--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
-------------------------------------Śląski spot - 30.06 - zapraszamy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

ODPOWIEDZ
tomeck
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: tomeck » 6 sie 2018, o 20:59

Wrzucam wykres po programie
Chip 1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2903
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 6 sie 2018, o 21:10

Wykres może być, ale w jakim to aucie? Który magik tak pisze?
:oops:

tomeck
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: tomeck » 6 sie 2018, o 21:21

Zaprzyjaźniony, żaden z wymienianych / polecanych na forum :)
Rozumiem, że coś jest nie tak? Wiem, powinno być płasko od 2000rpm...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2903
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 6 sie 2018, o 21:32

Nie to.
Mamy insignie nie insygnie ;)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Maverick_86 » 6 wrz 2018, o 20:48

Ostatnio napatoczył mi sie fajny artykuł, na temat chip tuningu dotyczący naszego CDTI. Autor zajmuje się modyfikacjami, znalazłem kiedyś jego kanał na yt, jak wypowiadał się o tym. Poniżej wklejam link.
PS. Kiedyś pytałem w wątku, jak ze spalaniem po chipie, zakładając z góry że realne jest, że może spaść o około pół litra przy niezmiennym trybie jazdy (miałem dokładnie tak w poprzednim aucie), i większość wtedy patrzyła pewnie ze zdziwieniem, czego on się spodziewa. Proszę w nawiązaniu do tego teraz skupić się na tekście pod koniec akapitu ETAP I, nad wykresem z hamowni, pamietajac, że autor to osoba, która trochę się zna na temacie, i ma kilkanaście modyfikacji za sobą. 😉
Link: https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... tkujacych/
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2018, o 21:14 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2903
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 6 wrz 2018, o 21:02

Ja mam takie samo albo troszkę więcej.
Co do tematu o tych boxach to tylko te pierwsze zmieniały tylko jedno a drugie i to i to.
Czyli i paliwo i powietrze.

Maciej-xs
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2018, o 22:12
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wlkp

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Maciej-xs » 7 lis 2018, o 10:13

Hej wszystkim.
Koledzy, a w okolicy Poznania zrobią gdzieś dobrze chip? Jakie to są kwoty i jak długo to zajmuje?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2903
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 7 lis 2018, o 10:20


Awatar użytkownika
jotef
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: jotef » 7 lis 2018, o 18:22

robiłem 'chipsa' w Nysie > w Kraku wszyscy tunerzy umówieni co do ceny i 'śpiewają jednakowo' o:o
co prawda po chip'ie zrobiłem dopiero jakieś 400 km ale była to zupełnie przyjemna jazda :D
1/2 tej trasy, to autostrada z tempomatem, reszta drogi krajowe > komp pokazał 6.1 ltr/100 km.
bootowania nie było, więc spalanie takie a nie inne wyszło ... jestem zadowolony ;D
narządy ekologiczne w motorku wszystkie zachowane :lol:
wykres:

Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2903
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 7 lis 2018, o 18:39

No ładnie, a też seria dobra była ;)

P405
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: P405 » 7 lis 2018, o 19:00

Moment ładny płaski.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 8 lis 2018, o 12:05

Ciesze się ,że kolega zadowolony Seba robi bardzo porządnie auta wkłada w to serce wiem coś o tym ! mojego czarnego wilka też miał na hamowni i cenowo prawie po kosztach !. Niech ci Inzi służy @jotef szerokości :D

Awatar użytkownika
darekk
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: darekk » 30 lis 2018, o 16:29

Po zakupie Insigni pierwsze co zrobiłem to czipa. Wcześniej jeździłem Vectrą Kombi 1.9 DT (po czipie 164 KM). Pierwsza jazda po zakupie i ogromne rozczarowanie, zupełnie nie ma czym jechać. W porównaniu do mojej Vectry to straszny muł mimo 163 KM. Na hamowni okazało się że jest tylko 157 KM. Po czipie wyszło 195 i to już inna bajka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
patryk78
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: patryk78 » 20 gru 2018, o 20:31

Dzisiaj zrobiony w Tuneforce. Co do wrażeń to się dopiero zobaczy ponieważ najpierw korek przez godzinę gigant na obwodnicy Poznania a jak wjechałem na S-kę to się zrobiła zamieć do samego domu. Najważniejsze, że przestanie być mułowaty. To Kochane auto i się Świetnie prowadzi ale z przyśpieszeniem ciut słabo było.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kuba93
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: kuba93 » 11 mar 2019, o 21:10

Moje wrażenia po Chipie są jak najbardziej pozytywne. Chociaż też nie obyło się bez problemów.
Oddałem moją Igę do V-techu w KRK.
Po czym sam Tuner się zdziwił bo mój silnik to 2.0cdti (DTE-140ps), a po pierwszej mapie wyszło 208ps i 495Nm. I tak przejeździłem ok. 1200km auto szło jak bajka do 2-go wypalania DPF-u. A mianowicie nawet nie zauważyłem że akurat zaczęła się procedura wypalania i dałem mu w palnik i wtedy DPF rozgrzał się tak że aż czułem to w uchwytach na kubki w tunelu środkowym i po chwili czarna chmura za mną. Po czym udałem się ponownie do KRK i okazało się że wywaliło błąd temperatury DPF-u i skończyło się to na moją decyzje zmniejszeniem mocy do 195ps i 460Nm oraz konieczna była regeneracja wtrysków chociaż normalnie jeździła, paliła to od 3000rpm puszczała dymka.

