--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Jazda z automatyczną skrzynią biegów

...na tematy kwadratowe i podłużne
Awatar użytkownika
rataj
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 15 maja 2018, o 10:13
Auto: Insignia HB 191KM AT
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Aleksandrów Łódzki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: rataj » 2 lut 2019, o 18:46

Rooff_ pisze:
2 lut 2019, o 17:56
rataj pisze:
2 lut 2019, o 13:04
z tymi łopatkami w insigni to nie jest tak różowo, one nie działają w przypadku włączonego D. Działają tylko w trybie manualnym. Bynajmniej tak jest w mojej - 2013 przedlift. pakiet wewnętrzny OPC, więc sportową kierownicę z łopatkami i skrzynię automatyczną. Łopatkami da się tylko pobawić w trybie manualnym skrzyni.
Manetka '+' nie działa przy D, natomiast manetka '-' powinna. Jeśli Ci nie działa, to sprawdź czy masz najnowszy soft w skrzyni. Wydaje mi się, że zaraz po zakupie też mi to nie działało, a później zrobili jakąś aktualizację softu i zaczęło j.w.
Aktualizacje softu miałem w marcu 2018 i po tym nie działa. A Ty kiedy miałeś?

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: xul » 2 lut 2019, o 18:51

Jak wejdzie w tryb sekwencyjny, to nie zredukuje po dodaniu gazu, przynajmniej tego nie zauważyłem. A w trybie automatyczny to wygląda tak, jedziesz sobie te 70km/h, skrzynia ma wrzuconą tą szóstkę, wciskasz gaz do podłogi, silnik wkręca się do odcięcia, z wydechu strzela, zaczynasz się zastanawiać czy nie iść zrobić kawy i naglę dociska Cię do fotela, bo skrzynia w końcu wrzuciła tą dwójkę. Nie mierzyłem, ale ma się wrażenie jakby to trwało dobre 2-3s. Mowa o trybie bez żadnego trybu.
Skrzyni jeszcze się uczę, jak się zachowuje w różnych warunkach, ale i tak jest przyjemniej niż wachlowanie w manualu.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: Rooff_ » 2 lut 2019, o 18:59

rataj pisze:
2 lut 2019, o 18:46
Aktualizacje softu miałem w marcu 2018 i po tym nie działa. A Ty kiedy miałeś?
Screenshot_20171231-143303 1.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
rataj
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 15 maja 2018, o 10:13
Auto: Insignia HB 191KM AT
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Aleksandrów Łódzki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: rataj » 2 lut 2019, o 19:29

Rooff_ pisze:
2 lut 2019, o 18:59
rataj pisze:
2 lut 2019, o 18:46
Aktualizacje softu miałem w marcu 2018 i po tym nie działa. A Ty kiedy miałeś?
Screenshot_20171231-143303 1.png
kod mamy taki sam...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: norbi333 » 2 lut 2019, o 19:46

xul pisze:
2 lut 2019, o 18:51
Jak wejdzie w tryb sekwencyjny, to nie zredukuje po dodaniu gazu, przynajmniej tego nie zauważyłem.
Tak.Tylko chodziło mi o to,że jak przez kilka chwil nie zmienisz biegu to i tak wraca w tryb automatu i podniesie bieg :D
xul pisze:
2 lut 2019, o 18:51
J, zaczynasz się zastanawiać czy nie iść zrobić kawy i naglę dociska Cię do fotela, bo skrzynia w końcu wrzuciła tą dwójkę. Nie mierzyłem, ale ma się wrażenie jakby to trwało dobre 2-3s.
Na początku.Potem się przyzwyczajasz i tego już się nie zauważa :lol:

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: xul » 2 lut 2019, o 20:03

Myślę, że to jest z 20-30s (musiałbym zmierzyć), zanim znowu przejdzie w auto, także nie jest źle, da się ładnie i płynnie wyprzedzić. A swoją drogą, brakuje mi na wyświetlaczu wskazania na którym biegu się jedzie w trybie automatycznym.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: wassermann » 2 lut 2019, o 20:38

xul pisze:
2 lut 2019, o 18:51
jedziesz sobie te 70km/h, skrzynia ma wrzuconą tą szóstkę, wciskasz gaz do podłogi, silnik wkręca się do odcięcia, z wydechu strzela, zaczynasz się zastanawiać czy nie iść zrobić kawy i naglę dociska Cię do fotela, bo skrzynia w końcu wrzuciła tą dwójkę.
Nie żebym się czepiał, ale nie rozumiem. Jak "silnik wkręca się do odcięcia", skoro skrzynia jeszcze nie zredukowała biegu?

M.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: xul » 2 lut 2019, o 21:26

Wydaje mi się, że to działa tak, że zanim skrzynia zrzuci biegi, to jest tak jakby na luzie przez tą chwilę, a że gaz w podłodze, to się silnik wkręca. Chyba, że ustawia sobie już obroty jakie mają być po wrzuceniu tego biegu, co go jeszcze szuka (nie zwróciłem dokładnie uwagi na ile się wkręca, ale jest wysoko na słuch)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: Rooff_ » 3 lut 2019, o 09:40

rataj pisze:
2 lut 2019, o 19:29
kod mamy taki sam...
U mnie ten soft nie wyświetla wersji programu (nie wiedzieć czemu).
Porównałem na stronach GM (https://tis2web.service.gm.com/tis2web/) - u mnie tam gdzie Ty masz 55484502 jest 55485647.

Dla Twojego auta jest taki opis: NOWE OPROGRAMOWANIE W CELU POPRAWY ZMIAN MAJĄCYCH ZMNIEJSZYĆ OBROTY 5-4 ORAZ ZMNIEJSZYĆ MOC 3-2. O ile dobrze rozumiem, to jest opis dla tego co masz już wgrane, a nie że coś nowego jest dostępne. Chociaż pewny nie jestem, bo nie do końca czaję logikę tej strony GM.
U mnie nic nie piszą...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
rataj
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 15 maja 2018, o 10:13
Auto: Insignia HB 191KM AT
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Aleksandrów Łódzki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: rataj » 3 lut 2019, o 13:33

Rooff_ pisze:
3 lut 2019, o 09:40
Edit
Dokładnie, jak byłem w serwisie w marcu 2018 to mi powiedzieli, że jest nowy soft do skrzyni, który sprawie, że nie będzie szarpania przy redukcji biegów. Jeżeli jest logika w tych cyferkach - że nr większy to nowszy soft, to Twój jest nowszy...ale ciekawego dlaczego mi go nie wgrali...
Ostatnio zmieniony 3 lut 2019, o 13:33 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: dokia » 3 lut 2019, o 14:30

Wgrywają gratis chyba tylko na gwarancji jak jest takie zalecenie gwaranta. Poza tym trzeba za to płacić i to niemało, kilka stówek za jeden soft. Ja mam wg tej strony dostępny nowy i do silnika i do skrzyni i się czaję czy to robić czy olać.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
onyx27
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 8 lis 2020, o 18:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Trójmiasto
Postawił piwo: 1 raz

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: onyx27 » 15 lis 2020, o 23:40

Odgrzebię trochę temat. Skrzynia automatyczna 6-biegowa.
1. Czy jeżeli chcę w czasie jazdy zmienić tryb z D na M muszę wciskać przycisk na dźwigni zmiany biegów? Czy wystarczy przesunąć dźwignię w lewo, bez wciskania przycisku?
Wiem, że gdy już jestem w trybie M nie muszę wciskać przycisku na dźwigni zmiany biegów do ich przełączania.
2. Aby powrócić z trybu M na D - przesuwam dźwignie jeszcze raz w lewo i ponownie w prawo na D? Tak jest napisane w instrukcji ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czy może po prostu przesuwam dźwignię w prawo na D i tryb zmieni się Z M na D?
3. Gdy wybieram przełożenie P lub R wciskam przycisk na dźwigni zmiany biegów - to dla mnie jasne. Czy zmieniając przełożenie z P na D lub z R na D muszę również wciskać ten przycisk na dźwigni? Obecnie tak robię ale nie wiem czy to konieczne.
Przepraszam za być może lamerskie pytania ale to mój pierwszy samochód z automatem.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: KaMYk » 16 lis 2020, o 07:07

Z D na M i z M na D przycisku nie musisz wciskać, jadąc na D przesuwasz dźwignię w lewo na M i możesz sekwencyjnie zmieniać biegi, z M na D przesuwasz dźwignię w prawo bez wciskania przycisku na D i masz automat. Nie przesuwasz najpierw w lewo później w prawo :) jak jest na M, to już w lewo dalej nie przesuniesz, w pozycji M możesz tylko przód, tył i w prawo na D.

Z P na D to na pewno trzeba wcisnąć przycisk. Bez wciśnięcia przycisku dźwignia jest zablokowana na P.
Z R na D to już nie pamiętam, ja wciskałem, ale to prosto możesz sprawdzić :)
na postoju spróbuj przełączyć z R na D bez przycisku i się dowiesz :) jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi, zawsze używałem przycisku.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: Zbyszek01 » 16 lis 2020, o 07:24

Potwierdzam wszystko a nawet to że ja też nie zwracam uwagi i też nie pamiętam. Jakoś to idzie z automatu :lol:

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: wassermann » 16 lis 2020, o 11:55

D -> R oczywiście z przyciskiem
R -> D nie trzeba przycisku (nic on nie daje), wystarczy jeden szybki ruch nadgarstkiem i wio naprzód :)
(przynajmniej w AT8, ale i w AT6 w Astrze)

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie tryb manualny (poza łopatkami, które są użyteczne) jest kompletnie odwrotnie ustawiony. To przy redukcji powinno pchać się dźwignię do przodu, a przy przyspieszaniu pociągać w tył - zgodnie z siłami działającymi na samochód i kierowcę. Wszystko można wyćwiczyć, ale po co projektować coś "odwrotnie jak w samolocie"?

M.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: mazmarcin » 16 lis 2020, o 13:27

No tak jest w motosporcie właśnie jak byś chciał tu 😉

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: Rooff_ » 16 lis 2020, o 14:47

W końcu @wassemann ma GSI to by chciał jak w motosporcie :P

Co do jazdy i zmiany trybu na M to możesz oczywiście lewarkiem, ale jak masz łopatki to możesz też tą '-' zredukować jeden czy dwa biegi. Później do góry też można '+' ale nie za dużo (zgodnie z obrotami - w razie czego skrzynia napisze, że zmiana niemożliwa). Jeśli będziesz miał w taki sposób przełączone na M i pojedziesz przez jakiś czas nie zmieniając biegów i obciążenie silnika/skrzyni będzie względnie stałe, to skrzynia sama wróci do D.

Awatar użytkownika
onyx27
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 8 lis 2020, o 18:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Trójmiasto
Postawił piwo: 1 raz

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: onyx27 » 16 lis 2020, o 17:57

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania. Nie posiadam łopatek do zmiany biegów przy kierownicy. Jazda "na automacie" tak mi się podoba, że wcale nie tęsknię za wachlowaniem dźwignią :-) O przełączanie w tryb manualny pytam ponieważ może się przydać do wymuszenia redukcji biegu przed planowanym wyprzedzaniem.
A propos tego co pisze @Rooff_ to czy jeżeli nie mam łopatek zmiany biegów przy kierownicy to po przejściu w tryb M skrzynia po jakimś czasie również sama wróci na D? Czy jest to typowe tylko dla konfiguracji automat+łopatki przy kierownicy?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: Rooff_ » 16 lis 2020, o 17:59

Nie wróci, bo to o czym pisałem jest zależne od położenia lewarka zmiany biegów. Jak jest na +/- to nie przejdzie na D.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: wassermann » 17 lis 2020, o 19:08

@onyx27
Zamiast na siłę mieszać wajchą spróbuj „rozkazywać” skrzyni odpowiednim naciskaniem gazu. Np. Szybkie i dość głębokie wciśnięcie sprawnie zredukuje bieg. Po tym od razu odpuszczasz, a skrzynia wcale nie tak od razu wrzuci z powrotem niższy bieg - przez moment będziesz miał wyższe obroty. A zresztą możesz iść najprostszą drogą - decyzja o rozpoczęciu wyprzedzania = pedał w podłogę i wio! :) prawie każde wyprzedzanie robię z „kickiem”, bo nie ma co tego przedłużać, a najwyżej możesz po kicku trochę odpuścić jak nie chcesz całej pary. Ja prawie zawsze wyprzedzam zostawiając wcześniej pewną odległość do wyprzedzanego, żeby łatwiej obserwować drogę z naprzeciwka, no i jak szykuje się okazja, to delikatnie przyspieszam zawczasu, dochodzę i w momencie ostatecznej decyzji dociskam kickdown i rozpoczynam zmianę pasa. Rzadko bywa tak, że w tym momencie zmienia się sytuacja, wówczas zdecydowanie odpuszczam, a skrzynia sama sobie wybiera biegi.

Manualem robię różnie, czasem czaję się na już w pełni zredukowanym biegu, ale czasem konkretnie redukuję tuż przed ostateczną decyzją (zawsze z międzygazem dla wyrównania obrotów - najbardziej lubię z IV na III ;))

Ja też dopiero od 2+ lat jeżdżę pierwszym automatem, a wcześniej ponad 20 lat - i nadal zresztą też - manualami. 95% km przejeździłem z manualem. Automat trzeba wyczuć, każdy jest inny, ale te w Insigniach działają podobnie. Kickdown jest dla ludzi :)
A u mnie jest tak, że tylko w tej pozycji gazu jest osiągalna max moc i moment. Może inne wersje też mają takie ograniczenia w programie skrzyni? Tym bardziej należy dusić kickdown i domagać się od silnika maksimum jego potencjału :p

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy różne...”