--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Problem z ruszeniem przy -10C

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
altru
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
Auto: Insignia 4x4 V6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: altru » 1 paź 2019, o 11:26

Zeszłej zimy miałem problem z samochodem (w sumie to 3 razy) gdy temperatura spadła poniżej -10C
Auto zapala bez problemu. Ale ma niskie obroty. Poniżej 1K
Nie chce ruszyć. Ruszało dopiero gdy wciskając gaz obroty były powyżej 1,5K, gdy puszczałem gaz stawało jak kłoda.
Czego to mogło być przyczyną? Olej już wymieniłem, co jeszcze mógłbym zrobić aby uniknąć tego w nadchodzącej zimie?
Autem bałem się rozpędzić więcej niż tyle co wymaga jazda po parkingu. Gdy auto się rozgrzało wszystko wracało do normy.

Żadna kontrolka się nie zaświecała.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: jotef » 1 paź 2019, o 12:07

miałem podobnie w vc tylko trochę zimniej było około - 25 stopni > uważam, że może przymarzać odma > w każdym razie sprawdziłbym jej stan techniczny przy założeniu rzecz jasna, że dbasz na bieżąco o układ zasilania paliwem ...

edyta > o kurczę teraz dopiero zobaczyłem, że masz v6 w benzynie a ja w domyśle o klekocie pisałem. :lol:
ale odmę i tak bym sprawdził ...

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2256
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: Rooff_ » 1 paź 2019, o 18:51

Jaki stan hamulców? Może przymarzają zaciski/linka? Albo płyn jest do wymiany?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Bartol
Użytkownik
Posty: 944
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: Bartol » 1 paź 2019, o 20:16

Z twojej wypowiedzi nic nie wynika co pomogłoby w "zgadywaniu". Poniżej 1000 obr./min. to normalna wartość obrotów, więc dlaczego piszesz że są niskie?
Samochód stawał jak kłoda, bo silnik gasł, blokowały się koła, co się działo?
Świeży olej ma jakiś związek z rozwiązaniem usterki? Jeśli już pytasz to możesz wymienić filtry, świece, oleje w napędzie, ale wątpię żeby to rozwiązało problem.
Dziwne jest to, że coś działo się w poprzednią zimę i po roku pytając z góry zakładasz powtórkę w tym sezonie. Wymieniłeś olej to może będzie dobrze... ciekawe co ma piernik do wiatraka?

Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
Jeśli nie zareagowałeś jak była okazja to teraz należy czekać aż sytuacja się powtórzy i sprawdzić parametry pracy silnika(jeśli to w ogóle silnik), a nie zamarznięty ręczny.

Dodano po 3 minutach 27 sekundach:
Objawy mogą nie mieć nic wspólnego z nazwą tematu i przypadkowo wystąpiły przy wspomnianej temperaturze.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2019, o 21:50 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: jotef » 1 paź 2019, o 20:44

Bartol pisze:
1 paź 2019, o 20:23
[ ... ]
Poniżej 1000 obr./sek to normalna wartość obrotów,
[ ... ]
he he he, no nieźle musi się kręcić taki motorek na biegu jałowym :lol:
650 -850 obr/min uznaje się za optymalne i jest to determinowane konstrukcją silnika z reguły ...
4'ro cylindrowe 2.0 cdti np., trzymają około 850 ob/min na biegu jałowym > przy 6'ciu cylindrach
motor da radę poprawnie pracować przy 650 zapewne.
no i czy to automat jest, bo wówczas pod uwagę można by było brać układ przeniesienia napędu :idea:
dysfunkcja z brakiem kontrolek powinna zaowocować diagnostyką autka :arrow: była ?

