--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - zapraszamy
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Gdzie chip-tuning silnika ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6320
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 65 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: mazmarcin » 20 lip 2021, o 20:29

kizior11 pisze:
20 lip 2021, o 18:28
Bardzo ładnie przyspiesza 😁😁.
No tak ale jak na ten silnik :D w tym aucie ;)

MichalP160
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bochnia

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: MichalP160 » 20 lip 2021, o 21:22

Gdzie polecacie zrobić chip tuning w okolicach Krakowa . Mowa o silniku A20dth z skrzynia F40 . Ktoś z was zakładał turbinę hybrydowa ? Jaka moc udało się uzyskać ?

kizior11
Klubowicz
Posty: 158
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: kizior11 » 20 lip 2021, o 21:46

Oczywiście do codziennej jazdy wystarcza. Nie jest to żaden demon, jak wiemy z tej krowy baletnicy nie zrobisz😁. Mam do zabawy inne auto a na codzień wystarcza.

MBJ
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: MBJ » 22 lip 2021, o 08:22

MichalP160 pisze:
20 lip 2021, o 21:22
... Ktoś z was zakładał turbinę hybrydowa ? Jaka moc udało się uzyskać ?
Najprawdopodobniej będę montował, ale dopiero w przyszłym roku. Do wyboru najsensowniejsze opcje to hybrydyzacja do 1752 lub 1756. Fajna sprawa, bo na przeglądzie nie będą Ci marudzić, że przeróbki jakieś masz i dlaczego przy większym turbo DPF przeniosłeś niżej na wzór biturbo (DTR) i czy na pewno tam jest? :lol:

Pierwszy wariant z kołem 52 - powinien być bardziej... hmmm nie wiem jak to nazwać "drivable" - szybszy spool i bardziej do codziennej jazdy.
Koło 56 natomiast powinno "dać" 20 kunia więcej z gorszym wstawaniem. Potencjał 255-260.

Ważniejsze w hybrydyzacji jest jednak to aby zrobić na nowym egzemplarzu. Żeby ograniczyć koszty - najlepiej wziąć Garreta Reman (mają czerwone akcenty/tabliczkę znamionową).

Ja będę robił swoją u Alexa z Z turbo (firma austriacka). Zapomnij o Perunie - Michał Ci tego nie zrobi (będzie odradzał) - może w Profi Turbo - ale tam nawet się nie doczekałem na wycenę, więc olałem polskie firmy.

Ideałem byłoby zamontowanie GTD2060VZ. :P :P Wtedy koszty rosną niebotycznie - bo trzeba wiele rzeczy dorobić, zmienić.

Jakbyś chciał na szybko to w necie coś tam można znaleźć:

https://venomhybridturbos.co.uk/product ... rbocharger

https://pl.xmanturbos.com/product-page/ ... use-2-0-di

MichalP160
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bochnia

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: MichalP160 » 22 lip 2021, o 18:53

Rozmawiałem z firmą Krezolek turbiny i mówili że założą koło biletowe I zwiększa koło kompresji . Za przeróbkę oryginalnej turbiny powiedzieli mi 1000pln . Mówili że moc jaką można uzyskać na takiej turbinie to do 250 km .

Widziałem u siebie w mieście astrę która ma założone gtb2260vk ... Z pewnymi modyfikacjami . Fajnie było by to zrobić ale nie oszukujemy się wątpię żeby sprzęgło i reszta długo wytrzymały .

Opel Astra H 1.9CTDI Z19DTH 15OKM Stage 3

- Turbo GTB2260VKRL na łożyskach kulkowych
- Custom downpipe 2.75"
- 3" intercooler
- przerobiony przez nas czujnik ciśnienia paliwa
- pompa paliwa 2.4jtd
- wtryski 2.0JTDM
- map sensor 4bar VW
- przeróbka wydechu R32 look
- przepływomierz iveco/fiat 3.0

Finalnie udało się podwoić moc i to z nawiązką 😎,naprawde szybkie 1.9 😏

🔥310KM i 555NM 🔥

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6320
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 65 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: mazmarcin » 22 lip 2021, o 19:02

Ale to już bez ekologii

MichalP160
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bochnia

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: MichalP160 » 22 lip 2021, o 19:07

Właśnie o to chodzi żeby to trochę odciążyło auto . Przynajmniej żeby miał to 200km i 480 Nm .. jakoś 160km radzi sobie ale czasami brakuje ;/ ty u siebie samą turbinę będziesz wymieniać ?

P405
Zapaleniec
Posty: 2928
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: P405 » 22 lip 2021, o 20:10

Jak silnik sprawny i wszystko inne też to Heko spokojnie zrobi koło 200 KM i 500 Nm.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


MichalP160
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bochnia

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: MichalP160 » 22 lip 2021, o 20:53

Silnik zdrowy bo kompletny remont zrobiony w tamtym roku , teraz wymieniałem półosie , sprzęgło z dwumasa i podzespoły także nie powinno być przeszkód . Chociaż wykresy jakie chłopaki robią różnią się i tu się zastanawiam gdzie oddać żeby była mapa dobrze zrobiona a nie na odczep się ;) i czy chip na rolkach jest lepszy od drogowego

MBJ
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: MBJ » 22 lip 2021, o 20:54

Hej,

Na 200 koni - nie potrzebna jest hybryda. ;) Obecnie mam tylko program na 200/450, bez ekologii.
Generalnie dłubanie na większe moce to nie oszukujmy się - sztuka dla sztuki. Całkiem spora dawka negatywnych emocji, nerwów i poprawiania, tym bardziej jak jest się osobą przecierającą szlaki.

Użytkowałem wiele lat temu mocniejsze TDI, takie 300/500 przy wadze 1260kg. Teraz użytkuję Insignię i mam pełną świadomość, że nie zreplikuję osiągów tamtego auta. :roll:

Owszem, jak się napiję :lol: to mam pomysły na 300+, tylko czy w aucie, które ma służyć podróżom rodzinnym mam zwiększać niemal wykładniczo ryzyko "wysrania się" auta, które już w serii potrafi przyprawić o zawrót głowy? Odpowiadając na Twoje pytanie - to na dzień dzisiejszy zostaję przy hybrydzie.

Pozdrawiam,
M

MichalP160
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bochnia

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: MichalP160 » 22 lip 2021, o 20:58

Super . Takiej odpowiedzi chciałem usłyszeć . Zobaczymy co czas pokaże . Mam nadzieję że w niedługim czasie przekonam się co udało się uzyskać. Pozdrawiam

P405
Zapaleniec
Posty: 2928
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: P405 » 22 lip 2021, o 21:14

Ponad 200 KM i ponad 450 Nm przy pełnej ekologi i tak już ładnych parę lat. Więc przy sprawnym silniku i osprzęcie nie ma problemów.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”