--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
Darko
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Bydgoszcz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Darko » 15 gru 2021, o 06:24

Biturbo poza doładowaniem co oczywiste, ma jeszcze inną pompę wysokiego ciśnienia, wtryski, IC chyba też inny, dpf leci inaczej, itd. Za dużo przeróbek, lepiej sprzedać dth i kupić dtr🙂.

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Krzychu99 » 15 gru 2021, o 09:20

@Khemlish jak zatarłem dth rozważałem swap na dtr i szczerze mówiąc koszty są niewspółmierne do potencjalnych osiągów. Wyłożysz lekko 15k i dalej masz 250 koni w ciężkim klocu i raczej brak potencjału na więcej. Ostatecznie przesiadłem się na 2,0t vaga i pod względem osiągów po delikatnych modach nawet opc wciąga airboxem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Rooff_ » 15 gru 2021, o 09:22

Mechanicznie to trzeba jeszcze wziąć pod uwagę skrzynie biegów. Przy automacie AF-40 bezpieczna zabawa powinna się skończyć przy 440 Nm.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Khemlish » 15 gru 2021, o 09:58

U mnie jesteś F40. Faktycznie masa tutaj jest na niekorzyść, ale na dobrą sprawę nie ma jak tego uniknąć, no bo niby co wywalić by nadal było wygodnie i rodzinnie.
Myślę że w takim razie ostatecznie Turbo poleci do regeneracji i modyfikacji a później już na strojenie.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: MBJ » 25 gru 2021, o 21:38

Darko pisze:
15 gru 2021, o 06:24
Biturbo poza doładowaniem co oczywiste, ma jeszcze inną pompę wysokiego ciśnienia, wtryski, IC chyba też inny, dpf leci inaczej, itd. Za dużo przeróbek, lepiej sprzedać dth i kupić dtr🙂.
Hmmmm, za dużo kombinowania. Lepiej wymienić turbo na właściwe. :lol: :lol:

Tutaj akurat okolice 500Nm @ 2000rpm. 2 litrówka na common railu. Nie ma znaczenia, że OOOO.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: norbi333 » 26 gru 2021, o 22:09

Darko pisze:
14 gru 2021, o 22:21
Oczywiście że była hamownia po wgraniu virus. Pisałem że 400Nm to ja mam juz przy 2 tys obr. I dalej ładnie moment rośnie aż do 3 tys obr, mam wykres.
I co z tym wykresem?

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Khemlish » 27 gru 2021, o 00:05

MBJ pisze:
Darko pisze:
15 gru 2021, o 06:24
Biturbo poza doładowaniem co oczywiste, ma jeszcze inną pompę wysokiego ciśnienia, wtryski, IC chyba też inny, dpf leci inaczej, itd. Za dużo przeróbek, lepiej sprzedać dth i kupić dtrObrazek.
Hmmmm, za dużo kombinowania. Lepiej wymienić turbo na właściwe. Obrazek Obrazek

Tutaj akurat okolice 500Nm @ 2000rpm. 2 litrówka na common railu. Nie ma znaczenia, że OOOO.
Właśnie ma znaczenie że cztery pierścienie bo do jednego z literą"Z", czy tam piorunem to nie ma tak dużej ilości dostępnych części. W tym znaczeniu że co to znaczy właściwe bo jak dla mnie jest to p&p bez konieczności wymiany kolektora ssącego i dolotu. Co innego turbo hybrydowe, które jest trudno dostępne...

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: MBJ » 27 gru 2021, o 09:44

Mówimy o hybrydzie wykonanej na łożyskach ceramicznych i kutym kole i faktycznie na nieseryjnej turbinie. Zamontowanie takiej sprężarki na pewno jest o wiele łatwiejsze niż swap z DTH na DTR lub kombinowanie z przekładaniem części od biturbo.

Właściwej turbiny to znaczy takiej, która na znaaacznie większym kole buduje boost lepiej jak na serii i pozwala zrobić moc utrzymując moment znacznie dłużej.


