--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Gdzie chip-tuning silnika ?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Proszę wrócić do tematu. A na pozostałe jest miejsce np w luźnych pogaduchach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 paź 2020, o 22:02
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Tarnów
- Postawił piwo: 1 raz
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Takie same jak teraz bez zmian. Zawsze średnie z tankowania za 4 lata mam około 9.
Jest to ośka w manualu.
Jest to ośka w manualu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 19:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lwow
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Mrozy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Witam wszystkich.
Przeczytałem wszystkie strony tematu i w całym zamieszaniu i natłoku informacji próbowałem chyba mało skutecznie wyłuskać info czipowania aut z automatem.
Dotyczałem się, że bezpiecznie jest podnosić moment do 450 Nm ale jak dobrze czytam wykresy wydaje się, że niektórzy z Was mają i wyższe wartości (co np. widać na opisie filmiku wyżej)
Wirusa mają dograć w Kreatorze Mocy i tam sam szef chyba deklarował, że śmiało można podnosić do 470 Nm.
Proszę o wypowiedz tylko tych, którzy z Was mają w swoich Oplach automaty jakie macie wartości mocy i momentu u siebie i czy coś dzieje się ze skrzynią, bo szkoda za 20 niutów płacić remontem skrzyni.
Mogą być suche cyferki np "po chipie 190 KM, 448 Nm, wszystko ok".
Wyjdzie takie podsumowanie dla wszyskich chcących czipować z automatami.
Pozdrawiam
Przeczytałem wszystkie strony tematu i w całym zamieszaniu i natłoku informacji próbowałem chyba mało skutecznie wyłuskać info czipowania aut z automatem.
Dotyczałem się, że bezpiecznie jest podnosić moment do 450 Nm ale jak dobrze czytam wykresy wydaje się, że niektórzy z Was mają i wyższe wartości (co np. widać na opisie filmiku wyżej)
Wirusa mają dograć w Kreatorze Mocy i tam sam szef chyba deklarował, że śmiało można podnosić do 470 Nm.
Proszę o wypowiedz tylko tych, którzy z Was mają w swoich Oplach automaty jakie macie wartości mocy i momentu u siebie i czy coś dzieje się ze skrzynią, bo szkoda za 20 niutów płacić remontem skrzyni.
Mogą być suche cyferki np "po chipie 190 KM, 448 Nm, wszystko ok".
Wyjdzie takie podsumowanie dla wszyskich chcących czipować z automatami.
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
czytałem, że skrzynia automat 8 biegów w IB jest zaprojektowany do przenoszenia 480Nm. Nie wiem jak jest ze skrzynią w IA.
Przy okazji pytanie, czy sterownik silnika B20DTH w IA i IB jest taki sam?
Przy okazji pytanie, czy sterownik silnika B20DTH w IA i IB jest taki sam?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Dzwoń do TuneForce do Poznania, Grzegorz udzieli informacji.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Mrozy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
No i jestem po. Wykonanie w Kreatorze w Wawie.
Pomiar serii i tu moje małe zdziwienie bo 160 KM i 398Nm, Brak 10 koni do serii i nie trzymany moment obrotowy tylko spadający przy 3200 obr- 350 Nm, przy 3400 - 330 Nm a producent deklaruje chyba stały w przedziale do 3500 obr.
Wynik po, też na wykresie dupy nie urywa. Miało być bezpiecznie ze względu na automat i jest:
Moc 180 KM i 430 Nm. Przy 1800 obr 375 Nm, przy 2000 -415 Nm, 2200 - 420Nm, 2400- 430Nm, 3000- 400 Nm, 3200-380Nm, 3400-340 Nm, 3600- 350 Nm. Największy przyrost jest powyżej 2500 obrotów.
Na moje pytanie czy nie można by bardziej spłaszczyć momentu pada odpowiedz, że turbina nie daje rady już gonić ciśnienia. Iśka ma 115 tys przebiegu więc moje zdziwienie czyżby turbo zajechane??
