--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chip Insignia
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Chip Insignia
Bo to nie jest taka jak w vagu, u nas sie reguluje całym aktuatorem. Sztangą to nie kręć bo urwiesz
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Chip Insignia
Tak, regulacja jest na otworach montazowych gruszki do turbiny na 3 śrubach torx. Robisz troche tak jak bys chcial gruszke wymienić z tym ze nie odkrecasz jej tylko luzujesz i dajesz delikatnie 0.5-1mm w górę (no chyba ze w fabryce im sie przykrecilo za wysoko to wtedy . Pozniej najlepiej zrobic przyuczenie turbosprężarki co by p003a nie wywalalo przy odpaleniu. Aha i Jak przesadzisz to bedzie przeladowywac.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Chip Insignia
Dzięki wiem o co chodzi ale tak utrafić 1mm to ciężko ale nieam czym przyuczyć turbo lepiej se odpuszczę
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 lip 2020, o 07:09
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Dopiewo
Re: Chip Insignia
Hej hej,
Na jaki przyrost mocy można liczyć w Insigni 2.0 CDTi 195km automat?
Czy standardowo jak w innych autach spada spalanie?
Na jaki przyrost mocy można liczyć w Insigni 2.0 CDTi 195km automat?
Czy standardowo jak w innych autach spada spalanie?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chip Insignia
Z uwagi na skrzynie to nie więcej niż 450 Nm i ok 230 KM.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Chip Insignia
Spalanie spadnie jak delikatniej z gazem będziesz się obchodził, a to Ci nie grozi przynajmniej przez pierwszy miesiąc albo dłużej.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Chip Insignia
U mnie nie ciągnie od dołu, przy 1800obr. jest zaledwie 270nm Pytanko co może być powodem, podłączany komp nie ma żadnych błędów ani z egr ani z przepływki. Nie mam już pomysłu a głowa pęka od tego myślenia i czytania wszystkiego.
Tu są dwa wykresy 1 z innej insigni 2 jest z moej
Tu są dwa wykresy 1 z innej insigni 2 jest z moej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Chip Insignia
Może zawór sterujący gruszka turbo, niedomaga. Nie buczy ci on, bo potrafiły siadać również w biturbo, szczególnie jeden z nich.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chip Insignia
Tylko w BiTurbo te zawory działają trochę inaczej, podobnie gruszka. W uproszczeniu jest tak, że na postoju zamyka się ten od małej turbiny, do jakiś tam obrotów tylko on jest zamknięty, później zamyka się ten od dużej, a powyżej jakiś obrotów otwiera się ten od małej i ciągnie tylko duża. Nie ma pozycji pośrednich jak przy zmiennej geometrii. Tu zawory i gruszki sterują tylko wastegate.
U Kolegi @Arek90BTM już seria wyszła tak sobie, więc coś przed chipsem było nie tak. Jeśli nie dolot, to może wtryski?
U Kolegi @Arek90BTM już seria wyszła tak sobie, więc coś przed chipsem było nie tak. Jeśli nie dolot, to może wtryski?
Ostatnio zmieniony 2 paź 2020, o 20:13 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Chip Insignia
Rooff_ facet od tuningu mi powiedział żeby posprawdzać Przeplywka Egr Pozniej Kolektor i klapy. Nie ma żadnych błędów, Sprawdzał wtryski i że jest okej. Dowiedziałem się że przepłykwa może nie mieć błędów a może złą dawkę powietrza dawać. Pytanie jakie powinny być parametry? EGR na Car Scaner pokazuje na postoju 0% jak dodam gazu na maksa to jest 99% w czasie jazdy np rozpędzę się do 70 i na luz spada na 0% nie kiedy coś tam skoczy na 5% więc chyba działa. Może tylko wyczyszczenie EGR i tego czujnika MAP by coś pomogło, kolektora chyba sam nie ogarnę za dużo roboty
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Chip Insignia
Na moje to przy tak słabej serii nie powinno się robić programu. Najpierw auto 100% sprawne, a dopiero później mody. Zwłaszcza, że silnik nie ma tendencji do nie trzymania mocy jak choćby stare fsi.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Chip Insignia
Jeszcze zobacz gumkę od małego turbo. Mi dopiero pokazało błąd jak całkiem pękła i było słychać a czułem że auto słabsze było.
Numer 2
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/10/3-0/#2
Numer 2
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/10/3-0/#2
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Chip Insignia
mazmarcin: ta rurka wygląda ok, nie ma żadnych pęknięć ani jakieś syczenie czy coś w tym rodzaju przy dodawaniu gazu.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Chip Insignia
Dobra zauważyłem takie coś, na biegu jałowym, wciskam gaz na maksa i od dolnych obrotów mija chyba 3 sekundy zanim się wkręci na te duże tzn powyżej 2.000 tys/obr. już lepiej idzie. Dałem na diagnozę pod kompa, sprawdzi parametry.
Pytanko do was co wy o tym sądzicie i jakie możecie mieć przypuszczenia co jest powodem? Dzięki za udzieloną pomoc
Nie będę spamował i napisze w tym poście, Mecha sprawdził wszystkie parametry od przepływki po EGR i okazuje się, że coś może być z turbo po na dolnym zakresie tak jak by brakuje ciśnienia że komp potrzebuje 1,3 bara a dmucha tylko 1.0 powyżej 2,5 tys/obr. jest wszystko okej. Wstępnie sprawdzenie turbin tzn luzy i inne, będę informował jak sytuacja się rozwinie
Pytanko do was co wy o tym sądzicie i jakie możecie mieć przypuszczenia co jest powodem? Dzięki za udzieloną pomoc
Nie będę spamował i napisze w tym poście, Mecha sprawdził wszystkie parametry od przepływki po EGR i okazuje się, że coś może być z turbo po na dolnym zakresie tak jak by brakuje ciśnienia że komp potrzebuje 1,3 bara a dmucha tylko 1.0 powyżej 2,5 tys/obr. jest wszystko okej. Wstępnie sprawdzenie turbin tzn luzy i inne, będę informował jak sytuacja się rozwinie
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Chip Insignia
Witam, powodem słabej mocy w zakresie dolnych obrotów była mała turbina (luz wzdłużny i poprzeczny na wirniku) dodatkowo wyszło że jest nalot na łopatkach, co się okazało powodem był zapchany filtr DPF. Podsumowując koszty i naprawy, więc tak:
-regeneracja dwóch turbin 2100zł dlaczego dwóch, ponieważ duża też była wyciągnięta była ok ale jak już na wierzchu to też było warto ją zrobić,
-sprawdzenie i regeneracja katalizatora i DPF 600zł
-nowe uszczelki oraz olej i filtr + filtr paliwa 500zł
-robota mechanika 500zł
Efekt jest taki że od razu po lekim muśnięciu pedału gazu obroty wskakują do góry, czuć moc od samego dołu.
-regeneracja dwóch turbin 2100zł dlaczego dwóch, ponieważ duża też była wyciągnięta była ok ale jak już na wierzchu to też było warto ją zrobić,
-sprawdzenie i regeneracja katalizatora i DPF 600zł
-nowe uszczelki oraz olej i filtr + filtr paliwa 500zł
-robota mechanika 500zł
Efekt jest taki że od razu po lekim muśnięciu pedału gazu obroty wskakują do góry, czuć moc od samego dołu.
Re: Chip Insignia
Cześć,
Jestem po rozmowie z zaprzyjaźnionym tunerem odnośnie softu w Insignii CDTI,
Ponieważ chcę dać trochę pożyć M32, chłopak jest mi w stanie napisać tak program, że gwarantuje, iż skrzyni nic nie będzie z mocami w okolicy 180-190 PS, i do tego momentu wszystko się zgadza,
Niestety ja często lubię inaczej niż wszyscy, więc wpadłem na pomysł, aby zmodyfikowany soft odpalał się jedynie na trybie sport, tzn żeby w sterowniku były dwie mapy, oryginalna na 131 w trybie normalnym, i mocna trybie sportowym,
Kolega twierdzi, że się nie da,
Słyszał ktoś z Was o czymś podobnym?
Jestem po rozmowie z zaprzyjaźnionym tunerem odnośnie softu w Insignii CDTI,
Ponieważ chcę dać trochę pożyć M32, chłopak jest mi w stanie napisać tak program, że gwarantuje, iż skrzyni nic nie będzie z mocami w okolicy 180-190 PS, i do tego momentu wszystko się zgadza,
Niestety ja często lubię inaczej niż wszyscy, więc wpadłem na pomysł, aby zmodyfikowany soft odpalał się jedynie na trybie sport, tzn żeby w sterowniku były dwie mapy, oryginalna na 131 w trybie normalnym, i mocna trybie sportowym,
Kolega twierdzi, że się nie da,
Słyszał ktoś z Was o czymś podobnym?
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Chip Insignia
Przebieg 125.000km Jest różnica że od samego dołu auto wyrywa do przodu. Na pewno moc jest dostępna od samego dołu.