--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
„Awaria pojazdu” - utrata mocy
„Awaria pojazdu” - utrata mocy
Oj felerna moja insignia niestety poczas jazdy przy spalaniu dpf stracilem moc jadac 150 i samochod zupełnie sie zamulił, po chwili wyskoczyl komunikat „awaria pojazdu - skontaktuj sie z serwisem” (coś podobnego). Okey , samochodem dojechalem i odpalilem na nowo bez problemow, ale czuje że samochod w dalszym ciągu zamula. Zauwazylem ze zawiesilo sie tez chwilowe spalanie na 17.4/100km. I rano na zimnym silniku uslyszałem takie głośniejsze kręcenie z przodu maski. Mechanika mam dopiero umowionego na srode , wiec czekam. Mial ktos podobny problem lub wie co to może być ?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2018, o 20:00 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
Może to tylko rura od turbo?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2018, o 17:36 przez marcinmg, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
Mam taka nadzieje, miesiac temu wymienialem turbine, wiec nie powinna ona już nawalic. Mogę jakoś samodzielnie sprawdzić czy to rura ?
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
Dokładnie obejrzyj rury i opaski czy szczelne i posłuchaj na odpalonym silniki czy nie ma nieszczelności Powinno być słychać lub widać nieszczelność
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
Najlepiej otwórz maskę niech ktoś dodaje gazu a ty słuchaj czy nie świszczy i czy powietrze nie ucieka, także obstawiam pękniętą rurę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 cze 2017, o 11:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wroclaw
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
Hej. U mnie było tak samo też wypalanie dpf i awaria pojazdu. A masz jakieś błędy na kompie ?? U mnie okazała rura od turbo i zaczęło kopcic i brak mocy
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
U mnie podpiecie pod kompa nic nie znalazło, ale zaraz po wyjezdzie od mechanika znow zdarzylo sie to samo = autostrada, wieksza predkosc i ponownie komunikat o awarii... ech. Po niedzieli znow wracam do mechanika
Ostatnio zmieniony 16 gru 2018, o 20:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
Nie było błedów od wypalania DPF?, sprawdzaleś w jakim stanie masz olej? nie jest rozrzedzony? olej wymieszany z ropą prowadzi do zatarcia silnikaKrzysiekG pisze: ↑9 gru 2018, o 21:30Oj felerna moja insignia niestety poczas jazdy przy spalaniu dpf stracilem moc jadac 150 i samochod zupełnie sie zamulił, po chwili wyskoczyl komunikat „awaria pojazdu - skontaktuj sie z serwisem” (coś podobnego). Okey , samochodem dojechalem i odpalilem na nowo bez problemow, ale czuje że samochod w dalszym ciągu zamula. Zauwazylem ze zawiesilo sie tez chwilowe spalanie na 17.4/100km. I rano na zimnym silniku uslyszałem takie głośniejsze kręcenie z przodu maski. Mechanika mam dopiero umowionego na srode , wiec czekam. Mial ktos podobny problem lub wie co to może być ?
Mogło byc tak ze proces wypalania sie zaczął ale z jakiegoś powodu nie zakończyl sie sukcesem i stąd tryb awaryjny, Błedów tego nie usuniesz bo sie nie da dopóki dpf sie nie wypali tak jak ma być, napewno są zapisane w pamięci ECU, znajdź lepszego mechanika z dobrym kompem.
Jezeli mam racje to wystarczy wymusić wypalanie DPF i po kłopocie.
Najpierw odczyt kodów błędów
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 25 maja 2015, o 11:22
- Auto: Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: W-wa
Re: „Awaria pojazdu” - utrata mocy
Witam,
Ja miałem podobne objawy, gdy zaczęła mi się rozszczelniać pompa CommonRail. Przy większej prędkości na autostradzie i włączonym wypalaniu DPF komunikat "Awaria pojazdu..." i utrata mocy. Na telefonie za pomocą ELMa oraz programu kolegi Pinga z forum odczytałem błąd zbyt niskiego ciśnienia na szynie CR. Na początku się tym za bardzo nie przejmowałem, gdyż zdarzało się raz na miesiąc, może rzadziej. Dopiero jak w samochodzie zaczęło śmierdzieć ropą to przeprowadziłem dochodzenie i cała pompa CR oraz okolica były uwalone ropą wymieszaną z kurzem i innym syfem.
Wymianę uszczelnień na pompie wykonałem oczywiście samodzielnie dzięki informacjom znalezionym na forach opla.
Pozdrawiam
Ja miałem podobne objawy, gdy zaczęła mi się rozszczelniać pompa CommonRail. Przy większej prędkości na autostradzie i włączonym wypalaniu DPF komunikat "Awaria pojazdu..." i utrata mocy. Na telefonie za pomocą ELMa oraz programu kolegi Pinga z forum odczytałem błąd zbyt niskiego ciśnienia na szynie CR. Na początku się tym za bardzo nie przejmowałem, gdyż zdarzało się raz na miesiąc, może rzadziej. Dopiero jak w samochodzie zaczęło śmierdzieć ropą to przeprowadziłem dochodzenie i cała pompa CR oraz okolica były uwalone ropą wymieszaną z kurzem i innym syfem.
Wymianę uszczelnień na pompie wykonałem oczywiście samodzielnie dzięki informacjom znalezionym na forach opla.
Pozdrawiam