--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------Nowy Opel Manta GSe ElektroMOD z promiennym uśmiechem - zobacz
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

ODPOWIEDZ
Jacek1648
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2019, o 07:57
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Jacek1648 » 18 lis 2019, o 18:08

Ja mam obecnie 230 tysiecy, sprzęgła nie robiłem ale też żadnych objawów niepokojących jak narazie nie zauważyłem. A jaką teraz masz moc i moment w aucie???

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1635
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: dare50 » 18 lis 2019, o 18:41

Oj niedługo będzie do roboty o DM nie wspomnę

Jacek1648
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2019, o 07:57
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Jacek1648 » 18 lis 2019, o 19:05

A jaki to koszt mniej więcej jest? Sprzęgło +dwu masa

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1635
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: dare50 » 18 lis 2019, o 19:08

od 2 koła w górę

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6182
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 18 lis 2019, o 19:21

patryk78 pisze:
18 lis 2019, o 17:39
Nic a nic. Kupiłem przy przebiegu 90 tyś (PL) Chwilę potem wymieniłem profilaktycznie olej w skrzyni. Obecnie 137 tysięcy i ze skrzynią nic się nie dzieje. Natomiast wymieniłem sprzęgło i dwumas w tym roku na wiosnę. Sprzęgło się ślizgało więc trzeba było wysupłać monety. Objawy pojawiały się zanim zrobiłem chip więc raczej podniesienie mocy tego nie spowodowało a czy przyspieszyło zużycie sprzęgła hmm? Kto wie, może? Tak czy inaczej jestem zadowolony z mojej taczki, demonem prędkości nie jest ale na autobanie mogę już konkurować z najszybszymi samochodami w Polsce (to te co mają kurę na masce od Fabi, Rapida do Octavii)do Superba nie stawiam w szranki bo to tylko OPC da radę :)
Szybko ten dwumas i sprzęgło. Mam za tysiaka 200k i wszystko seria prócz mocy :D
Widocznie poprzednik w Twoim aucie nie umiał jeździć klakierem w manualu :lol:

Jego wykres jest 10 grudnia wstawiony to możesz Jacek poszukać.

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura RS
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Krzychu99 » 18 lis 2019, o 19:25

@marcin a co tu do umienia? Starczy nie deptać na niskich obrotach. W z19dth miałem 430nm, 280kkm nalotu i nie było żadnych problemów ze sprzęgłem.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6182
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 18 lis 2019, o 19:26

Właśnie o to mi chodzi :lol:

Jacek1648
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2019, o 07:57
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Jacek1648 » 18 lis 2019, o 20:00

To chyba przełamie się w końcu i zrobię tego chipa.trudno co będzie. Mam nadzieję że za chwilę nie odezwie się sprzęgło lub skrzynia

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: marcinmg » 18 lis 2019, o 21:23


mazmarcin pisze: Szybko ten dwumas i sprzęgło. Mam za tysiaka 200k i wszystko seria prócz mocy :D
Spokojnie, mi poszło sprzęgło przy ok. 210 tys, bez żadnych wcześniejszych objawów, więc to tylko kwestia czasu Obrazek

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: patryk78 » 19 lis 2019, o 07:50

Koszt kpl to w moim przypadku było 4 koła. Ogólnie to byłem mocno zdziwiony ponieważ ostatnie moje 3 auta to były klekoty z przebiegiem grubo powyżej 250 tyś i nigdy nie musiałem wymieniać sprzęgła a tu taka niespodzianka no ale odpukać od tego czasu nic się nie dzieje co prawda przebieg też żaden ale jak wejdziesz na grupy FB to się włos jeży jeśli ktoś ma.

Sladek91
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 cze 2020, o 22:33
Auto: Opel insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2013
Miasto: Watford

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Sladek91 » 2 maja 2021, o 16:57

Witam. Mam pare pytań i chciał bym usłyszeć jakie są doświadczenia z podniesieniem mocy w 2.0 ecoflex 96kw (130km).
Posiadam VAUXHALL INSIGNIA (OPEL) SRI NAV VX CDTIECO SS
Auto rocznik 2013 przebieg 73000 mil (117000km)
Przebieg rzeczywisty bo jestem pierwszym właścicielem od nowości. Tydzień temu w aucie został wymieniony cały rozrząd pompa wody pasek klinowy wszystkie rolki. Został zrobiony full service
Wszystkie filtry olej. Sprzęgło Wraz z kołem dwumasowych wymieniane na nowe. Jestem umówiony z profesjonalnym garażem który specjalizuje sie w podnoszeniu mocy silnika, usłyszałem ze bez problemu mogą podnieść na 185-190km / 4000Nm. Pytanie miał ktoś juz w swojej Insigni taką modyfikacje i po zrobieniu cieszył sie długa i bezproblemowa jazdą? Jest szansa zrobić następne 100000tyś przebiegu przy rozsądnej eksploatacji?
Z góry dziękuje za opinie i doświadczenie.;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6182
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 2 maja 2021, o 17:06

Jest cały temat o tym. Jaką masz skrzynię?

Sladek91
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 cze 2020, o 22:33
Auto: Opel insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2013
Miasto: Watford

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Sladek91 » 2 maja 2021, o 19:37

Skrzynia manualna 6

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1635
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: dare50 » 2 maja 2021, o 19:53

M32 czy F40 ?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6182
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 2 maja 2021, o 20:17

Żadna nie wytrzyma 4000 NM :lol:

Sladek91
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 cze 2020, o 22:33
Auto: Opel insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2013
Miasto: Watford

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Sladek91 » 2 maja 2021, o 21:38

Skrzynia F40/ miałem na myśli 400Nm wiedzę że nie za bardzo można sie tu coś dowiedzieć

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6182
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 2 maja 2021, o 22:48

Bardzo dużo można się dowiedzieć tutaj, wystarczy poszukać w lupce .

MBJ
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: MBJ » 14 maja 2021, o 20:27

Skrzynia F40 ma w specyfikacji o ile pamiętam 400Nm zadaną wytrzymałość, ale są projekty na 500+ Nm.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6182
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: mazmarcin » 14 maja 2021, o 20:35

Jasne na 400 :lol: , a A20DTR ma tyle w serii w tej skrzyni.

MBJ
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: MBJ » 15 maja 2021, o 09:44

No właśnie. Dlatego o ile nie jest to M32, można z relatywnie dużą rezerwą podnosić parametry.


https://en.wikipedia.org/wiki/GM_F40_transmission

...The F40 is cast in aluminum, and weighs 124 pounds (56.2 kg). It has been certified for up to 295 ft-lb ( 400 Nm) of engine torque

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”