Achhh np. tu możesz sobie posłuchać Matta jak on to robi. Polecam obejrzeć wcześniejsze jego filmy. W poniższym przypadku siedzi seryjna 1752 VRK od BMW 2 litrówki.





Dodano po 1 godzinie 33 minutach 25 sekundach:
Krzychu99 pisze:
15 gru 2021, o 09:20
@Khemlish jak zatarłem dth rozważałem swap na dtr i szczerze mówiąc koszty są niewspółmierne do potencjalnych osiągów. Wyłożysz lekko 15k i dalej masz 250 koni w ciężkim klocu i raczej brak potencjału na więcej. Ostatecznie przesiadłem się na 2,0t vaga i pod względem osiągów po delikatnych modach nawet opc wciąga airboxem.

Wtryski od Insignii 160tki mają wydatek na 300 koni. Problemem jest pompa paliwa. Trzeba wymienić na tą z oznaczeniem R80 z Alfy, Land Rovera, etc.
Intercooler powyżej 2 barów doładowania może z czasem puścić na łączeniach z plastikami, więc na dużą moc wykonywany jest custom.

Co do VAGów to jak najbardziej. Prawda jest brutalna. :lol: 2.0 TSI ma ogromny potencjał z tego co widać nawet na lokalnym podwórku, w sensie 500+.

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Khemlish » 29 gru 2021, o 17:07

240KM i tyle kombinacji z turbo i jakimś kolektorem. Skoro można zrobić hybrydowe turbo oryginalne i 250KM bez kombinacji https://www.google.com/url?sa=t&source= ... AWlzdti-Qy

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: MBJ » 30 gru 2021, o 10:05

Khemlish pisze:
29 gru 2021, o 17:07
240KM i tyle kombinacji z turbo i jakimś kolektorem. Skoro można zrobić hybrydowe turbo oryginalne i 250KM bez kombinacji https://www.google.com/url?sa=t&source= ... AWlzdti-Qy

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Ta Insignia z Facebook'a co wkleiłeś zrobiona przez Artura/Ecumajster - miała seryjną turbinę rozwierconą przez Perun Turbo do specyfikacji GTB1756VK - rozwiert muszli plus żaluzje. Auto niestety nie wstawało... była znaczna turbo dziura. W ogóle nie ma już tego auta gwoli ścisłości, więc nawet jakbyś chciał się przejechać to nie uświadczysz.

Matt z kolei na mniejszym kole 52mm i na turbo o niebo lepszym, nieporównywalnym, czyli z serii GTD zrobił okolice 235PS i jestem przekonany, że tzw. "drivability" - to jest dzień do nocy. Nie ma co porównywać. Tam jest znaaacznie większa muszla, inne przepływy, inny A/R, mniejsze EGT, ulepszone żaluzje no i przede wszystkim ceramiczne łożyska o niskiej bezwładności. Jeździ się tym bez laga i przyjemnie.

;)

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Khemlish » 13 sty 2022, o 16:10

Dalej uważam że te turbo od vagów to za dużo kombinowania. Bardziej zastanawia mnie Turbina hybrydowa, ale nie mogę wyszukać w google czy ktoś coś takiego u nas robi... Z tego co mi wiadomo jest to Garrett typ GTB1549V Ciekawe jest to że części do tego turbo są także podawane z numerem GT1749.
W A20DTH są:
786137-5001S
788778-5001S
788778-5002S
7861437-5003S

Z tym że nie mam pojęcia czym one się różnią, są jeszcze te same numery ale bez (S). W dodatku do 2.0CDTI ale B20DTH jest 822072-5004S sygnowana moc to 170KM. Chyba że jest jakaś turbina p&p to także rozważę.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

rbmk1000
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 23 cze 2021, o 07:26
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: rbmk1000 » 7 maja 2023, o 12:58

MBJ pisze:
27 gru 2021, o 11:18
Mówimy o hybrydzie wykonanej na łożyskach ceramicznych i kutym kole i faktycznie na nieseryjnej turbinie. Zamontowanie takiej sprężarki na pewno jest o wiele łatwiejsze niż swap z DTH na DTR lub kombinowanie z przekładaniem części od biturbo.

