--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ale chętnych na co? Ja obie rury turbo bym może i wziął (zależy też jaka cena).
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
W naszym przypadku będą to chyba tylko dwie rury od IC i jedna łącząca turbo z puszką filtra powietrza. Jedno jest pewne, silikony są zdecydowanie mocniejsze niż ori produkty GM.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Pisałem do nich w sprawie rury IC,jak podeślę starą rurę to poskładają z silikonu tak jak trzeba,ja bym chętnie taką zamówił,koszt napewno niższy od ori a przeżyję całe auto
pozdro
pozdro
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ja zbieram środki na IC od nich do benzyny ale musze zapytać czy to jest zestaw z rurami od turbo do IC i od IC do kolektora. Tu tez sprawa będzie ciężka bo te rury z FMIC nie mają wejścia na MAP sensor.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ciekawe jak rozwiążą temat mocowań.
P.s. Ile placiliscie za usunięcie klap wirowych?
P.s. Ile placiliscie za usunięcie klap wirowych?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Jako,że nie bardzo znam się na diesla to moje pytanie brzmi następująco. Co daje usunięcie klap wirowych w biturbo?
Dodam,że docelowo na pewno będzie program robiony
Dodam,że docelowo na pewno będzie program robiony
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Generalnie to trochę pogarsza kulturę pracy silnika, a daje to pewność, że się z czasem nie urwą i przelecą przez cylindry i turbo siejąc spustoszenie. Klapy to zostawiłem, lepiej usunąć przyczynę ich niszczenia, czyli EGR.
Masz wówczas czysty kolektor dolotowy, czyste klapy, które jak nie zarosną nagarem od spalin z EGR to nie zacinają się i nie urywają.
Masz wówczas czysty kolektor dolotowy, czyste klapy, które jak nie zarosną nagarem od spalin z EGR to nie zacinają się i nie urywają.
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Egr i olej longlife największe dziadostwo, kolektor ssący z Mercedesa 4.2 cdi 160 kkm przebiegu
pozdro
pozdro
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Coś zadziałamykuba89 pisze:Panowie udałoby się nam zebrać taką ilość chętnych?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Podniesienie mocy/remap
Witam serdecznie.
W poniedziałek wywalam dpf i egr. Mam również możliwość podnieść moc w aucie.
Silnik 20 CDTI,DTJ o ile dobrze pamietam. Niestety tylko 130KM.
Pytanie brzmi:ile jest bezpiecznie? Czy można ten silnik podkręcić do 160KM? Jeżeli chodzi o stan to jest po pełnym serwisie i nic się z nim złego nie dzieje. Mam auto już drugi rok i silnik nie sprawiał i nie sprawia żadnych problemów.
Biorąc pod uwagę fakt ze mieszkam w UK i do tego w takiej miejscowości ze tunning dla lokalnego społeczeństwa kojarzy się głównie z wymiana tłumika na głośniejszy będę mapę wysyłał do PL w celu wywalenia dpf,egr i lekkiej modyfikacji. Co się z tym wiąże mogę sobie "zażyczyć" czy chce oszczędzić na paliwie czy zyskać na mocy.
Wybieram to drugie. Panowie doradźcie ile bezpiecznie można podkręcić ten silnik. Nie potrzebuje auta wyścigowego aczkolwiek 130KM to porażka.
Nie zamorduje silnika przy 160-170KM?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
W poniedziałek wywalam dpf i egr. Mam również możliwość podnieść moc w aucie.
Silnik 20 CDTI,DTJ o ile dobrze pamietam. Niestety tylko 130KM.
Pytanie brzmi:ile jest bezpiecznie? Czy można ten silnik podkręcić do 160KM? Jeżeli chodzi o stan to jest po pełnym serwisie i nic się z nim złego nie dzieje. Mam auto już drugi rok i silnik nie sprawiał i nie sprawia żadnych problemów.
