--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
oicdti
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: oicdti » 23 lip 2019, o 23:05

noirdk pisze:
23 lip 2019, o 06:32
Pewnie dla tego ;)

Skoda Superb III - Minimalna masa własna pojazdu 1525 kg
Opel Insignia FL - Minimalna masa własna pojazdu 1795 kg
Mercedes w213 220d (e klasa od 2016) 4x4 automat moc 194 konie, masa własna od 1735, osiągi: vmax 239, 0-100 7,5, spalanie nadal niemal litr mniejsze niż insignia, która przy okazji jest też mniejsza niż merc...

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: noirdk » 24 lip 2019, o 05:48

@oicdti więc tutaj pewnie też skrzynia ma znaczenia (przełożenia) :)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 24 lip 2019, o 08:35

Bardziej obstawiam na straty mocy wywołane starodawnym przeniesieniem napędu.
Pamiętajcie, moc jest podawana na wale, a nie na kołach.

Liczy się w końcu to co idzie na asfalt. Skoro napęd Merca jest efektywniejszy to nie tylko lepiej przyśpiesza ale i mniej pali.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 24 lip 2019, o 21:05

Dlatego wybrałem manual i ośkę.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 25 lip 2019, o 08:21

mazmarcin pisze:
24 lip 2019, o 21:05
Dlatego wybrałem manual i ośkę.
Witaj w klubie.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 25 lip 2019, o 08:31

A mi ważniejsza wygodna i pewniejsze prowadzenie. Dlatego automat i 4x4

oicdti
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: oicdti » 25 lip 2019, o 21:35

4x4 bym oddał - nie widzę sensu w moich warunkach użytkowania wożenia 100 kg mechanizmów, auto by sprawniej jeździło i mniej paliło (ktoś z kolegów się orientuje czy są różnice w długości biegów pomiędzy 4x4 a ośką?) ale automat musi być, jedyne co mnie w nim irytuje to zbędne redukcje w trasie

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: dokia » 25 lip 2019, o 21:38

To spalanie zależy od 4x4? o:o
To dlatego ja spalam mniej niż @norbi333? o:o
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 26 lip 2019, o 08:01

@Dokia - Dokładnie, między innymi dlatego. Dodaj do tego wielkie koła i masz prosty rachunek.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: dokia » 26 lip 2019, o 08:16

Wielkie koła? 😯😮😲
Czy to sarkazm z innego tematu? Czy naprawdę?
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 26 lip 2019, o 08:39

Myślę że 20 calowe felgi i opony w porównaniu do 18nastek ważą więcej.
Pomnóż to razy 4 i weź pod uwagę że to masa nieresorowana.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: dokia » 26 lip 2019, o 08:45

Poza resorami ją mam? 🤔😲 Weź ty mi nie mieszaj w głowie. 😯 Z tym, że ta masa to nie u mnie bo ja mam te mniejsze.
PS. Idę stąd, nie jestem traktorem tylko piękną czekoladową benzynką 😍😈❤️🧡💛💚💙💜
Radio 357 :)

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: xul » 26 lip 2019, o 08:55

W moim przypadku (255/35R20 vs 235/45R18) jest 2-2.5kg różnicy na kole i ponad 2.5% różnicy w obwodzie/średnicy. Większa średnica wymaga większej siły do rozpędzenia auta, tak samo jak dodatkowe kilogramy, ale tego Dorotce nie trzeba tłumaczyć, przecież Ona jest tu specem od fizyki :)
I suma summarum: większe koła + 4x4 = mniejsze v-max + lepszy look + lepsza przyczepność

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: noirdk » 26 lip 2019, o 08:57

^^^

@as pik - Czasami też i szersze przez co opory toczenia też większe.

Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
O @xul mnie uprzedził :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 26 lip 2019, o 09:00

xul pisze:
26 lip 2019, o 08:55

I suma summarum: większe koła + 4x4 = mniejsze v-max + lepszy look + lepsza przyczepność
+ większe spalanie :D

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: dokia » 26 lip 2019, o 09:09

Ja mam 245/45/r18
Ach te wasze obliczenia 😘 jesteście niesamowici. No i ja mam inny silnik 😆 hahaha
Dobra, bo nam tu poleci inny temat zaraz 😃 ja go ciągnąć nie chcę 😄 bo baty zbiorę za ciągnięcie 🤣
Czas na ☕
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 26 lip 2019, o 09:15

Przed zakupem mojego egzemplarza testowałem HB 4x4 z automatem(Stała na 20dziestkach) i jedną bez bez auto z 4x4 były chyba 19nastki. Prawie porzuciłem myśl o zakupie ISI.

