--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------IX Zlot Insignia Club Polska 27-29 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Luźne pogaduchy

...na tematy kwadratowe i podłużne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 854
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: Mateo » 23 cze 2022, o 08:29

Tak tylko myśl mnie "przeleciała" i się nią podzieliłem ;) zakładam, że jak @Citek planuje wydać ok. 50k na auto, to wydaje mi się, że to opcja "zamiast".

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 205
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: Citek » 23 cze 2022, o 08:34

Zamiast.
Jako, że intensywnie szukam weekendowej zabawki w postaci Audi TT- nie będzie mi już zależało na osiągach w aucie daily.
Ma być po prostu tanio z uwagą taką aby dało się zapakować na wakacje z dziećmi.

Pod młotek poszłaby Insignia i być może Corsa i oba te auto zastąpiłoby jedno.
A na weekendowe wyszumienie się byłaby właśnie TTka.

Irytuje mnie strasznie, że Iśka jest taka ciężka i przez to osiągi są słabsze a spalanie większe niż taki Passat B8 ojca. Jemu pali po mieście troszkę poniżej 6 litrów z włączoną klimą. U mnie bez klimy w mieście pali 8+. Passat B8 2.0TDI byłby fajną opcją ale ceny poleciały w kosmos. 2 lata temu płaciliśmy za tego Passata 52k zł (produkcja grudzień 2017). Dzisiaj taki Passat kosztuje 70-80k.

Awatar użytkownika
alehandro`
Klubowicz
Posty: 398
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: alehandro` » 23 cze 2022, o 11:27

Zamiast:
-> Octavia (Leon, Golf Variant etc ew, rapid) 1.6 tdi - dobre, żywotne silniki z niskim apetytem i pakowne.
-> Focus 1.6 tdci (j.w.)
->Fiat Tipo 1.4 benz w gaz.

Każde z powyższych proste, żywotne i ekonomiczne. Wiem, że są fajniejsze propozycje, ale potrafią zaskoczyć serwisem lub ekonomią (w serwisie i jeździe)

TT z którego roku i jakim wariancie silnikowym planujesz?

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 205
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: Citek » 23 cze 2022, o 12:18

TT 8N czyli pierwsza generacja. Celuję w silnik 1.8T 225KM o oznaczeniu BAM. Mam już jeden upatrzony egzemplarz z zaufanego źródła- naprawia się przedni zderzak u lakiernika. Czekam na możliwość przyjazdu i zrobienia oględzin.

Od biedy może też być wersja 180 konna.
Natomiast warunkiem jest quattro i skrzynia ,,szóstka". A wersje 180KM nie miały seryjnie quattro przez co sporo jest przednionapędowych a to ogranicza nieco ilość potencjalnych interesujących mnie egzemplarzy.

Rocznik? Chciałem poliftową czyli po 2003r ale to graniczy z cudem. Wobec czego skupiłem się na egzemplarzach od 2000 roku. (w 2000r Audi wprowadziło kilka poprawek do TT i wyeliminowało pewne niedociągnięcia).

Co do aut zamiast Insignii.
Tak, wszystkie te mam z tyłu głowy. Jeździłem rok temu Rapidem kolegi który chciał mi go sprzedać. Jeździła bardzo dobrze, miejsca w środku wystarczająco a bagażnik wcale nie mniejszy niż w insignii. Tylko głupi stwierdziłem, że nie będę jeździł autem z silnikiem o pojemności kartonu mleka (1.0TSI 110KM). Mimo, że na trasie w 4 dorosłe osoby spokojnie dawał sobie radę. Ba, wsiadając za kierownicę i jadąc z Lublina do Wawy nie miałem świadomości co to za silnik i myślałem, że jest tu przynajmniej 1.4 i ze 140km. Serio, ten silniczek daje sobie radę w tym aucie bez żadnego problemu.
W efekcie Rapida łyknęła moja koleżanka z pracy i od roku widzę codziennie to auto na parkingu : )

Myślałem jeszcze o Dacii Duster ale ceny drugiej generacji zrobiły się bardzo ,,nieciekawe" lekko mówiąc.

Awatar użytkownika
alehandro`
Klubowicz
Posty: 398
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: alehandro` » 23 cze 2022, o 13:55

Ostatnio miałem to samo w Octavii 1.0 115 km. Myślałem że jest to 1.4 125. Również byłem zaskoczony.
Daleko mi do wielbiciela downsizingu, ale ..... jeśli ktoś szuka ekonomicznego auta (z mega popularnymi silnikami bo jest tego od groma) to zaczyna to być dośc ciekawa opcja.

Przerabiałem temat kupna TT - nad 225 zastanowiłbym się bo ziarno prawdy w pękających głowicach jest. Chyba że bierzesz to na karb chcąc kupic quattro -> wtedy to mega ciekawa opcja.
1.8 180 km -> jeśli chcesz z tym zostać łatwo zagazować i masz wtedy taniego wariata.
Ja finalnie odpuściłem TT po blizszym zapoznaniu bo na tamten moment miało to być moje jedyne auto, ale stwierdziłęm, że od bycia mniej praktycznym (a jest wybitnie niepraktyczne) mam moto i wtedy wszedłem w a3.
Nie zmienia to faktu, że na uncar idealna sztuka.

Duster tani nie jest - niski koszt utrzymania i dobra renoma zrobiły swoje.

Dywagując nad cenami itd to ostatnio chcieliśmy zmienić auto żonie z diesla o spalaniu poniżej 6l na jakąś właśnie mała benzynę.
Po 3 miesiącach temat poszedł na półkę gdyż:
1. Ceny paliw tak się wachają, że ciężko stwierdzić co w dłuższym dystansie lepiej wyjdzie (jeśli nie szukasz czegoś koniecznie do gazu) lub chociaż nie wpędzi Cię w jeszcze wyższe koszta.
2. Ceny aut poszybowały do tego stopnia, że na auto segmentu B w rocznikach 16-18r, 50-60k to wcale nie za dużo

Finalnie małe poprawki na posiadanym i cieszymy się dalej aż sytuacja się ustabilizuje.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy różne...”