--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: elfiasty » 29 cze 2016, o 22:35

Panowie,

od dłuższego czasu zastanawiam się nad pewnymi modyfikacjami, przejrzałem już trochę tematów na tym forum i muszę przyznać, że sam nie wiem na co się zdecydować. Jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem na poniższe pytania. Moja królowa to sedan, 130 km(96kw), 2.0 cdti, zakupiona w 2009 r. Dodam, że póki co z usterek związanych z opisanymi powyżej modyfikacjami wystąpiły:
- wymiana zaworu turbo ? (kampania serwisowa, muszę przyznać, że w tamtym okresie nie interesowałem się zbytnio "prawidłowym użytkowaniem")
- utrata moc przez samochód oraz przejście w "tryb awaryjny" [niepotrzebna wymiana przepływomierza( w serwisie, komputer wykazał "przejściowy błąd z przepływomierzem" oraz "zapełnienie filtra dpf" przepływomierz został wymieniony, okazało się jednak, że problem nie został jednak naprawiony a powodem tego komunikatu oraz zapchania filtra dpf była pęknięta rura od strony kierowcy
- po wymianie tej rury nastąpił względy spokój z usterkami w samochodzie( nie wymieniam wymiany styku bagażnika, wymiany czujników parkowania czy odpadających klap spryskiwaczy przednich reflektorów)
- jedyne niepokojące objawy jakie występowały to lekkie szarpanie przy zimnym silniku na ok 1,5k obrotów oraz zimą przy dużych mrozach komunikat "niskie ciśnienie oleju"
- po "czasach spokoju" ok. 2 tygodni temu dojechałem do domu, nauczony od jakiegoś już czasu sprawdziłem "chwilowe spalanie" czy przypadkiem nie trwa wypalanie dpf wyłączyłem motor. Ku mojemu zdziwieniu tego samego dnia odpalam moje cudowne autko jednak po odpaleniu gaśnie tak jakby się "dusi". Torque pokazał, iż jest problem z recyrkulacją spalin wyczyściłem egr i chodzi.

1. Czy warto chipować ten model?
1.2 Jeśli tak to jaka jest realna możliwość podniesienia mocy znalazłem tu rozbieżne informacje
1.2.1 -istnieje możliwość podniesienia mocy o ok. 25%, czyli do ok. 160km
1.2.2 -istnieje możliwość podniesienia mocy do 190 km?!( wyczytałem, że chodzi tu o modele wyprodukowane na rynek tylko np. Belgijski czy Polski również?
2. Czy warto wyrzucić dpf?
3. Czy wyłączyć programowo egr czy zaślepić go i wykasować?
4. Czy wyłączyć klapy w kolektorze dolotowym?

Z góry dzięki za pomoc ! Czekam na wasze opinie.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: KaMYk » 30 cze 2016, o 05:00

1. pewnie, ze tak
1.2 to wyjdzie w czasie strojenia, tu Ci nikt nie zgadnie ile tuner uzyska
2. jeśli jest sprawny i nie masz problemów to nie
3. tak, zdecydowanie warto, zaślepić i wyprogramować
4. nie, jeśli są sprawne

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 30 cze 2016, o 05:37

Kontra! :D
Nie chipuje,bo:
- skrzynia manual nawet jeśli nie haczy to i tak jest wolna, co skutecznie obniża korzyści z chipowania. A w wersji Ecotek jak u mnie to już całkiem lipa. Automat bardziej by mnie przekonywał do tuningu w przypadku tego auta.
- zbabrany tuning, a o to nie trudno, wykończy silnik w trymiga.
- komunikat o smarowaniu w Twoim aucie, może świadczyć, ze występowały problemy, które wpłynęły na stopien wyeksploatowania auta i na pewno go nie poprawiły. Tuning w takim wypadku przyspieszy nadejście nieprzyjemnej sytuacji. :cry:
- dpf, egr, klapy- jeśli zrobiłeś podstawowy błąd jak wielu i kupiłeś klekota do jazdy po mieście to masz za swoje i raczej będziesz to musiał robić. :D Jeśli jednak robisz jakieś trasy to nic nie trzeba robić, bo wtedy sie nie psuje.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 30 cze 2016, o 08:26

ecoFLEX jak już coś, a nie Ecotec ;)
Korzyści z chipowania obniża automat, który ma w sterowniku limitery i nie pozwala uzyskać takich wartości momentu obrotowego jak manual.
Szybkość manualnej skrzyni nie zależy od niej samej, tylko od tego jak szybko Ty potrafisz zmieniać biegi. Choć "cywilne" skrzynie nie lubią takiej dynamiki. Co ciekawe, również mam wersję ecoFLEX i bardzo sobie chwalę moment obrotowy po chipie, który wynosi 442 Nm. A połączenie długich przełożeń z bardzo dobrze dobranym maksymalnym zakresem momentu obrotowego, daje dużo przyjemności i bezpieczeństwa w trasie.
Jeśli auto będzie programował Pan Heniek w szopie albo wgra gotowca, to wiadomo, że będzie to zbabrany tuning. Natomiast gdy autem zajmie się profesjonalna firma, szanse są bardzo minimalne, że coś pójdzie nie tak jak powinno.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
SoulfirE
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: SoulfirE » 30 cze 2016, o 08:33

Ojcu ze 130KM zrobili 180KM. Z tego co mu tłumaczyli silniki 130km i 160km nie różnią się osprzętem i do 160km można go zwyczajnie odblokować, a potem wyciągnąć jeszcze trochę więcej. Auto zrobiło mu się dużo żwawsze a średnie spalanie spadło. Ma automat. Zrobił już 100 tys km od tej pory i nic się złego z silnikiem nie dzieje.

Bodex

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Bodex » 30 cze 2016, o 08:49

Tak. 190 ps to kuszące , jednak silnik i sprzęgło odczuje .
Nie zapominajcie , że nie tak dawno bo 7 lat temu jakiegoś miał 130 ps to była rakieta ...
A pojemność 2,0 nie rośnie więc wytrzymałość elementów też.

Poradzę ci inaczej , ja bym zrobił tylko chip tuning na 160 ps nie ekstremalny , chidzi o to by sinik zachował kuturę pracy i ekonomię , myślę że to cię usatysfakcjonuje .
Egr dobry pomysł jeśli nie jeździsz do Niemiec .Wycięty DPF + EGR = 5000€ mandat +laweta .
DPF jeśli jest sprawny to nie ruszaj .

Czemu ws,tacy pytają o chip tuning ? Nie modyfikujac hamulców ? Szybkie auto wymaga mocniejszych hamulców i dobre opony
Podniesienie mocy wymaga lepszego smarowania silnika , nie tym do nart GM , tylko dużo lepsze ja zalewam Liqui Moly top tetc 4600 i dolewać dodatek LM Ceratec co 2 wymianę .
Interwały wymiany oleju należy zmniejszyć do Max 15 tyś km.

I ciągła się zastanawiam jak do mojej zamontować wskaźniki ciśnienia oleju zegarowe , wskaźnik doładowania vakum i voltomierz. Najgorzej jest z ciśnieniem oleju , nie ma jak podejść z adapterem filtra oleju przez ten wkład ...


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Dan » 30 cze 2016, o 10:03

Adapter na czujnik ciśnienia oleju na chłodniczce kolego załóż :) Dostęp bdb i miejsca dużo.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
morfeo11
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: morfeo11 » 30 cze 2016, o 15:33

Moc po chipowaniu zależy też od skrzyni jaką masz. M32 czy F40. W F40 można wiecej wyciagnac.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: elfiasty » 1 lip 2016, o 22:26

morfeo11 pisze:edit .
zabij mnie ale nie wiem jak to sprawdzić(z góry proszę o zaniechanie linczu na mej osobie :D) ?
Ostatnio zmieniony 1 lip 2016, o 22:52 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: pjoter1 » 1 lip 2016, o 22:56

Rozkoduj vin i wszystko będzie jasne.

Bodex

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Bodex » 2 lip 2016, o 07:36

Dan pisze:Adapter na czujnik ciśnienia oleju na chłodniczce kolego załóż :) Dostęp bdb i miejsca dużo.

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Też o tym myślałem, 2 czujniki z 1 otworu , tylko czy wtedy nie zostanie w takim zakamarku bąbel powietrza , który zakłamie odczyty ... pomyślę

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: elfiasty » 2 lip 2016, o 16:54

huki1 pisze:Rozkoduj vin i wszystko będzie jasne.
M32-6 WR

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4184
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: IBZI » 2 lip 2016, o 16:59

No to trzeba uważać. Szczególnie z momentem. Ale jak to mówią specjaliści, sam program nie rozwali skrzyni i silnika. Zrobi to za to nieodpowiedzialny kierowca ;-)

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 3 lip 2016, o 19:04

Alex pisze:ecoFLEX jak już coś, a nie Ecotec
Eco dup. tak powinienem napisać i wtedy było by na pewno poprawnie. :lol:
Alex pisze:Szybkość manualnej skrzyni nie zależy od niej samej, tylko od tego jak szybko Ty potrafisz zmieniać biegi.
Kolego, tu to sie jeszcze musisz podszkolić, zebrać doświadczenia. :P
Alex pisze:Jeśli auto będzie programował Pan Heniek w szopie albo wgra gotowca, to wiadomo, że będzie to zbabrany tuning. Natomiast gdy autem zajmie się profesjonalna firma, szanse są bardzo minimalne, że coś pójdzie nie tak jak powinno.
Tyle, ze w PL więcej niż co drugi chip-owiec nazywa sie właśnie Heniek. :(

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: norbi333 » 4 lip 2016, o 08:45

Bardzo ciekawe. W takim razie od czego zależy szybkość skrzyni manualnej?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 4 lip 2016, o 09:30

W moim doświadczeniu szybkość zmiany biegów zależy od długości skoku lewarka oraz umiejętności kierowcy i... to wszystko ;) Więc nie rozumiem, w czym mam jeszcze się podszkolić albo zebrać doświadczenia. Choć co prawda, człowiek uczy się całe życie. Oczywiście w grę jeszcze wchodzą takie rzeczy jak np. stan techniczny skrzyni czy olej, ale są to "drugorzędne" kwestie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: P405 » 4 lip 2016, o 09:50

Skok drążka idzie skrócić, niestety to trochę kosztuje.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: elfiasty » 4 lip 2016, o 10:02

zastanawiam się na tymi firmami:

1. http://electric-service.pl/
2. http://vtech.pl/

koszt podobny, ktoś z Was może korzystał ?

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 4 lip 2016, o 12:13

norbi333 pisze:Bardzo ciekawe. W takim razie od czego zależy szybkość skrzyni manualnej?
Niema rady musicie pojeździć trochę lepszymi autami to sie dowiecie jak może chodzić skrzynia. ;)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 4 lip 2016, o 12:54

Nie tyle lepszymi, a takimi, w których skrzynia jest po prostu bardziej dopracowana i biegi wchodzą precyzyjniej. Myślisz, że nigdy nie miałem styczności z innymi, nawet droższymi i mocniejszymi autami ? Mogłeś z góry napisać, że skrzynia GM jest po prostu kiepska, o czym chyba każdy użytkownik wie i nie byłoby off topa.
Podsumowując, chipowanie manuala jest jak najbardziej sensowne. Zrób taki zabieg w swoim aucie, pojeździj trochę wykorzystując odpowiednio moment i nawet nie zauważysz, że skrzynia czasem haczy na trójce ;)
elfiasty pisze:zastanawiam się na tymi firmami:

1. http://electric-service.pl/
2. http://vtech.pl/

koszt podobny, ktoś z Was może korzystał ?
V-tech to dobra marka, a w Olsztynie mają odpowiednie "zaplecze". Kilku znajomych robiło u nich auta, co prawda nie Insignie, ale jak do tej pory żadnych problemów.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”