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2209
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: Zbyszek01 » 1 paź 2019, o 21:00

Kolego przy -10°C i zimnym silniku obroty w granicach 1000 to jak kolega wcześniej napisał to normalna wartość. Jak się troszkę rozgrzeje to dopiero spada do około 850

Bartol
Użytkownik
Posty: 944
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: Bartol » 1 paź 2019, o 21:50

Pomyłka z pośpiechu, szlifierka wymięka przy takich parametrach.
Oczywiste jest, że obroty/minutę.
Poprawiam.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2019, o 21:52 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: jotef » 1 paź 2019, o 21:51

Zbyszek01, jesteś niesamowity, aż dostałem gęsiej skórki ... :o ;)

Awatar użytkownika
altru
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
Auto: Insignia 4x4 V6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: altru » 2 paź 2019, o 11:29

Przyjmuje krytykę i spróbuję opisać jeszcze raz.

Obroty silnika były naprawdę małe max 600 obrotów (zaraz po odpaleniu).
Silnik nie gasł. Ręczny puszczał normalnie. Wciśnięcie pedału gazu 1500-2000 obrotów auto ruszało MOZOLNIE . Mogłem jechać 15- 20km/h (więcej pewnie też ale wolałem nie sprawdzać). Po puszczeniu gazu obroty spadały do tych 600max i auto stało jak kłoda.
Ruszało przy większych obrotach. Po około 10min jazdy i rozgrzaniu silnika wszystko wracało do normy.
Przy -8C nie miałem takich problemów. Miałem odczucia jakby silnik mulił dlatego myślałem ,że to może przez olej (nie znam się). Sezon zimowy zakończyłem pękniętym wężykiem od płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1560
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: rataj73 » 2 paź 2019, o 13:13

No dobra, ale co to znaczy że auto ruszało dopiero przy 1500 obr? Chyba że masz automat, wtedy twoja wypowiedź miała by jakiś sens.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2209
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: Zbyszek01 » 2 paź 2019, o 13:56

jotef pisze:Zbyszek01, jesteś niesamowity, aż dostałem gęsiej skórki ... :o ;)
Od czego ta gęsia skórka?


Wysłane z iPhone

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: jotef » 2 paź 2019, o 14:07

od 'merytoryki' Twojej wypowiedzi ... ;D
rataj73 pisze:
2 paź 2019, o 13:13
No dobra, ale co to znaczy że auto ruszało dopiero przy 1500 obr? Chyba że masz automat, wtedy twoja wypowiedź miała by jakiś sens.
.. jak również nie wiadomo czy na pokładzie jest lpg.
silnik nie jest direct injection więc parowniki mogłyby przymarzać np., ...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3683
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: mazmarcin » 2 paź 2019, o 14:17

Zimny raczej na paliwku powinien palić 😋 a jak się zagrzeje to gaz.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: jotef » 2 paź 2019, o 14:25

no wiadomo, tego powinna pilnować 'elektronika' instalacji lpg ...
dlatego z własnego przypadku napisałem o przymarzającej odmie.
skrzynia korbowa silnika nie jest połączona bezpośrednio z atmosferą ale via odma.
więc przytkanie będzie się przejawiało wzrostem ciśnienia pod tłokami pracującego silnika.
jak dodajesz gazu, to silnik się dławi i nie pojedziesz szybciej ...

Awatar użytkownika
grzegorz13
Użytkownik
Posty: 957
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: grzegorz13 » 7 lis 2019, o 14:47

Auto jak zapali ma mieć obroty powyżej 1 tyś i dopiero po chwili spadną poniżej tyś a jak spadają odrazu to bym posprawdzał czujniki temperatury bo być może poniżej -10 sygnalizuje wysoką temperaturę silnika czyli silnik rozgrzany i dlatego masz problem Podłącz kompa i sprawdź czujniki

Pati90
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 26 sie 2019, o 10:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Problem z ruszeniem przy -10C

Post autor: Pati90 » 8 lis 2019, o 10:29

Może spróbuj tec 2000 fuel system cleaner, usunie ci wode ze zbiornika, moze miec ona zwiazek z odpalaniem....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”