--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Zakup Insigni - pytania
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2025, o 22:07
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
Re: Zakup Insigni - pytania
Cześć, rozglądam się za Insignia A ST w budżecie 18 tysięcy zł i zastanawiam się nad silnikiem. Rozważam opcje 2.0CDTI 160km oraz 1.8 16v 140km. Oba silniki ze skrzynią manualną. Który silnik będzie lepszy w tym budżecie(słyszałem że 2.0CDTI w tym budżecie nie ma sensu bo same szroty są)?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2398
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 29 razy
- Otrzymał piwo: 38 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
2.0 CDTI są fajne wysoki moment czip na 195 koni i jeździsz, ale właśnie jak trafisz na szrota to amen ryzyko jest duże No chyba że bierzesz to pod uwagę i po kupnie od razu miska w dół i analiza panewek i wymiana uszczelki smoka, koszt nie duży a wiesz czym jeździsz.
-
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 17 mar 2023, o 19:20
- Auto: Insignia2019
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
Może lepszy taki 1.8 gdzie nic się nie dzieje, niż zajechany diesel ,którego będzie musiał zeszrotować
. Kolega szuka w niewysokim budżecie , więc czy podejmie ryzyko remontu motoru jeszcze
, choć przy tej kasie 1.8 nie jest też gwarancją. W samochodach leciwych zawsze jest ryzyko
. Miałem nową AJ sedan 1.6 115KM i dla mnie jeździło to , albo ja jestem stary dziad już bez wymagań mocowych , albo teraz młodzieży w du....ach się poprzewracało
. No cóż autor nie napisał, czy chce mieć trochę frajdy , czy po prostu aby go auto woziło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2025, o 22:07
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
Re: Zakup Insigni - pytania
No dobra to skoro 1.8 nie jedzie, to jaki silnik w miarę bez awaryjny, ale dający frajdę w tym budżecie możecie polecić? dare50 co do tego co napisałeś to słysząc wcześniej informacje o silniku taki był plan że w wypadku zakupu 2.0cdti od razu miska w dół i wymiana uszczelki smoka. Budżet na pierwszy serwis jest odłożony.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2398
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 29 razy
- Otrzymał piwo: 38 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
Z tych 1.6 czy 1.8 to lepiej pojedzie napewno ten 2.0 a jeśli odłożone na remont to można spróbować
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2025, o 22:07
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2025, o 22:07
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
Re: Zakup Insigni - pytania
No głównie to trasy po mieście i 2/3 razy w tygodniu około 150km w jedną stronę autostrady i może z 4 razy do roku jakieś większe kilometry po polsce.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9123
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 245 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni - pytania
Spalanie będzie 12+ a zimą do 20/100 w mieście. Ja jeździłam trochę tras, generalnie ok 20tys km rocznie, roczne wydatki na paliwo w 2.0t przedlift to było nigdy nie mniej niż 13,5tys zł. Cztery lata nią jeździłam, Insignia B z tym silnikiem paliła już o wiele mniej.michalMonster pisze: ↑12 kwie 2025, o 16:49A co myślicie o benzynie 2.0 w tej cenie? Raczej gruzy będą dostępne?
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2025, o 22:07
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
Re: Zakup Insigni - pytania
czyli 1.8 benzyna lub 2.0 cdti 160km i serwis na starcie.
Dodano po 1 godzinie 10 minutach 5 sekundach:
A co możecie powiedzieć o jednostkach 1.6T lub 1.4T warte to zastanowienia się?
Dodano po 1 godzinie 10 minutach 5 sekundach:
A co możecie powiedzieć o jednostkach 1.6T lub 1.4T warte to zastanowienia się?
-
- Klubowicz
- Posty: 1938
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
1.4T będzie żwawszy niż 1.8, z racji wyższego momentu, dość przyzwoity silnik, już leciwy, montowany w wielu oplach, więc dostęp do części będzie spory. 1.6T bardziej "egzotyczny", z tego co kojarzę, to chyba miał jakieś swoje bolączki, ale nie zgłębiałem tematu.
W mojej opinii, jeżeli w IA chcesz coś dającego frajdę i w miarę pewnego, to na placu gry zostaje A20DTR (biturbo) albo A28NET/R, ale to nie ten budżet. Musisz wziąć pod uwagę, że IA to potwornie ciężkie auto, dobre 200 kg więcej niż konkurencja w podobnej konfiguracji.
Jeżeli zdecydujesz się na IA, to zwróć uwagę na tylne wahacze, lubiły przerdzewieć i była/jest na nie akcja serwisowa, ale nie koniecznie obecny właściciel musiał to zrobić.
W mojej opinii, jeżeli w IA chcesz coś dającego frajdę i w miarę pewnego, to na placu gry zostaje A20DTR (biturbo) albo A28NET/R, ale to nie ten budżet. Musisz wziąć pod uwagę, że IA to potwornie ciężkie auto, dobre 200 kg więcej niż konkurencja w podobnej konfiguracji.
Jeżeli zdecydujesz się na IA, to zwróć uwagę na tylne wahacze, lubiły przerdzewieć i była/jest na nie akcja serwisowa, ale nie koniecznie obecny właściciel musiał to zrobić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2025, o 22:07
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
Re: Zakup Insigni - pytania
Czyli do wyboru 1.8 140 muł, 2.0dcti 160km + serwis na start i 1.4t oraz 1.6t. Najlepiej jakbym miał okazje się tymi wszystkimi jednostkami przejechać i wtedy ocenić który będzie spełniał moje oczekiwania, bo tak naprawdę to 100km w astrze g mi do tej pory wystarczało ale to praktycznie 500kg lżejsze auto było.