--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip Insignia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8979
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 8 gru 2020, o 20:03

Na rolkach jeszcze nie byłeś sprawdzić ile teraz i jak?

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Arek90BTM » 11 gru 2020, o 19:11

mazmarcin pisze:
8 gru 2020, o 20:03
Na rolkach jeszcze nie byłeś sprawdzić ile teraz i jak?
Byłem dzisiaj i ku mojemu rozczarowaniu wyszła blada dupa, tzn nic się nie zmieniło, przy 2200obr/min mam 360Nm gdzie u poprzednika już przy 2000tys/obr wyszło 450Nm, Szybciej reagują obroty na dodaniu gazu to na pewno, ale czemu dalej słaba moc od dołu, nie mam już bladego pojęcia. Powiedział mi że albo elektrozawór (z tym że nie ma żadnego błędu) albo rozłączyć dpf i sprawdzić tak. Może ktoś ma jakieś jeszcze podpowiedzi co zrobić może do ASO i niech sprawdzą. Pytanie mam który elektrozawór steruje małą turbinką ( patrząc na silnik lewy czy prawy?)

Pawel_wro

Re: Chip Insignia

Post autor: Pawel_wro » 29 gru 2020, o 17:36

Pawel_wro pisze:
6 gru 2020, o 10:11
Cześć,
Jestem po rozmowie z zaprzyjaźnionym tunerem odnośnie softu w Insignii CDTI,
Ponieważ chcę dać trochę pożyć M32, chłopak jest mi w stanie napisać tak program, że gwarantuje, iż skrzyni nic nie będzie z mocami w okolicy 180-190 PS, i do tego momentu wszystko się zgadza,
Niestety ja często lubię inaczej niż wszyscy, więc wpadłem na pomysł, aby zmodyfikowany soft odpalał się jedynie na trybie sport, tzn żeby w sterowniku były dwie mapy, oryginalna na 131 w trybie normalnym, i mocna trybie sportowym,
Kolega twierdzi, że się nie da,
Słyszał ktoś z Was o czymś podobnym?
...dla potomnych, dwie mapy w A20DT są możliwe, seryjna i druga w trybie sport, duże piwo dla kolegi Krzysiek99 ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8979
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 29 gru 2020, o 19:47

Pewnie w każdym jest to możliwe ale kwestia chęci tunera. Tylko mnie zastanawia po co?
Przecież z pełnej mocy i momentu nie korzystasz cały czas ale wtedy kiedy potrzebujesz, gaz nie działa 0-1

Pawel_wro

Re: Chip Insignia

Post autor: Pawel_wro » 29 gru 2020, o 20:36

Jest to bardzo popularny zabieg np Megane RS, który bardzo dobrze sprawdza się w praktyce.
Ja dosyć często jeżdżę w "podwrocławskie" góry, czuję, że taka opcja w tamtym rejonie sprawdzi się całkiem dobrze, a na codzień nie potrzebuje nic więcej ponad to co daje seria bo od szaleństw dnia powszedniego jest mocne Megane 😉

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8979
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 29 gru 2020, o 21:49

Widać każdy ma inne priorytety. Na co dzień i zawsze pod stopą mocy nie ma za dużo. A lepiej dać w razie potrzeby gaz do podłogi niż szukać guziczka.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: JaMi » 29 gru 2020, o 23:01

kiedyś w innym aucie miałem tak zrobionego chipa, że przez jakieś 3/4 pedał gazu wykorzystywał fabryczne mapy. Wdepnięcie gazu do podłogi uruchamiało właściwy program. Fajnie to działało, ale wymagało wiedzy od tunera i oczywiście chęci do zrobienia porządnego programu.
Autem zrobiłem ok. 170 tys.km i poszedł do nowego nabywcy. Wiem, że jeździł nim kolejne 7 lat i nie było żadnej usterki silnika ani osprzętu :P

Pawel_wro

Re: Chip Insignia

Post autor: Pawel_wro » 30 gru 2020, o 07:19

Priorytety i upodobania, ale też zdrowy rozsądek, Insignia to auto od A do B, ma być w miarę wygodna i niezawodna, odpukać przez rok eksploatacji nic, a nic się nie stało ;)
I teraz, akurat w moim przypadku nie widzę sensu za każdym razem dmuchania większego ciśnienia przez Turbo, tym samym obciążania przeniesienia napędu itd, itp,
I wersja druga, Megane, które ma w zasadzie tylko cieszyć, dostało stage 2 wraz ze wszystkim co złe tj pops&bangs, agresywnym zapłonem pod Shella 100, itd, i w tym aucie faktycznie sensu w dwóch mapach nie widzę.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3059
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Zbyszek01 » 30 gru 2020, o 07:42

Pawel_wro pisze:
29 gru 2020, o 20:36
...
Ja dosyć często jeżdżę w "podwrocławskie" góry, ...
Bielawa - Kłodzko przez Dzikowiec :lol: ]:-> ;D
Insignia MY2012

Pawel_wro

Re: Chip Insignia

Post autor: Pawel_wro » 30 gru 2020, o 08:07

Dokładnie, trasa widokowo - rajdowa, lubiana w całej Polsce 😉

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 30 gru 2020, o 09:50

Prawda jest taka, że jak ktoś ma zrobiony dobry program to już za nic nie będzie chciał jeździć na seryjnym. Po wykresach widać, że część programów jest robione na zasadzie więcej paliwa i powietrza, a nie żeby było lepiej dla silnika.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: JaMi » 30 gru 2020, o 21:13

Pawel_wro pisze:
30 gru 2020, o 07:19
Priorytety i upodobania, ale też zdrowy rozsądek, Insignia to auto od A do B, ma być w miarę wygodna i niezawodna,
zgadzam się z kolegą, od kiedy głównie pomykam ekspresówkami i autostradami, kwestie chipa w ogóle mnie nie interesują. I trochę śmieszą mnie Ci, którzy z Insigni chcą robić rajdówkę, zamiast kupić auto do tego stworzone. Ale to tylko moje prywatne zdanie ;)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 30 gru 2020, o 22:03

Masz 400 Nm to już inna jazda niż słabszymi wersjami.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


kubiak2007
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pruszcz Gdański
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: kubiak2007 » 9 lut 2021, o 00:13

Panowie, a czy ktoś robił chip w A28NET? Przeszukałem forum, ale konkretów brak :) Insignia w automacie i mam takie wrażenie, że jak na 2.8T 260KM to jeździ to... słabo (poprzednie auto to była Laguna 2.0 dCi 175KM + chip na trochę ponad 200KM). Liczyłem na sporą różnicę w osiągach i niestety trochę się zawiodłem :( Czy chipując A28NET auto nabiera "werwy"? Jak ma się sprawa podniesienia mocy do żywotności AF40 i Haldex'a? Z tego co się orientowałem można celować w granice 310-330KM/450Nm (niestety - tłumik jest "wąskim gardłem"). Będę wdzięczny za opinie użytkowników tego silnika :)

Edit, aby nie było mi to wytknięte :) mam świadomość, iż IA ma lekką "nadwagę" i Laguna była o kilkaSET kg lżejsza ;)

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: norbi333 » 9 lut 2021, o 05:35

Miałem zrobioną na 303 konie jak pamiętam.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: xul » 9 lut 2021, o 10:17

AF40 i Haldex wytrzymują konfiguracje OPC (325KM, 435Nm - teoretycznie, nie hamowałem) i jeżeli chodzi o start, to chip dużo Ci nie da, automat zarzyna prawie całą moc. Wg moich wrażeń, to tak od dwójki zaczyna jechać.
W manualu, z tego co mi kumpel gadał, to całkiem inne auto, bo osobiście nie miałem przyjemności.

kubiak2007
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pruszcz Gdański
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: kubiak2007 » 9 lut 2021, o 16:13

OK, czyli skrzynia i haldexem nie mam się co martwić - to była moja główna obawa, która powstrzymywała mnie przed chipem - do tej pory wszystkie auta, które posiadałem max po 2 msc lądowały na "poprawkach fabryki". Co do automatu - mam wrażenie, że to on zabiera całą przyjemność jazdy, ale jest to moje subiektywne zdanie :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: norbi333 » 9 lut 2021, o 16:27

2.8 T zwłaszcza po programie pokazuje swoje możliwości na autostradach lub od 2 biegu.Start jest kiepski zwłaszcza tak do 3 tyś obr.Dodatkowo skrzynia myśli co zrobić

Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Ta w środku to moja https://www.kreatormocy.pl/katalog/opel ... bo-260-km/

Zeusd
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 lis 2018, o 14:00
Auto: Insignia ST 2 cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Chip Insignia

Post autor: Zeusd » 26 mar 2021, o 23:08

Koledzy, jestem aktualnie po chipowaniu mojej Isi (A20DTH)ze 160 na 183 i 418Nm. Program delikatny 😊 Mam jednak jedno aleee, nie podoba mi się wykres Nm, który zbyt gwałtownie się urywa powyżej obrotów 2500.
Zdaniem tunera jest ok, ewentualnie może mi dołożyć momentu, ale to obciąży dodatkowo skrzynię, a tego nie chcę(AF40)
Czy waszym zdaniem, nie powinien być ten moment bardziej wyplaszczony górą, czyli dostępny w szerszym zakresie obrotów, bez zmiany jego wielkości?
Pozdrawiam

Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Załączam wykres
265A786C-3718-4035-BFAF-BECFDAC2DFD2.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Darko
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Darko » 27 mar 2021, o 00:54

Zeusd pisze: edit
Myślę że moment powinien być w miarę stały w szerszym zakresie obrotów. Szybko spada u Ciebie. Spójrz na mojego virusa. Wysoki moment pojawia się szybko idzie aż ponad 3 tys obrotów, zaczyna opadać kiedy moc jest już niemal max. Hamowanie odbywało się w strasznym upale i przy niedostatecznym nawiewie więc rzeczywistość może być nawet nieco lepsza. Nie muszę dodawać że mam frajdę z jazdy ObrazekObrazek

Wysłane z mojego MI MAX 3 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 27 mar 2021, o 00:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”