--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Jęki od strony paska osprzętu.

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 18 gru 2018, o 09:20

Witam. Wiecie może co to za dźwięk (audio w załączniku)? Już rok tak jeżdżę i nie wiadomo co to. Pojawia się parę minut po starcie i jęczy do póki silnik się nie nagrzeje (Nie płyn tylko silnik). Nie "przyspiesza" i nie "zwalnia" wraz ze zmianą obrotów czy obciążenia silnika. Sugerowali w ASO pompę wspomagania. W innym warsztacie sprzęgiełko alternatora. Obie wymienione opcje mi nie pasują bo dźwięk znika po razgrzaniu. Latem pojawia się rzadziej szczególnie rano gdy jeszcze jest chłodno. Zima codziennie. Poza tym auto jeździ i skraca normalnie. Żadnych problemów. Dodam tylko że mam jeszcze wyciek z automatu i z kolektora wydechowego. Może ma to jakiś związek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: Rooff_ » 18 gru 2018, o 14:20

Brzmi to raczej jak jakiś zaworek o mniej więcej stałym otwarciu. Bo skoro ten dźwięk się nie zmienia wraz ze zmianą obrotów silnika, to raczej nie wiązałbym tego z jakąś rolką.
Próbowałeś zdjąć pasek wielorowkowy? Ciekawe czy wtedy ten dźwięk też występuje?

bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 18 gru 2018, o 18:56

Rooff jeszcze nie próbowałem. Sam nie mam jak i gdzie. Szczerze mówiąc to miałem nadzieję że tej zimy coś pierdyknie przestanie działać i będzie wiadomo. A tu nic. Jęczy. O zaworku też myślałem tylko który? Klima nie bo jak wyłączę dalej kwiczy. Może od wspomagania? Tylko jaki by to miało związek z temp. silnika? Mam nadzieję że to nic w automacie z którego już 4 lata sączy się olej. Może oleju za mało a jak się rozgrzeje to poziom wzrasta na tyle że przestaje jęczeć. Tylko z drugiej strony co niby w automacie miało by jęczeć aż tak głośno?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: Rooff_ » 18 gru 2018, o 20:03

Pasek ściągniesz nawet pod blokiem, bo da się od góry. Z założeniem też nie będzie tragedii ;)

Skrzynia jest po przeciwnej stronie niż pasek wielorowkowy, wiec niesądzę że aż tak przenosi. Co nie zmienia faktu, że przynajmniej poziom oleju by wypadało skontrolować - zrobi to każdy rozgarnięty mechanik z kanałem/podnośnikiem. Dolewkę również.

A jak stoisz i to jęczy, to co się będzie działo jak pomachasz kierownicą od lewej do prawej? Dźwięk się zmienia?

bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 18 gru 2018, o 20:44

Nic się nie zmienia. Próbowałem już od razu jak mi w ASO powiedzieli że to pompa wspomagania. Jęczy tak samo czy stoje czy jadę. A tak przy okazji automatu...W ASO jak i w ogarniętym wydawało mi się "serwisie" twierdza że nie doleją i nie sprawdzą bo nie ma bagnetu, bo maszyna specjalna potrzebna co pod ciśnieniem wtłacza olej itp itd. Jak to jest w końcu da się czy nie? Chyba będę musiał poszukać innego fachowca 😉

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: Rooff_ » 18 gru 2018, o 21:30

Co do skrzyni... Bagnetu fakt nie ma, ale jest korek przelewowy ;) Dlatego potrzebny kanał lub podnośnik. A od góry jest korek do nalewania - widać taką dużą śrubę imbusową po prawej stronie silnika, oczywiście na górze skrzyni ;)

To zdjęcie paska wielorowkowego pozwoli na eliminację, czy to jego wina (konkretnie czegoś, co on napędza) czy może rozrządu. Póki co nie mam innego pomysłu...

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: dokia » 18 gru 2018, o 21:34

jak to miło że moja Iśka nie jęczy :)
Radio 357 :)

bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 18 gru 2018, o 21:44

No tak właśnie dumałem z ta skrzynią. Mam a raczej miałem "taką samą" w Saab 9.3 i tam wyraźnie ten "korek" było widać. Tu mnie nakręcili że się nie da. Po świętach spróbuje ogarnąć ten pasek zobaczymy może coś z tego wyniknie. Problem tylko że dźwięk nie pojawia się od razu po odpaleniu. Chwilę trzeba się przejechać.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: Rooff_ » 18 gru 2018, o 22:07

Hmmmm a może to coś od układu chłodzenia np. termostat? Do czasu jak się duży obieg nie otworzy to jęczy?

bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 19 gru 2018, o 08:12

Tłumaczyło by to dlaczego dźwięk znika po razgrzaniu silnika i jest "niezależny" od obciążenia i obrotów. A w którym miejscu ten termostat jest umieszczony? Przed chwilą się przysłuchiwałem i dobiega on od strony paska ale bliżej turbo i raczej od góry silnika niż gdzieś z dołu 🤔

Dodano po 1 godzinie 28 minutach 30 sekundach:
A zawór upustowy turbiny? Jest w 2.0 turbo benzynie coś takiego?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: Rooff_ » 19 gru 2018, o 16:42

A Ty masz benzynę czy diesla?

bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 19 gru 2018, o 16:59

Benzyna 2.0T 4x4 automat 2009r

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: Rooff_ » 19 gru 2018, o 17:21

To masz źle wpisany kod silnika w profilu ;)
Ale tak z grubsza patrząc po schematach to pompa wody i termostat są po przeciwnej stronie silnika.

bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 19 gru 2018, o 18:06

O rzeczywiście. Już poprawione.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: Rooff_ » 19 gru 2018, o 18:27

Po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) na tej wysokości to zostaje tylko pompa wspomagania:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/l/0/24-1/#1
Ewentualnie turbina. Ja bym najpierw spróbował jednak ten pasek ściągnąć - trochę mniej roboty niż z grzebaniem przy turbinie ;)

P.S. Ten kod silnika to albo Ci się nie zmienił jeszcze, albo nadal masz niewłaściwy. A20DTx to są diesle. A20Nxx to benzyny ;)

bangies
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 17:38
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Piła

Re: Jęki od strony paska osprzętu.

Post autor: bangies » 19 gru 2018, o 19:17

Dzięki Rooff za zaangażowanie. Po świętach pasek w dół i zobaczymy co dalej.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”