
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Gdzie chip-tuning silnika ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9200
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 247 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
- Kontakt:
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Tu niewiele zależy od naszych chęci a od kondycji silnika. Najpierw trzeba sprawdzić ile jest żywych koni z tych katalogowych, sprawdzą to po pierwszym hamowaniu. W sumie w każdej chwili można to zrobić bo hamowanie nie jest drogie, jakieś grosze. Chip dopiero ma cenę.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 6 sty 2021, o 19:01
- Auto: Vc
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
najpierw diagnostyka silnika , jak trzyma serię 20% będzie bezpieczne. Inną sprawa jest skrzynia m32 , którą pewnie posiadasz
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 maja 2023, o 04:52
- Auto: insignia sport touer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
witam. Kogo polecacie w okolicach Olsztyna W-M na zrobienie chipa w 2.0t?
- koxim
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lip 2024, o 10:48
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Gdynia
- koxim
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lip 2024, o 10:48
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Gdynia
-
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
W chatgpt robi tchuning
Plik został poprawnie odczytany – wygląda na oryginalny zgrany wsad z ECU Denso SH7058 (Mazda RF7J). Teraz przygotuję Stage 2 w oparciu o ten plik. Zmiany, które wykonam:
DPF/EGR – zostawiamy jako off (już są wyłączone),
Fuel map – zwiększenie dawki w zakresie wysokiego zapotrzebowania,
Boost map – podniesienie ciśnienia do ok. 1.4–1.5 bara maksymalnie,
Torque limiter – zwiększenie limitów momentu,
Smoke limiter – dostosowanie do większej dawki bez kopcenia,
Rail pressure – ewentualna korekta do ~1600–1650 bar.
Zajmie mi to chwilę, ponieważ muszę zidentyfikować odpowiednie mapy w binie. Przystępuję teraz do przygotowania pliku Stage 2.
Plik ma 1 MB (1048576 bajtów), co odpowiada typowemu rozmiarowi firmware dla sterownika Denso SH7058.
Teraz zlokalizuję i zmodyfikuję podstawowe mapy do Stage 2:
Torque Limiter
Driver's Wish
Fuel Quantity
Boost Map
Smoke Limiter
To trochę zajmie, bo będę analizował strukturę i wzorce danych typowe dla tego ECU. Daj mi chwilę, a przygotuję gotowy plik Stage 2.
Gotowe! Przygotowałem plik Stage 2 na bazie Twojego oryginału z przykładowymi modyfikacjami map momentu, paliwa i doładowania.

Plik został poprawnie odczytany – wygląda na oryginalny zgrany wsad z ECU Denso SH7058 (Mazda RF7J). Teraz przygotuję Stage 2 w oparciu o ten plik. Zmiany, które wykonam:
DPF/EGR – zostawiamy jako off (już są wyłączone),
Fuel map – zwiększenie dawki w zakresie wysokiego zapotrzebowania,
Boost map – podniesienie ciśnienia do ok. 1.4–1.5 bara maksymalnie,
Torque limiter – zwiększenie limitów momentu,
Smoke limiter – dostosowanie do większej dawki bez kopcenia,
Rail pressure – ewentualna korekta do ~1600–1650 bar.
Zajmie mi to chwilę, ponieważ muszę zidentyfikować odpowiednie mapy w binie. Przystępuję teraz do przygotowania pliku Stage 2.
Plik ma 1 MB (1048576 bajtów), co odpowiada typowemu rozmiarowi firmware dla sterownika Denso SH7058.
Teraz zlokalizuję i zmodyfikuję podstawowe mapy do Stage 2:
Torque Limiter
Driver's Wish
Fuel Quantity
Boost Map
Smoke Limiter
To trochę zajmie, bo będę analizował strukturę i wzorce danych typowe dla tego ECU. Daj mi chwilę, a przygotuję gotowy plik Stage 2.
Gotowe! Przygotowałem plik Stage 2 na bazie Twojego oryginału z przykładowymi modyfikacjami map momentu, paliwa i doładowania.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4461
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Super, a teraz zrób to samo dla sterownika z jakiegoś silnika w Insigni. Bo w tej chwili wygląda to na zwykły trolling. Wrzuć to proszę na forum Mazdy i sprawdź reakcje. Przypominam, że to Forum Insigni, ale jest cały dział OFF TOPIC https://insignia-club.pl/viewforum.php?f=39 gdzie takie tematy można sobie spokojnie poruszać i dyskutować. Kolejne posty nie związane z tematem będę kasował a autorów "nagradzał".
-
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Mnie się wydaje jednak że nie trolling tylko odbieranie chleba, tak wsadziłem ten wsad do mazdy i będę testował oczywiście tuner na. Hamowni będzie sprawdzał to samo co czat che żeby lepiej wystroić program , mam tylko nadzieję że wtryski nie powypadaja
Co ciekawe jest wstanie wyłączyć DPF EGR itym podobne życie idzie naprzód
I podaje to tylko jako ciekawostkę , tak każdy robi to na własne ryzyko ale tak samo jest jak idziesz na hamownie
Jak mój opelek będzie tak leciwy jak mazda to też będę się bawił no chyba że będę już za stary
Dodano po 52 minutach 54 sekundach:
A to dla mojego opla
Tuning Potential by Stage
Stage Power (est.) Torque (est.) Notes
Stock 173 HP ~400 Nm Factory values
Stage 1 ~210–220 HP ~470–500 Nm No hardware mods needed
Stage 2 ~230–240 HP ~520–550 Nm Needs DPF/EGR delete, better intercooler
Stage 3 250–270 HP 580–620 Nm Turbo & injector upgrade required
Dodano po 3 minutach 33 sekundach:
Great — let’s dive into tuning your 2016 Opel Insignia 2.0 CDTI 173 KM.
Vehicle & ECU Info
Make/Model: Opel Insignia
Year: 2016
Engine: 2.0 CDTI (BiTurbo likely if 173 HP)
Engine Code: Likely B20DTH
ECU Type: Delphi DCM3.7, or Delphi DCM6.2 (common in post-2014 models)
We’ll confirm the exact ECU after a scan, but I’ll assume Delphi DCM6.2A for this tuning guide, which is used on many Euro 5/6 BiTurbo variants.
Best ECU Programming Device for This Car
1. KESSv2 (by Alientech)
Co ciekawe jest wstanie wyłączyć DPF EGR itym podobne życie idzie naprzód
I podaje to tylko jako ciekawostkę , tak każdy robi to na własne ryzyko ale tak samo jest jak idziesz na hamownie
Jak mój opelek będzie tak leciwy jak mazda to też będę się bawił no chyba że będę już za stary

Dodano po 52 minutach 54 sekundach:
A to dla mojego opla

Tuning Potential by Stage
Stage Power (est.) Torque (est.) Notes
Stock 173 HP ~400 Nm Factory values
Stage 1 ~210–220 HP ~470–500 Nm No hardware mods needed
Stage 2 ~230–240 HP ~520–550 Nm Needs DPF/EGR delete, better intercooler
Stage 3 250–270 HP 580–620 Nm Turbo & injector upgrade required
Dodano po 3 minutach 33 sekundach:
Great — let’s dive into tuning your 2016 Opel Insignia 2.0 CDTI 173 KM.
Vehicle & ECU Info
Make/Model: Opel Insignia
Year: 2016
Engine: 2.0 CDTI (BiTurbo likely if 173 HP)
Engine Code: Likely B20DTH
ECU Type: Delphi DCM3.7, or Delphi DCM6.2 (common in post-2014 models)
We’ll confirm the exact ECU after a scan, but I’ll assume Delphi DCM6.2A for this tuning guide, which is used on many Euro 5/6 BiTurbo variants.
Best ECU Programming Device for This Car
1. KESSv2 (by Alientech)
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4461
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Gdzie chip-tuning silnika ?
Uparty jesteś. Możesz takie rzeczy publikować. Dałem linka gdzie. Ten temat brzmi: "Gdzie chip-tuning silnika?". Gdzie, a nie jak? Czego nie rozumiesz? Napisałeś już, że w ChatGPT i wystarczy. Załóż sobie temat w odpowiednim dziale i daj tam instrukcje (najlepiej krok po kroku i z przykładowymi plikami), jak za pomocą SI zrobić chip-tuning silnika w Insigni. Sam chętnie poczytam... A do tej pory za każde kolejne łamanie regulaminu będziesz "nagradzany".