--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
A Wy tak katujecie swoje auta???
Aby na zimnym silniku czas sprawdzać? w życiu nie chciałabym kupić auta po takim nierozsądnym użytkowniku
Radio 357 :)
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
a to na ciepłych robią te testy? na jak ciepłych? jaką mają temperaturę do testów 0-100? Proszę mi podać dane. Tu i teraz
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Jeżeli to są dane producenta, to na 99.9% warunki przeprowadzenia pomiaru są idealne do uzyskania jak najlepszego wyniku. Ja bym się nie zdziwił jakby przez pół roku czekali na idealne warunki, żeby tylko urwać te 0.1s i być lepszym od konkurencji. Ludzie kupując auta porównują parametry: przyspieszenie, spalanie, v-max, pojemność bagażnika, ... a potem rzeczywistość rozmija się z papierkiem, bo pomiar był w warunkach idealnych dla niego, a nie takich codziennych.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Kiedyś oglądałam program że robią to na specjalnym torze w górach, gdzie jest określona ilość tlenu w powietrzu, stałość jego wilgotności i temperatury. Być może ma to znaczenie, tj zanieczyszczenie powietrza. No i oczywiście nie jest to w warunkach zimowych.
Radio 357 :)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
@dokia, chyba pomyliłaś dyskusje pisząc o tej temperaturze, albo dodałaś coś od siebie
@xul, Autocentrum sprawdza przyspieszenia w warunkach rzeczywistych, często w trakcie przypadkowej pogody i większość pomiarów zgadza się z wartościami podanymi przez producenta. Zdarzają się również lepsze wyniki, więc nie zgodzę się z tobą.
@xul, Autocentrum sprawdza przyspieszenia w warunkach rzeczywistych, często w trakcie przypadkowej pogody i większość pomiarów zgadza się z wartościami podanymi przez producenta. Zdarzają się również lepsze wyniki, więc nie zgodzę się z tobą.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Ja bym tak robił, jak byłbym producentem Co zresztą wydaje mi się logiczne, z punku marketingowego produktu. Dużo też zależy od użytych narzędzi pomiarowych (dokładności pomiaru) i ilości wykonanych prób (średnia z 5 pomiarów jest bardziej miarodajna niż z jednego). Rozbieżności mogą też wynikać zastosowanych opon, rozmiaru kół, kierunku i siły wiatru, nachylenia, do tego temperatura, paliwo, itd., a i konkretny egzemplarz może mieć fabrycznie parę koni mniej lub więcej. Możliwe, że producenci mają też narzucone parametry w jakich ma być pomiar dokonany (jak przy "wyliczaniu" średniego spalania).
W moim namierzyli 6.9s, Auto Świat chyba 8.3s, a producent 6.3s
W moim namierzyli 6.9s, Auto Świat chyba 8.3s, a producent 6.3s
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Być może pomyliłam ale na określonej wysokości izotermy i izobary są określone a na pewno bardziej przewidywalne. Geografia się kłania ja nie znam się na wszystkim i mogę się mylić, taka moja urodaBartol pisze: ↑10 maja 2019, o 07:56@dokia, chyba pomyliłaś dyskusje pisząc o tej temperaturze, albo dodałaś coś od siebie
@xul, Autocentrum sprawdza przyspieszenia w warunkach rzeczywistych, często w trakcie przypadkowej pogody i większość pomiarów zgadza się z wartościami podanymi przez producenta. Zdarzają się również lepsze wyniki, więc nie zgodzę się z tobą.
Radio 357 :)
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Najlepiej szukać na stronie zeperfs.com. Zbiera wyniki z publikowanych testów.
Dla OPC np. http://www.zeperfs.com/en/fiche3005-ope ... ia-opc.htm
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Niezła dysproporcja... Z testami byłbym ostrożny, producenci lubią "podrasować" auto żeby wyglądało lepiej
Wynik Auto Świat... hmmm myślę że dało by w ich wypadku poniżej 8 zejść.
6,3 ?!.... przy 300 kuniach może...
Wynik Auto Świat... hmmm myślę że dało by w ich wypadku poniżej 8 zejść.
6,3 ?!.... przy 300 kuniach może...
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Dla manuala OPC producent podaje 6.0s do setki. Poprzedni właściciel mojej (automat) porównywał przyspieszenie z Corsą D OPC Nurburgring (chyba 211KM) i mniejsza siostrzyczka do setki była minimalnie lepsza (jeden przejazd co nie jest miarodajne), potem już pojemność zrobiła swoje.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Tu się kłania nie tylko geografia, ale też fizyka, a tutaj Pani jest chyba specjalistkądokia pisze: ↑10 maja 2019, o 08:42Być może pomyliłam ale na określonej wysokości izotermy i izobary są określone a na pewno bardziej przewidywalne. Geografia się kłania ja nie znam się na wszystkim i mogę się mylić, taka moja urodaBartol pisze: ↑10 maja 2019, o 07:56@dokia, chyba pomyliłaś dyskusje pisząc o tej temperaturze, albo dodałaś coś od siebie
@xul, Autocentrum sprawdza przyspieszenia w warunkach rzeczywistych, często w trakcie przypadkowej pogody i większość pomiarów zgadza się z wartościami podanymi przez producenta. Zdarzają się również lepsze wyniki, więc nie zgodzę się z tobą.
Testy w górach? Słabo to widzę. Jeżeli poruszamy się na coraz to większych wysokościach nad poziomem morza, to na każde 100 metrów wzniesienia samochód traci ok. 1 % mocy. Np. bolidy F1 (na 100% przed 2014 rokiem) traciły kilka procent mocy (i przy okazji docisk aerodynamiczny) na wysoko położonych torach (np. Interlagos w Brazylii ok. 800m n.p.m.).
Prosty przykład - dla agregatów prądotwórczych napędzanych silnikiem spalinowym - producent informuje, iż podawane dane techniczne agregatów określone są dla wysokości 0m nad poziomem morza, temperatury otoczenia 20st.C i wilgotności względnej 60%. W przypadku pracy w gorszych warunkach osiągi agregatów ulegną obniżeniu. I tak dla przykładu: każde 100m wysokości n.p.m. to spadek sprawności o 1%, a każde 5 st. C powyżej 20 to spadek sprawności o 2%.
"[...] na określonej wysokości izotermy i izobary są określone a na pewno bardziej przewidywalne." Aby nie zaśmiecać wątku wytłumacz mi to proszę np. poprzez PW. Przeczytałem 5 razy i dalej nie rozumiem...
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Ja też
Mam teraz inne problemy niż to co kto rozumie a czego nie
Co do fizyki, to wg mnie czystość powietrza będzie miała znaczenie, bo inaczej silnik będzie pracował w czystym a inaczej w smogu, bo to warunki bardziej zbliżone do idealnych, chociaż w gazach rzeczywistych ideału nie osiągniemy. W górach jest raczej czystsze powietrze niż w nieckach ze smogiem, ale być może rzeczywiście czegoś nie wiem wcale nie muszę wiedzieć wszystkiego, nawet nie chcę niech ktoś wie za mnie.
Koniec ot z mojej strony. To temat o zakupach aut a nie ich testach. Trochę się nam rozbiegło. Pisałam co oglądałam na jakimś Discovery czy gdzieś co nie znaczy że widziałam wszystko i słuchałam uważnie notatek też nie robiłam. Ale... np procesorów fabryki są na Tajwanie że względu na czystość powietrza, nie? A w warunkach europejskich gdzie ono jest czyste? Nad poziomem morza czy wyżej?
Mam teraz inne problemy niż to co kto rozumie a czego nie
Co do fizyki, to wg mnie czystość powietrza będzie miała znaczenie, bo inaczej silnik będzie pracował w czystym a inaczej w smogu, bo to warunki bardziej zbliżone do idealnych, chociaż w gazach rzeczywistych ideału nie osiągniemy. W górach jest raczej czystsze powietrze niż w nieckach ze smogiem, ale być może rzeczywiście czegoś nie wiem wcale nie muszę wiedzieć wszystkiego, nawet nie chcę niech ktoś wie za mnie.
Koniec ot z mojej strony. To temat o zakupach aut a nie ich testach. Trochę się nam rozbiegło. Pisałam co oglądałam na jakimś Discovery czy gdzieś co nie znaczy że widziałam wszystko i słuchałam uważnie notatek też nie robiłam. Ale... np procesorów fabryki są na Tajwanie że względu na czystość powietrza, nie? A w warunkach europejskich gdzie ono jest czyste? Nad poziomem morza czy wyżej?
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sty 2016, o 17:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
@dokia. Pewnie. Typowe polskie forum. Nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem, a co? I potem strona śmieci nie na temat.
Moje doświadczenia może nie są miarodajne, ale odniosę się do postów z poprzedniej strony.
Przy poszukiwaniu swojej Insigni brałem pod uwagę benzynę. Po kliku jazdach testowych samochodem z 1.8 byłem zaskoczony jak wolno się zbierają. Nawet diesel 130KM był żwawszy. I dlatego mogę uwierzyć w te dane katalogowe. Mogłem też trafić na jakieś lewe egzemplarze (to jest możliwe), ale ten silnik w Insigni to chyba jakaś pomyłka. Pomijam, że diesla zawsze trochę da radę stuningować, to w benzynie ciężko uzyskać dobry efekt bez dużych nakładów.
Moje doświadczenia może nie są miarodajne, ale odniosę się do postów z poprzedniej strony.
Przy poszukiwaniu swojej Insigni brałem pod uwagę benzynę. Po kliku jazdach testowych samochodem z 1.8 byłem zaskoczony jak wolno się zbierają. Nawet diesel 130KM był żwawszy. I dlatego mogę uwierzyć w te dane katalogowe. Mogłem też trafić na jakieś lewe egzemplarze (to jest możliwe), ale ten silnik w Insigni to chyba jakaś pomyłka. Pomijam, że diesla zawsze trochę da radę stuningować, to w benzynie ciężko uzyskać dobry efekt bez dużych nakładów.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Ja nie mogłam znaleźć niczego ciekawego w 2,8 V6, a szukałam 4ry miesiące, dlatego zdecydowałam się na półkę niżej czyli 2,0T 220KM w benzynie i jest radość i to jest do dziś ale ja chciałam przede wszystkim moc, a ogłoszenia jakie przeglądałam to były do jakiejś blacharskiej poprawki z tym V6, -dlatego odpuściłam- bo ja sama sobie nie naprawię- jest to dla mnie problem właściwie nie do przeskoczenia, bo zero podpowiedzi czy wsparcia jakiegoś. Dlatego kupić muszę auto sprawne i do jazdy.
W listopadzie woziłam się dieslem zastępczym w polifcie, niczym nie ustępuje on mojej wypaśnej turbolotce w benzynie. Naprawdę rozważam diesla gdybym miała zostać przy Insigniach, ale takiego diesla aby miał jeszcze gwarancję na dpf
W listopadzie woziłam się dieslem zastępczym w polifcie, niczym nie ustępuje on mojej wypaśnej turbolotce w benzynie. Naprawdę rozważam diesla gdybym miała zostać przy Insigniach, ale takiego diesla aby miał jeszcze gwarancję na dpf
Radio 357 :)
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Nie żartuj, proszę Cię.
Choćby zmierz 0-200.
Kij z dieslami. Tyle że mniej palą, to wszystko.
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
@wasssermann - Ona nie wykorzystuje pełnych możliwości swojego auta
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Kiedyś słyszałem, ze kobiety nie „patrzą” na całość, tylko na dany moment. Diesel trochę bardziej wcisnął w fotel do 60kmh i Ooo, już jedzie tak jak benzyna )
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zakup Insigni z silnikiem benzynowym
Akurat BiTurbo zmodzone lata jak ta benka 220 konna.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka