Odnośnie chipowania wolnych ssaków... Mazda i Silnik Skyactive 120KM, można z niego zrobić fabryczne 180 jak w Miacie.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Oczywiście, że można. Ale tylko wtedy kiedy seria pokaże 130-135 KM
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Niekoniecznie grunt to program pod 98 - odsyłam znowu do EDS Motorsport
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
W tym egzemplarzu seria wyszła na poziomie 131 KM
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- kuba93
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Ja mam swoją Igę po lifcie i wchodzę na komputerze tym w liczniku na informacje o najwyższym spalaniu. I jak wypala się DPF to wtedy wyświetla się że właśnie jest podgrzewana tylna szyba. Czyli działanie jak dokładanej diody
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Kuba jest temat o wypalaniu filtra.
Ale nie ten w którym teraz piszesz
Ale nie ten w którym teraz piszesz
- kuba93
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
A wykresu niestety nie mam jak dodać bo mieszkam w DE, a wszystkie papiery z chipa zostały w Polsce jak będę na Urlopie napewno dodam
Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Mazmarcin wiem że nie jest to dział o wypalaniu DPF ale Kolega (Robert Kotycki) po dodanym przeze mnie poście o wrażeniach z mojego chipa zapytaj się mnie w jaki sposób kontroluje proces wypalania DPF
Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Mazmarcin wiem że nie jest to dział o wypalaniu DPF ale Kolega (Robert Kotycki) po dodanym przeze mnie poście o wrażeniach z mojego chipa zapytaj się mnie w jaki sposób kontroluje proces wypalania DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 3 maja 2019, o 13:43
- Auto: opel s
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bogatynia
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Mam pytanie tyczy się dwóch silników diesla 2L: 160vs190biTurbo - oba po chip tuningu!
Patrząc na same osiągi zarówno mocą (205 a 230 ? km) jak i NM (430 a 460? nm) różnice nie są wielkie.
Teoretycznie biTurbo miało znacznie zniwelować turbodziure i lepiej reagować na pedał gazu, czy jest to odczuwalne? Jest szybsza reakcja? Lepiej bierze z dołu? Czy jest odczuwalnie? Jest przyjemniejsza jazda na biturbo? Czy nie ma sensu czekać na sztukę z taką jednostką bo to w zasadzie to samo?
Czy ktoś mógł by mi wyjaśnić co teoretycznie mówią wykresy, jakie różnice w tych silnikach? Chciałem o opinie też z praktyki użytkowników którzy mieli przyjemność pojeździć na tych silnikach po chipach. I kilka subiektywnych opinii/zdań o nich (bo sam wykres odczuć nie przekaze)
+Ponadto w biTurbo ma chyba w którymś momencie inne przełożenie (chyba inne ratio) bo na tych samych obrotach ma niższą prędkość, stąd może inne niut wyrzuca kosztem max km/h
Patrząc na same osiągi zarówno mocą (205 a 230 ? km) jak i NM (430 a 460? nm) różnice nie są wielkie.
Teoretycznie biTurbo miało znacznie zniwelować turbodziure i lepiej reagować na pedał gazu, czy jest to odczuwalne? Jest szybsza reakcja? Lepiej bierze z dołu? Czy jest odczuwalnie? Jest przyjemniejsza jazda na biturbo? Czy nie ma sensu czekać na sztukę z taką jednostką bo to w zasadzie to samo?
Czy ktoś mógł by mi wyjaśnić co teoretycznie mówią wykresy, jakie różnice w tych silnikach? Chciałem o opinie też z praktyki użytkowników którzy mieli przyjemność pojeździć na tych silnikach po chipach. I kilka subiektywnych opinii/zdań o nich (bo sam wykres odczuć nie przekaze)
+Ponadto w biTurbo ma chyba w którymś momencie inne przełożenie (chyba inne ratio) bo na tych samych obrotach ma niższą prędkość, stąd może inne niut wyrzuca kosztem max km/h
Ostatnio zmieniony 4 maja 2019, o 20:32 przez aro777, łącznie zmieniany 1 raz.
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Miałem oba zmodzone. 160 po chipie. Wrażenie szok. Moment i jak ciągnie od 2tys obr. BiTurbo bez moda jakby gorzej. Ale auta szły identycznie do 160km/h później delikatnie 160tka po chipie goniło BiTurbo. Ale to ciut. Generalnie szły tak samo. Natomiast w biturbo po chipie nie odniosłem żadnej zmiany wrażeń chodź czasy przyśpieszeń się znacząco skróciły. Generalnie miałem większy "zawód" po chipie biturbo niż w 160. Winna jest oczywiście skrzynia automat BiTurbo i konwenter i inna charakterystyka silnika. Gdy już trochę się oswoiłem i nauczony doświadczeniem, to już zaczęło mi się nawet podobać, że biturbo ciągnie jak benzyna do 4,5 tyś obr/min.