Kupiłem to co kupiłem bo zszokowała mnie różnica osiągów...

Pierwotnie chiałem 4x4 w manualu.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 26 lip 2019, o 09:29

Niby tak,ale czy pojedzie 250 czy 240 żadna to różnica.Ale przyjdzie deszcz czy śnieg albo szutrowa droga i ośka wysiada.Dlatego wolę bezpieczeństwo niż ciut lepsze osiągi.Poza tym program i osiągi również jakieś są :D

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: wassermann » 26 lip 2019, o 09:30

oicdti pisze:
25 lip 2019, o 21:35
4x4 bym oddał - nie widzę sensu w moich warunkach użytkowania wożenia 100 kg mechanizmów, auto by sprawniej jeździło i mniej paliło (ktoś z kolegów się orientuje czy są różnice w długości biegów pomiędzy 4x4 a ośką?) ale automat musi być, jedyne co mnie w nim irytuje to zbędne redukcje w trasie
Nie jeździłaby sprawniej bez 4x4:
- przy ruszaniu 400 Nm na przednią oś = mielenie kołami nawet na 3. biegu na mokrym asfalcie,
- w warunkach drogowych np. wyprzedzanie ze zmianą pasa - całość napędu na przód - słaba stabilność i duże siły przenoszą się na kierownicę. W 4x4 napęd działa tak, że przyspieszanie im silniesze, tym bardziej w akcji uczestniczy tylna oś,
- w ciasnych zakrętach Insignia przednionapędowa jest silnie podsterowna, a 4x4 znacznie to zjawisko neutralizuje.

Mniej by paliła bez 4x4 - oczywiście. Ale np. Corsa paliłaby jeszcze mniej ;D

A20DTR nie różnią się przełożeniem głównym i przełożeniami skrzyni biegów w zależności od tego, czy jest napęd 4x4 czy go nie ma.
Z automatyczną jest 3.200 przełożenie główne kod "FM9", 0.686 bieg VI. - dla 4x4 i FWD.
Z manualną skrzynią jest 3.895 przełożenie główne kod "FW4", 0.623 bieg VI. - dla 4x4 i FWD
Możliwe, że była seria Insignii A20DTR z przełożeniem głównym 3.545 (kod "FP9"), ale tylko FWD ze skrzynią manualną.

Rozpędzanie, zwłaszcza diesla, do V max trwa bardzo długo. Mogłeś mieć lekko pod górę i nie widzieć tego, ewentualnie wiatr czołowy. Przy niespełna 200 KM i tej masie, każdy km/h powyżej 200 zdobywa się powoli.

No i niska efektywność napędu w Oplu. To tradycyjna cecha. Jeden z Kolegów wyżej wspomniał o tym. Nie chodzi o brak "bonusów" na hamowni, tylko o to co finalnie trafia na koła. Gdzieś jest to roztrwonione. Idealne pod tym względem jest BMW. Dlatego jak ktoś chce mierzyć i porównywać ułamki sekund czy oszczędzać paliwo, to nie powinien wybierać Insignii, bo w tych kategoriach nie błyszczy. W bardziej wszechstronnych porównaniach wypada lepiej, zależnie od indywidualnych preferencji.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 26 lip 2019, o 10:07

norbi333 pisze:
26 lip 2019, o 09:29
Niby tak,ale czy pojedzie 250 czy 240 żadna to różnica.Ale przyjdzie deszcz czy śnieg albo szutrowa droga i ośka wysiada.Dlatego wolę bezpieczeństwo niż ciut lepsze osiągi.Poza tym program i osiągi również jakieś są :D
Bardziej mi chodzi o pracę w zakresie 60kmh do 100kmh... Czyli przeciętne wyprzedzanie.
Ale tak jak piszesz, ważne żeby trafić własne potrzeby ;)
wassermann pisze:
26 lip 2019, o 09:30
No i niska efektywność napędu w Oplu. To tradycyjna cecha. Jeden z Kolegów wyżej wspomniał o tym. Nie chodzi o brak "bonusów" na hamowni, tylko o to co finalnie trafia na koła. Gdzieś jest to roztrwonione. Idealne pod tym względem jest BMW. Dlatego jak ktoś chce mierzyć i porównywać ułamki sekund czy oszczędzać paliwo, to nie powinien wybierać Insignii, bo w tych kategoriach nie błyszczy. W bardziej wszechstronnych porównaniach wypada lepiej, zależnie od indywidualnych preferencji.

M.
No i tutaj racja, zresztą jak na segment D nie ma się czego wstydzić.
A co do napędu... nikt nie pobije minimalnych strat w 911 ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”