--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: kjk12 » 31 sie 2016, o 11:05

Panowie
można coś zmodyfikować w turbinie w 2.0 diesel 160KM ?
jakiś inny wydajniejszy wirnik czy coś ?, a może jest jakieś turbo, które pasuje bez większych zmian.

z góry dzięki za wszelkie informacje

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 31 sie 2016, o 11:26


kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: kjk12 » 1 wrz 2016, o 09:11

czytałem
IC większy mam, wydech 2,75 cala polerowany, DPF i EGR oraz klapki na dniach też wylecą, zastanawiałem się nad turbiną ale nie ukrywam że wolałbym (o ile się da) wymienić np wirnik na jakiś wydajniejszy.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 1 wrz 2016, o 15:52

Te dpf lepiej zostawić do przyszłego roku. Nie wiadomo ile zmienią podczas przeglądu technicznego. Oby nie było trzeba montować.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 2 wrz 2016, o 17:34

Można też wstawić turbo hybrydowe. Wytrzyma większe doładowanie. Twoje ori turbo przerobią na hybrydowe.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: kuba89 » 3 wrz 2016, o 09:16

Profiturbo.pl. - tam zapytaj. Troche pomysłów beda mieli :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: kjk12 » 5 wrz 2016, o 05:12

Edit
Dzięki zapytam
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2016, o 05:52 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!!!

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Khemlish » 14 gru 2021, o 09:48

Wybaczcie wykop, lecz według mnie lepiej to niż zakładać nowy temat tym bardziej że to o co chcę zapytać można spokojnie podpiąć pod "tuning mechaniczny". Mianowicie nurtuje mnie taka ciekawość, czy skoro 2.0 MultiJET lub po naszemu 2.0 CDTI wychodzi o tak różnych mocach to czy można go doprowadzić do tej 195KM...??
A20DTH 160km -> A20DTR
Co jest konieczne by zrobić taki upgrade, oczywiście po za kolektorem wydechowym i drugim turbo?

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Radek84 » 14 gru 2021, o 10:22

Taką moc zrobisz samym programem u tunera bez ruszania mechaniki.

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Khemlish » 14 gru 2021, o 12:11

Tylko że samochód inaczej się zachowuje.
"W wersji z dwiema sprężarkami mniejsze turbo (zamontowane za większym) dzięki małej bezwładności rozpędza się bardzo szybko – to właśnie dzięki temu jednostka dysponuje 80% momentu obrotowego od 1,25 tys.  obr/min, poza tym w średnim zakresie obrotów silnika (dzięki sterowaniu zaworami) – duża sprężarka pompuje dodatkowo powietrze do mniejszej, a po przekroczeniu 3 tys. obr/min. pracę w całości przejmuje większa sprężarka. Maksymalna moc tego silnika dostępna jest przy 4 tys. obr/min, a maksymalny moment którym legitymuje się jednostka jest sporo większy od ‚słabszych’ odmian i wynosi 400 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min."

Czemu nie przerobić DTH na DTR + soft?!
Wiem że ktoś ma też DTH na hybrydzie i są to okolice 250KM tylko nie jestem pewien czy tam nie ma turbo dziury.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


Darko
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Bydgoszcz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Darko » 14 gru 2021, o 12:51

Mam a20dth i tego wirusa: https://www.eds-motorsport.de/product_i ... 20dth.html
Program zrobił znany niemiecki inżynier. 400Nm jest już przy obrotach nieco ponad 2 tys, auto jeździ znakomicie, jednak turbo-dziura jest wyraźnie odczuwalna. Teraz trochę żałuję, trzeba było brać biturbo i na to virus.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dare50 » 14 gru 2021, o 13:10

No ale to jest box więc czego się spodziewać ?

Darko
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Bydgoszcz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Darko » 14 gru 2021, o 13:29

To nie jest żaden box tylko interfejs służący do samodzielnego wgrania programu. Interfejs ten można wypożyczyć.
Pozatym, po koleżeńsku byłem na zapleczu firmy podczas wgrywania programu do mojego sterownika, który sam wyciągałem z auta.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dare50 » 14 gru 2021, o 14:38

No OK a jak z hamownią ? a po za tym to i tak gotowiec i 500 euro masakra .

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Krzychu99 » 14 gru 2021, o 15:20

99% programów wgrywanych do aut typowych to gotowce co najwyżej delikatnie zmodyfikowane w przypadku problemów. A hamownia służy tylko do potwierdzenia dla klienta wyników, więcej informacji znajduje się w logach zrobionych podczas realnej jazdy.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dare50 » 14 gru 2021, o 15:28

No pisz że hamownia nie potrzebna bo to ściema , skąd wiesz ile miał przed i ile ma po zostaje gdybanie żadne logi tego nie pokarzą, tak samo re 99% naciągane, oczywiście u pseudo tunerów to się zgodzę bo nie raz było to na forum poruszane .

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Krzychu99 » 14 gru 2021, o 16:07

Hamownia pokaże Ci jakim paliwem auto jedzie?
Hamownia pokaże jakim zapłonem auto jedzie?
Hamownia pokaże jakie jest egt?
Hamownia pokaże temp w dolocie?
Hamownia pokaże na jakim booscie jedzie i czy trzyma zadany?
Mógłbym Ci napisać tak całą litanię rzeczy, których hamownia nie pokaże, a są dużo bardziej istotne niż te kreseczki i cyferki ;) Co z tego że na wykresie gdzieś masz dołek jak nie wiadomo skąd jest? Czy też masz takie oko, że po kreskach wiesz, że w danym miejscu nie mam mocy bo jest za dużo paliwa albo załączą się jakis limiter. Hamownia jest dla klienta czyli dla Ciebie żebyś wiedział ile Ci przybyło i że nie wydałeś 1500zl na darmo ;) Co do gotowca, serio uważasz że można wynaleźć koło na nowo? Takich insigni to się robi tyle, że fizycznie nie ma opcji zrobić coś inaczej niż inni jeśli mówimy o autach 100% sprawnych.

Darko
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Bydgoszcz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Darko » 14 gru 2021, o 22:21

dare50 pisze:
14 gru 2021, o 14:38
No OK a jak z hamownią ? a po za tym to i tak gotowiec i 500 euro masakra .
Oczywiście że była hamownia po wgraniu virusa. Pisałem że 400Nm to ja mam juz przy 2 tys obr. I dalej ładnie moment rośnie aż do 3 tys obr, mam wykres. W upale 30°C na hamowni wyszło ok 200 KM. Jednak dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu bo Ty i tak będziesz dalej wciskał swoje mądrości podszyte kompleksami. Napiszę Ci tylko jeszcze że sprint od 0 do 200km/h zajmuje mi ok. 35 s (licznik zawyża o 5 km/h względem gps). Auto ośka, manual. Sprawdź u siebie i się pochwal 😁.
Jeszcze dodam że to co najbardziej mi się podoba to dużo lepsza dynamika przy wyższych prędkościach obrotowych, tego na stockowym sofcie 160KM nie było. Dzięki temu jest o niebo lepsze przyspieszenie przy dużych prędkościach np. na autobanach.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: norbi333 » 15 gru 2021, o 04:47

To wrzuć wykres

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Khemlish » 15 gru 2021, o 06:08

Fajnie że sobie dyskutujemy, ale chcę zauważyć że temat dotyczy tuningu mechanicznego a nie Chipa czy Box'a.
Mnie także interesują mody mechaniczne od tych które napisałem wcześniej po jeszcze inne np. układ wydechowy lub inne nawet nie realne na dzisiaj pomysły jak dodanie kompresora by zwiększyć moc jednocześnie unikając turbodziury.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”