------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 -
--------------------
----------------------------------------Nowy Opel Insignia opuszcza linię produkcyjną - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip Insignia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Krzychu99 » 3 lis 2019, o 18:40

A box przypadkiem nie zmienia tylko dawek i ciśnienia paliwa poprzez oszukanie kompa, że te dawki są za małe? Czyli auto po programie pojedzie lepiej, bo komp znow będzie miał zaklamane dane. Wyniki mogą być lepsze, bo to jakbyś dodatkowo podlał auto. Jak przy programie ktoś usunął limitery(częste zjawisko u mniej ogarniętych tunerów) to łatwo o kuku choćby ze względu na EGT. Osobiście bym nie ryzykował

P405
Zapaleniec
Posty: 2743
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 3 lis 2019, o 20:37

Chyba nie po to się robi program żeby dokładać boxa. Jak silnik w dobrym stanie to idzie z niego jeszcze trochę więcej wyciągnąć.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 3 lis 2019, o 22:58

Macie racje odlacze to ustrojstwo za nim cos padnie nie ma co katowac silnika

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: angel_dark666 » 4 lis 2019, o 20:17

Ja tak jeździłem box+chip, problem bym z wypalaniem DPF i EGR, przy wypalaniu ładowało tyle paliwa ze silnik przerywał, powyzej 18 st EGR wariował i waliło spaliny w dolot. Po odłączeniu EGR było ok ale problem z wypalaniem był dalej. Nie warto.

Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 6 lis 2019, o 18:13

Tez tak mysle ze nie warto dzieki za rady ale zastanawiam sie za wywaleniem dpf wkurza mnie te ciagle wypalanie pilnowanie tego

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: romanik99 » 12 lis 2019, o 00:03

Ja ktos ma to proszę o wykres z waszych A16LET

adiuszkaaa
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 sty 2019, o 21:54
Auto: Insignia 2.0 130
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: adiuszkaaa » 8 gru 2019, o 22:56

Siemka chciałem z wami sie podzielić wykresikiem (dla potomnych).
Został wywalony DPF bo powodował mi włączanie trybu awaryjnego i miał być zrobiony program taki żeby nie było czarnego dymu za mną i spokojnie przechodził badanie techniczne. Dla mnie moc była na 2 miejscu bo nie potrzebowałem tego i nawet 5/10 koni wiecej dałoby mi satysfakcje i radość z jazdy ale priorytetem był brak dymu(nie spodziewałem sie takich przyrostów mocy).
Auto po programie dostało nowe życie (2009r a20dtj 130km) i jeździ sie super a co najważniejsze nie dymi. Przez pół roku(20k km) nie było żadnych problemów.
Z mojej strony bardzo gorąco polecam chłopaków z hp performance z Rzeszowa, zrobili kawał dobrej roboty chociaż autko robili w sobotę wieczór i w niedziele z rana. Następne autko na 100% oddaje w ich ręce ;) .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebuś
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
Auto: Insignia ST EcoFLEX
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czerwionka-Leszczyny
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Sebuś » 24 gru 2019, o 22:02

U mnie zmiany na lato były i do teraz ładnie ciągnie do przodu, tylko sprzęgło się odzywa ale miało to miejsce już przed wirusem i teraz tylko się pogłębia ;).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Qba85
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KONOPNICA
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: Qba85 » 27 gru 2019, o 14:57

Nie jest strach podciągać tych "130" do takiej mocy biorąc pod uwagę widmo panewek? Na wiosnę tez planuje ponieść moc i ciągle się waham do jakiej mocy będzie bezpiecznie dla sprzęgła, skrzyni i silnika oczywiście.

xul
Klubowicz
Posty: 1123
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: xul » 27 gru 2019, o 15:24

W oznaczeniach 2.0 CDETi ( :lol: ) się nie orientuję, ale z tego co widziałem, to bodajże z Belgii były 160KM ubite programowo do 130KM, może Kolega akurat taką posiada.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5382
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 27 gru 2019, o 15:28

Takie info powinno być w vinie no a co najważniejsze to wtedy by była F40 bo wszystkie DTH miały w manualu taką.

Zeberko
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Częstochowa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: Zeberko » 4 sty 2020, o 23:09

Ja tez mam 160 z Danii i tylko 130.
Programowo zrobione jest nawet adnotacja w vin.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5382
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 4 sty 2020, o 23:12

Przy takie opcji chyba największy banan po czipsie ;)
Bo inne silniki takiego przyrostu nie mają :roll:

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 562
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 13 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: as pik » 13 lut 2020, o 17:15



Stage 1 w auto dla Bi Turbo nadwornego Tunera ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5382
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 13 lut 2020, o 17:20

Jakoś bym mu jeszcze poradził dotrzymać tempa 😁

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 562
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 13 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: as pik » 13 lut 2020, o 19:15

Czas zrobił z górki ;) Bez problemu o ile trakcję złapiesz w manualu ;)

Niby 245 kucy a szału nima.

Do GSi z downpipe jest takie coś za 2k euro... https://www.eds-motorsport.de/product_i ... dekit.html

Już nieźle... 320 i prawie 500 niutów.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2020, o 19:20 przez as pik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5382
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 13 lut 2020, o 19:16

Właśnie no i fwd :lol:

Awatar użytkownika
Sebuś
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
Auto: Insignia ST EcoFLEX
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czerwionka-Leszczyny
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Sebuś » 22 mar 2020, o 14:52

xul pisze:
27 gru 2019, o 15:24
W oznaczeniach 2.0 CDETi ( :lol: ) się nie orientuję, ale z tego co widziałem, to bodajże z Belgii były 160KM ubite programowo do 130KM, może Kolega akurat taką posiada.
Tiaa, teraz to już nowy typ silnika 😉. Silnik to zdławiony Duńczyk na skrzyni F40.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 616
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: pawel_insignia » 24 mar 2020, o 07:07

Powiedzcie mi proszę. Mam taka sytuację. W czerwcu 2019 robiony chip, pojezdziłem bez problemów pół roku. Zaczeły sie problemy z uzyskaniem odpowiedniej temperatury przy wypalaniu dpf. Po wykluczeniu różnych innych czynników zdecydowałem się wrócić do serii, aby wykluczyć wpływ chipa na ten stan rzeczy. Było jeszcze gorzej. Zdecydowałem się na regenerację wtrysków. Pomogło. auto nie szarpie podczas wypalania i nie ma problemów z uzyskaniem temp. Wróciłem, aby z powrotem wgrali mapy. No i tutaj zdziwienie. Usłyszałem od tunera: "Nie możemy panu wgrać z powrotem tej samej mapy, ponieważ z uwagi na regenerację wtrysków zmieni sie wiele parametrów pracy i nie wiadomo jak bedzie sie zachowywał samochód. Auto było strojone pod 'stare wtryski', wobec czego znów trzeba będzie robić mapę. W zasadzie od początku".
No i jak sie domyślacie wiąże się to znów z kosztami.
Czy może mi ktoś powiedzieć czy faktycznie po wgraniu mapy bede miał problemy z autem?
Czy może powinienem powiedzieć żeby wgrali poprzednie mapy i tyle?
Wtedy za chip + egr off płaciłem 1400, teraz za to samo chcą 600zł. Oczywiście będą sprawdzać teraz serię na hamowni przed i po chipie.

P405
Zapaleniec
Posty: 2743
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 24 mar 2020, o 07:13

Tuner ma rację. Robota musi być porządnie zrobiona. Z drugiej strony inny "tuner" wgra gotowca i będzie Pan zadowolony.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”