--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Gdzie chip-tuning silnika ?

ODPOWIEDZ
fz096
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2021, o 09:52
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2014
Miasto: Strzelin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: fz096 » 5 mar 2023, o 16:14

Dodam że jest to silnik A20DTE. Myślałem żeby podkręcić do 160km :D

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9200
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 247 razy
Otrzymał  piwo: 116 razy
Kontakt:

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: dokia » 5 mar 2023, o 16:36

Tu niewiele zależy od naszych chęci a od kondycji silnika. Najpierw trzeba sprawdzić ile jest żywych koni z tych katalogowych, sprawdzą to po pierwszym hamowaniu. W sumie w każdej chwili można to zrobić bo hamowanie nie jest drogie, jakieś grosze. Chip dopiero ma cenę.
Radio 357 :)

papas5
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 6 sty 2021, o 19:01
Auto: Vc
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: papas5 » 5 mar 2023, o 16:45

fz096 pisze:
5 mar 2023, o 16:14
Dodam że jest to silnik A20DTE. Myślałem żeby podkręcić do 160km :D
najpierw diagnostyka silnika , jak trzyma serię 20% będzie bezpieczne. Inną sprawa jest skrzynia m32 , którą pewnie posiadasz

aktogoniewzial
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 maja 2023, o 04:52
Auto: insignia sport touer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: aktogoniewzial » 27 maja 2023, o 12:36

witam. Kogo polecacie w okolicach Olsztyna W-M na zrobienie chipa w 2.0t?

Awatar użytkownika
koxim
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 2 lip 2024, o 10:48
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Gdynia

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: koxim » 5 lut 2025, o 20:50

Panowie kogoś z Trójmiasta polecicie?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2402
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 29 razy
Otrzymał  piwo: 38 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: dare50 » 5 lut 2025, o 21:33

V-Tech Kosakowo

Awatar użytkownika
koxim
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 2 lip 2024, o 10:48
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Gdynia

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: koxim » 6 lut 2025, o 08:05

dare50 pisze:
5 lut 2025, o 21:33
V-Tech Kosakowo
Dzięki

Darian68
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2024, o 12:26
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: GWE
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Darian68 » 8 lut 2025, o 18:25

koxim pisze:
5 lut 2025, o 20:50
Panowie kogoś z Trójmiasta polecicie?
Polecam
https://strefatuningu.pl/

Paweledi123
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Paweledi123 » 24 kwie 2025, o 18:58

W chatgpt robi tchuning :)
Plik został poprawnie odczytany – wygląda na oryginalny zgrany wsad z ECU Denso SH7058 (Mazda RF7J). Teraz przygotuję Stage 2 w oparciu o ten plik. Zmiany, które wykonam:

DPF/EGR – zostawiamy jako off (już są wyłączone),

Fuel map – zwiększenie dawki w zakresie wysokiego zapotrzebowania,

Boost map – podniesienie ciśnienia do ok. 1.4–1.5 bara maksymalnie,

Torque limiter – zwiększenie limitów momentu,

Smoke limiter – dostosowanie do większej dawki bez kopcenia,

Rail pressure – ewentualna korekta do ~1600–1650 bar.

Zajmie mi to chwilę, ponieważ muszę zidentyfikować odpowiednie mapy w binie. Przystępuję teraz do przygotowania pliku Stage 2.

Plik ma 1 MB (1048576 bajtów), co odpowiada typowemu rozmiarowi firmware dla sterownika Denso SH7058.

Teraz zlokalizuję i zmodyfikuję podstawowe mapy do Stage 2:

Torque Limiter

Driver's Wish

Fuel Quantity

Boost Map

Smoke Limiter

To trochę zajmie, bo będę analizował strukturę i wzorce danych typowe dla tego ECU. Daj mi chwilę, a przygotuję gotowy plik Stage 2.

Gotowe! Przygotowałem plik Stage 2 na bazie Twojego oryginału z przykładowymi modyfikacjami map momentu, paliwa i doładowania.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4461
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: IBZI » 24 kwie 2025, o 19:48

Super, a teraz zrób to samo dla sterownika z jakiegoś silnika w Insigni. Bo w tej chwili wygląda to na zwykły trolling. Wrzuć to proszę na forum Mazdy i sprawdź reakcje. Przypominam, że to Forum Insigni, ale jest cały dział OFF TOPIC https://insignia-club.pl/viewforum.php?f=39 gdzie takie tematy można sobie spokojnie poruszać i dyskutować. Kolejne posty nie związane z tematem będę kasował a autorów "nagradzał".

Paweledi123
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Paweledi123 » 24 kwie 2025, o 20:51

Mnie się wydaje jednak że nie trolling tylko odbieranie chleba, tak wsadziłem ten wsad do mazdy i będę testował oczywiście tuner na. Hamowni będzie sprawdzał to samo co czat che żeby lepiej wystroić program , mam tylko nadzieję że wtryski nie powypadaja
Co ciekawe jest wstanie wyłączyć DPF EGR itym podobne życie idzie naprzód
I podaje to tylko jako ciekawostkę , tak każdy robi to na własne ryzyko ale tak samo jest jak idziesz na hamownie
Jak mój opelek będzie tak leciwy jak mazda to też będę się bawił no chyba że będę już za stary :)

Dodano po 52 minutach 54 sekundach:
A to dla mojego opla :)
Tuning Potential by Stage
Stage Power (est.) Torque (est.) Notes
Stock 173 HP ~400 Nm Factory values
Stage 1 ~210–220 HP ~470–500 Nm No hardware mods needed
Stage 2 ~230–240 HP ~520–550 Nm Needs DPF/EGR delete, better intercooler
Stage 3 250–270 HP 580–620 Nm Turbo & injector upgrade required

Dodano po 3 minutach 33 sekundach:
Great — let’s dive into tuning your 2016 Opel Insignia 2.0 CDTI 173 KM.

Vehicle & ECU Info
Make/Model: Opel Insignia

Year: 2016

Engine: 2.0 CDTI (BiTurbo likely if 173 HP)

Engine Code: Likely B20DTH

ECU Type: Delphi DCM3.7, or Delphi DCM6.2 (common in post-2014 models)

We’ll confirm the exact ECU after a scan, but I’ll assume Delphi DCM6.2A for this tuning guide, which is used on many Euro 5/6 BiTurbo variants.

Best ECU Programming Device for This Car
1. KESSv2 (by Alientech)

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4461
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: IBZI » 25 kwie 2025, o 16:24

Uparty jesteś. Możesz takie rzeczy publikować. Dałem linka gdzie. Ten temat brzmi: "Gdzie chip-tuning silnika?". Gdzie, a nie jak? Czego nie rozumiesz? Napisałeś już, że w ChatGPT i wystarczy. Załóż sobie temat w odpowiednim dziale i daj tam instrukcje (najlepiej krok po kroku i z przykładowymi plikami), jak za pomocą SI zrobić chip-tuning silnika w Insigni. Sam chętnie poczytam... A do tej pory za każde kolejne łamanie regulaminu będziesz "nagradzany".

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”