--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Panowie
można coś zmodyfikować w turbinie w 2.0 diesel 160KM ?
jakiś inny wydajniejszy wirnik czy coś ?, a może jest jakieś turbo, które pasuje bez większych zmian.
z góry dzięki za wszelkie informacje
można coś zmodyfikować w turbinie w 2.0 diesel 160KM ?
jakiś inny wydajniejszy wirnik czy coś ?, a może jest jakieś turbo, które pasuje bez większych zmian.
z góry dzięki za wszelkie informacje
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
czytałem
IC większy mam, wydech 2,75 cala polerowany, DPF i EGR oraz klapki na dniach też wylecą, zastanawiałem się nad turbiną ale nie ukrywam że wolałbym (o ile się da) wymienić np wirnik na jakiś wydajniejszy.
IC większy mam, wydech 2,75 cala polerowany, DPF i EGR oraz klapki na dniach też wylecą, zastanawiałem się nad turbiną ale nie ukrywam że wolałbym (o ile się da) wymienić np wirnik na jakiś wydajniejszy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Te dpf lepiej zostawić do przyszłego roku. Nie wiadomo ile zmienią podczas przeglądu technicznego. Oby nie było trzeba montować.
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Można też wstawić turbo hybrydowe. Wytrzyma większe doładowanie. Twoje ori turbo przerobią na hybrydowe.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Profiturbo.pl. - tam zapytaj. Troche pomysłów beda mieli
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Dzięki zapytamEdit
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2016, o 05:52 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!!!
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Wybaczcie wykop, lecz według mnie lepiej to niż zakładać nowy temat tym bardziej że to o co chcę zapytać można spokojnie podpiąć pod "tuning mechaniczny". Mianowicie nurtuje mnie taka ciekawość, czy skoro 2.0 MultiJET lub po naszemu 2.0 CDTI wychodzi o tak różnych mocach to czy można go doprowadzić do tej 195KM...??
A20DTH 160km -> A20DTR
Co jest konieczne by zrobić taki upgrade, oczywiście po za kolektorem wydechowym i drugim turbo?
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
A20DTH 160km -> A20DTR
Co jest konieczne by zrobić taki upgrade, oczywiście po za kolektorem wydechowym i drugim turbo?
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Tylko że samochód inaczej się zachowuje.
"W wersji z dwiema sprężarkami mniejsze turbo (zamontowane za większym) dzięki małej bezwładności rozpędza się bardzo szybko – to właśnie dzięki temu jednostka dysponuje 80% momentu obrotowego od 1,25 tys. obr/min, poza tym w średnim zakresie obrotów silnika (dzięki sterowaniu zaworami) – duża sprężarka pompuje dodatkowo powietrze do mniejszej, a po przekroczeniu 3 tys. obr/min. pracę w całości przejmuje większa sprężarka. Maksymalna moc tego silnika dostępna jest przy 4 tys. obr/min, a maksymalny moment którym legitymuje się jednostka jest sporo większy od ‚słabszych’ odmian i wynosi 400 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min."
Czemu nie przerobić DTH na DTR + soft?!
Wiem że ktoś ma też DTH na hybrydzie i są to okolice 250KM tylko nie jestem pewien czy tam nie ma turbo dziury.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
"W wersji z dwiema sprężarkami mniejsze turbo (zamontowane za większym) dzięki małej bezwładności rozpędza się bardzo szybko – to właśnie dzięki temu jednostka dysponuje 80% momentu obrotowego od 1,25 tys. obr/min, poza tym w średnim zakresie obrotów silnika (dzięki sterowaniu zaworami) – duża sprężarka pompuje dodatkowo powietrze do mniejszej, a po przekroczeniu 3 tys. obr/min. pracę w całości przejmuje większa sprężarka. Maksymalna moc tego silnika dostępna jest przy 4 tys. obr/min, a maksymalny moment którym legitymuje się jednostka jest sporo większy od ‚słabszych’ odmian i wynosi 400 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min."
Czemu nie przerobić DTH na DTR + soft?!
Wiem że ktoś ma też DTH na hybrydzie i są to okolice 250KM tylko nie jestem pewien czy tam nie ma turbo dziury.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Mam a20dth i tego wirusa: https://www.eds-motorsport.de/product_i ... 20dth.html
Program zrobił znany niemiecki inżynier. 400Nm jest już przy obrotach nieco ponad 2 tys, auto jeździ znakomicie, jednak turbo-dziura jest wyraźnie odczuwalna. Teraz trochę żałuję, trzeba było brać biturbo i na to virus.
Program zrobił znany niemiecki inżynier. 400Nm jest już przy obrotach nieco ponad 2 tys, auto jeździ znakomicie, jednak turbo-dziura jest wyraźnie odczuwalna. Teraz trochę żałuję, trzeba było brać biturbo i na to virus.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
To nie jest żaden box tylko interfejs służący do samodzielnego wgrania programu. Interfejs ten można wypożyczyć.
Pozatym, po koleżeńsku byłem na zapleczu firmy podczas wgrywania programu do mojego sterownika, który sam wyciągałem z auta.
Pozatym, po koleżeńsku byłem na zapleczu firmy podczas wgrywania programu do mojego sterownika, który sam wyciągałem z auta.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
No OK a jak z hamownią ? a po za tym to i tak gotowiec i 500 euro masakra .
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
99% programów wgrywanych do aut typowych to gotowce co najwyżej delikatnie zmodyfikowane w przypadku problemów. A hamownia służy tylko do potwierdzenia dla klienta wyników, więcej informacji znajduje się w logach zrobionych podczas realnej jazdy.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
No pisz że hamownia nie potrzebna bo to ściema , skąd wiesz ile miał przed i ile ma po zostaje gdybanie żadne logi tego nie pokarzą, tak samo re 99% naciągane, oczywiście u pseudo tunerów to się zgodzę bo nie raz było to na forum poruszane .
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Hamownia pokaże Ci jakim paliwem auto jedzie?
Hamownia pokaże jakim zapłonem auto jedzie?
Hamownia pokaże jakie jest egt?
Hamownia pokaże temp w dolocie?
Hamownia pokaże na jakim booscie jedzie i czy trzyma zadany?
Mógłbym Ci napisać tak całą litanię rzeczy, których hamownia nie pokaże, a są dużo bardziej istotne niż te kreseczki i cyferki Co z tego że na wykresie gdzieś masz dołek jak nie wiadomo skąd jest? Czy też masz takie oko, że po kreskach wiesz, że w danym miejscu nie mam mocy bo jest za dużo paliwa albo załączą się jakis limiter. Hamownia jest dla klienta czyli dla Ciebie żebyś wiedział ile Ci przybyło i że nie wydałeś 1500zl na darmo Co do gotowca, serio uważasz że można wynaleźć koło na nowo? Takich insigni to się robi tyle, że fizycznie nie ma opcji zrobić coś inaczej niż inni jeśli mówimy o autach 100% sprawnych.
Hamownia pokaże jakim zapłonem auto jedzie?
Hamownia pokaże jakie jest egt?
Hamownia pokaże temp w dolocie?
Hamownia pokaże na jakim booscie jedzie i czy trzyma zadany?
Mógłbym Ci napisać tak całą litanię rzeczy, których hamownia nie pokaże, a są dużo bardziej istotne niż te kreseczki i cyferki Co z tego że na wykresie gdzieś masz dołek jak nie wiadomo skąd jest? Czy też masz takie oko, że po kreskach wiesz, że w danym miejscu nie mam mocy bo jest za dużo paliwa albo załączą się jakis limiter. Hamownia jest dla klienta czyli dla Ciebie żebyś wiedział ile Ci przybyło i że nie wydałeś 1500zl na darmo Co do gotowca, serio uważasz że można wynaleźć koło na nowo? Takich insigni to się robi tyle, że fizycznie nie ma opcji zrobić coś inaczej niż inni jeśli mówimy o autach 100% sprawnych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Oczywiście że była hamownia po wgraniu virusa. Pisałem że 400Nm to ja mam juz przy 2 tys obr. I dalej ładnie moment rośnie aż do 3 tys obr, mam wykres. W upale 30°C na hamowni wyszło ok 200 KM. Jednak dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu bo Ty i tak będziesz dalej wciskał swoje mądrości podszyte kompleksami. Napiszę Ci tylko jeszcze że sprint od 0 do 200km/h zajmuje mi ok. 35 s (licznik zawyża o 5 km/h względem gps). Auto ośka, manual. Sprawdź u siebie i się pochwal .
Jeszcze dodam że to co najbardziej mi się podoba to dużo lepsza dynamika przy wyższych prędkościach obrotowych, tego na stockowym sofcie 160KM nie było. Dzięki temu jest o niebo lepsze przyspieszenie przy dużych prędkościach np. na autobanach.
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Fajnie że sobie dyskutujemy, ale chcę zauważyć że temat dotyczy tuningu mechanicznego a nie Chipa czy Box'a.
Mnie także interesują mody mechaniczne od tych które napisałem wcześniej po jeszcze inne np. układ wydechowy lub inne nawet nie realne na dzisiaj pomysły jak dodanie kompresora by zwiększyć moc jednocześnie unikając turbodziury.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
Mnie także interesują mody mechaniczne od tych które napisałem wcześniej po jeszcze inne np. układ wydechowy lub inne nawet nie realne na dzisiaj pomysły jak dodanie kompresora by zwiększyć moc jednocześnie unikając turbodziury.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka