--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 580
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Pro » 10 paź 2021, o 09:08

Rooff_ pisze:
Pro pisze:Apropo ładowania, to powinno pokazywać ile chce ECU. Jeśli jest mniej lub więcej, to sterownik sam zaczyna sterować wychyleniem sztangi/sztang w sprzężeniu zwrotnym i powstaja falbanki na wykresie. Ale to raczej w okolicy 2000 obrotów, gdy jest pełen boost.
Niestety, jeśli nie ma parametrów, to tak jak pisałem wyżej.
W BiTurbo nie ma zmiennej geometrii i regulacji ile daje turbo. To jest oparte na dwóch zaworach upustowych działających na dobrą sprawę zero-jedynkowo - albo zamknięty albo otwarty. Czas przełączania to szybkość zadziałania odpowiedniej gruszki podciśnienia.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Masz rację, trochę spłycilem temat. Dzięki za wyjaśnienie. Niemniej sterowanie ma na celu to samo - zmianę ciśnienia.
Pzdr!

Żwirek
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 22 paź 2021, o 08:22
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Żwirek » 3 gru 2021, o 09:27

Cześć wszystkim

Mam pytanie jako nowicjusz.
Kupiłem pol roku temu Insignie z 2010r 160ps, parę dni temu oddałem ja do wgrania chipa... i tu się problem zaczął gdyż oddzwonili do mnie i powiedzieli ze auto nie trzyma serii , ma około 138km
Zero błędów , elektronicznie oki
Czy może ktoś podpowie co może być przyczyną skoro błędami nie sypie?
Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: alehandro` » 12 gru 2021, o 10:57

Tu powodów może być conajmniej kilka i nie każdy musi sypać błędami.
Słaba seria to:
zmęczone turbo
niewydolny układ wtryskowy
problemy na dolocie
czy na przypchanym układzie wydechowym

Trzeba by się było pokusić o lepszą diagnostykę.

DarkElf
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 mar 2023, o 08:57
Auto: INSIGNIA A Lift
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Katowice

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: DarkElf » 27 mar 2023, o 21:28

Witam.

Temat trochę stary już, ale stałem się szczęśliwym posiadaczem Insigni 2.0 163KM z automatem i oczywiście szykuje się do chipa w Kato, ale nurtuje mnie pytanie jak sprawuje się nie koniecznie owiana złą sławą AF40 zwana TSC-80 przy pracy na granicy swoich możliwości czyli 450Nm. Miałem Volvo z tą skrzynią i nie sprawiała żadnych problemów ale tam bałem się chipa bo na forum Volvo większość osób nie miała dobrych doświadczeń.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 27 mar 2023, o 21:43

Te możliwości zweryfikuje stan ekranu przy hamowaniu. Te 450 to raczej sfera marzeń :lol:

Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: darekk » 27 mar 2023, o 23:06

U mnie niewiele brakło. Wyszło 442.

kubiak2007
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pruszcz Gdański
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: kubiak2007 » 11 kwie 2023, o 23:42

450Nm nie jest wcale granicą możliwości AF-40 - sporo jest tutaj insignii na forum z momentem 550Nm+ i AF40, nikt nie narzekał ;)

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: alehandro` » 12 kwie 2023, o 16:48

Wiekszym problemem jest sama skrzynia (sprawnośc jej działania) i pedał gazu, który płata figle.
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Mateo » 12 kwie 2023, o 21:28

Z pedałem można poradzić sobie we własnym zakresie - jestem tego jednym z przykładów od wczoraj- Natomiast owszem czasem skrzynia - a bardziej zużyte sprzęgło może nieco prędzej wykazywać "ślizgnięcia" (manual)
Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 12 kwie 2023, o 21:30

Za mało ciśniesz do fula gaz i masz błąd :lol:

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: alehandro` » 14 kwie 2023, o 15:29

Ciśnie, ale z samego dołu do 2 tysi bo tam mniej pali, ale dlatego sprzęgło mu się ślizga w manualu bo już nie daje rady w tym zakresie ;) :P :P :lol:
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Mateo » 14 kwie 2023, o 20:29

Nie ślizga. Tutaj nima problima:)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Obrazek

Awatar użytkownika
ZicO
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: ZicO » 15 lut 2024, o 11:29

Cześć
Robił ktoś z Was program do B20DTR - 210koni diesel
Pytanie ile wychodziła seria i jakie wyniki po programie ? zastanawiam się czy gra warta świeczki ?
Czy zmiana jest odczuwalna i auto zbiera się wyraźnie lepiej ?
W przyszłym tygodniu oddaje auto na filtry, oleje, kompletny rozrząd i olej w skrzyni, na początku marca odbieram nowe koła w Krakowie i zastanawiam się czy po drodze nie odwiedzić Grzegorza - Heko.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Mateo » 15 lut 2024, o 20:23

@mazmarcin jak wrażenia? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 15 lut 2024, o 20:32

Zajefajne :D
W każdym silniku z turbo czipsik jest wskazany, nie chodzi tylko o poprawienie mocy i momentu ale jego użytecznego przebiegu w prędkości obrotowej silnika.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: alehandro` » 20 lut 2024, o 15:01

Potwierdzam słowa przedmówcy. Mam 4 auto po chipie w domu i nigdy żadnego problemu wynikającego z takiej modyfikacji, a w trasie gdzie najczęściej użytkuje auto dodatkowe KM i Nm dają komfort jazdy przy poruszaniu się z prędkościami eSek czy autostrad. DTR musi naprawdę ładnie jeździć skoro chips na okolice 210 w DTH dla nielekkiej IB daje spokój.
"...everything is important..."

Obrazek

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”