--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4195
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: IBZI » 16 lut 2018, o 11:30

Panek pisze:Samo ecu chyba nie wystarczy. Bo na przykład alternator zdaje się jest słabszy w 130 niż w 160 a to może dawać taki błąd.
Moim zdaniem więcej elementow będzie do zamiany.
To taka sugestia bo nie znam się aż tak.
Sent from my SM-N9200 using Tapatalk
Alternator, to chyba zależy też od tego, czy jest system start&stop, czy go nie ma...
W każdym razie akurat to nie powinno być przeszkodą.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 16 lut 2018, o 11:32

No i jeszcze od tego jakie jest wspomaganie.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 21 lut 2018, o 20:13

Sprawa się już trochę wyjaśniła.
Problem leży w niezgodności indeksów mocy ECU-BCM.
O ile w ECU nie da się go zmienić, o tyle w BCM można to zrobić edytując pamięć EEPROM.
Dzisiaj podłączyłem używany BCM w którym zmieniłem VIN na swój, PIN na swój oraz zaprogramowałem do niego swoje klucze. ECU nie zgłosiło usterki, ale za to na tym BCMie jest komunikat o błędzie poduszek, więc jak nie urok to sraczka.
Walczę dalej.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4195
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: IBZI » 21 lut 2018, o 20:37

Trzymam kciuki! Jestem bardzo zainteresowany wynikami.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 21 lut 2018, o 21:00

Są trzy opcje:
1. Przeedytować mój oryginalny BCM zmieniając mu index na 160KM i uruchomić ECU od dawcy gdzie index też jest 160KM.
2. Zczytać mój BCM i wgrać w BCM dawcy zmieniajac mu tylko index mocy i uruchomić ECU od dawcy.
3. Wgrać do mojego sterownika program od DTH, pozostawiajac wszystko inne bez zmian.

Niestety każda z tych opcji obarczona jest pewnym ryzykiem.
Nie za bardzo chcę otwierac swój BCM.
Znowu wgranie DTH do mojego ECU może okazać się nieodwracalne - w sensie że zmieni się index ze 130 na 160. W ECU dawcy tego indeksu nie udało mi się zmienić ze 160 na 130 pomimo moich usilnych prób, włącznie z Virginizacją tego sterownika.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: P405 » 21 lut 2018, o 21:04

Wgrywaj tak żeby było 160, do słabszej wersji już tak nie będziesz chciał wrócić.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: noirdk » 21 lut 2018, o 21:38

Widzę Paweł, że masz ten sam silnik co ja "DT" - a jaką masz skrzynię? F40?

Przepraszam za mały OT :)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: mazmarcin » 21 lut 2018, o 21:39

Znasz swój Vin?
Jeśli tak to nie rozumiem pytania.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, o 22:04 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.

zzattack
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 2 lis 2017, o 10:53
Auto: insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: zzattack » 21 lut 2018, o 21:48

I have software from German company, went from 130 to 202hp. They used original ecu board, did not get any DTC codes.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 22 lut 2018, o 02:04

P405 pisze:Wgrywaj tak żeby było 160, do słabszej wersji już tak nie będziesz chciał wrócić.
To nie chodzi o to żeby chcieć wracać, tylko żeby nic nie spieprzyć.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4195
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: IBZI » 22 lut 2018, o 21:14

No to ja bym był za opcją nr 2. Jeśli coś nie wyjdzie, to wsadzisz swój i będzie grało.
I pytanie dodatkowe. Jest jakiś problem z otwarciem BCM. Myślałem, że da się to zrobić bez żadnego ryzyka...

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 22 lut 2018, o 21:19

No i tak własnie dzisiaj zrbiłem.
Wgrałem EEPROM ze sowjego do dawcy.
W EEPROM zapisana jest cała konfiguracja BCMa, włącznie z kodem PIN, kodem transpondera immo każdego zaprogramowanego kluczyka itp itd.

Problem jest taki żeby go otworzyć i nie pozostawić śladów ;P

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 18 mar 2018, o 18:27

Na poniższych dwóch filmach przedstawiam proces wgrywania map.
Na pierwszym filmie jest wgrywane są mapy dla silnika A20DTC (110KM, 206Nm)
Drugi film zawiera przywrócenie oprogramowania dla silnika A20DTH(160KM, 350Nm)

Jako że index mocy przechowywany jest w pamięci EEPROM, której nie da się prosto wyedytować, dlatego cały czas wyświetla się 118kM (160KM). Na szczęście nie wpływa on na osiągi.



Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: mazmarcin » 18 mar 2018, o 19:37

Czyli byś mógł skopiować mapę z auta po wirusie i wgrać zamiast seryjnej?
Tak jak licznik?

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Igorwlkp » 18 mar 2018, o 19:45

@Ping gratulacje
tak pi razy drzwi ile kosztowało Cię roboczogodzin??

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 18 mar 2018, o 20:01

Niestety ale tą metodą nie da się wgrać zmodyfikowanego softu.
Sprawdziłem to z kilkoma softem DPFoff, oraz EGRoff no i w każdym przypadku na końcu wywalało błąd. Widocznie bootloader pilnuje tego.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Ping » 19 mar 2018, o 21:41

Dzisiaj nie miałem czasu na testy ale za to szukałem informacji na temat oprogramowania. Niestety w sterowniku EDC17C19, czyli tym który był montowany w Insignii w MY2010 oraz MY2011 bootloader sprawdza sumy kontrolne + jeszcze parę innych rzeczy więc nie ma łatwego sposobu na wgranie poprawionego oprogramowania przez OBD.
Tunerzy żeby wgrać zmodyfikowany soft muszą rozebrać sterownik i podpiąć się bezpośrednio pod procesor. To samo jest przy DPF Off czy EGR Off.
To samo tyczy się nowszego sterownika EDC17C59.

Jedynie w MY2009 w sterowniku EDC19C18 jest z tym mniejszy problem.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Igorwlkp » 19 mar 2018, o 21:55

To dlatego w Tune Force coś mówili że jak będzie trzeba wyjmować sterownik to będzie drożej

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: P405 » 19 mar 2018, o 22:06

Moja końcówka 2009, modelowy 2010 i szedł na stół. Chyba ma ten edc19

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Podniesienie mocy z 130KM do 160KM

Post autor: Igorwlkp » 19 mar 2018, o 22:18

U mnie MY9 obylo sie bez stolu i 200pln w kieszeni bo taka byla różnica przy wyjęciu

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”