--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip Insignia

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: norbi333 » 6 lip 2020, o 18:12

sinu pisze:
6 lip 2020, o 12:55
Cześć, czy to normalne, że w Insigni po chipie w momencie włączenia biegu D albo R obroty na postoju wzrastają do około 1000rpm?
Dodam, że przed chipem tak nie miałem, a tuner twierdzi, że tak może być.
Czy ktoś ma podobnie?
Insignia 2.0 Biturbo AT 4x4 2015
U żony nie zauważyłem czegoś takiego, ale i w sumie nigdy nie zwracałem na to uwagi. Jak dorwę auto żony to postaram się zwrócić na to uwagę.
Rozumiem, że na ciepłym silniku?

sinu
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
Auto: Insignia ST 4x4 AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: sinu » 6 lip 2020, o 18:20

Tak, na ciepłym. I jest to bardzo wyraźnie widoczne, bo przełączając biegi, obroty skaczą:
P - 850 rpm
R - 1000 rpm
N - 850 rpm
D - 1000 rpm


norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: norbi333 » 8 lip 2020, o 06:08

Sprawdziłem i u mnie nie ma skoku obrotów na tysiąc. Przy przełączaniu na D czy R jest ruch wskazówki obrotomierza, ale dalej ma te same obroty

sinu
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
Auto: Insignia ST 4x4 AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: sinu » 8 lip 2020, o 19:47

Wielkie dzięki za sprawdzenie!

Jestem ciekaw, czy jest na forum ktoś, kto ma automatyczną skrzynię biegów i robił program w Poznaniu.
Jeśli tak, i po programie jest takie samo zachowanie, jak u mnie, to widocznie taka specyfika programu.
Ale jeśli tak nie jest, to będę musiał prosić o poprawkę.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: norbi333 » 9 lip 2020, o 03:01

Mój jest po programie

sinu
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
Auto: Insignia ST 4x4 AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: sinu » 9 lip 2020, o 07:50

Tak tak, jest po programie, ale z tego, co pamiętam, to gdzieś na forum widziałem wykresy i robiłeś w Suwałkach, a ja jestem ciekaw, czy ktoś, kto robił w TuneForce ma tak, jak ja.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 9 lip 2020, o 21:06

W tym temacie masz ile zrobił aut. Jest ich dużo. Może nie Dtr .
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=26&t=116#p753

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 11 lip 2020, o 14:03

Witam mam pytanko do forumowiczów czy ktoś jeździł z podpiętym boxem plus chip zmiana map

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafał_79 » 11 lip 2020, o 16:57

Ja mam wpiętego boxa ale w służbowego peugeota partnera. Różnica w dynamice auta na + ale w serii mam 90KM.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 11 lip 2020, o 18:50

Tu chodzi o program + box. Takich rzeczy raczej nikt nie robi. Miałem boxy Vtech, a później zrobiłem program. Nie przyszło mi do głowy żeby podpiąć jeszcze box. Obawiam się, że silnik może wtedy nieźle dostać.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 12 lip 2020, o 07:24

A jaki masz silnik bo ja 2.0 CDTI 160km zrobione na 185 i 432 mam ale szczerze strasznie opóźniona reakcja na gaz po zmianie biegów jest taka dziura a później auto jedzie strasznie mnie to denerwuje

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 12 lip 2020, o 08:28

2.0 DTH 208KM i 458 NM cały zapas momentu w przedziale 1900- 3500 obr. Pokaż wykres jak jest u Ciebie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 12 lip 2020, o 13:20

To ładnie wyszło jak znajdę wykres to wstawię dlatego chcę podpiać boxa zobaczyć czy będzie lepiej

Dodano po 3 godzinach 7 minutach 13 sekundach:
Proszę wykres
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Rooff_ » 12 lip 2020, o 17:07

Ty a co Ty chcesz tym boxem osiągnąć? Przecież tunner nie robił programu "tylko" do Twoich wartości bo wyżej mu się nie chciało, tylko zostawił to na takim poziomie z konkretnych powodów. Wydaje mi się, że Twoja turbina więcej nie nadmucha, a i układ paliwowy raczej jest przy górnej granicy wydajności. Więc box tu raczej nic nie poprawi, a wręcz jeszcze pogorszy.
Rozważania teoretyczne oczywiście, bo niesądzę, żeby ktoś inny miał taki pomysł. No chyba, że w międzyczasie coś zostało wymienione i auto nie jest do tego wystrojone - wtedy można coś takiego kombinować. Ale z tego co kojarzę to BOX to taki oszukiwacz czujników, więc jego główna rola polega na podlaniu paliwa, ale z informacją do ori sterownika, że jest tyle ile było.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 12 lip 2020, o 17:42

Moment mógł by być trochę wcześniej, chyba, że to automat.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Widzę, że robiłeś w Bydgoszczy, trzeba było podskoczyć do Poznania, Grzegorz jak widzisz robił całe mnóstwo naszych aut.

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 12 lip 2020, o 19:09

Mam manualna 2.0dth no cóż myślałem że vtech to zrobią dobrze przebieg 160 tys silnik w dobrej kondycji większość aut z forum ma około 200km a mam pytanko posiadam opcom clone i w insigni nie idzie nic programować da się coś z tym zrobic

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Krzychu99 » 12 lip 2020, o 21:39

Tak jak pisze Rooff_ box ma za zadanie oszukać komp i wymusić zwiększenie dawek. Jeżeli tuner zbliży się do wartości granicznych, a realne dane zostaną zaniżone auto będzie jeździło na stanowczo za dużym booscie I złym AFR. O takich rzeczach jak wielkie egt nie wspominając. Ogólnie nie jest to najlepszy pomysł chyba, że chcesz zrobić ze swojego silnika to co zrobił Maduro z gospodarką Wenezueli.

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 14 lip 2020, o 19:35

Macie rację ale z ciekawości spróbowałem i było bardzo dobrze auto dużo lepiej się zbierało egt przy dynamicznej jeździe 350-400 więc nie było wysokie błędów brak ale radość nie trwała długo bo nagle zaczął wypalać się dpf przy 60% zapełnienia podejrzewam że argorytm nie zdarzył wyliczyć tak szybko zapełniał się dpf od sadzy bo pewnie dawka on za duża i było duże ciśnienie dpf i wypalanko

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Dan » 14 lip 2020, o 20:18

Rafal02061990 pisze:A jaki masz silnik bo ja 2.0 CDTI 160km zrobione na 185 i 432 mam ale szczerze strasznie opóźniona reakcja na gaz po zmianie biegów jest taka dziura a później auto jedzie strasznie mnie to denerwuje
Tez to mialem, podregulowalem turbine na gruszcze odrobinę i jest malina auto jakby z 200kg mniej ważyło no i nie ma takiej dziury jak mówisz ale momentami dmucha 320kpa i wchodzi w tryb awaryjny, musze jakiegoś bypasa zrobić z zaworem upustowym przed map sensorem chyba bo do fabrycznego ustawienia raczej juz nie będę chciał wrócić :)

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 14 lip 2020, o 20:24

A jak podkręciłem wyjmowałem ta sztangę może pół obrotu cofnij i będzie ok

Dodano po 30 minutach 42 sekundach:
Jak przyglądam się sztandze turbo to gdzie jest ta regulacja od strony gruszki jest gumowa osłonka a od turbo nie widzę kontrujscej nakrętki z gwintem

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”