--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chip Insignia
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Chip Insignia
Byłem dzisiaj i ku mojemu rozczarowaniu wyszła blada dupa, tzn nic się nie zmieniło, przy 2200obr/min mam 360Nm gdzie u poprzednika już przy 2000tys/obr wyszło 450Nm, Szybciej reagują obroty na dodaniu gazu to na pewno, ale czemu dalej słaba moc od dołu, nie mam już bladego pojęcia. Powiedział mi że albo elektrozawór (z tym że nie ma żadnego błędu) albo rozłączyć dpf i sprawdzić tak. Może ktoś ma jakieś jeszcze podpowiedzi co zrobić może do ASO i niech sprawdzą. Pytanie mam który elektrozawór steruje małą turbinką ( patrząc na silnik lewy czy prawy?)
Re: Chip Insignia
...dla potomnych, dwie mapy w A20DT są możliwe, seryjna i druga w trybie sport, duże piwo dla kolegi Krzysiek99Pawel_wro pisze: ↑6 gru 2020, o 10:11Cześć,
Jestem po rozmowie z zaprzyjaźnionym tunerem odnośnie softu w Insignii CDTI,
Ponieważ chcę dać trochę pożyć M32, chłopak jest mi w stanie napisać tak program, że gwarantuje, iż skrzyni nic nie będzie z mocami w okolicy 180-190 PS, i do tego momentu wszystko się zgadza,
Niestety ja często lubię inaczej niż wszyscy, więc wpadłem na pomysł, aby zmodyfikowany soft odpalał się jedynie na trybie sport, tzn żeby w sterowniku były dwie mapy, oryginalna na 131 w trybie normalnym, i mocna trybie sportowym,
Kolega twierdzi, że się nie da,
Słyszał ktoś z Was o czymś podobnym?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8979
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Chip Insignia
Pewnie w każdym jest to możliwe ale kwestia chęci tunera. Tylko mnie zastanawia po co?
Przecież z pełnej mocy i momentu nie korzystasz cały czas ale wtedy kiedy potrzebujesz, gaz nie działa 0-1
Przecież z pełnej mocy i momentu nie korzystasz cały czas ale wtedy kiedy potrzebujesz, gaz nie działa 0-1
Re: Chip Insignia
Jest to bardzo popularny zabieg np Megane RS, który bardzo dobrze sprawdza się w praktyce.
Ja dosyć często jeżdżę w "podwrocławskie" góry, czuję, że taka opcja w tamtym rejonie sprawdzi się całkiem dobrze, a na codzień nie potrzebuje nic więcej ponad to co daje seria bo od szaleństw dnia powszedniego jest mocne Megane
Ja dosyć często jeżdżę w "podwrocławskie" góry, czuję, że taka opcja w tamtym rejonie sprawdzi się całkiem dobrze, a na codzień nie potrzebuje nic więcej ponad to co daje seria bo od szaleństw dnia powszedniego jest mocne Megane
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8979
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Chip Insignia
Widać każdy ma inne priorytety. Na co dzień i zawsze pod stopą mocy nie ma za dużo. A lepiej dać w razie potrzeby gaz do podłogi niż szukać guziczka.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Chip Insignia
kiedyś w innym aucie miałem tak zrobionego chipa, że przez jakieś 3/4 pedał gazu wykorzystywał fabryczne mapy. Wdepnięcie gazu do podłogi uruchamiało właściwy program. Fajnie to działało, ale wymagało wiedzy od tunera i oczywiście chęci do zrobienia porządnego programu.
Autem zrobiłem ok. 170 tys.km i poszedł do nowego nabywcy. Wiem, że jeździł nim kolejne 7 lat i nie było żadnej usterki silnika ani osprzętu
Autem zrobiłem ok. 170 tys.km i poszedł do nowego nabywcy. Wiem, że jeździł nim kolejne 7 lat i nie było żadnej usterki silnika ani osprzętu
Re: Chip Insignia
Priorytety i upodobania, ale też zdrowy rozsądek, Insignia to auto od A do B, ma być w miarę wygodna i niezawodna, odpukać przez rok eksploatacji nic, a nic się nie stało
I teraz, akurat w moim przypadku nie widzę sensu za każdym razem dmuchania większego ciśnienia przez Turbo, tym samym obciążania przeniesienia napędu itd, itp,
I wersja druga, Megane, które ma w zasadzie tylko cieszyć, dostało stage 2 wraz ze wszystkim co złe tj pops&bangs, agresywnym zapłonem pod Shella 100, itd, i w tym aucie faktycznie sensu w dwóch mapach nie widzę.
I teraz, akurat w moim przypadku nie widzę sensu za każdym razem dmuchania większego ciśnienia przez Turbo, tym samym obciążania przeniesienia napędu itd, itp,
I wersja druga, Megane, które ma w zasadzie tylko cieszyć, dostało stage 2 wraz ze wszystkim co złe tj pops&bangs, agresywnym zapłonem pod Shella 100, itd, i w tym aucie faktycznie sensu w dwóch mapach nie widzę.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3059
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Chip Insignia
Prawda jest taka, że jak ktoś ma zrobiony dobry program to już za nic nie będzie chciał jeździć na seryjnym. Po wykresach widać, że część programów jest robione na zasadzie więcej paliwa i powietrza, a nie żeby było lepiej dla silnika.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Chip Insignia
zgadzam się z kolegą, od kiedy głównie pomykam ekspresówkami i autostradami, kwestie chipa w ogóle mnie nie interesują. I trochę śmieszą mnie Ci, którzy z Insigni chcą robić rajdówkę, zamiast kupić auto do tego stworzone. Ale to tylko moje prywatne zdanie
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Chip Insignia
Masz 400 Nm to już inna jazda niż słabszymi wersjami.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chip Insignia
Panowie, a czy ktoś robił chip w A28NET? Przeszukałem forum, ale konkretów brak Insignia w automacie i mam takie wrażenie, że jak na 2.8T 260KM to jeździ to... słabo (poprzednie auto to była Laguna 2.0 dCi 175KM + chip na trochę ponad 200KM). Liczyłem na sporą różnicę w osiągach i niestety trochę się zawiodłem Czy chipując A28NET auto nabiera "werwy"? Jak ma się sprawa podniesienia mocy do żywotności AF40 i Haldex'a? Z tego co się orientowałem można celować w granice 310-330KM/450Nm (niestety - tłumik jest "wąskim gardłem"). Będę wdzięczny za opinie użytkowników tego silnika
Edit, aby nie było mi to wytknięte mam świadomość, iż IA ma lekką "nadwagę" i Laguna była o kilkaSET kg lżejsza
Edit, aby nie było mi to wytknięte mam świadomość, iż IA ma lekką "nadwagę" i Laguna była o kilkaSET kg lżejsza
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Chip Insignia
AF40 i Haldex wytrzymują konfiguracje OPC (325KM, 435Nm - teoretycznie, nie hamowałem) i jeżeli chodzi o start, to chip dużo Ci nie da, automat zarzyna prawie całą moc. Wg moich wrażeń, to tak od dwójki zaczyna jechać.
W manualu, z tego co mi kumpel gadał, to całkiem inne auto, bo osobiście nie miałem przyjemności.
W manualu, z tego co mi kumpel gadał, to całkiem inne auto, bo osobiście nie miałem przyjemności.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chip Insignia
OK, czyli skrzynia i haldexem nie mam się co martwić - to była moja główna obawa, która powstrzymywała mnie przed chipem - do tej pory wszystkie auta, które posiadałem max po 2 msc lądowały na "poprawkach fabryki". Co do automatu - mam wrażenie, że to on zabiera całą przyjemność jazdy, ale jest to moje subiektywne zdanie
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Chip Insignia
2.8 T zwłaszcza po programie pokazuje swoje możliwości na autostradach lub od 2 biegu.Start jest kiepski zwłaszcza tak do 3 tyś obr.Dodatkowo skrzynia myśli co zrobić
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Ta w środku to moja https://www.kreatormocy.pl/katalog/opel ... bo-260-km/
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Ta w środku to moja https://www.kreatormocy.pl/katalog/opel ... bo-260-km/
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 14:00
- Auto: Insignia ST 2 cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Chip Insignia
Koledzy, jestem aktualnie po chipowaniu mojej Isi (A20DTH)ze 160 na 183 i 418Nm. Program delikatny Mam jednak jedno aleee, nie podoba mi się wykres Nm, który zbyt gwałtownie się urywa powyżej obrotów 2500.
Zdaniem tunera jest ok, ewentualnie może mi dołożyć momentu, ale to obciąży dodatkowo skrzynię, a tego nie chcę(AF40)
Czy waszym zdaniem, nie powinien być ten moment bardziej wyplaszczony górą, czyli dostępny w szerszym zakresie obrotów, bez zmiany jego wielkości?
Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Załączam wykres
Zdaniem tunera jest ok, ewentualnie może mi dołożyć momentu, ale to obciąży dodatkowo skrzynię, a tego nie chcę(AF40)
Czy waszym zdaniem, nie powinien być ten moment bardziej wyplaszczony górą, czyli dostępny w szerszym zakresie obrotów, bez zmiany jego wielkości?
Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Załączam wykres
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Chip Insignia
Myślę że moment powinien być w miarę stały w szerszym zakresie obrotów. Szybko spada u Ciebie. Spójrz na mojego virusa. Wysoki moment pojawia się szybko idzie aż ponad 3 tys obrotów, zaczyna opadać kiedy moc jest już niemal max. Hamowanie odbywało się w strasznym upale i przy niedostatecznym nawiewie więc rzeczywistość może być nawet nieco lepsza. Nie muszę dodawać że mam frajdę z jazdyZeusd pisze: edit
Wysłane z mojego MI MAX 3 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 27 mar 2021, o 00:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum