--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: flcn » 17 sie 2016, o 19:36

Ale chętnych na co? Ja obie rury turbo bym może i wziął (zależy też jaka cena).

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 17 sie 2016, o 20:12

W naszym przypadku będą to chyba tylko dwie rury od IC i jedna łącząca turbo z puszką filtra powietrza. Jedno jest pewne, silikony są zdecydowanie mocniejsze niż ori produkty GM.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

manki

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: manki » 17 sie 2016, o 20:15

Pisałem do nich w sprawie rury IC,jak podeślę starą rurę to poskładają z silikonu tak jak trzeba,ja bym chętnie taką zamówił,koszt napewno niższy od ori a przeżyję całe auto

pozdro

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kuba89 » 17 sie 2016, o 20:18

Ja zbieram środki na IC od nich do benzyny ale musze zapytać czy to jest zestaw z rurami od turbo do IC i od IC do kolektora. Tu tez sprawa będzie ciężka bo te rury z FMIC nie mają wejścia na MAP sensor.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Silv3r » 17 sie 2016, o 22:17

Ciekawe jak rozwiążą temat mocowań.

P.s. Ile placiliscie za usunięcie klap wirowych?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: norbi333 » 18 sie 2016, o 09:36

Jako,że nie bardzo znam się na diesla to moje pytanie brzmi następująco. Co daje usunięcie klap wirowych w biturbo?
Dodam,że docelowo na pewno będzie program robiony

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: KaMYk » 18 sie 2016, o 10:08

Generalnie to trochę pogarsza kulturę pracy silnika, a daje to pewność, że się z czasem nie urwą i przelecą przez cylindry i turbo siejąc spustoszenie. Klapy to zostawiłem, lepiej usunąć przyczynę ich niszczenia, czyli EGR.
Masz wówczas czysty kolektor dolotowy, czyste klapy, które jak nie zarosną nagarem od spalin z EGR to nie zacinają się i nie urywają.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: norbi333 » 18 sie 2016, o 10:10

Dzięki.widzę,że trzeba bardziej zgłębić temat

manki

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: manki » 18 sie 2016, o 10:22

Egr i olej longlife największe dziadostwo, kolektor ssący z Mercedesa 4.2 cdi 160 kkm przebiegu Obrazek

pozdro

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Engine » 18 sie 2016, o 11:41

kuba89 pisze:Panowie udałoby się nam zebrać taką ilość chętnych? Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Coś zadziałamy ;)

Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk

Gregigregi

Podniesienie mocy/remap

Post autor: Gregigregi » 4 sie 2017, o 18:56

Witam serdecznie.
W poniedziałek wywalam dpf i egr. Mam również możliwość podnieść moc w aucie.
Silnik 20 CDTI,DTJ o ile dobrze pamietam. Niestety tylko 130KM.
Pytanie brzmi:ile jest bezpiecznie? Czy można ten silnik podkręcić do 160KM? Jeżeli chodzi o stan to jest po pełnym serwisie i nic się z nim złego nie dzieje. Mam auto już drugi rok i silnik nie sprawiał i nie sprawia żadnych problemów.
Biorąc pod uwagę fakt ze mieszkam w UK i do tego w takiej miejscowości ze tunning dla lokalnego społeczeństwa kojarzy się głównie z wymiana tłumika na głośniejszy będę mapę wysyłał do PL w celu wywalenia dpf,egr i lekkiej modyfikacji. Co się z tym wiąże mogę sobie "zażyczyć" czy chce oszczędzić na paliwie czy zyskać na mocy.
Wybieram to drugie. Panowie doradźcie ile bezpiecznie można podkręcić ten silnik. Nie potrzebuje auta wyścigowego aczkolwiek 130KM to porażka.
Nie zamorduje silnika przy 160-170KM?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Podniesienie mocy/remap

Post autor: P405 » 4 sie 2017, o 19:38

Jeżeli silnik ok to po co wywalać dpf i egr? Z tego silnika idzie dużo wyciągnąć, ale najpierw hamowania i później program. Soft robiony na odległość nie jest najlepszym wyjściem. Znajomi już robili takie rzeczy jak ty i później różnego typu błędy. Zrób to lepiej porządnie jak zawitasz do Polski.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: angel_dark666 » 5 sie 2017, o 08:10

Gregigregi pisze:Witam serdecznie.
W poniedziałek wywalam dpf i egr. Mam również możliwość podnieść moc w aucie.
Silnik 20 CDTI,DTJ o ile dobrze pamietam. Niestety tylko 130KM.
Pytanie brzmi:ile jest bezpiecznie? Czy można ten silnik podkręcić do 160KM? Jeżeli chodzi o stan to jest po pełnym serwisie i nic się z nim złego nie dzieje. Mam auto już drugi rok i silnik nie sprawiał i nie sprawia żadnych problemów.
Biorąc pod uwagę fakt ze mieszkam w UK i do tego w takiej miejscowości ze tunning dla lokalnego społeczeństwa kojarzy się głównie z wymiana tłumika na głośniejszy będę mapę wysyłał do PL w celu wywalenia dpf,egr i lekkiej modyfikacji. Co się z tym wiąże mogę sobie "zażyczyć" czy chce oszczędzić na paliwie czy zyskać na mocy.
Wybieram to drugie. Panowie doradźcie ile bezpiecznie można podkręcić ten silnik. Nie potrzebuje auta wyścigowego aczkolwiek 130KM to porażka.
Nie zamorduje silnika przy 160-170KM?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Jeżeli masz skrzynie biegów F40 to okolo 190KM i 450Nm, zależy od kondycji silnika

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

TuneFORCE

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: TuneFORCE » 8 sie 2017, o 21:28

Niestety Insignie powoli sie starzeją, a o 450Nm to można pomarzyć tylko w zdrowym i świeżym samochodzie

Leon_opc

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Leon_opc » 20 wrz 2017, o 23:20

Panowie czipsował ktos z Was silnik A20DT ? U mnie jest fabrycznie bez klap a co za tym idzie turbo bez VNT a na wastegate bez czujnika polożenia turbo.

Wydaje mi się że może być mniej wydajna spreżarka niż te VNT, choć nie porównywałem wielkości muszli i samego wirnika.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Rooff_ » 4 lut 2019, o 21:31

Jest kilka tematów o tuningu, ale ten wydał mi się najrozsądniejszy dla teog filmiku.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 4 lut 2019, o 21:44

Ja nie zauważyłem po zmianie mapy jakiejś wyższej temperatury.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Rooff_ » 4 lut 2019, o 22:03

Nie słuchałeś co Robert mówił w filmiku :P
Pamiętaj, że masz BiTurbo, które ma zapas "dmuchania". Widocznie na tyle duży, że tunerowi ładnie udało się wychłodzić komorę spalania (lub inaczej mówiąc - dodać dużo świeżego powietrza), w związku z czym na wylocie nie ma takiego skwaru ;)
A do tego został Ci przecież DPF ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 4 lut 2019, o 22:06

Słuchałem ;)
Dmucha super, słychać jak coś pęknie :lol:

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Rooff_ » 4 lut 2019, o 22:18

Być może to nawet było przyczyną Twoich problemów z gumą :P :lol:
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”