To oczywiście moje wrażenia jak najbardziej subiektywne i pewnie inne osoby mają swoje.
Mam nadzieję, że coś tam rozjaśniłem
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
To oczywiście moje wrażenia jak najbardziej subiektywne i pewnie inne osoby mają swoje.
Mam nadzieję, że coś tam rozjaśniłem
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- darekk
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
- Auto: ST OPC Line 195PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Jeżdżę 163 (na hamowni 157)po modzie (195) wrażenia jak najbardziej pozytywne. Przed czipem zupełnie nie było czym jechać. Było zdecydowanie gorzej niż w Vectrze 120PS (po modzie 164). Teraz do 200km/h czuć że przyspiesza
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Miałem biturbo przedlift 4x4 w manualu i mam polifta w automacie 4x4 oczywiście oba po programie.
Z tego co pamiętam to brata 160 koni w manualu i bez 4x4 po programie minimalnie było lepsze od polifta biturbo seria. Po programie w biturbo już nie dawał rady. Ale nie była to jakaś spektakularne różnica.
Osobiście za mało jeździłem jego autem żeby stwierdzić czy na pewno warto czekać na biturbo
Z tego co pamiętam to brata 160 koni w manualu i bez 4x4 po programie minimalnie było lepsze od polifta biturbo seria. Po programie w biturbo już nie dawał rady. Ale nie była to jakaś spektakularne różnica.
Osobiście za mało jeździłem jego autem żeby stwierdzić czy na pewno warto czekać na biturbo
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Najlepiej BiTurbo ośka w manualu oczywiście z czipsem
Automat dużo traci.
Automat dużo traci.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 3 maja 2019, o 13:43
- Auto: opel s
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bogatynia
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Bardziej mnie przekonuje to przełożenie ze 160tki.
Zapomniałem dodać, co do skrzyni z lenistwa stawiam na automat No i chciał bym 4x4.
Więc z wypowiedzi nie widzę jakoś specjalnie aby biTurbo było warte zachodu. Będzie to będzie ale równie dobrze będzie zwykły 160cio konny silnik (oczywiście do chipu).
Zapomniałem dodać, co do skrzyni z lenistwa stawiam na automat No i chciał bym 4x4.
Więc z wypowiedzi nie widzę jakoś specjalnie aby biTurbo było warte zachodu. Będzie to będzie ale równie dobrze będzie zwykły 160cio konny silnik (oczywiście do chipu).
Ostatnio zmieniony 4 maja 2019, o 19:20 przez aro777, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Jednak BiTurbo ma trochę inne podzespoły jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt, więc jakaś różnica będzie lub być powinna. Chodzi mi głównie o trwałość i wytrzymałość, szczególnie w trudniejszych warunkach eksploatacji
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 3 maja 2019, o 13:43
- Auto: opel s
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bogatynia
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
@fuli, jeśli dobrze cię zrozumiałem to porównałeś 160ke z chipem do biturbo seria że podobnie się jeździ. Lepsze wrażenia z chipa w 160tce bo dało większą różnicę niż na biturbo, w którym była mniejsza zmiana po chipie, ale ostatecznie biturbo lepiej "idzie" po chipie od 160tki. (?)
@norbi333, jeśli też dobrze zrozumiałem to w dużym skrócie niewielkie różnice.
@Rooff_, ale co bedzie tam trwalsze?
@mazmarcin, no właśnie już bym chciał automat dla komfortu. Aktualnie mam 480nm na ośke w signumie i troche słabo ze startem, a czasem i na trzecim biegu "ucieka" Dlatego też myślę o 4x4
-------------------------------------------------------------------
A co właśnie z napędem 4x4? Do tej pory myślałem, że przy takich mocach na pewno lepiej mieć na 4. (?)
Jeśli ktoś ma jeszcze swoje odczucia i argumenty to będę wdzieczny za każdą opinie.
Aktualnie moj pogląd jest taki, że jeśli miałbym bez żadnej konsekwencji wybierać to lekko lepsze biTurbo. Jednak nie jest to jakaś wielka różnica aby np dopłacać czy czekać/szukać taką sztukę. Jeśli trafi się 160tka to również warto i za wiele nie strace, a może nawet lepsza w trasy z tym przełożeniem.
Chociaż nikt nie napisał nic o samej reakcji auta na dodawanie gazu, czy w biTurbo nie jest to odczuwalnie lepsze/szybsze?
Ostatnio zmieniony 5 maja 2019, o 12:15 przez aro777, łącznie zmieniany 5 razy.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
4x4 i automat w Insigni to minus ileś tam KM na kołach plus większą masa... Na resztę odpowiedź sobie sam