--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Witam wszystkich , postaram sie opisać co to za auto, jakie spostrzeżenia z jazdy , jakie minusy bez podawania parametrów bo to każdy znajdzie .
Zrobię to w kilku kolejnych postach .
Zakup był kompletnie spontaniczny z Buta , miał być używany Peugeot 3008 , C-RV , Toyota ... w ogóle nie myślałem o HR-V , wszedłem do salonu i odrazu wpadła w oko, szybki przegląd wnetrza, bagażnika i deski
Wołam p.Krzysztofa na jazdę próbną, kawałek S19 i A4 .
Pierwsze odpalenie :
Miękki wygodny fotel, sporo miejsca , skórzana kierownica , fajny lewarek, zapalam i cisza , zero drgań , zegar główny duży i taki w 3D , nawigacja i panel klimatyzacji dotykowe.
Pierwsze wrażenie brak Nm i coś jedzie ale muł, zredukowałem , gaz pow. 4 tyś niezły warkot i ciągnie rzwawo , na autostradzie 170 i jeszcze ciągnie , nie jest źle myślę sobie jak na 130 ps .
Do 150 km h, poza silnikiem, kompletnie brak szumów wiatru czy odgłosu kół.
Powrót do salonu, wniosek na kredyt w 15 minut i podpisuje zamówienie. Nawet nie szukałem innych aut.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Zrobię to w kilku kolejnych postach .
Zakup był kompletnie spontaniczny z Buta , miał być używany Peugeot 3008 , C-RV , Toyota ... w ogóle nie myślałem o HR-V , wszedłem do salonu i odrazu wpadła w oko, szybki przegląd wnetrza, bagażnika i deski
Wołam p.Krzysztofa na jazdę próbną, kawałek S19 i A4 .
Pierwsze odpalenie :
Miękki wygodny fotel, sporo miejsca , skórzana kierownica , fajny lewarek, zapalam i cisza , zero drgań , zegar główny duży i taki w 3D , nawigacja i panel klimatyzacji dotykowe.
Pierwsze wrażenie brak Nm i coś jedzie ale muł, zredukowałem , gaz pow. 4 tyś niezły warkot i ciągnie rzwawo , na autostradzie 170 i jeszcze ciągnie , nie jest źle myślę sobie jak na 130 ps .
Do 150 km h, poza silnikiem, kompletnie brak szumów wiatru czy odgłosu kół.
Powrót do salonu, wniosek na kredyt w 15 minut i podpisuje zamówienie. Nawet nie szukałem innych aut.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Bardzo fajna szerokości i bezawaryjności.
Radio 357 :)
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Pierwsze wrażenia z jazdy :
W salonie 2 godzinny instruktaż obsługi syatemów , ustawień komputera, rozpoznawania znaków,
Siadam i jadę, sprzęgło bardzo lekko, reakcja na gaz natychmiastowa, hamulec żyleta, chyba lepszy niż był w Espace IV .
Kawałek A4 spalanie 140 km h 6,9 .
W Sokołowie zjazd na krajowe , przepisowo 90 , komputer wskazał 4,6.
Jeżdżę narazie w funkcji ECO , by nie przeciążać silnika,
Po lewej na obrotomierzu u dołu jest wskaźnik sugerujący zmianę biegu w zależności od obciążenia i prędkości .
Jadąc spokojnie 70 km h 5 bieg przy 2500 rpm każe mi zmienić bieg wyżej na 6 i silnik ma 1800 rpm .
Skala obrotomierza ma czerwone od 6800 rpm !
Trasa na CRO Leżajsk - Miszkolc bez autostrad 4 osoby i pełny bagażnik średnia spalania 5,4 L.
Miszkokc- Vodice autostreada 140km h 6,4L .
W wersji ECO system obniża prace dmuchawy klimy i ogranicza pracę wentylatora .
Zawieszenie :
Twarde , bardziej niż insignia, raczej na dobre drogi.
Prowadzenie precyzyjne, w koleinach stabilnie , w zakręcie bez pod/nad sterowności.
1400 km fotele wygodne , przyjemnie miękkie , jak i całe wnętrze .
Nie mogę znaleźć ustawienia fotela dla siebie, bolała mnie prawa noga i pięta , potem dużo obniżyłem i odsunąłem i jakby lepiej.
Brakuje tu regulacji pochylenia siedziska , w insigni ustawiałem mocno pochylone i udo było podparte a tu lekko uniesione , bo pedał gazu jak na mój gust winien być głebiej zamocowany tak z 5 cm .
Uczę sie korzystać z dostępnej mocy i jest pow 4 tyś , wtedy fajnie ciągnie i silnik ma ten gang .
Przełożenie 6 bieg 140 km h = 3500 rpm, 150 km h = 4000 rpm .
Komputer ma wiele funkcji , jedna z nich ciekawa, w czasie rzeczywistym oblicza chwilowe spalanie i ilość paliwa w baku to pokazuje ile nam zostało do tankowania .
Światła zwykle H7 ale wydajne , przez ciemną Słowacje dobrze oświetlały drogi.
Kamerka zmiany świateł reaguje niemal natychmiastowo w 0,5 sekundy, nie jak w insigni 3-5 sekund i łapie dużo dalej pojazd.
Lusterka składane mają dodatkową funkcję podczas cofania obniżają się, że lepiej widać tył zdeżaka .
Po zamknieciu auta same składają się.
Panel multimedialny z navi jest wszystkomający .
Navi Garmin z 5 letnią subskrypcją,
BT USB , HDMI , WiFi , Radio FM , Radio Dab oraz aplikacje Hondy .
Od razu połączył się ze smartfonem przez BT i gdy tylko wsiąde mogę dzwonić , żeby było lepiej to moge ustawić każdy nr na wybieranie głosowe .
Funkcja tel pobiera kontakty do pamięci i tel może leżeć i się ładować , ja go powiesiłem uchwytem na kratce nawiewu po prawej str kiery
Ilość funkcji i udogodnień jakie Honda przygotowała jest imponująca , jestem pod wrażeniem .
Ale brakuje wskazań temperatury cieczy ?
Ogólnie odnosi się wrażenie, że tam gdzie trzeba idą na całość i robią porządnie, a co nie istotne, robią w takim wykonaniu surowym . Nawiązuję tu do tapicerki podłogi , gdzie przyzwyczajeni jesteśmy z limuzyn to wykładziny, pluszu, a jest twarda sprasowana i ukształtowana warstwa czegoś z materału włókien , nie wiem jak to nazwać.
Schowki są bardzo małe i jest ich bardzo mało. Duży schowek od pasażera, i malutkie w drzwiach na małą kolkę i to jest tyle.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
W salonie 2 godzinny instruktaż obsługi syatemów , ustawień komputera, rozpoznawania znaków,
Siadam i jadę, sprzęgło bardzo lekko, reakcja na gaz natychmiastowa, hamulec żyleta, chyba lepszy niż był w Espace IV .
Kawałek A4 spalanie 140 km h 6,9 .
W Sokołowie zjazd na krajowe , przepisowo 90 , komputer wskazał 4,6.
Jeżdżę narazie w funkcji ECO , by nie przeciążać silnika,
Po lewej na obrotomierzu u dołu jest wskaźnik sugerujący zmianę biegu w zależności od obciążenia i prędkości .
Jadąc spokojnie 70 km h 5 bieg przy 2500 rpm każe mi zmienić bieg wyżej na 6 i silnik ma 1800 rpm .
Skala obrotomierza ma czerwone od 6800 rpm !
Trasa na CRO Leżajsk - Miszkolc bez autostrad 4 osoby i pełny bagażnik średnia spalania 5,4 L.
Miszkokc- Vodice autostreada 140km h 6,4L .
W wersji ECO system obniża prace dmuchawy klimy i ogranicza pracę wentylatora .
Zawieszenie :
Twarde , bardziej niż insignia, raczej na dobre drogi.
Prowadzenie precyzyjne, w koleinach stabilnie , w zakręcie bez pod/nad sterowności.
1400 km fotele wygodne , przyjemnie miękkie , jak i całe wnętrze .
Nie mogę znaleźć ustawienia fotela dla siebie, bolała mnie prawa noga i pięta , potem dużo obniżyłem i odsunąłem i jakby lepiej.
Brakuje tu regulacji pochylenia siedziska , w insigni ustawiałem mocno pochylone i udo było podparte a tu lekko uniesione , bo pedał gazu jak na mój gust winien być głebiej zamocowany tak z 5 cm .
Uczę sie korzystać z dostępnej mocy i jest pow 4 tyś , wtedy fajnie ciągnie i silnik ma ten gang .
Przełożenie 6 bieg 140 km h = 3500 rpm, 150 km h = 4000 rpm .
Komputer ma wiele funkcji , jedna z nich ciekawa, w czasie rzeczywistym oblicza chwilowe spalanie i ilość paliwa w baku to pokazuje ile nam zostało do tankowania .
Światła zwykle H7 ale wydajne , przez ciemną Słowacje dobrze oświetlały drogi.
Kamerka zmiany świateł reaguje niemal natychmiastowo w 0,5 sekundy, nie jak w insigni 3-5 sekund i łapie dużo dalej pojazd.
Lusterka składane mają dodatkową funkcję podczas cofania obniżają się, że lepiej widać tył zdeżaka .
Po zamknieciu auta same składają się.
Panel multimedialny z navi jest wszystkomający .
Navi Garmin z 5 letnią subskrypcją,
BT USB , HDMI , WiFi , Radio FM , Radio Dab oraz aplikacje Hondy .
Od razu połączył się ze smartfonem przez BT i gdy tylko wsiąde mogę dzwonić , żeby było lepiej to moge ustawić każdy nr na wybieranie głosowe .
Funkcja tel pobiera kontakty do pamięci i tel może leżeć i się ładować , ja go powiesiłem uchwytem na kratce nawiewu po prawej str kiery
Ilość funkcji i udogodnień jakie Honda przygotowała jest imponująca , jestem pod wrażeniem .
Ale brakuje wskazań temperatury cieczy ?
Ogólnie odnosi się wrażenie, że tam gdzie trzeba idą na całość i robią porządnie, a co nie istotne, robią w takim wykonaniu surowym . Nawiązuję tu do tapicerki podłogi , gdzie przyzwyczajeni jesteśmy z limuzyn to wykładziny, pluszu, a jest twarda sprasowana i ukształtowana warstwa czegoś z materału włókien , nie wiem jak to nazwać.
Schowki są bardzo małe i jest ich bardzo mało. Duży schowek od pasażera, i malutkie w drzwiach na małą kolkę i to jest tyle.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 15:20 przez Bodex, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Takie spontaniczne zakupy często bywają bardzo trafne. Oby tak było u Ciebie daj więcej zdjęć z wnętrza.
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
@mirpo , zdjęcia będą , jutro rano zrobię .
Ostatnie dni nie miałem na to czasu
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ostatnie dni nie miałem na to czasu
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Ulalala to będą ładne fotki z Chorwacja w tle czekamy...
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Niestety słonce za ostre , poprawie te fotki canonem po wakacjach.
Ale cos widać
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ale cos widać
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Fajnie się prezentuje dzisiaj na mieście przechodziłem koło białej HRV, to aż się zatrzymałem i rzeczywiście nie jest taka mała. Jeśli obok nie stoi CRV to trudno rozpoznać.
Jak chodzi skrzynia biegów? Nadal słynna japońska precyzja?
Jak chodzi skrzynia biegów? Nadal słynna japońska precyzja?
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2017, o 20:54
- Auto: Zafira C
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Gratki za zakup i miliona kilometrów.
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... a/hr-v/ii/
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... celifting/
Najważniejsze że @Bodex jest zadowolony i o to chodzi.
Wymiarowo to jest Opel Meriva więc z tą wielkością proszę.... a zanim powiecie że nie:
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... a/hr-v/ii/
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... celifting/
Najważniejsze że @Bodex jest zadowolony i o to chodzi.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Nie moja bajka, ale gratki zakupu i niech się sprawuje
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
silnik z oznaczeniem VVTi na deklu miałam w toyocie, ale nie wiem co to znaczy.. co to znaczy @Bodex?
Radio 357 :)
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
System zmiennych faz rozrządu.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
i tak nie zrozumiałam nic ale dzięki
Radio 357 :)
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Bodex ględzi [emoji23], Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Miałem takie auto w firmie i niestety ale jedzie bardzo słabo - jak dla mnie.
Jednak gratuluję zakupu
Jednak gratuluję zakupu
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Siła ciągu do klekota jest spora, brak doładowania, a jeszcze trzeba się przestawić z obrotami i nabrać nawyk przyśpieszania od 4000 rpm i wtedy się zbiera . Nie jest to jednak jakiś zawalidroga.
Jeżdżąc w trybie ECO , nie jest źle, co będzie gdy eco wyłaczę ?
Skrzynia perfekcyjna
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Jeżdżąc w trybie ECO , nie jest źle, co będzie gdy eco wyłaczę ?
Skrzynia perfekcyjna
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
ważne abyś Ty był zadowolony.
Ja np w Omedze B , musiałam redukować do 3ciego biegu aby cokolwiek szybko wyprzedzić i to nie było fajne, ale jak Twoja dobrze ciągnie to jest super.
Ja np w Omedze B , musiałam redukować do 3ciego biegu aby cokolwiek szybko wyprzedzić i to nie było fajne, ale jak Twoja dobrze ciągnie to jest super.
Radio 357 :)
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Oczywiście kochani , że nie jest to demon mocy i różnica między insignią w odpychaniu się jest spora, i brak AFL czy LED Teraz musi taki być , przynajmniej przez rok, a potem jest w planach wymiana na HR-V 1,6 diesel 120 ps full opcja , albo zaatakuje CR-V , ale zrobię to na spokojnie,
Ten dzwięk motoru ? Wczoraj jechałam z Vosice przez Šibenik trochę mniej ekonomicznie i wydaje mi się , że zrobili taki specjalnie sportowo brzmiący gang .
Może sie będziecie śmiać, ale mam odczucia , że on ma przypominać gagng motoru V6 by podkreślić sportowy duch Hondy .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Dodano po 8 minutach 39 sekundach:
Silnik ma w dodatku długie rury ssące , a tam zachodzi zjawisko doładowania rezonansowego, słup powieteza wpada w drgania gdy raz zawór otwarty , a raz zamknięty, tak oblicza sie długość rur dolotu by w zakresie obrotów pow 4 tys. Wbijał się szybciej do cylindra, miałem to już w Lanci 2,0 139 ps , to stara technologia wolnossących jednostek.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ten dzwięk motoru ? Wczoraj jechałam z Vosice przez Šibenik trochę mniej ekonomicznie i wydaje mi się , że zrobili taki specjalnie sportowo brzmiący gang .
Może sie będziecie śmiać, ale mam odczucia , że on ma przypominać gagng motoru V6 by podkreślić sportowy duch Hondy .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Dodano po 8 minutach 39 sekundach:
To znaczy , że w zależności od obrotów i obciążenia , zawory otwierają się wcześniej i na dłużej tym samym lepiej doładowuje się cylinder mieszanką .dokia pisze:i tak nie zrozumiałam nic ale dzięki
Silnik ma w dodatku długie rury ssące , a tam zachodzi zjawisko doładowania rezonansowego, słup powieteza wpada w drgania gdy raz zawór otwarty , a raz zamknięty, tak oblicza sie długość rur dolotu by w zakresie obrotów pow 4 tys. Wbijał się szybciej do cylindra, miałem to już w Lanci 2,0 139 ps , to stara technologia wolnossących jednostek.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Znalazłem przypadkiem film jak działa vtec Honda 1,5 .
To jak działa jest podobne do klap wirowych , które przymykają jeden zawór przy niskim obciążeniu silnika.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
To jak działa jest podobne do klap wirowych , które przymykają jeden zawór przy niskim obciążeniu silnika.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- Jaromat
- Użytkownik
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 gru 2015, o 17:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: OKR
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Bodex ględzi :) Nowa Honda HR-V 1,5 VVTi 130 ps
Gratki zakupu, ale to też nie moja bajka, te przełączniki przy regulacji oświetlenia wyglądają jak by auto było o 15 lat starsze.