--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: as pik » 28 mar 2019, o 14:42

Robert KOTYCKI pisze:
28 mar 2019, o 13:35
Ale spamu poszło :lol:
Odnośnie chipowania wolnych ssaków... Mazda i Silnik Skyactive 120KM, można z niego zrobić fabryczne 180 ;) jak w Miacie.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Alex » 28 mar 2019, o 19:31

Oczywiście, że można. Ale tylko wtedy kiedy seria pokaże 130-135 KM :)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: as pik » 28 mar 2019, o 20:27

Alex pisze:
28 mar 2019, o 19:31
Oczywiście, że można. Ale tylko wtedy kiedy seria pokaże 130-135 KM :)
Niekoniecznie :) grunt to program pod 98 - odsyłam znowu do EDS Motorsport

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Bartol » 28 mar 2019, o 22:17

W Insigni 1.8 też będzie taki przyrost? ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 28 mar 2019, o 22:21

Pisz do EDS :lol:

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Alex » 28 mar 2019, o 22:30

as pik pisze:
28 mar 2019, o 20:27
Niekoniecznie :) grunt to program pod 98 - odsyłam znowu do EDS Motorsport
W tym egzemplarzu seria wyszła na poziomie 131 KM :)

Obrazek
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 28 mar 2019, o 22:37

Chyba komuś się fora pomyliły :lol:

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: IBZI » 29 mar 2019, o 00:54

Proszę o powrót do tematu.

Awatar użytkownika
kuba93
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: kuba93 » 12 kwie 2019, o 19:05

Ja mam swoją Igę po lifcie i wchodzę na komputerze tym w liczniku na informacje o najwyższym spalaniu. I jak wypala się DPF to wtedy wyświetla się że właśnie jest podgrzewana tylna szyba. Czyli działanie jak dokładanej diody

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 12 kwie 2019, o 19:06

Kuba jest temat o wypalaniu filtra.
Ale nie ten w którym teraz piszesz :lol:

Awatar użytkownika
kuba93
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: kuba93 » 12 kwie 2019, o 19:23

A wykresu niestety nie mam jak dodać bo mieszkam w DE, a wszystkie papiery z chipa zostały w Polsce jak będę na Urlopie napewno dodam :)

Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Mazmarcin wiem że nie jest to dział o wypalaniu DPF ale Kolega (Robert Kotycki) po dodanym przeze mnie poście o wrażeniach z mojego chipa zapytaj się mnie w jaki sposób kontroluje proces wypalania DPF

aro777
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2019, o 13:43
Auto: opel s
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bogatynia

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: aro777 » 4 maja 2019, o 12:14

Mam pytanie tyczy się dwóch silników diesla 2L: 160vs190biTurbo - oba po chip tuningu!
Patrząc na same osiągi zarówno mocą (205 a 230 ? km) jak i NM (430 a 460? nm) różnice nie są wielkie.
Teoretycznie biTurbo miało znacznie zniwelować turbodziure i lepiej reagować na pedał gazu, czy jest to odczuwalne? Jest szybsza reakcja? Lepiej bierze z dołu? Czy jest odczuwalnie? Jest przyjemniejsza jazda na biturbo? Czy nie ma sensu czekać na sztukę z taką jednostką bo to w zasadzie to samo?
Czy ktoś mógł by mi wyjaśnić co teoretycznie mówią wykresy, jakie różnice w tych silnikach? Chciałem o opinie też z praktyki użytkowników którzy mieli przyjemność pojeździć na tych silnikach po chipach. I kilka subiektywnych opinii/zdań o nich (bo sam wykres odczuć nie przekaze)

+Ponadto w biTurbo ma chyba w którymś momencie inne przełożenie (chyba inne ratio) bo na tych samych obrotach ma niższą prędkość, stąd może inne niut wyrzuca kosztem max km/h
Ostatnio zmieniony 4 maja 2019, o 20:32 przez aro777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: fuli » 4 maja 2019, o 13:36

Miałem oba zmodzone. 160 po chipie. Wrażenie szok. Moment i jak ciągnie od 2tys obr. BiTurbo bez moda jakby gorzej. Ale auta szły identycznie do 160km/h później delikatnie 160tka po chipie goniło BiTurbo. Ale to ciut. Generalnie szły tak samo. Natomiast w biturbo po chipie nie odniosłem żadnej zmiany wrażeń chodź czasy przyśpieszeń się znacząco skróciły. Generalnie miałem większy "zawód" po chipie biturbo niż w 160. Winna jest oczywiście skrzynia automat BiTurbo i konwenter i inna charakterystyka silnika. Gdy już trochę się oswoiłem i nauczony doświadczeniem, to już zaczęło mi się nawet podobać, że biturbo ciągnie jak benzyna do 4,5 tyś obr/min.
To oczywiście moje wrażenia jak najbardziej subiektywne i pewnie inne osoby mają swoje.
Mam nadzieję, że coś tam rozjaśniłem ;)

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: darekk » 4 maja 2019, o 14:24

Jeżdżę 163 (na hamowni 157)po modzie (195) wrażenia jak najbardziej pozytywne. Przed czipem zupełnie nie było czym jechać. Było zdecydowanie gorzej niż w Vectrze 120PS (po modzie 164). Teraz do 200km/h czuć że przyspiesza

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: norbi333 » 4 maja 2019, o 14:35

Miałem biturbo przedlift 4x4 w manualu i mam polifta w automacie 4x4 oczywiście oba po programie.
Z tego co pamiętam to brata 160 koni w manualu i bez 4x4 po programie minimalnie było lepsze od polifta biturbo seria. Po programie w biturbo już nie dawał rady. Ale nie była to jakaś spektakularne różnica.
Osobiście za mało jeździłem jego autem żeby stwierdzić czy na pewno warto czekać na biturbo

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 4 maja 2019, o 14:50

Najlepiej BiTurbo ośka w manualu oczywiście z czipsem ;)
Automat dużo traci.

aro777
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2019, o 13:43
Auto: opel s
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bogatynia

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: aro777 » 4 maja 2019, o 18:55

Bardziej mnie przekonuje to przełożenie ze 160tki.
Zapomniałem dodać, co do skrzyni z lenistwa stawiam na automat ;) No i chciał bym 4x4.

Więc z wypowiedzi nie widzę jakoś specjalnie aby biTurbo było warte zachodu. Będzie to będzie ale równie dobrze będzie zwykły 160cio konny silnik (oczywiście do chipu).
Ostatnio zmieniony 4 maja 2019, o 19:20 przez aro777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rooff_ » 4 maja 2019, o 19:19

Jednak BiTurbo ma trochę inne podzespoły jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt, więc jakaś różnica będzie lub być powinna. Chodzi mi głównie o trwałość i wytrzymałość, szczególnie w trudniejszych warunkach eksploatacji ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

aro777
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 3 maja 2019, o 13:43
Auto: opel s
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bogatynia

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: aro777 » 4 maja 2019, o 20:44

fuli pisze:
4 maja 2019, o 13:36
...
@fuli, jeśli dobrze cię zrozumiałem to porównałeś 160ke z chipem do biturbo seria że podobnie się jeździ. Lepsze wrażenia z chipa w 160tce bo dało większą różnicę niż na biturbo, w którym była mniejsza zmiana po chipie, ale ostatecznie biturbo lepiej "idzie" po chipie od 160tki. (?)
norbi333 pisze:
4 maja 2019, o 14:35
...
@norbi333, jeśli też dobrze zrozumiałem to w dużym skrócie niewielkie różnice.
Rooff_ pisze:
4 maja 2019, o 19:19
...
@Rooff_, ale co bedzie tam trwalsze?
mazmarcin pisze:
4 maja 2019, o 14:50
...
@mazmarcin, no właśnie już bym chciał automat dla komfortu. Aktualnie mam 480nm na ośke w signumie i troche słabo ze startem, a czasem i na trzecim biegu "ucieka" ;) Dlatego też myślę o 4x4
-------------------------------------------------------------------

A co właśnie z napędem 4x4? Do tej pory myślałem, że przy takich mocach na pewno lepiej mieć na 4. (?)

Jeśli ktoś ma jeszcze swoje odczucia i argumenty to będę wdzieczny za każdą opinie.

Aktualnie moj pogląd jest taki, że jeśli miałbym bez żadnej konsekwencji wybierać to lekko lepsze biTurbo. Jednak nie jest to jakaś wielka różnica aby np dopłacać czy czekać/szukać taką sztukę. Jeśli trafi się 160tka to również warto i za wiele nie strace, a może nawet lepsza w trasy z tym przełożeniem.
Chociaż nikt nie napisał nic o samej reakcji auta na dodawanie gazu, czy w biTurbo nie jest to odczuwalnie lepsze/szybsze?
Ostatnio zmieniony 5 maja 2019, o 12:15 przez aro777, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: as pik » 5 maja 2019, o 08:57

4x4 i automat w Insigni to minus ileś tam KM na kołach plus większą masa... Na resztę odpowiedź sobie sam :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”