--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 4 lut 2019, o 22:35

Łatwo sprawdzić jak Twoja dmucha bez gumy :lol:
Pewnie tak samo bo porównywaliśmy maks ciśnienia ;)
Moja może troszkę w innym zakresie obrotów.

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Lewel » 28 lut 2019, o 13:47

BiTurbo pierwsze zatrzyma Cię EGT, chyba że zdecydujesz się "odetkać" ukł wydechowy

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Blest » 12 mar 2019, o 13:14

Siema czy ktoś robił chip w silniku b20dth 170km? Czy mógłbym napisać ile osiągnął wzrostu mocy?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 12 mar 2019, o 18:30

Widziałem wykresy, i powiem że bardzo różne tak jak w pozostałych silnikach.
Średnia 220 i 450

andrzeeje
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: andrzeeje » 22 lip 2019, o 14:14

TuneFORCE pisze:
8 sie 2017, o 21:28
Niestety Insignie powoli sie starzeją, a o 450Nm to można pomarzyć tylko w zdrowym i świeżym samochodzie
Moja 9 letnia 150 kkm
Obrazek

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kjk12 » 14 paź 2019, o 10:10

Panowie jakie doładowanie macie ustawione w swoich bi turbo przed i po chipie

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 14 paź 2019, o 20:15

Jakie było fabryczne powinno gdzieś pisać. W aplikacjach pokazuje porównywalnie z tymi co bez wirusa.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: norbi333 » 14 paź 2019, o 20:17

Nie odpowiem, bo nie mam zielonego pojęcia

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kjk12 » 15 paź 2019, o 10:35

to prawda że u was doładowanie max dochodzi do 3,4 ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Rooff_ » 15 paź 2019, o 12:21

W aplikacji od Pinga pokazuje doładowanie trochę powyżej 300 kPa (315 kPa widziałem szczytowo) - dla BiTurbo BEZ wirusa.
A po to nie pomogę ;)
Piszę oczywiście o wartościach "brutto" (czyli bez odejmowania ciśnienia atmosferycznego).
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 15 paź 2019, o 13:31

Prawie sprawdziłem i mam Maks 337 😉

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: fuli » 15 paź 2019, o 17:00

Mój tuner mówił że nie ruszał doładowania. Jest tyle ile w oryginale. Na apce do 303 dochodzi.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 15 paź 2019, o 18:42

Pewnie stąd nasza różnica w egt masz więcej stopni pisałeś.

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kjk12 » 16 paź 2019, o 08:48

dzięki panowie
ktoś próbował map sensor z bi zaprogramować do zwykłej turbo i zwiększyć ciśnienie właśnie do 3,4

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Rooff_ » 16 paź 2019, o 13:34

To jest tylko czujnik ciśnienia doładowania. Ma szerszy zakres pomiarowy niż ten do nie-Bi. Niesądzę, żeby się dało oszukiwać jego odczyty. A nawet jeśli, to jedynym skutkiem będzie check engine i błąd niskiego doładowania ;)
Aczkolwiek to tylko moje przemyślenia...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kjk12 » 18 paź 2019, o 14:21

Witam może ktoś z Was sprawdzić ile ma powietrza na 3 4 biegu 3000 do 3500 obrotów ?

Dodano po 3 minutach:
Rooff_ pisze:
16 paź 2019, o 13:34
To jest tylko czujnik ciśnienia doładowania. Ma szerszy zakres pomiarowy niż ten do nie-Bi. Niesądzę, żeby się dało oszukiwać jego odczyty. A nawet jeśli, to jedynym skutkiem będzie check engine i błąd niskiego doładowania ;)
Aczkolwiek to tylko moje przemyślenia...
Ale czy ten czujnik nie blokuje możliwości zwiększenia doładowania ? ja mam bez bi i mój czujnik ogranicza pałowanie do 2.8 gdyby zaprogramował ten z bi to można by było podnieść ciśnienie do 3.4 przy max obciążeniu to może by przełożyło się na przedłużeniu max mocy w większym zakresie obrotów

Jacek1648
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2019, o 07:57
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Jacek1648 » 18 lis 2019, o 08:00

Witam. Chciałbym dowiedzieć się coś więcej o chip tuning insigni 130Km. Skrzynia niestety M32 przebieg 230 tysięcy. Ktoś ma zrobiony chip tuning i jak to wygląda?

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: patryk78 » 18 lis 2019, o 09:11

Ja mam 130km i m32 i chipa zrobiłem w Poznaniu przy przebiegu ok. 100 tysięcy. Wrzucałem tu nawet kilka postów.

Jacek1648
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2019, o 07:57
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Jacek1648 » 18 lis 2019, o 12:16

I nic się nie dzieje że skrzynią?

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: patryk78 » 18 lis 2019, o 17:39

Nic a nic. Kupiłem przy przebiegu 90 tyś (PL) Chwilę potem wymieniłem profilaktycznie olej w skrzyni. Obecnie 137 tysięcy i ze skrzynią nic się nie dzieje. Natomiast wymieniłem sprzęgło i dwumas w tym roku na wiosnę. Sprzęgło się ślizgało więc trzeba było wysupłać monety. Objawy pojawiały się zanim zrobiłem chip więc raczej podniesienie mocy tego nie spowodowało a czy przyspieszyło zużycie sprzęgła hmm? Kto wie, może? Tak czy inaczej jestem zadowolony z mojej taczki, demonem prędkości nie jest ale na autobanie mogę już konkurować z najszybszymi samochodami w Polsce (to te co mają kurę na masce od Fabi, Rapida do Octavii)do Superba nie stawiam w szranki bo to tylko OPC da radę :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”