Szukając w necie okazuje się, że Opel wkłada chyba tę samą turbinę do wszystkich modeli mocowych czyli 130, 160 i 170. Możecie to potwierdzić??
Odczucia z trasy już dużo lepsze. Samochód ciągnie od dołu i czuć, że chce jechać. Bez problemu przyśpiesza w całym zakresie licznika także powyżej 160 km/h. Nawet w trybie Normal zbiera się lepiej niż wcześniej na Sporcie.
To tyle. Pozdrawiam
Pomiar serii i tu moje małe zdziwienie bo 160 KM i 398Nm, Brak 10 koni do serii i nie trzymany moment obrotowy tylko spadający przy 3200 obr- 350 Nm, przy 3400 - 330 Nm a producent deklaruje chyba stały w przedziale do 3500 obr.
Wynik po, też na wykresie dupy nie urywa. Miało być bezpiecznie ze względu na automat i jest:
Moc 180 KM i 430 Nm. Przy 1800 obr 375 Nm, przy 2000 -415 Nm, 2200 - 420Nm, 2400- 430Nm, 3000- 400 Nm, 3200-380Nm, 3400-340 Nm, 3600- 350 Nm. Największy przyrost jest powyżej 2500 obrotów.
Na moje pytanie czy nie można by bardziej spłaszczyć momentu pada odpowiedz, że turbina nie daje rady już gonić ciśnienia. Iśka ma 115 tys przebiegu więc moje zdziwienie czyżby turbo zajechane??
Szukając w necie okazuje się, że Opel wkłada chyba tę samą turbinę do wszystkich modeli mocowych czyli 130, 160 i 170. Możecie to potwierdzić??
Odczucia z trasy już dużo lepsze. Samochód ciągnie od dołu i czuć, że chce jechać. Bez problemu przyśpiesza w całym zakresie licznika także powyżej 160 km/h. Nawet w trybie Normal zbiera się lepiej niż wcześniej na Sporcie.
To tyle. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Tylko nowy wykres jest taki jak stary tylko podniesiona dawka. Nie zrobione nic żeby wyprostować moment i zrobić go płaski w zakresie np. 1900- 3500 obr. Ta skrzynia jak się nie szaleje to spokojnie wytrzymuje 450 Nm.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Mam mieszane uczucia co do tej firmy, a może CDTI po prostu takie są. Widzę kolejny słaby efekt chipowania silnika Opla. Cała robota po to, żeby mieć 20KM i 30Nm więcej? Moim zdaniem bez sensu biorąc pod uwagę, że z hamowniami życzą sobie 1500 zł.
Tutaj jest efekt z innej firmy, podobno dobrej, takie przyrosty są już sensowniejsze (40KM i 40Nm), choć wzrost momentu nadal kiepski:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 27#p230765
Nie jestem fachowcem, ale jak kiedyś chipowałem diesla 1,9 (Alfa) to dobre efekty miałem przy programie na 30KM i 100Nm. Silnik przejeździł później setki tys.km i nic mu nie było. Miałem nadzieję, że CDTI są także wdzięczne do chipowania
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
211 i 461 to już jest sensownie. Ta firma i TuneForce bardzo fajnie robią nasze silniki jak są one w dobrej kondycji. Moja już ładnych parę lat śmiga po programie w Poznaniu i 0 problemów.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Mrozy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Na wykresie, do którego padałeś linka chociaż seria jest mocna.JaMi pisze: ↑12 lut 2021, o 10:21Mam mieszane uczucia co do tej firmy, a może CDTI po prostu takie są. Widzę kolejny słaby efekt chipowania silnika Opla. Cała robota po to, żeby mieć 20KM i 30Nm więcej? Moim zdaniem bez sensu biorąc pod uwagę, że z hamowniami życzą sobie 1500 zł.
