--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Biturbo poza doładowaniem co oczywiste, ma jeszcze inną pompę wysokiego ciśnienia, wtryski, IC chyba też inny, dpf leci inaczej, itd. Za dużo przeróbek, lepiej sprzedać dth i kupić dtr.
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
@Khemlish jak zatarłem dth rozważałem swap na dtr i szczerze mówiąc koszty są niewspółmierne do potencjalnych osiągów. Wyłożysz lekko 15k i dalej masz 250 koni w ciężkim klocu i raczej brak potencjału na więcej. Ostatecznie przesiadłem się na 2,0t vaga i pod względem osiągów po delikatnych modach nawet opc wciąga airboxem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Mechanicznie to trzeba jeszcze wziąć pod uwagę skrzynie biegów. Przy automacie AF-40 bezpieczna zabawa powinna się skończyć przy 440 Nm.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
U mnie jesteś F40. Faktycznie masa tutaj jest na niekorzyść, ale na dobrą sprawę nie ma jak tego uniknąć, no bo niby co wywalić by nadal było wygodnie i rodzinnie.
Myślę że w takim razie ostatecznie Turbo poleci do regeneracji i modyfikacji a później już na strojenie.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
Myślę że w takim razie ostatecznie Turbo poleci do regeneracji i modyfikacji a później już na strojenie.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Hmmmm, za dużo kombinowania. Lepiej wymienić turbo na właściwe.
Tutaj akurat okolice 500Nm @ 2000rpm. 2 litrówka na common railu. Nie ma znaczenia, że OOOO.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Właśnie ma znaczenie że cztery pierścienie bo do jednego z literą"Z", czy tam piorunem to nie ma tak dużej ilości dostępnych części. W tym znaczeniu że co to znaczy właściwe bo jak dla mnie jest to p&p bez konieczności wymiany kolektora ssącego i dolotu. Co innego turbo hybrydowe, które jest trudno dostępne...MBJ pisze:Hmmmm, za dużo kombinowania. Lepiej wymienić turbo na właściwe.
Tutaj akurat okolice 500Nm @ 2000rpm. 2 litrówka na common railu. Nie ma znaczenia, że OOOO.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Mówimy o hybrydzie wykonanej na łożyskach ceramicznych i kutym kole i faktycznie na nieseryjnej turbinie. Zamontowanie takiej sprężarki na pewno jest o wiele łatwiejsze niż swap z DTH na DTR lub kombinowanie z przekładaniem części od biturbo.
Właściwej turbiny to znaczy takiej, która na znaaacznie większym kole buduje boost lepiej jak na serii i pozwala zrobić moc utrzymując moment znacznie dłużej.
Achhh np. tu możesz sobie posłuchać Matta jak on to robi. Polecam obejrzeć wcześniejsze jego filmy. W poniższym przypadku siedzi seryjna 1752 VRK od BMW 2 litrówki.
Dodano po 1 godzinie 33 minutach 25 sekundach:
Wtryski od Insignii 160tki mają wydatek na 300 koni. Problemem jest pompa paliwa. Trzeba wymienić na tą z oznaczeniem R80 z Alfy, Land Rovera, etc.
Intercooler powyżej 2 barów doładowania może z czasem puścić na łączeniach z plastikami, więc na dużą moc wykonywany jest custom.
Co do VAGów to jak najbardziej. Prawda jest brutalna. 2.0 TSI ma ogromny potencjał z tego co widać nawet na lokalnym podwórku, w sensie 500+.
Właściwej turbiny to znaczy takiej, która na znaaacznie większym kole buduje boost lepiej jak na serii i pozwala zrobić moc utrzymując moment znacznie dłużej.
Achhh np. tu możesz sobie posłuchać Matta jak on to robi. Polecam obejrzeć wcześniejsze jego filmy. W poniższym przypadku siedzi seryjna 1752 VRK od BMW 2 litrówki.
Dodano po 1 godzinie 33 minutach 25 sekundach:
Krzychu99 pisze: ↑15 gru 2021, o 09:20@Khemlish jak zatarłem dth rozważałem swap na dtr i szczerze mówiąc koszty są niewspółmierne do potencjalnych osiągów. Wyłożysz lekko 15k i dalej masz 250 koni w ciężkim klocu i raczej brak potencjału na więcej. Ostatecznie przesiadłem się na 2,0t vaga i pod względem osiągów po delikatnych modach nawet opc wciąga airboxem.
Wtryski od Insignii 160tki mają wydatek na 300 koni. Problemem jest pompa paliwa. Trzeba wymienić na tą z oznaczeniem R80 z Alfy, Land Rovera, etc.
Intercooler powyżej 2 barów doładowania może z czasem puścić na łączeniach z plastikami, więc na dużą moc wykonywany jest custom.
Co do VAGów to jak najbardziej. Prawda jest brutalna. 2.0 TSI ma ogromny potencjał z tego co widać nawet na lokalnym podwórku, w sensie 500+.
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
240KM i tyle kombinacji z turbo i jakimś kolektorem. Skoro można zrobić hybrydowe turbo oryginalne i 250KM bez kombinacji https://www.google.com/url?sa=t&source= ... AWlzdti-Qy
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Khemlish pisze: ↑29 gru 2021, o 17:07240KM i tyle kombinacji z turbo i jakimś kolektorem. Skoro można zrobić hybrydowe turbo oryginalne i 250KM bez kombinacji https://www.google.com/url?sa=t&source= ... AWlzdti-Qy
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
Ta Insignia z Facebook'a co wkleiłeś zrobiona przez Artura/Ecumajster - miała seryjną turbinę rozwierconą przez Perun Turbo do specyfikacji GTB1756VK - rozwiert muszli plus żaluzje. Auto niestety nie wstawało... była znaczna turbo dziura. W ogóle nie ma już tego auta gwoli ścisłości, więc nawet jakbyś chciał się przejechać to nie uświadczysz.
Matt z kolei na mniejszym kole 52mm i na turbo o niebo lepszym, nieporównywalnym, czyli z serii GTD zrobił okolice 235PS i jestem przekonany, że tzw. "drivability" - to jest dzień do nocy. Nie ma co porównywać. Tam jest znaaacznie większa muszla, inne przepływy, inny A/R, mniejsze EGT, ulepszone żaluzje no i przede wszystkim ceramiczne łożyska o niskiej bezwładności. Jeździ się tym bez laga i przyjemnie.
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Dalej uważam że te turbo od vagów to za dużo kombinowania. Bardziej zastanawia mnie Turbina hybrydowa, ale nie mogę wyszukać w google czy ktoś coś takiego u nas robi... Z tego co mi wiadomo jest to Garrett typ GTB1549V Ciekawe jest to że części do tego turbo są także podawane z numerem GT1749.
W A20DTH są:
786137-5001S
788778-5001S
788778-5002S
7861437-5003S
Z tym że nie mam pojęcia czym one się różnią, są jeszcze te same numery ale bez (S). W dodatku do 2.0CDTI ale B20DTH jest 822072-5004S sygnowana moc to 170KM. Chyba że jest jakaś turbina p&p to także rozważę.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
W A20DTH są:
786137-5001S
788778-5001S
788778-5002S
7861437-5003S
Z tym że nie mam pojęcia czym one się różnią, są jeszcze te same numery ale bez (S). W dodatku do 2.0CDTI ale B20DTH jest 822072-5004S sygnowana moc to 170KM. Chyba że jest jakaś turbina p&p to także rozważę.
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 cze 2021, o 07:26
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Nie wiesz ile jest w stanie wydać seryjna pompa z A20DTH? Planuję wrzucić turbo hybrydowe do swojej Astry, docelowo ok 250 KMMBJ pisze: ↑27 gru 2021, o 11:18Mówimy o hybrydzie wykonanej na łożyskach ceramicznych i kutym kole i faktycznie na nieseryjnej turbinie. Zamontowanie takiej sprężarki na pewno jest o wiele łatwiejsze niż swap z DTH na DTR lub kombinowanie z przekładaniem części od biturbo.
Właściwej turbiny to znaczy takiej, która na znaaacznie większym kole buduje boost lepiej jak na serii i pozwala zrobić moc utrzymując moment znacznie dłużej.
Achhh np. tu możesz sobie posłuchać Matta jak on to robi. Polecam obejrzeć wcześniejsze jego filmy. W poniższym przypadku siedzi seryjna 1752 VRK od BMW 2 litrówki.
https://www.youtube.com/watch?v=7GkNFsatb0c
https://www.youtube.com/watch?v=0EF32_99GwA
Dodano po 1 godzinie 33 minutach 25 sekundach:Krzychu99 pisze: ↑15 gru 2021, o 09:20@Khemlish jak zatarłem dth rozważałem swap na dtr i szczerze mówiąc koszty są niewspółmierne do potencjalnych osiągów. Wyłożysz lekko 15k i dalej masz 250 koni w ciężkim klocu i raczej brak potencjału na więcej. Ostatecznie przesiadłem się na 2,0t vaga i pod względem osiągów po delikatnych modach nawet opc wciąga airboxem.
Wtryski od Insignii 160tki mają wydatek na 300 koni. Problemem jest pompa paliwa. Trzeba wymienić na tą z oznaczeniem R80 z Alfy, Land Rovera, etc.
Intercooler powyżej 2 barów doładowania może z czasem puścić na łączeniach z plastikami, więc na dużą moc wykonywany jest custom.
Co do VAGów to jak najbardziej. Prawda jest brutalna. 2.0 TSI ma ogromny potencjał z tego co widać nawet na lokalnym podwórku, w sensie 500+.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Jeśli celujesz w 250KM to z tego co obserwowałem po różnych modach - wychodzi na styk (prawie jak rosyjskie rbmk ). Jakie turbo zakładasz? Od Profiturbo?
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
To Twoja ta czarna Astra 255/515?
Chcąc, niechcąc musiałem niestety wymienić turbinę. Wybór ostatecznie padł również na hybrydę, na nowych częściach. Mam już dość zabawy z większymi przeróbkami auta, dlatego przekonał mnie wariant PnP.
Jest parę firm, które wykonują takie modyfikacje, natomiast jak to hybrydy - jest to loteria.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Przy temp pomiarowej 32 st nie ma strojenia za bardzo. Pierwszy przerwany pomiar leciał na 280... Aż słońce zgasło....
Zostawiam to co jest i daje sobie spokój z dalszymi modami.
Zostawiam to co jest i daje sobie spokój z dalszymi modami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lis 2023, o 20:12
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Szczecin
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Witam a pytanie z innej beczki mi powiedzieli ze w 2.0cdti 160km jest plastikowy kolektor wiec za duzo mocy sie nie zrobi do ilu idzie zrobic taka insignie pozdr
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
208 KM i 458 Nm bez problemu od lat.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka