Witam,
Od dawna śledzę wasze wątki, poradniki i opinie, dzięki którym lepiej poznałem swoje auto. Wasze wskazówki i porady, dotyczące tego, na co zwracać uwagę, bardzo mi pomogły. Z uwagi na czasy, w jakich żyjemy, a także na trwałość współczesnych aut i ich podzespołów, zacząłem samodzielnie usprawniać swoje auto w obszarach, o których kiedyś nie miałem pojęcia.
Ale zacznę od początku. Kupiłem nowe auto z salonu w 2010 r. – Opla Insignię 2.0 CDTI z silnikiem A20DTH o mocy 160 KM i manualną skrzynią biegów F40. Oleje wymieniałem co około 10-15 tys. km (po przejechaniu około 150 tys. km dowiedziałem się, że zaleca się wymianę maksymalnie co 10 tys. km, więc od tamtej pory tego się trzymałem). Wymieniałem wyłącznie te części, które się zużywały, czyli m.in. oleje, filtry, klocki, tarcze, dwumasę, sprzęgło, rozrząd itp. W 2022 r. wymieniłem też progi, bo pojawiły się pęcherze na farbie w tylnej części progów. W 2015 r., po ostrzeżeniu o niskim ciśnieniu, zacząłem regularnie wymieniać uszczelkę smoka – to także dzięki podpowiedziom z forum.
Z czasem, po przeczytaniu wielu waszych wątków, zacząłem rozważać zmianę auta. Ale po co wymieniać coś dobrego na "kota w worku"? Moje auto było w doskonałym stanie, bo jak się o coś dba, to się to ma. Dotyczy to zresztą każdego samochodu.
W zeszłym roku postanowiłem poprawić komfort i dynamikę auta. Zdecydowałem się na wymianę tarcz na większe, szersze koła, usunięcie części ekologii oraz modyfikację mapy silnika, czyli chip tuning.
No i stało się Chcę się z wami podzielić zmianami, jakie przeprowadziłem – na podstawie wiedzy z forum, własnego doświadczenia i tak, aby miało to sens oraz przygotowało "zdrowe" auto do większych modyfikacji.
\/\/\/
Moja Insignia 2.0 CDTI A20DTH osiągnęła na hamowni 169 KM i 424 Nm przed chip tuningiem (seryjnie ma 160 KM), a po modyfikacji – 202 KM i 494 Nm. Wydaje mi się, że efekty zależą w dużej mierze od kondycji auta i miejsca gdzie robi się tuning czyli od wiedzy osoby, która się tym zajmuje.
Ja zleciłem modyfikacje w ECU MAJSTER w Radziejowicach. Wybrałem to miejsce na podstawie waszych rekomendacji, choć musiałem trochę poczekać, bo kolejki były spore. Przed tuningiem sporo zainwestowałem w przygotowanie auta, bo co by z tego było, gdyby coś zaraz się zepsuło? Oto, jak wyglądały u mnie poszczególne etapy:
1. Swap zacisków, tarcz i jarzm:
- Przód: zaciski i jarzma (z 296 mm -> 337 mm) TRW BHS1192E, BHS1193E, oraz 2x BDA1110, tarcze Zimmermann 430.2616.52, klocki SDT Brakes 2117200.
- Tył: zaciski i jarzma z układu 16" na 17" (292 mm -> 315 mm) regenerowane TRW na allegro 93179158, tarcze Zimmermann 430.2618.52, klocki SDT Brakes 2117300.
2. Koła i zawieszenie:
- Zmiana felg z 17" (225/55 R17) na 19" (245/40 R19).
- UWAGA! Po zmianie zacząłem odczuwać spore bicia z powodu mniejszej ilości gumy na feldze. W pierwszej kolejności wymieniłem tylne tuleje przedniego wahacza na wzmocnione (OE 84248226 lub 22792989), co zmniejszyło drgania, ale nie zlikwidowało przyczyny. Wymieniłem także zużyte tuleje zawieszenia (przód i tył), łączniki stabilizatora - dalej nic. Dalej półosie napędowe (GSP260027), łożysko wałka półosi (FŁT 2RS 6008) i to z oczekiwanym skutkiem, bicie ustało. Do tego także ustawiłem geometrię 3D na Zaciszu i wyważyłem koła na aucie (w firmie AUTOBALANS w W-wa). Drgania ustąpiły całkowicie.
3. Silnik, ekologia i osprzęt:
- Rozrząd INA + metalowa pompa wody INA 530 0562 30.
- Pompa oleju Pierburg 7.02266.01.0.
- Dwumasa SACHS 2294 001 002 (sprzęgło w dobrym stanie).
- Rozrusznik AS S5042PR.
- Odma GM 55575980.
- Uszczelka smoka metalowa z kompletem uszczelek.
- Olej EUROL Fluence 5W40 + ARCHOIL AR9100 oraz płukanka LM przed wymianą.
- Dodatek do paliwa Archoil AR6900D, filtr paliwa Knecht KX265D, filtr oleju Hengst E124H02 D202, filtr powietrza MANN C 29 012, filtr kabinowy Kamoka 6080047.
- Uszczelka czujnika poziomu oleju 1235052, korek spustu oleju 55196505.
- Usunięcie rurki EGR SPD12952 i orzeszkowanie kolektora ssącego z kanałami dolotu (mój kolektor poprawiony o nr. 55571993 - ten ze słabszymi klapkami posiada nr. 55566258 jak coś) Klapki w kolektorze w dobrym stanie więc zostawiłem.
- Poduszki silnika CORTECO 49479236, CORTECO 49425686, CORTECO 49425728, oraz używka GM 13 227 730 (nie znalazłem do tego zamiennika, tylko używki w dobrym stanie),
- 2x Tuleje wspornik osi - Lamforder 35552 01,
- Odcinek rury wydechej z siatką BM50495 z uszczelką 120-945,
- 4x Świece żarowe BERU GE114.
- Akumulator YUASA 75Ah 730A SBF.
- Chłodnica oleju NTY CCL-PL-005.
- Oleje: wspomagania (Motul ATF VI), przekładniowy (Fuchs Sintofluid 75W80).
- Płyn chłodniczy Febi 172006.
- Pasek wielorowkowy Bosch 1 987 945 982.
- Zestaw uszczelek kolektora ssącego REINZ 11-40692-01, uszczelka klimatyzacji 24436645, pompy podciśnienia Vacum 93179222, simer półosi 01033292B.
- Kontrola panewek dolnych, górnych oraz bocznych wałka,
- Kontrola turbo u mechanika oraz na hamowni - nigdy nie regenerowana, jeśli przyjdzie czas to tylko u autoryzowanego serwisu Garrett.
i inne drobne prace serwisowe.
Po tych modyfikacjach pojechałem na hamownię do ECU MAJSTER. Auto zostało idealnie wystrojone, a kultura pracy i dynamika znacznie się poprawiły
Mam nadzieję, że ten temat będzie pomocny dla innych, którzy zastanawiają się nad podobnymi zmianami
Aktualny przebieg auta 233 000 km
Pozdrawiam:)
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia tuning - A20DTH 2.0 CDTI 160KM
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 mar 2023, o 22:16
- Auto: Opel Insignia 118KW
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Insignia tuning - A20DTH 2.0 CDTI 160KM
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.