Tutaj jest efekt z innej firmy, podobno dobrej, takie przyrosty są już sensowniejsze (40KM i 40Nm), choć wzrost momentu nadal kiepski:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 27#p230765
Nie jestem fachowcem, ale jak kiedyś chipowałem diesla 1,9 (Alfa) to dobre efekty miałem przy programie na 30KM i 100Nm. Silnik przejeździł później setki tys.km i nic mu nie było. Miałem nadzieję, że CDTI są także wdzięczne do chipowania
Nawet jako laik miałem wrażenie, że mogło być inaczej... no ale podobno turbo nie daje radyP405 pisze: ↑12 lut 2021, o 09:24Tylko nowy wykres jest taki jak stary tylko podniesiona dawka. Nie zrobione nic żeby wyprostować moment i zrobić go płaski w zakresie np. 1900- 3500 obr. Ta skrzynia jak się nie szaleje to spokojnie wytrzymuje 450 Nm.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Dodano po 3 minutach 51 sekundach:
A może ktoś kto się tym zajmuje podpowie co i jak?
Na innym forum poświęconym Insigniom wypowiadają się chłopaki z TuneForce i Heko.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
To trzeba wyciągnąć, może wystarczy wyczyścić zmienną geometrię, albo niestety regeneracja jak ma auto dobrze jeździć.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Zapytam z ciekawości ile trwała cała modyfikacja, ile zostało wykonanych pomiarów na hamowni w trakcie ? Czy nie odbyło się to czasem na zasadzie wgrywam gotowca jeden pomiar i kasa na stół bez dopieszczania programu ?kamil75 pisze: ↑12 lut 2021, o 10:41Na wykresie, do którego padałeś linka chociaż seria jest mocna.JaMi pisze: ↑12 lut 2021, o 10:21Mam mieszane uczucia co do tej firmy, a może CDTI po prostu takie są. Widzę kolejny słaby efekt chipowania silnika Opla. Cała robota po to, żeby mieć 20KM i 30Nm więcej? Moim zdaniem bez sensu biorąc pod uwagę, że z hamowniami życzą sobie 1500 zł.
Tutaj jest efekt z innej firmy, podobno dobrej, takie przyrosty są już sensowniejsze (40KM i 40Nm), choć wzrost momentu nadal kiepski:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 27#p230765
Nie jestem fachowcem, ale jak kiedyś chipowałem diesla 1,9 (Alfa) to dobre efekty miałem przy programie na 30KM i 100Nm. Silnik przejeździł później setki tys.km i nic mu nie było. Miałem nadzieję, że CDTI są także wdzięczne do chipowania
Nawet jako laik miałem wrażenie, że mogło być inaczej... no ale podobno turbo nie daje radyP405 pisze: ↑12 lut 2021, o 09:24Tylko nowy wykres jest taki jak stary tylko podniesiona dawka. Nie zrobione nic żeby wyprostować moment i zrobić go płaski w zakresie np. 1900- 3500 obr. Ta skrzynia jak się nie szaleje to spokojnie wytrzymuje 450 Nm.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Dodano po 3 minutach 51 sekundach:
A może ktoś kto się tym zajmuje podpowie co i jak?
Na innym forum poświęconym Insigniom wypowiadają się chłopaki z TuneForce i Heko.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 14:00
- Auto: Insignia ST 2 cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Koledzy, jestem aktualnie po chipowaniu mojej Isi (A20DTH)ze 160 na 183 i 418Nm. Program delikatny Mam jednak jedno aleee, nie podoba mi się wykres Nm, który zbyt gwałtownie się urywa powyżej obrotów 2500.
Zdaniem tunera jest ok, ewentualnie może mi dołożyć momentu, ale to obciąży dodatkowo skrzynię, a tego nie chcę(AF40)
Czy waszym zdaniem, nie powinien być ten moment bardziej wyplaszczony górą, czyli dostępny w szerszym zakresie obrotów, bez zmiany jego wielkości?
Pozdrawiam
Zdaniem tunera jest ok, ewentualnie może mi dołożyć momentu, ale to obciąży dodatkowo skrzynię, a tego nie chcę(AF40)
Czy waszym zdaniem, nie powinien być ten moment bardziej wyplaszczony górą, czyli dostępny w szerszym zakresie obrotów, bez zmiany jego wielkości?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Wygląda to kiepsko. Dobry tuner zrobi płaski tak od 1900 do 3500 obr.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 00:46
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bełchatów
Gdzie chip-tuning silnika ?
