as pik » 10 maja 2019, o 11:45

Niezła dysproporcja... Z testami byłbym ostrożny, producenci lubią "podrasować" auto żeby wyglądało lepiej ;)
Wynik Auto Świat... hmmm myślę że dało by w ich wypadku poniżej 8 zejść.

6,3 ?!.... przy 300 kuniach może...

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: xul » 10 maja 2019, o 13:30

Dla manuala OPC producent podaje 6.0s do setki. Poprzedni właściciel mojej (automat) porównywał przyspieszenie z Corsą D OPC Nurburgring (chyba 211KM) i mniejsza siostrzyczka do setki była minimalnie lepsza (jeden przejazd co nie jest miarodajne), potem już pojemność zrobiła swoje.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: IBZI » 10 maja 2019, o 15:05

dokia pisze:
10 maja 2019, o 08:42
Bartol pisze:
10 maja 2019, o 07:56
@dokia, chyba pomyliłaś dyskusje pisząc o tej temperaturze, albo dodałaś coś od siebie ;)

@xul, Autocentrum sprawdza przyspieszenia w warunkach rzeczywistych, często w trakcie przypadkowej pogody i większość pomiarów zgadza się z wartościami podanymi przez producenta. Zdarzają się również lepsze wyniki, więc nie zgodzę się z tobą.
Być może pomyliłam ale na określonej wysokości izotermy i izobary są określone a na pewno bardziej przewidywalne. Geografia się kłania 😀 ja nie znam się na wszystkim i mogę się mylić, taka moja uroda 😀
Tu się kłania nie tylko geografia, ale też fizyka, a tutaj Pani jest chyba specjalistką ;-)
Testy w górach? Słabo to widzę. Jeżeli poruszamy się na coraz to większych wysokościach nad poziomem morza, to na każde 100 metrów wzniesienia samochód traci ok. 1 % mocy. Np. bolidy F1 (na 100% przed 2014 rokiem) traciły kilka procent mocy (i przy okazji docisk aerodynamiczny) na wysoko położonych torach (np. Interlagos w Brazylii ok. 800m n.p.m.).
Prosty przykład - dla agregatów prądotwórczych napędzanych silnikiem spalinowym - producent informuje, iż podawane dane techniczne agregatów określone są dla wysokości 0m nad poziomem morza, temperatury otoczenia 20st.C i wilgotności względnej 60%. W przypadku pracy w gorszych warunkach osiągi agregatów ulegną obniżeniu. I tak dla przykładu: każde 100m wysokości n.p.m. to spadek sprawności o 1%, a każde 5 st. C powyżej 20 to spadek sprawności o 2%.

"[...] na określonej wysokości izotermy i izobary są określone a na pewno bardziej przewidywalne." Aby nie zaśmiecać wątku wytłumacz mi to proszę np. poprzez PW. Przeczytałem 5 razy i dalej nie rozumiem... ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: dokia » 10 maja 2019, o 15:51

Ja też
Mam teraz inne problemy niż to co kto rozumie a czego nie 👍

Co do fizyki, to wg mnie czystość powietrza będzie miała znaczenie, bo inaczej silnik będzie pracował w czystym a inaczej w smogu, bo to warunki bardziej zbliżone do idealnych, chociaż w gazach rzeczywistych ideału nie osiągniemy. W górach jest raczej czystsze powietrze niż w nieckach ze smogiem, ale być może rzeczywiście czegoś nie wiem 😀wcale nie muszę wiedzieć wszystkiego, nawet nie chcę 😁 niech ktoś wie za mnie.

Koniec ot z mojej strony. To temat o zakupach aut a nie ich testach. Trochę się nam rozbiegło. Pisałam co oglądałam na jakimś Discovery czy gdzieś co nie znaczy że widziałam wszystko i słuchałam uważnie 😁 notatek też nie robiłam. Ale... np procesorów fabryki są na Tajwanie że względu na czystość powietrza, nie? A w warunkach europejskich gdzie ono jest czyste? Nad poziomem morza czy wyżej?
Radio 357 :)

Benek
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2016, o 17:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: Benek » 10 maja 2019, o 23:36

@dokia. Pewnie. Typowe polskie forum. Nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem, a co? I potem strona śmieci nie na temat.

Moje doświadczenia może nie są miarodajne, ale odniosę się do postów z poprzedniej strony.
Przy poszukiwaniu swojej Insigni brałem pod uwagę benzynę. Po kliku jazdach testowych samochodem z 1.8 byłem zaskoczony jak wolno się zbierają. Nawet diesel 130KM był żwawszy. I dlatego mogę uwierzyć w te dane katalogowe. Mogłem też trafić na jakieś lewe egzemplarze (to jest możliwe), ale ten silnik w Insigni to chyba jakaś pomyłka. Pomijam, że diesla zawsze trochę da radę stuningować, to w benzynie ciężko uzyskać dobry efekt bez dużych nakładów.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: dokia » 10 maja 2019, o 23:45

Ja nie mogłam znaleźć niczego ciekawego w 2,8 V6, a szukałam 4ry miesiące, dlatego zdecydowałam się na półkę niżej czyli 2,0T 220KM w benzynie i jest radość :) i to jest do dziś :) ale ja chciałam przede wszystkim moc, a ogłoszenia jakie przeglądałam to były do jakiejś blacharskiej poprawki z tym V6, -dlatego odpuściłam- bo ja sama sobie nie naprawię- jest to dla mnie problem właściwie nie do przeskoczenia, bo zero podpowiedzi czy wsparcia jakiegoś. Dlatego kupić muszę auto sprawne i do jazdy.

W listopadzie woziłam się dieslem zastępczym w polifcie, niczym nie ustępuje on mojej wypaśnej turbolotce w benzynie. Naprawdę rozważam diesla gdybym miała zostać przy Insigniach, ale takiego diesla aby miał jeszcze gwarancję na dpf :P
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: wassermann » 11 maja 2019, o 00:32

dokia pisze:
10 maja 2019, o 23:45
W listopadzie woziłam się dieslem zastępczym w polifcie, niczym nie ustępuje on mojej wypaśnej turbolotce w benzynie.
Nie żartuj, proszę Cię.
Choćby zmierz 0-200.

Kij z dieslami. Tyle że mniej palą, to wszystko.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: as pik » 11 maja 2019, o 07:27

@wasssermann - Ona nie wykorzystuje pełnych możliwości swojego auta ;)

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: kuba89 » 11 maja 2019, o 07:32

wassermann pisze:
dokia pisze:
10 maja 2019, o 23:45
W listopadzie woziłam się dieslem zastępczym w polifcie, niczym nie ustępuje on mojej wypaśnej turbolotce w benzynie.
Nie żartuj, proszę Cię.
Choćby zmierz 0-200.

Kij z dieslami. Tyle że mniej palą, to wszystko.

M.

Kiedyś słyszałem, ze kobiety nie „patrzą” na całość, tylko na dany moment. Diesel trochę bardziej wcisnął w fotel do 60kmh i Ooo, już jedzie tak jak benzyna :))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym

Post autor: fuli » 11 maja 2019, o 07:54

Akurat BiTurbo zmodzone lata jak ta benka 220 konna.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”