Biorąc pod uwagę fakt ze mieszkam w UK i do tego w takiej miejscowości ze tunning dla lokalnego społeczeństwa kojarzy się głównie z wymiana tłumika na głośniejszy będę mapę wysyłał do PL w celu wywalenia dpf,egr i lekkiej modyfikacji. Co się z tym wiąże mogę sobie "zażyczyć" czy chce oszczędzić na paliwie czy zyskać na mocy.
Wybieram to drugie. Panowie doradźcie ile bezpiecznie można podkręcić ten silnik. Nie potrzebuje auta wyścigowego aczkolwiek 130KM to porażka.
Nie zamorduje silnika przy 160-170KM?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Podniesienie mocy/remap
Jeżeli silnik ok to po co wywalać dpf i egr? Z tego silnika idzie dużo wyciągnąć, ale najpierw hamowania i później program. Soft robiony na odległość nie jest najlepszym wyjściem. Znajomi już robili takie rzeczy jak ty i później różnego typu błędy. Zrób to lepiej porządnie jak zawitasz do Polski.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Jeżeli masz skrzynie biegów F40 to okolo 190KM i 450Nm, zależy od kondycji silnikaGregigregi pisze:Witam serdecznie.
W poniedziałek wywalam dpf i egr. Mam również możliwość podnieść moc w aucie.
Silnik 20 CDTI,DTJ o ile dobrze pamietam. Niestety tylko 130KM.
Pytanie brzmi:ile jest bezpiecznie? Czy można ten silnik podkręcić do 160KM? Jeżeli chodzi o stan to jest po pełnym serwisie i nic się z nim złego nie dzieje. Mam auto już drugi rok i silnik nie sprawiał i nie sprawia żadnych problemów.
Biorąc pod uwagę fakt ze mieszkam w UK i do tego w takiej miejscowości ze tunning dla lokalnego społeczeństwa kojarzy się głównie z wymiana tłumika na głośniejszy będę mapę wysyłał do PL w celu wywalenia dpf,egr i lekkiej modyfikacji. Co się z tym wiąże mogę sobie "zażyczyć" czy chce oszczędzić na paliwie czy zyskać na mocy.
Wybieram to drugie. Panowie doradźcie ile bezpiecznie można podkręcić ten silnik. Nie potrzebuje auta wyścigowego aczkolwiek 130KM to porażka.
Nie zamorduje silnika przy 160-170KM?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Niestety Insignie powoli sie starzeją, a o 450Nm to można pomarzyć tylko w zdrowym i świeżym samochodzie
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Panowie czipsował ktos z Was silnik A20DT ? U mnie jest fabrycznie bez klap a co za tym idzie turbo bez VNT a na wastegate bez czujnika polożenia turbo.
Wydaje mi się że może być mniej wydajna spreżarka niż te VNT, choć nie porównywałem wielkości muszli i samego wirnika.
Wydaje mi się że może być mniej wydajna spreżarka niż te VNT, choć nie porównywałem wielkości muszli i samego wirnika.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Jest kilka tematów o tuningu, ale ten wydał mi się najrozsądniejszy dla teog filmiku.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ja nie zauważyłem po zmianie mapy jakiejś wyższej temperatury.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Nie słuchałeś co Robert mówił w filmiku
Pamiętaj, że masz BiTurbo, które ma zapas "dmuchania". Widocznie na tyle duży, że tunerowi ładnie udało się wychłodzić komorę spalania (lub inaczej mówiąc - dodać dużo świeżego powietrza), w związku z czym na wylocie nie ma takiego skwaru
A do tego został Ci przecież DPF
Pamiętaj, że masz BiTurbo, które ma zapas "dmuchania". Widocznie na tyle duży, że tunerowi ładnie udało się wychłodzić komorę spalania (lub inaczej mówiąc - dodać dużo świeżego powietrza), w związku z czym na wylocie nie ma takiego skwaru
A do tego został Ci przecież DPF
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Być może to nawet było przyczyną Twoich problemów z gumą
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)