Mercedes w213 220d (e klasa od 2016) 4x4 automat moc 194 konie, masa własna od 1735, osiągi: vmax 239, 0-100 7,5, spalanie nadal niemal litr mniejsze niż insignia, która przy okazji jest też mniejsza niż merc...
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
@oicdti więc tutaj pewnie też skrzynia ma znaczenia (przełożenia)
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Bardziej obstawiam na straty mocy wywołane starodawnym przeniesieniem napędu.
Pamiętajcie, moc jest podawana na wale, a nie na kołach.
Liczy się w końcu to co idzie na asfalt. Skoro napęd Merca jest efektywniejszy to nie tylko lepiej przyśpiesza ale i mniej pali.
Pamiętajcie, moc jest podawana na wale, a nie na kołach.
Liczy się w końcu to co idzie na asfalt. Skoro napęd Merca jest efektywniejszy to nie tylko lepiej przyśpiesza ale i mniej pali.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
A mi ważniejsza wygodna i pewniejsze prowadzenie. Dlatego automat i 4x4
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
4x4 bym oddał - nie widzę sensu w moich warunkach użytkowania wożenia 100 kg mechanizmów, auto by sprawniej jeździło i mniej paliło (ktoś z kolegów się orientuje czy są różnice w długości biegów pomiędzy 4x4 a ośką?) ale automat musi być, jedyne co mnie w nim irytuje to zbędne redukcje w trasie
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
To spalanie zależy od 4x4?
To dlatego ja spalam mniej niż @norbi333?
To dlatego ja spalam mniej niż @norbi333?
Radio 357 :)
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
@Dokia - Dokładnie, między innymi dlatego. Dodaj do tego wielkie koła i masz prosty rachunek.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Wielkie koła?
Czy to sarkazm z innego tematu? Czy naprawdę?
Czy to sarkazm z innego tematu? Czy naprawdę?
Radio 357 :)
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Myślę że 20 calowe felgi i opony w porównaniu do 18nastek ważą więcej.
Pomnóż to razy 4 i weź pod uwagę że to masa nieresorowana.
Pomnóż to razy 4 i weź pod uwagę że to masa nieresorowana.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Poza resorami ją mam? Weź ty mi nie mieszaj w głowie. Z tym, że ta masa to nie u mnie bo ja mam te mniejsze.
PS. Idę stąd, nie jestem traktorem tylko piękną czekoladową benzynką
PS. Idę stąd, nie jestem traktorem tylko piękną czekoladową benzynką
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
W moim przypadku (255/35R20 vs 235/45R18) jest 2-2.5kg różnicy na kole i ponad 2.5% różnicy w obwodzie/średnicy. Większa średnica wymaga większej siły do rozpędzenia auta, tak samo jak dodatkowe kilogramy, ale tego Dorotce nie trzeba tłumaczyć, przecież Ona jest tu specem od fizyki
I suma summarum: większe koła + 4x4 = mniejsze v-max + lepszy look + lepsza przyczepność
I suma summarum: większe koła + 4x4 = mniejsze v-max + lepszy look + lepsza przyczepność
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
^^^
@as pik - Czasami też i szersze przez co opory toczenia też większe.
Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
O @xul mnie uprzedził
@as pik - Czasami też i szersze przez co opory toczenia też większe.
Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
O @xul mnie uprzedził
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Ja mam 245/45/r18
Ach te wasze obliczenia jesteście niesamowici. No i ja mam inny silnik hahaha
Dobra, bo nam tu poleci inny temat zaraz ja go ciągnąć nie chcę bo baty zbiorę za ciągnięcie
Czas na
Ach te wasze obliczenia jesteście niesamowici. No i ja mam inny silnik hahaha
Dobra, bo nam tu poleci inny temat zaraz ja go ciągnąć nie chcę bo baty zbiorę za ciągnięcie
Czas na
Radio 357 :)
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Przed zakupem mojego egzemplarza testowałem HB 4x4 z automatem(Stała na 20dziestkach) i jedną bez bez auto z 4x4 były chyba 19nastki. Prawie porzuciłem myśl o zakupie ISI.
Kupiłem to co kupiłem bo zszokowała mnie różnica osiągów...
Pierwotnie chiałem 4x4 w manualu.
Kupiłem to co kupiłem bo zszokowała mnie różnica osiągów...
Pierwotnie chiałem 4x4 w manualu.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Niby tak,ale czy pojedzie 250 czy 240 żadna to różnica.Ale przyjdzie deszcz czy śnieg albo szutrowa droga i ośka wysiada.Dlatego wolę bezpieczeństwo niż ciut lepsze osiągi.Poza tym program i osiągi również jakieś są
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Nie jeździłaby sprawniej bez 4x4:oicdti pisze: ↑25 lip 2019, o 21:354x4 bym oddał - nie widzę sensu w moich warunkach użytkowania wożenia 100 kg mechanizmów, auto by sprawniej jeździło i mniej paliło (ktoś z kolegów się orientuje czy są różnice w długości biegów pomiędzy 4x4 a ośką?) ale automat musi być, jedyne co mnie w nim irytuje to zbędne redukcje w trasie
- przy ruszaniu 400 Nm na przednią oś = mielenie kołami nawet na 3. biegu na mokrym asfalcie,
- w warunkach drogowych np. wyprzedzanie ze zmianą pasa - całość napędu na przód - słaba stabilność i duże siły przenoszą się na kierownicę. W 4x4 napęd działa tak, że przyspieszanie im silniesze, tym bardziej w akcji uczestniczy tylna oś,
- w ciasnych zakrętach Insignia przednionapędowa jest silnie podsterowna, a 4x4 znacznie to zjawisko neutralizuje.
Mniej by paliła bez 4x4 - oczywiście. Ale np. Corsa paliłaby jeszcze mniej
A20DTR nie różnią się przełożeniem głównym i przełożeniami skrzyni biegów w zależności od tego, czy jest napęd 4x4 czy go nie ma.
Z automatyczną jest 3.200 przełożenie główne kod "FM9", 0.686 bieg VI. - dla 4x4 i FWD.
Z manualną skrzynią jest 3.895 przełożenie główne kod "FW4", 0.623 bieg VI. - dla 4x4 i FWD
Możliwe, że była seria Insignii A20DTR z przełożeniem głównym 3.545 (kod "FP9"), ale tylko FWD ze skrzynią manualną.
Rozpędzanie, zwłaszcza diesla, do V max trwa bardzo długo. Mogłeś mieć lekko pod górę i nie widzieć tego, ewentualnie wiatr czołowy. Przy niespełna 200 KM i tej masie, każdy km/h powyżej 200 zdobywa się powoli.
No i niska efektywność napędu w Oplu. To tradycyjna cecha. Jeden z Kolegów wyżej wspomniał o tym. Nie chodzi o brak "bonusów" na hamowni, tylko o to co finalnie trafia na koła. Gdzieś jest to roztrwonione. Idealne pod tym względem jest BMW. Dlatego jak ktoś chce mierzyć i porównywać ułamki sekund czy oszczędzać paliwo, to nie powinien wybierać Insignii, bo w tych kategoriach nie błyszczy. W bardziej wszechstronnych porównaniach wypada lepiej, zależnie od indywidualnych preferencji.
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Bardziej mi chodzi o pracę w zakresie 60kmh do 100kmh... Czyli przeciętne wyprzedzanie.
Ale tak jak piszesz, ważne żeby trafić własne potrzeby
No i tutaj racja, zresztą jak na segment D nie ma się czego wstydzić.wassermann pisze: ↑26 lip 2019, o 09:30No i niska efektywność napędu w Oplu. To tradycyjna cecha. Jeden z Kolegów wyżej wspomniał o tym. Nie chodzi o brak "bonusów" na hamowni, tylko o to co finalnie trafia na koła. Gdzieś jest to roztrwonione. Idealne pod tym względem jest BMW. Dlatego jak ktoś chce mierzyć i porównywać ułamki sekund czy oszczędzać paliwo, to nie powinien wybierać Insignii, bo w tych kategoriach nie błyszczy. W bardziej wszechstronnych porównaniach wypada lepiej, zależnie od indywidualnych preferencji.
M.
A co do napędu... nikt nie pobije minimalnych strat w 911