Wrażenia z jazdy trochę słabsze ale i tak wiele użytkowników samochodów klasy „premium” jak Paseratti zostało zawstydzonych.

Spalanie w zasadzie się nie zmieniło jedynie przy jeździe autostradowej (wyższej niż 160km/h) widać że dużo łatwiej dla silnika i wtedy spalanie znacząco mniejsze.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2903
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 11 mar 2019, o 21:17

A dużo pisze przy zmianie mapy o EGT . Sam doświadczyłeś :lol:

xul
Klubowicz
Posty: 447
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: xul » 11 mar 2019, o 21:50

Kumpel naprawiał AJ 160KM po chipie na ponad 200KM (może nawet 220-230KM tego było) i tam się też rozgrzał DPF, ale bardziej niż Twój i skończyło się na gaszeniu, na szczęście do uratowania. Wszystko jest dla ludzi, ale trzeba dozować z umiarem, co by nieszczęścia nie było.

Awatar użytkownika
kuba93
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: kuba93 » 12 mar 2019, o 15:11

Zasugerowałem się tym co Tuner z V-techu powiedział że skoro na tej mapie tak poszła to spokojnie to wytrzyma

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 13 mar 2019, o 08:35

kuba93 pisze:
11 mar 2019, o 21:10
Moje wrażenia po Chipie są jak najbardziej pozytywne. Chociaż też nie obyło się bez problemów.
Oddałem moją Igę do V-techu w KRK.
Po czym sam Tuner się zdziwił bo mój silnik to 2.0cdti (DTE-140ps), a po pierwszej mapie wyszło 208ps i 495Nm. I tak przejeździłem ok. 1200km auto szło jak bajka do 2-go wypalania DPF-u. A mianowicie nawet nie zauważyłem że akurat zaczęła się procedura wypalania i dałem mu w palnik i wtedy DPF rozgrzał się tak że aż czułem to w uchwytach na kubki w tunelu środkowym i po chwili czarna chmura za mną. Po czym udałem się ponownie do KRK i okazało się że wywaliło błąd temperatury DPF-u i skończyło się to na moją decyzje zmniejszeniem mocy do 195ps i 460Nm oraz konieczna była regeneracja wtrysków chociaż normalnie jeździła, paliła to od 3000rpm puszczała dymka.

Wrażenia z jazdy trochę słabsze ale i tak wiele użytkowników samochodów klasy „premium” jak Paseratti zostało zawstydzonych.

Spalanie w zasadzie się nie zmieniło jedynie przy jeździe autostradowej (wyższej niż 160km/h) widać że dużo łatwiej dla silnika i wtedy spalanie znacząco mniejsze.
Auto szło jak bajka ]:-> zkądś to znam :lol:, sam mam przyzwoicie zestrojoną furę i przyznam sie ,że to szatan nie auto szkoda tylko ,że kolega nie korzystał z dobrodziejstwa z głową. Tuner V-TECHU zestroił autko jak pozwoliła na to seria, przy takim bonusiku 208/495 ]:-> to już sie zajefajnie odpychało :lol: . Zdrowy rozsadek to podstawa fantazja ułańska wzięła górę brak wiedzy elementarnej i frycowe gotowe , a szkoda, bo potencjał został zmarnowany i pozostał niesmak tak czasami bywa :lol:.

Nie napisałeś w jaki sposób kontrolujesz wypalanie DPF-a /apka w tel.- dioda ,będzie pomocna zapali się podczas wypalania DPF , a Pasat to segment D nie premka,a to ,ze dym wącha to normalne po strojeniu nawet 195 Biturbo Insi poczuje twój DPF znam z autopsji. Możesz wkleić zdjęcie ze strojenia z VTECH-a chciałbym zobaczyć 8-).

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2019, o 11:59 przez Robert KOTYCKI, łącznie zmieniany 1 raz.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4241
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: norbi333 » 13 mar 2019, o 10:42

Robert KOTYCKI pisze:
13 mar 2019, o 08:35
dioda ,bo przy modzie to bardzo istotne ,
A czemu to nagle robi się bardzo istotne ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”