Właściwej turbiny to znaczy takiej, która na znaaacznie większym kole buduje boost lepiej jak na serii i pozwala zrobić moc utrzymując moment znacznie dłużej.


Achhh np. tu możesz sobie posłuchać Matta jak on to robi. Polecam obejrzeć wcześniejsze jego filmy. W poniższym przypadku siedzi seryjna 1752 VRK od BMW 2 litrówki.

https://www.youtube.com/watch?v=7GkNFsatb0c

https://www.youtube.com/watch?v=0EF32_99GwA

Dodano po 1 godzinie 33 minutach 25 sekundach:
Krzychu99 pisze:
15 gru 2021, o 09:20
@Khemlish jak zatarłem dth rozważałem swap na dtr i szczerze mówiąc koszty są niewspółmierne do potencjalnych osiągów. Wyłożysz lekko 15k i dalej masz 250 koni w ciężkim klocu i raczej brak potencjału na więcej. Ostatecznie przesiadłem się na 2,0t vaga i pod względem osiągów po delikatnych modach nawet opc wciąga airboxem.

Wtryski od Insignii 160tki mają wydatek na 300 koni. Problemem jest pompa paliwa. Trzeba wymienić na tą z oznaczeniem R80 z Alfy, Land Rovera, etc.
Intercooler powyżej 2 barów doładowania może z czasem puścić na łączeniach z plastikami, więc na dużą moc wykonywany jest custom.

Co do VAGów to jak najbardziej. Prawda jest brutalna. :lol: 2.0 TSI ma ogromny potencjał z tego co widać nawet na lokalnym podwórku, w sensie 500+.
Nie wiesz ile jest w stanie wydać seryjna pompa z A20DTH? Planuję wrzucić turbo hybrydowe do swojej Astry, docelowo ok 250 KM

MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: MBJ » 29 maja 2023, o 12:43

Jeśli celujesz w 250KM to z tego co obserwowałem po różnych modach - wychodzi na styk (prawie jak rosyjskie rbmk :lol:). Jakie turbo zakładasz? Od Profiturbo?

MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: MBJ » 4 wrz 2023, o 15:19

rbmk1000 pisze:
7 maja 2023, o 12:58
Nie wiesz ile jest w stanie wydać seryjna pompa z A20DTH? Planuję wrzucić turbo hybrydowe do swojej Astry, docelowo ok 250 KM
To Twoja ta czarna Astra 255/515?

Chcąc, niechcąc musiałem niestety wymienić turbinę. Wybór ostatecznie padł również na hybrydę, na nowych częściach. Mam już dość zabawy z większymi przeróbkami auta, dlatego przekonał mnie wariant PnP.

Jest parę firm, które wykonują takie modyfikacje, natomiast jak to hybrydy - jest to loteria.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: MBJ » 8 wrz 2023, o 15:00

Przy temp pomiarowej 32 st nie ma strojenia za bardzo. Pierwszy przerwany pomiar leciał na 280... Aż słońce zgasło....

Zostawiam to co jest i daje sobie spokój z dalszymi modami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sebcio2005
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2023, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Szczecin

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: sebcio2005 » 19 lis 2023, o 23:11

Witam a pytanie z innej beczki mi powiedzieli ze w 2.0cdti 160km jest plastikowy kolektor wiec za duzo mocy sie nie zrobi do ilu idzie zrobic taka insignie pozdr

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Mateo » 19 lis 2023, o 23:43

190 bezpiecznie.
Obrazek

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 20 lis 2023, o 07:07

208 KM i 458 Nm bez problemu od lat.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”