--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Jęki od strony paska osprzętu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
Jęki od strony paska osprzętu.
Witam. Wiecie może co to za dźwięk (audio w załączniku)? Już rok tak jeżdżę i nie wiadomo co to. Pojawia się parę minut po starcie i jęczy do póki silnik się nie nagrzeje (Nie płyn tylko silnik). Nie "przyspiesza" i nie "zwalnia" wraz ze zmianą obrotów czy obciążenia silnika. Sugerowali w ASO pompę wspomagania. W innym warsztacie sprzęgiełko alternatora. Obie wymienione opcje mi nie pasują bo dźwięk znika po razgrzaniu. Latem pojawia się rzadziej szczególnie rano gdy jeszcze jest chłodno. Zima codziennie. Poza tym auto jeździ i skraca normalnie. Żadnych problemów. Dodam tylko że mam jeszcze wyciek z automatu i z kolektora wydechowego. Może ma to jakiś związek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Brzmi to raczej jak jakiś zaworek o mniej więcej stałym otwarciu. Bo skoro ten dźwięk się nie zmienia wraz ze zmianą obrotów silnika, to raczej nie wiązałbym tego z jakąś rolką.
Próbowałeś zdjąć pasek wielorowkowy? Ciekawe czy wtedy ten dźwięk też występuje?
Próbowałeś zdjąć pasek wielorowkowy? Ciekawe czy wtedy ten dźwięk też występuje?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Rooff jeszcze nie próbowałem. Sam nie mam jak i gdzie. Szczerze mówiąc to miałem nadzieję że tej zimy coś pierdyknie przestanie działać i będzie wiadomo. A tu nic. Jęczy. O zaworku też myślałem tylko który? Klima nie bo jak wyłączę dalej kwiczy. Może od wspomagania? Tylko jaki by to miało związek z temp. silnika? Mam nadzieję że to nic w automacie z którego już 4 lata sączy się olej. Może oleju za mało a jak się rozgrzeje to poziom wzrasta na tyle że przestaje jęczeć. Tylko z drugiej strony co niby w automacie miało by jęczeć aż tak głośno?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Pasek ściągniesz nawet pod blokiem, bo da się od góry. Z założeniem też nie będzie tragedii
Skrzynia jest po przeciwnej stronie niż pasek wielorowkowy, wiec niesądzę że aż tak przenosi. Co nie zmienia faktu, że przynajmniej poziom oleju by wypadało skontrolować - zrobi to każdy rozgarnięty mechanik z kanałem/podnośnikiem. Dolewkę również.
A jak stoisz i to jęczy, to co się będzie działo jak pomachasz kierownicą od lewej do prawej? Dźwięk się zmienia?
Skrzynia jest po przeciwnej stronie niż pasek wielorowkowy, wiec niesądzę że aż tak przenosi. Co nie zmienia faktu, że przynajmniej poziom oleju by wypadało skontrolować - zrobi to każdy rozgarnięty mechanik z kanałem/podnośnikiem. Dolewkę również.
A jak stoisz i to jęczy, to co się będzie działo jak pomachasz kierownicą od lewej do prawej? Dźwięk się zmienia?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Nic się nie zmienia. Próbowałem już od razu jak mi w ASO powiedzieli że to pompa wspomagania. Jęczy tak samo czy stoje czy jadę. A tak przy okazji automatu...W ASO jak i w ogarniętym wydawało mi się "serwisie" twierdza że nie doleją i nie sprawdzą bo nie ma bagnetu, bo maszyna specjalna potrzebna co pod ciśnieniem wtłacza olej itp itd. Jak to jest w końcu da się czy nie? Chyba będę musiał poszukać innego fachowca
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Co do skrzyni... Bagnetu fakt nie ma, ale jest korek przelewowy Dlatego potrzebny kanał lub podnośnik. A od góry jest korek do nalewania - widać taką dużą śrubę imbusową po prawej stronie silnika, oczywiście na górze skrzyni
To zdjęcie paska wielorowkowego pozwoli na eliminację, czy to jego wina (konkretnie czegoś, co on napędza) czy może rozrządu. Póki co nie mam innego pomysłu...
To zdjęcie paska wielorowkowego pozwoli na eliminację, czy to jego wina (konkretnie czegoś, co on napędza) czy może rozrządu. Póki co nie mam innego pomysłu...
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
No tak właśnie dumałem z ta skrzynią. Mam a raczej miałem "taką samą" w Saab 9.3 i tam wyraźnie ten "korek" było widać. Tu mnie nakręcili że się nie da. Po świętach spróbuje ogarnąć ten pasek zobaczymy może coś z tego wyniknie. Problem tylko że dźwięk nie pojawia się od razu po odpaleniu. Chwilę trzeba się przejechać.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Hmmmm a może to coś od układu chłodzenia np. termostat? Do czasu jak się duży obieg nie otworzy to jęczy?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Tłumaczyło by to dlaczego dźwięk znika po razgrzaniu silnika i jest "niezależny" od obciążenia i obrotów. A w którym miejscu ten termostat jest umieszczony? Przed chwilą się przysłuchiwałem i dobiega on od strony paska ale bliżej turbo i raczej od góry silnika niż gdzieś z dołu
Dodano po 1 godzinie 28 minutach 30 sekundach:
A zawór upustowy turbiny? Jest w 2.0 turbo benzynie coś takiego?
Dodano po 1 godzinie 28 minutach 30 sekundach:
A zawór upustowy turbiny? Jest w 2.0 turbo benzynie coś takiego?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
To masz źle wpisany kod silnika w profilu
Ale tak z grubsza patrząc po schematach to pompa wody i termostat są po przeciwnej stronie silnika.
Ale tak z grubsza patrząc po schematach to pompa wody i termostat są po przeciwnej stronie silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) na tej wysokości to zostaje tylko pompa wspomagania:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/l/0/24-1/#1
Ewentualnie turbina. Ja bym najpierw spróbował jednak ten pasek ściągnąć - trochę mniej roboty niż z grzebaniem przy turbinie
P.S. Ten kod silnika to albo Ci się nie zmienił jeszcze, albo nadal masz niewłaściwy. A20DTx to są diesle. A20Nxx to benzyny
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/l/0/24-1/#1
Ewentualnie turbina. Ja bym najpierw spróbował jednak ten pasek ściągnąć - trochę mniej roboty niż z grzebaniem przy turbinie
P.S. Ten kod silnika to albo Ci się nie zmienił jeszcze, albo nadal masz niewłaściwy. A20DTx to są diesle. A20Nxx to benzyny
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piła
Re: Jęki od strony paska osprzętu.
Dzięki Rooff za zaangażowanie. Po świętach pasek w dół i zobaczymy co dalej.