Panowie, szukam i szukam, dzwonię i dzwonię i każdy ma inne ceny inne parametry, generalnie różnice są duże. Odpowiedzcie proszę co można zrobić nie tak podczas robienia chipu, coś co jest zauważalne na wykresie, inaczej mówiąc chodzi mi o to po czym poznać że Ta Firma robi lepiej a ta Firma robi gorzej. Zupełnie się na tym nie znam a mam w pobliżu firmy która też robi tuning, bardzo dużo osób z okolic ją poleca.
Czy jest jakiś sposób żeby zweryfikować poprawność np. patrząc na wykres innej Insignii? Skąd ma wiedzieć że program jest zrobiony dobrze? Nie wiadomo laikowi można wcisnąć wszystko, czy powinienem patrzeć na płaski wykres?
Czy jest jakiś sposób żeby zweryfikować poprawność np. patrząc na wykres innej Insignii? Skąd ma wiedzieć że program jest zrobiony dobrze? Nie wiadomo laikowi można wcisnąć wszystko, czy powinienem patrzeć na płaski wykres?
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
W sumie to po samych kreskach ciężko ocenić soft. Np w nowych dieslach sporym problem jest wysokie egt przez zastosowaną ekologię. Tak samo nie poznasz jakie limitery zostały przesunięte lub wyłączone. Całkowite logi jak nie jesteś biegły w temacie też Ci nie pomogą. Czy Soft jest dobry to prawdę mówiąc poznasz jeżdżąc trochę i zobaczysz czy auto nie łapie jakiś dziwnych błędów, trybów serwisowych przy jeździe na pełnej. Co do wyników to nie napalałbym się na jak największe cyferki tylko na odczucia z jazdy. Jak masz kogoś w okolicy kto jest polecany dawaj śmiało, A jak coś Cię zaniepokoi reklamuj
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 lut 2016, o 21:20
- Auto: Kombi w dizlu :)
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Wawa
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Jesteś laikiem, a próbujesz zweryfikować umiejętności fachowców. To najzwyczajniej nie ma sensu.ckarol86 pisze: ↑7 kwie 2021, o 11:26Panowie, szukam i szukam, dzwonię i dzwonię i każdy ma inne ceny inne parametry, generalnie różnice są duże. Odpowiedzcie proszę co można zrobić nie tak podczas robienia chipu, coś co jest zauważalne na wykresie, inaczej mówiąc chodzi mi o to po czym poznać że Ta Firma robi lepiej a ta Firma robi gorzej. Zupełnie się na tym nie znam a mam w pobliżu firmy która też robi tuning, bardzo dużo osób z okolic ją poleca.
Czy jest jakiś sposób żeby zweryfikować poprawność np. patrząc na wykres innej Insignii? Skąd ma wiedzieć że program jest zrobiony dobrze? Nie wiadomo laikowi można wcisnąć wszystko, czy powinienem patrzeć na płaski wykres?
Pojedź do jednego z polecanych warsztatów tuningowych, zrób program i ciesz się mocniejszym silnikiem.
Jeżeli się boisz - po prostu nie rób tego, dla Twojego świętego spokoju.
Chipowałem Peugeoty, Toyoty, Skody, Mercedesy, Ople, Fiaty Ducato, Chevrolety u polecanych tunerów i nigdy nie miałem problemów z silnikiem, a żadne z aut nie miało lekkiej eksploatacji. Część aut nawet nie była hamowana.
Tyle w temacie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Hej
a co powiedzie na taki tuning. Wykonane wczoraj dla :
Silnik : ENG-4 CYL 20L DIESEL TURBO HO
Skrzynia biegów automat : TRANS-AUTO 6 SPD AR A6-AF40 EL
a co powiedzie na taki tuning. Wykonane wczoraj dla :
Silnik : ENG-4 CYL 20L DIESEL TURBO HO
Skrzynia biegów automat : TRANS-AUTO 6 SPD AR A6-AF40 EL
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.