Aktualizacje softu miałem w marcu 2018 i po tym nie działa. A Ty kiedy miałeś?Rooff_ pisze: ↑2 lut 2019, o 17:56Manetka '+' nie działa przy D, natomiast manetka '-' powinna. Jeśli Ci nie działa, to sprawdź czy masz najnowszy soft w skrzyni. Wydaje mi się, że zaraz po zakupie też mi to nie działało, a później zrobili jakąś aktualizację softu i zaczęło j.w.rataj pisze: ↑2 lut 2019, o 13:04z tymi łopatkami w insigni to nie jest tak różowo, one nie działają w przypadku włączonego D. Działają tylko w trybie manualnym. Bynajmniej tak jest w mojej - 2013 przedlift. pakiet wewnętrzny OPC, więc sportową kierownicę z łopatkami i skrzynię automatyczną. Łopatkami da się tylko pobawić w trybie manualnym skrzyni.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Jazda z automatyczną skrzynią biegów
- rataj
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 maja 2018, o 10:13
- Auto: Insignia HB 191KM AT
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Aleksandrów Łódzki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Jak wejdzie w tryb sekwencyjny, to nie zredukuje po dodaniu gazu, przynajmniej tego nie zauważyłem. A w trybie automatyczny to wygląda tak, jedziesz sobie te 70km/h, skrzynia ma wrzuconą tą szóstkę, wciskasz gaz do podłogi, silnik wkręca się do odcięcia, z wydechu strzela, zaczynasz się zastanawiać czy nie iść zrobić kawy i naglę dociska Cię do fotela, bo skrzynia w końcu wrzuciła tą dwójkę. Nie mierzyłem, ale ma się wrażenie jakby to trwało dobre 2-3s. Mowa o trybie bez żadnego trybu.
Skrzyni jeszcze się uczę, jak się zachowuje w różnych warunkach, ale i tak jest przyjemniej niż wachlowanie w manualu.
Skrzyni jeszcze się uczę, jak się zachowuje w różnych warunkach, ale i tak jest przyjemniej niż wachlowanie w manualu.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- rataj
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 maja 2018, o 10:13
- Auto: Insignia HB 191KM AT
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Aleksandrów Łódzki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
kod mamy taki sam...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Tak.Tylko chodziło mi o to,że jak przez kilka chwil nie zmienisz biegu to i tak wraca w tryb automatu i podniesie bieg
Na początku.Potem się przyzwyczajasz i tego już się nie zauważa
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Myślę, że to jest z 20-30s (musiałbym zmierzyć), zanim znowu przejdzie w auto, także nie jest źle, da się ładnie i płynnie wyprzedzić. A swoją drogą, brakuje mi na wyświetlaczu wskazania na którym biegu się jedzie w trybie automatycznym.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Nie żebym się czepiał, ale nie rozumiem. Jak "silnik wkręca się do odcięcia", skoro skrzynia jeszcze nie zredukowała biegu?
M.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Wydaje mi się, że to działa tak, że zanim skrzynia zrzuci biegi, to jest tak jakby na luzie przez tą chwilę, a że gaz w podłodze, to się silnik wkręca. Chyba, że ustawia sobie już obroty jakie mają być po wrzuceniu tego biegu, co go jeszcze szuka (nie zwróciłem dokładnie uwagi na ile się wkręca, ale jest wysoko na słuch)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
U mnie ten soft nie wyświetla wersji programu (nie wiedzieć czemu).
Porównałem na stronach GM (https://tis2web.service.gm.com/tis2web/) - u mnie tam gdzie Ty masz 55484502 jest 55485647.
Dla Twojego auta jest taki opis: NOWE OPROGRAMOWANIE W CELU POPRAWY ZMIAN MAJĄCYCH ZMNIEJSZYĆ OBROTY 5-4 ORAZ ZMNIEJSZYĆ MOC 3-2. O ile dobrze rozumiem, to jest opis dla tego co masz już wgrane, a nie że coś nowego jest dostępne. Chociaż pewny nie jestem, bo nie do końca czaję logikę tej strony GM.
U mnie nic nie piszą...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- rataj
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 maja 2018, o 10:13
- Auto: Insignia HB 191KM AT
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Aleksandrów Łódzki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Dokładnie, jak byłem w serwisie w marcu 2018 to mi powiedzieli, że jest nowy soft do skrzyni, który sprawie, że nie będzie szarpania przy redukcji biegów. Jeżeli jest logika w tych cyferkach - że nr większy to nowszy soft, to Twój jest nowszy...ale ciekawego dlaczego mi go nie wgrali...
Ostatnio zmieniony 3 lut 2019, o 13:33 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Wgrywają gratis chyba tylko na gwarancji jak jest takie zalecenie gwaranta. Poza tym trzeba za to płacić i to niemało, kilka stówek za jeden soft. Ja mam wg tej strony dostępny nowy i do silnika i do skrzyni i się czaję czy to robić czy olać.
Radio 357 :)
- onyx27
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 18:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Trójmiasto
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Odgrzebię trochę temat. Skrzynia automatyczna 6-biegowa.
1. Czy jeżeli chcę w czasie jazdy zmienić tryb z D na M muszę wciskać przycisk na dźwigni zmiany biegów? Czy wystarczy przesunąć dźwignię w lewo, bez wciskania przycisku?
Wiem, że gdy już jestem w trybie M nie muszę wciskać przycisku na dźwigni zmiany biegów do ich przełączania.
2. Aby powrócić z trybu M na D - przesuwam dźwignie jeszcze raz w lewo i ponownie w prawo na D? Tak jest napisane w instrukcji ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czy może po prostu przesuwam dźwignię w prawo na D i tryb zmieni się Z M na D?
3. Gdy wybieram przełożenie P lub R wciskam przycisk na dźwigni zmiany biegów - to dla mnie jasne. Czy zmieniając przełożenie z P na D lub z R na D muszę również wciskać ten przycisk na dźwigni? Obecnie tak robię ale nie wiem czy to konieczne.
Przepraszam za być może lamerskie pytania ale to mój pierwszy samochód z automatem.
1. Czy jeżeli chcę w czasie jazdy zmienić tryb z D na M muszę wciskać przycisk na dźwigni zmiany biegów? Czy wystarczy przesunąć dźwignię w lewo, bez wciskania przycisku?
Wiem, że gdy już jestem w trybie M nie muszę wciskać przycisku na dźwigni zmiany biegów do ich przełączania.
2. Aby powrócić z trybu M na D - przesuwam dźwignie jeszcze raz w lewo i ponownie w prawo na D? Tak jest napisane w instrukcji ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czy może po prostu przesuwam dźwignię w prawo na D i tryb zmieni się Z M na D?
3. Gdy wybieram przełożenie P lub R wciskam przycisk na dźwigni zmiany biegów - to dla mnie jasne. Czy zmieniając przełożenie z P na D lub z R na D muszę również wciskać ten przycisk na dźwigni? Obecnie tak robię ale nie wiem czy to konieczne.
Przepraszam za być może lamerskie pytania ale to mój pierwszy samochód z automatem.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Z D na M i z M na D przycisku nie musisz wciskać, jadąc na D przesuwasz dźwignię w lewo na M i możesz sekwencyjnie zmieniać biegi, z M na D przesuwasz dźwignię w prawo bez wciskania przycisku na D i masz automat. Nie przesuwasz najpierw w lewo później w prawo jak jest na M, to już w lewo dalej nie przesuniesz, w pozycji M możesz tylko przód, tył i w prawo na D.
Z P na D to na pewno trzeba wcisnąć przycisk. Bez wciśnięcia przycisku dźwignia jest zablokowana na P.
Z R na D to już nie pamiętam, ja wciskałem, ale to prosto możesz sprawdzić
na postoju spróbuj przełączyć z R na D bez przycisku i się dowiesz jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi, zawsze używałem przycisku.
Z P na D to na pewno trzeba wcisnąć przycisk. Bez wciśnięcia przycisku dźwignia jest zablokowana na P.
Z R na D to już nie pamiętam, ja wciskałem, ale to prosto możesz sprawdzić
na postoju spróbuj przełączyć z R na D bez przycisku i się dowiesz jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi, zawsze używałem przycisku.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3042
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Potwierdzam wszystko a nawet to że ja też nie zwracam uwagi i też nie pamiętam. Jakoś to idzie z automatu
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
D -> R oczywiście z przyciskiem
R -> D nie trzeba przycisku (nic on nie daje), wystarczy jeden szybki ruch nadgarstkiem i wio naprzód
(przynajmniej w AT8, ale i w AT6 w Astrze)
Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie tryb manualny (poza łopatkami, które są użyteczne) jest kompletnie odwrotnie ustawiony. To przy redukcji powinno pchać się dźwignię do przodu, a przy przyspieszaniu pociągać w tył - zgodnie z siłami działającymi na samochód i kierowcę. Wszystko można wyćwiczyć, ale po co projektować coś "odwrotnie jak w samolocie"?
M.
R -> D nie trzeba przycisku (nic on nie daje), wystarczy jeden szybki ruch nadgarstkiem i wio naprzód
(przynajmniej w AT8, ale i w AT6 w Astrze)
Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie tryb manualny (poza łopatkami, które są użyteczne) jest kompletnie odwrotnie ustawiony. To przy redukcji powinno pchać się dźwignię do przodu, a przy przyspieszaniu pociągać w tył - zgodnie z siłami działającymi na samochód i kierowcę. Wszystko można wyćwiczyć, ale po co projektować coś "odwrotnie jak w samolocie"?
M.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
W końcu @wassemann ma GSI to by chciał jak w motosporcie
Co do jazdy i zmiany trybu na M to możesz oczywiście lewarkiem, ale jak masz łopatki to możesz też tą '-' zredukować jeden czy dwa biegi. Później do góry też można '+' ale nie za dużo (zgodnie z obrotami - w razie czego skrzynia napisze, że zmiana niemożliwa). Jeśli będziesz miał w taki sposób przełączone na M i pojedziesz przez jakiś czas nie zmieniając biegów i obciążenie silnika/skrzyni będzie względnie stałe, to skrzynia sama wróci do D.
Co do jazdy i zmiany trybu na M to możesz oczywiście lewarkiem, ale jak masz łopatki to możesz też tą '-' zredukować jeden czy dwa biegi. Później do góry też można '+' ale nie za dużo (zgodnie z obrotami - w razie czego skrzynia napisze, że zmiana niemożliwa). Jeśli będziesz miał w taki sposób przełączone na M i pojedziesz przez jakiś czas nie zmieniając biegów i obciążenie silnika/skrzyni będzie względnie stałe, to skrzynia sama wróci do D.
- onyx27
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 18:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Trójmiasto
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania. Nie posiadam łopatek do zmiany biegów przy kierownicy. Jazda "na automacie" tak mi się podoba, że wcale nie tęsknię za wachlowaniem dźwignią O przełączanie w tryb manualny pytam ponieważ może się przydać do wymuszenia redukcji biegu przed planowanym wyprzedzaniem.
A propos tego co pisze @Rooff_ to czy jeżeli nie mam łopatek zmiany biegów przy kierownicy to po przejściu w tryb M skrzynia po jakimś czasie również sama wróci na D? Czy jest to typowe tylko dla konfiguracji automat+łopatki przy kierownicy?
A propos tego co pisze @Rooff_ to czy jeżeli nie mam łopatek zmiany biegów przy kierownicy to po przejściu w tryb M skrzynia po jakimś czasie również sama wróci na D? Czy jest to typowe tylko dla konfiguracji automat+łopatki przy kierownicy?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
Nie wróci, bo to o czym pisałem jest zależne od położenia lewarka zmiany biegów. Jak jest na +/- to nie przejdzie na D.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Jazda z automatyczną skrzynią biegów
@onyx27
Zamiast na siłę mieszać wajchą spróbuj „rozkazywać” skrzyni odpowiednim naciskaniem gazu. Np. Szybkie i dość głębokie wciśnięcie sprawnie zredukuje bieg. Po tym od razu odpuszczasz, a skrzynia wcale nie tak od razu wrzuci z powrotem niższy bieg - przez moment będziesz miał wyższe obroty. A zresztą możesz iść najprostszą drogą - decyzja o rozpoczęciu wyprzedzania = pedał w podłogę i wio! prawie każde wyprzedzanie robię z „kickiem”, bo nie ma co tego przedłużać, a najwyżej możesz po kicku trochę odpuścić jak nie chcesz całej pary. Ja prawie zawsze wyprzedzam zostawiając wcześniej pewną odległość do wyprzedzanego, żeby łatwiej obserwować drogę z naprzeciwka, no i jak szykuje się okazja, to delikatnie przyspieszam zawczasu, dochodzę i w momencie ostatecznej decyzji dociskam kickdown i rozpoczynam zmianę pasa. Rzadko bywa tak, że w tym momencie zmienia się sytuacja, wówczas zdecydowanie odpuszczam, a skrzynia sama sobie wybiera biegi.
Manualem robię różnie, czasem czaję się na już w pełni zredukowanym biegu, ale czasem konkretnie redukuję tuż przed ostateczną decyzją (zawsze z międzygazem dla wyrównania obrotów - najbardziej lubię z IV na III )
Ja też dopiero od 2+ lat jeżdżę pierwszym automatem, a wcześniej ponad 20 lat - i nadal zresztą też - manualami. 95% km przejeździłem z manualem. Automat trzeba wyczuć, każdy jest inny, ale te w Insigniach działają podobnie. Kickdown jest dla ludzi
A u mnie jest tak, że tylko w tej pozycji gazu jest osiągalna max moc i moment. Może inne wersje też mają takie ograniczenia w programie skrzyni? Tym bardziej należy dusić kickdown i domagać się od silnika maksimum jego potencjału :p
M.
Zamiast na siłę mieszać wajchą spróbuj „rozkazywać” skrzyni odpowiednim naciskaniem gazu. Np. Szybkie i dość głębokie wciśnięcie sprawnie zredukuje bieg. Po tym od razu odpuszczasz, a skrzynia wcale nie tak od razu wrzuci z powrotem niższy bieg - przez moment będziesz miał wyższe obroty. A zresztą możesz iść najprostszą drogą - decyzja o rozpoczęciu wyprzedzania = pedał w podłogę i wio! prawie każde wyprzedzanie robię z „kickiem”, bo nie ma co tego przedłużać, a najwyżej możesz po kicku trochę odpuścić jak nie chcesz całej pary. Ja prawie zawsze wyprzedzam zostawiając wcześniej pewną odległość do wyprzedzanego, żeby łatwiej obserwować drogę z naprzeciwka, no i jak szykuje się okazja, to delikatnie przyspieszam zawczasu, dochodzę i w momencie ostatecznej decyzji dociskam kickdown i rozpoczynam zmianę pasa. Rzadko bywa tak, że w tym momencie zmienia się sytuacja, wówczas zdecydowanie odpuszczam, a skrzynia sama sobie wybiera biegi.
Manualem robię różnie, czasem czaję się na już w pełni zredukowanym biegu, ale czasem konkretnie redukuję tuż przed ostateczną decyzją (zawsze z międzygazem dla wyrównania obrotów - najbardziej lubię z IV na III )
Ja też dopiero od 2+ lat jeżdżę pierwszym automatem, a wcześniej ponad 20 lat - i nadal zresztą też - manualami. 95% km przejeździłem z manualem. Automat trzeba wyczuć, każdy jest inny, ale te w Insigniach działają podobnie. Kickdown jest dla ludzi
A u mnie jest tak, że tylko w tej pozycji gazu jest osiągalna max moc i moment. Może inne wersje też mają takie ograniczenia w programie skrzyni? Tym bardziej należy dusić kickdown i domagać się od silnika maksimum jego potencjału :p
M.