--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

ODPOWIEDZ
Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rafal02061990 » 5 paź 2019, o 19:01

Oryginalnie 160ps seria ale moj mial 153ps ale w specyfikacji napisane ze max moment powinien byc juz od 1800 do 2500 a tu bardzo slabo

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Alex » 5 paź 2019, o 19:26

Skoro seryjne pomiary nie są zadowalające, a po programie tym bardziej, to znaczy, że coś w aucie jest nie tak. Należy znaleźć usterkę, zlikwidować przyczynę o dopiero potem programować sterownik.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rafal02061990 » 5 paź 2019, o 19:57

Ja mysle ze to przez egr bo w tym sucie po wyzej 17 stopni otwiera sie i zamula z niskich obrotow i dlatego seria wyszla zle ale podczas modyfikacji kazalem usunac programowo egr ale ja mysle ze auto zostalo zchamowane przed wylaczeniem egra i pozniej zmodyfikowane na stole z logow na chamowni i dlatego tez mod wyszedl nieciekawie nalezalo nsjpierw wykaczyc egr i pozniej zchamowac auto i dopiero moda chyba dobrze rozumuje?
Ostatnio zmieniony 5 paź 2019, o 21:54 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 5 paź 2019, o 20:04

Podejrzewam ze jeszcze nikt nie hamował auta z egr i potem bez niego. Jak pisał kolega wyżej chipuje się tylko w pełni sprawne auta.
Weź poprawnie uzupełnij profil w awatarze. Silnik może masz poprawnie wpisany ale rocznik auta źle.

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rafal02061990 » 5 paź 2019, o 20:30

Czyli jezeli mam teraz wylaczony i zaslepiony egr powinienem jeszcze raz sie udac na moda i powinno byc ok?
Ostatnio zmieniony 5 paź 2019, o 21:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: norbi333 » 5 paź 2019, o 20:33

Jeśli egr sprawny to nie miałby wpływu

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rafal02061990 » 5 paź 2019, o 21:16

Niby sprawny ale przed zaslepieniem w przedziale tem po wyzej 17 auto z dolu strasznie mulilo a bledow nie bylo na forum jest opusany ten przypadek insigni jakas chyba wada
Ostatnio zmieniony 5 paź 2019, o 21:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: dare50 » 6 paź 2019, o 06:02

Aż tak nie muli powyżej 17 stopni nie popadajmy w paranoje , po prostu masz nie sprawne auto , jak koledzy wyżej pisali najpierw usuwa się usterkę a potem Chipuje i kropka .

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rafal02061990 » 6 paź 2019, o 14:27

Hmm tylko gdzie szukac tej niesprawnosci jezeli ze strony elektronicznej jest ok

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rafal02061990 » 8 paź 2019, o 16:46

Witam ponownie jestem po zaslepieniu i po wyprogramowaniu Egr i zrobiono mi korekte modyfikacji teraz auto po chipie jedzie wyglada to tak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

MichalP160
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bochnia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: MichalP160 » 25 sie 2021, o 19:35

Witam jestem z okolic Krakowa . Gdzie najlepiej udać się na chip tuning ?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 25 sie 2021, o 19:39

Tak serio pytasz?
http://gcstuning.pl/
Masz blisko

MichalP160
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bochnia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: MichalP160 » 25 sie 2021, o 19:59

Tak serio pytam bo każdy oddaje gdzie indziej jedni do Ładygi drudzy do v tech ... Już sam nie wiem gdzie się udać żeby nie spartaczyli roboty ..

Dzięki za szybką odpowiedź ;)

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Arek90BTM » 9 paź 2021, o 19:17

Witam grupę 😉 Pisałem już w kilku postach oraz z mazmarcin i rooff i z innymi użytkownikami co może być podowdem słabej seri. Przypomnę insignia 2014 2.0 biturbo 4x4 CT. Seria powinna mieć 195KM 400Nm u mnie wyszło 174KM i 367Nm w niszym zakresie obr MÓŁ. Wyszło że zapchany Dpf co skutkowało uszkodzenie małej turbiny.
O golnie tyle było by pisania że brakło by strony. Jeden wykres 4gt wrocławski wyszedł 227KM i 424Nm jak widać przy 1800obr mam dostępne tylko 340Nm. Pojechałem do innej firmy regenerujące turbiny. Powiedziałem że brakuje od dołu mocy itd. Okazało się że jakiś zawór między tymi turbinami się nie domyka. Turbiny sprawdzili na maszynie są ok. Sprawdzili też szczelność ok. W wykresie jura tuning wyszło 223KM i 429Nm z tym że już przy 1800obr mam 400Nm i w czasie jazdy czuć.
Czemu dalej wyszło że max 430Nm porównując do innych chipowanych biturbo wychodziło 450-470Nm nie mam pojęcia wiem tyle że rozwiązałem problem braku mocy od dołu 😏 Dodam że w ASO sprawdzili parametry i wszystko ok. Odpłatnie dałem też sprawdzenie kompresji 150zl i tak cyl1 - 26, cyl2 - 26, cyl3 - 26, cyl4 - 22. Powedzili ze wszystko jest ok. Wiem że drążę ten temat już trochę, bo ale cóż jakieś doświadczenia się bo zbierało i komuś może to pomoc 😉 czekam również na Wasze opinie jak widzicie ten wykres 😎
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Pro » 9 paź 2021, o 20:23

A masz może zrobiony wykres doładowania i pracy sterowania turbo? Ok 3000 obrotów jakieś limitery działają... Bez parametrów silnika w funkcji obrotów ciężko coś tu wysnuć po samym wykresie z hamowni co jest ok, a co nie ok.

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Arek90BTM » 9 paź 2021, o 21:23

Pro, takich wykresów nie mam, jedynie z tego co byłem informowany ze ładowanie jest dobre a nawet powyżej pokazuje 2,3 - 2,5bara

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Pro » 10 paź 2021, o 05:46

Apropo ładowania, to powinno pokazywać ile chce ECU. Jeśli jest mniej lub więcej, to sterownik sam zaczyna sterować wychyleniem sztangi/sztang w sprzężeniu zwrotnym i powstaja falbanki na wykresie. Ale to raczej w okolicy 2000 obrotów, gdy jest pełen boost.
Niestety, jeśli nie ma parametrów, to tak jak pisałem wyżej.

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Arek90BTM » 10 paź 2021, o 08:07

To też miałem sprawdzane w dolnym zakresie obr jak i górnym i jakie jest zadane i żądane ciśnienie, też wszystko się pokrywało np przy 1900obr/min wymagane jest 1,5bara to turbina daje 1,4-1.5 bar np przy 2200 obr/min pedał w podłodze wymagane 2,4 bara turbo daje 2,5. Tu niby też wszystko w porządku. Sam tuner powiedział, że dobre jest ciśnienie.
Tu gdzieś na forum wyczytałem, że komuś podobnie wyszła seria i po chipie miał podobne parametry. Niby wszystko miał w porządku, być może te silniki tak mają i tyle. Myślałem jeszcze nad skrzynią, czy czasem może nie trzeba zaktualizować sterownika czy coś w tym rodzaju.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rooff_ » 10 paź 2021, o 08:26

Pro pisze:Apropo ładowania, to powinno pokazywać ile chce ECU. Jeśli jest mniej lub więcej, to sterownik sam zaczyna sterować wychyleniem sztangi/sztang w sprzężeniu zwrotnym i powstaja falbanki na wykresie. Ale to raczej w okolicy 2000 obrotów, gdy jest pełen boost.
Niestety, jeśli nie ma parametrów, to tak jak pisałem wyżej.
W BiTurbo nie ma zmiennej geometrii i regulacji ile daje turbo. To jest oparte na dwóch zaworach upustowych działających na dobrą sprawę zero-jedynkowo - albo zamknięty albo otwarty. Czas przełączania to szybkość zadziałania odpowiedniej gruszki podciśnienia.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Arek90BTM » 10 paź 2021, o 08:48

Witam Cię Rooff_ :) Jak widzisz uporałem się z kolejnym problemem, tzn przesunięciem mocy Nm w obrotach. Jest teraz od dołu lepiej. Myślałem, że to może też poprawi parametry mocy, ale niestety nic z tego. Temat już olewam, chciałem tylko podzielić się moimi doświadczeniami i działaniami jakie podejmowałem z autem. Fakt taki że trzeba naprawdę dobrze trafić na firmę która dobrze regeneruje turbiny. Cały czas się głowie nad tym... Oglądając film Kiviego gdzie mierzył moc na hamowni regenerowanego turbo i tego oryginalnego. Różnica była znaczna i tu jestem ciekaw czy u mnie miało by to wpływ, ale niestety nie 5,500zł na nowe ori turbo heheh marzenie :D
Rooff_ jestem ciekaw tylko tej skrzyni czy ona by miała wpływ na brak mocy :?:

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”