--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Składka klubowa ICP na 2025 - ZAPRASZAMY
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Co po Insigni ?

...na tematy kwadratowe i podłużne
Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: darekk » 8 paź 2024, o 19:29

A mnie chodzi po głowie Volvo XC60 2.0 benzyna 250KM. Macie jakieś doświadczenia z tym autem?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1682
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: wassermann » 4 lut 2025, o 02:22

wassermann pisze:
17 lip 2024, o 12:05
Obecne A5 Sportback to lipa przy Insignii ;)
Obecne (czyli teraz to już zupełnie nowy model) to nadal lipa :)
No co za rozczarowanie. W salonie mieli mnie za debila, nawet nikt nie podszedł, bo kręciłem głową i wyraźnie miałem bekę. Słowo daję - wartość użytkowa najnowszej Octavii 200 KM 4x4 jest większa od tego A5. Samochód zrobił na mnie beznadziejne wrażenie:
- sylwetka nijaka, poprzednie poliftowe A5 było naprawdę ładne, tymczasem spotkanie w salonie vs. YouTube czy katalog to spore rozczarowanie
- plastik-fantastik wewnątrz, dotykowe *cholernie tanie w odczuciu* elementy sterowania nawet na kierownicy, sama kierownica brzydka jak noc, jakaś cienka, kanciasta, a znaczek zapewne wyprodukowany w duchu "zmniejszamy ślad węglowy i pracujemy na materiałach z odzysku dla lepszego jutra planety Ziemia" (a na serio - zróbcie znaczek za 1.50 EUR) Kuźwa no znaczek Opla w naszych Insigniach to jest DZIEŁO SZTUKI
- przy moich 189 cm i siedzeniu nisko, mocno do tyłu (na tyle, żeby przenieść stopę z gazu na hamulec bez unoszenia nogi), kierownica max do tyłu i na dół - nie mam jak normalnie wsiąść/wysiąść, bo na mojej drodze stoi... słupek środkowy! Przywaliłem plecami od razu (a mam 85 kg, nie jestem jakimś knurem). Widoczność w bok - zaburzona, bo słupek!
- nie mam też jak zająć pozycji za kierownicą z podparciem łokci i jednocześnie choć częściowo zachowanym poprawnym chwytem kierownicy - w miejscu gdzie powinny być podłokietniki... już ich nie ma. W Insignii daję radę bez problemu.
- z tyłu za fotelami miejsce tylko dla istot beznogich, nie ma mowy o wstawieniu transportera z kotem nawet za fotelem pasażera gdybym ja miał być pasażerem i nie opierać kolan na kokpicie
- w 3 egzemplarzach w salonie (szyby zamkniete) drzwi kierowcy nie zamykały się normalnie, trzeba było fest trzasnąć, próbowałem raz za razem i po prostu śmiałem się nie dowierzając (ten model nie ma dociągania - to nie A6/A7...)
- aha, w A6, na które i tak mnie nie stać, też nie zająłem oczekiwanej pozycji z podparciem łokci

Doprawdy, nie obchodzi mnie już czy wielowahaczowe przednie zawieszenie jest naprawdę takie super, a Audi-LED-Matrix lepsze od BMW, bo skoro na wierzchu to auto trąci taniochą, to co jest pod spodem? I nie za katalogowe ok. 320,000 zł brutto, które (w wynajmie) miałbym częściowo spłacać. Roz-cza-ro-wa-nie.

Z budynku Audi poszedłem do sąsiedniego salonu z grupy VAG, żeby dobić się wrażeniem z pierwszego kontaktu z nowym Superbem. Wiedziałem, że stoi tam Sportline. Z tego co obejrzałem kilka recencji i poczytałem komentarze, spodziewałem się ciosu z drugiej strony. A tymczasem... Wyszedłem uśmiechnięty, ale nie szyderczo. I kiwając głową, ale nie z niedowierzania, a z zaskoczenia. Na plus. Pewnego dnia nadejdzie czas na jazdy, ale na razie wyjście najtańsze okazuje się bez porównania lepsze w każdym aspekcie "macanym" i wizualnym. Wsiadałem kilka razy, robiłem x podejść, po tym poczułem się tam jak w domu. Przy okazji dorzucę parę fotek.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9019
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 242 razy
Otrzymał  piwo: 110 razy
Kontakt:

Re: Co po Insigni ?

Post autor: dokia » 4 lut 2025, o 09:56

o, będzie kolejna kura w rodzinie :P

Ja w październiku zaczęłam rozglądać się za czymś nowym, w grudniu dobre ceny były w kurniku na wyprzedaż rocznika, ale życie zmieniło kierunek w grudniu, jak dzieciak zachorował to mój świat zatrzymał się a wraz z nim wszystkie plany i było ważne tylko to aby przeżył, już nie ważne co dalej.
Sama do siebie czasem mam pretensje że trzymam tyle kasy w autach a że to był „tłusty” rok i dobre po nim papiery to już właściwie byłam zdecydowana na wynajem czegoś i aby z jaguara pieniążki wróciły na konto, a tu minął jeden miesiąc bieżącego roku i decyzje nadal wiszą gdzieś.

Pokaż tę kurę, będzie biała? Tylko mam nadzieję że w dobrym paliwie tj pachnąca benzynką. ;)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1682
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: wassermann » 4 lut 2025, o 16:32

Nic jeszcze nie wiadomo - pierwsze przymiarki - ale to jest ta pora. Choć niekoniecznie jest czas ;) Zupełnie nie pasuje nam z żoną teraz się tym zajmować, nie mówiąc już o przywiązaniu do GSi, ale i tak mieliśmy w 2024 to zaplanowane, ale wyskoczyły kompletnie inne sprawy i troski, stąd 2025. Cena 7-letniej Insignii do odsprzedaży też powinna być strawniejsza, więc może nie będę się bujał ze sprzedażą nie wiadomo ile.
Jeśli w ogóle, to Kura oczywiście liftback, Sportline, no pewnie że benzyna - 2.0TSI 265KM 4x4. Mam wrażenie, że trochę wzorowali się na GSi ;) Fotele sportowe z pierdyliardem ustawień, oba full elektryka i pamięć, oba ogrzewane i wentylowane (!) do tego pierwszy raz w Skodzie z certem AGR. Szkoda, że nie da się usiąść totalnie na glebie... Kierownica ładna, ogrzewana, spłaszczona u dołu. Zawieszenie adaptacyjne i zarazem sztywniejsze oraz 15 mm obniżone. Tryby jazdy można szybko zmienić pokrętłem. Fajne pokrętła wielofunkcyjne - w komentarzach wyszydzane, a mnie spodobały się od razu. Oczywiście matryce LED i HUD projekcyjny. Czyli wygody do jakich przywykłem.

A kolor? Jaki biały??? Biały i czarny to złe kolory. Ja rzadko myję auto :) Srebrny - taki 85% srebrny + 10% błękitu + 5% stalowego. Choć bordowa jest piękna, ale będzie na pewno najpopularniejsza.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9019
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 242 razy
Otrzymał  piwo: 110 razy
Kontakt:

Re: Co po Insigni ?

Post autor: dokia » 4 lut 2025, o 19:38

Hihi… wbrew temu co sądzisz biały nie wymaga mycia. Granatowy i brązowy to był dramat w moich Insigniach. Na białym widać gdy wyjedzie się z błota, ale ja po błocie nie jeżdżę. Mi najbardziej podobają się białe perłowe. Niby mój Jaguar jest biały perłowy ale widuję auta bardziej perłowe i zachwycają mnie.

Kura to niby taki europejski zwyklak, tak trochę za Insignią, nie? A o bawarce nie myślałeś? Albo o gwieździe?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1682
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: wassermann » 4 lut 2025, o 23:42

Insignia GSi jest jedyna, unikalna i po prostu wkrótce przeminie. Raczej nie do powtórzenia. Szukam liftbacka - nie sedana, nie kombi, nie SUVa. Może dla BMW 5 kombi poprzedniej generacji bym zrobił wyjątek, bo auto mi się podoba, ale następca to już koszmarek. No i po doposażeniu to jest po prostu sporo za drogo jak za wożenie dupala szarego człowieka. A bieda wyposażenia nie zdzierżę :) Nie stać mnie na tak kosztowny pojazd jak A7 czy BMW 5 (bo 4GC za mały). Są inne potrzeby i priorytety, a zeszły rok mnie w tym utwierdził. Takiego Superba postawię na nieseryjnych felgach 20” i jest nadzieja, że dzięki temu na parkingu nie będę dobierał się do innej kury :D

M.

Awatar użytkownika
Jo17
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 16 maja 2018, o 18:15
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2019
Miasto: UK, Konin, Toruń
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: Jo17 » 5 lut 2025, o 10:43

Te "kury" są bardzo popularne w UK.
Dużo jest używanych jaki taxi...
Z drugiej strony to chyba my Polacy zaczęliśmy nazywać strzałę z pióropuszem kurą 😁
Bardzo fajne auta i pięknie się prezentują.
Ostatnio widziałam mocno morski kolor...
Cudna...

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9019
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 242 razy
Otrzymał  piwo: 110 razy
Kontakt:

Re: Co po Insigni ?

Post autor: dokia » 5 lut 2025, o 10:59

@wassermann, a nowe modne kolory? kolor betonowy? bardzo zwraca uwagę ten kolor mokrego betonu, bez perły, z połyskiem. Nie wiem tylko czy wszystkie marki mają je w palecie, ale one piękne są.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1682
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: wassermann » 5 lut 2025, o 11:20

Taaaa.... "Mokry beton" :lol: Z żoną nazywamy go kolorem "rury kanalizacyjnej". Nie ma go w palecie Superba, widziałem tylko na Octavii RS. Coś ohydnego. I do tego felgi całe czarne, nawet bez srebrnego rantu, czyli wrażenie obcowania z karoserią pomalowaną podkładem, na razie bez kół. No ale de gustibus...

A'propos felg... Wypatrzyłem 20" od Kodiaka, ale pasują do Superba i dadzą o 1 cm większe koło. No i coś będą przypominać... Są takie prawe GSi-owe :D Jeśli decyzja zapadnie, to na pewno zrobię upgrade na lato z tymi felgami i sprawdzonymi Michelinami PS4S. A fabryczne 19" pójdą pod zimówki (tym razem zechcę Conti TS860S z bardziej "szosową" charakterystyką.)
https://eshop.skoda-auto.cz/medias/sys_ ... 0L-HA7.jpg
https://www.sbazar.cz/alukolaskoda/deta ... -original-

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9019
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 242 razy
Otrzymał  piwo: 110 razy
Kontakt:

Re: Co po Insigni ?

Post autor: dokia » 5 lut 2025, o 12:01

Eee... nie podobają Ci się zmiany po prostu.
Te nowe kolory ładne są, może trochę militarne, kolega z pracy ma nową mazdę w kolorze mchu, ale są inne niż reszta na drogach. Są zauważalne.

Marek1972
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 mar 2023, o 19:20
Auto: Insignia2019
Kod silnika: B15XFL
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: Marek1972 » 5 lut 2025, o 19:27

Wassermann, decyduj się na SS4 , będzie ktoś znajomy na grupie 😁

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9265
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 134 razy

Re: Co po Insigni ?

Post autor: mazmarcin » 5 lut 2025, o 19:42

dokia pisze:
5 lut 2025, o 12:01
Eee... nie podobają Ci się zmiany po prostu.
Te nowe kolory ładne są, może trochę militarne, kolega z pracy ma nową mazdę w kolorze mchu, ale są inne niż reszta na drogach. Są zauważalne.
Piwny Bodex się nie zna na kolorach :lol:
Szare auto i to bez żadnego chromu jest super.
Kiedyś się dopłacało za chrom a teraz za czarny połysk ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy różne...”