--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

ODPOWIEDZ
xul
Klubowicz
Posty: 362
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: xul » 13 mar 2019, o 11:29

Wydaje mi się, że podczas wypalania DPF jak ktoś agresywnie jedzie, to może być zbyt wysoka temperatura spalin (jest wstrzykiwana dodatkowa dawka paliwa), co natomiast może skutkować w skrajnym przypadku pożarem. Jak wyżej wspomniałem, kumpel naprawiał AJ po chip'ie, która się zapaliła w okolicy DPF (nie wiem czy sam filtr czy coś w okolicy z powodu przekroczenia temperatury samozapłonu)

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 13 mar 2019, o 11:56

norbi333 pisze:
13 mar 2019, o 10:42
Robert KOTYCKI pisze:
13 mar 2019, o 08:35
dioda ,bo przy modzie to bardzo istotne ,
A czemu to nagle robi się bardzo istotne ?
[/quote
Fakt :lol: norbi333 moja wina źle sprecyzowałem , miałem na myśli efekt organoleptyczny pali się dioda to wypala się DPF ( zawsze można sprawdzić czy nie jest uruchomione podgrzewanie lusterek) info dla ;D .

już poprawiam kufelek dla ciebie :D

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1333
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: rataj73 » 13 mar 2019, o 12:04

Jeżeli nawet da się ostro w palnik i temperatura dpf osiągnie ponad 600C to podczas wypalania komputer nie będzie robił dodatkowego dotrysku paliwa bo niby po co ?
Kiedyś z ciekawości w czasie wypalania zrobiłem 3 mocne starty 0-150km/h i hamowanie i temperatura spalin nie przekroczyła 720C więc jeszcze dużo brakowało do progu przy którym powinno wejść w tryb awaryjny.

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 13 mar 2019, o 13:30

Pojeździł zasmakował z dobrodziejstwa bonusika :D ,albo nie o wszystkim się pochwalił . Nie ma żadnego info o przebiegu stanu technicznego silnika ? (olej filtry itp), a może demonizuje i auto jest ok, ot zwykły pech ]:-< przypadek :roll:

P405
Zapaleniec
Posty: 2545
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: P405 » 13 mar 2019, o 16:57

W czasie hamowania i przyśpiesznia temperatura DPF spada. Chyba, że ktoś będzie trzymać 200 na liczniku to może będzie ponad 700 st.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2650
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 13 mar 2019, o 19:15

O co Ci chodzi Robert z tym BiTurbo?
Masz na myśli serię chyba, bo po programie z Biturbo bez szans bo prawie w całym zakresie obrotów moment i moc jest. Po to są dwie turbiny.
Nawet po czipsie jadąc ponad 200 nigdy nie widziałem dużych egt. Nawet jak się spieszyłem podczas wypalania to było maks chyba 700. Jedyne co zauważyłem to że płyn miał 96 stopni maksymalnie.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2019, o 19:50 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4148
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: norbi333 » 13 mar 2019, o 19:29

Robert KOTYCKI pisze:
13 mar 2019, o 11:56

Fakt :lol: norbi333 moja wina źle sprecyzowałem , miałem na myśli efekt organoleptyczny pali się dioda to wypala się DPF ( zawsze można sprawdzić czy nie jest uruchomione podgrzewanie lusterek) info dla ;D .

już poprawiam kufelek dla ciebie :D
Spoko :D

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 13 mar 2019, o 20:57

Oczywiście Marcinie miałem na myśli serie :D.
Z tym bez szans :lol: to tak nie do końca może o długość auta i z sekunde mniej urwie ,seria serii nie równa ale dobrze zestrojone Biturbo z czipsem vs przedlift z czipsem to DPF-a powącha.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2650
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: mazmarcin » 13 mar 2019, o 21:19

Ach te sekundy i zderzaki :lol:
Fakt jest jeden że po czipsie lepiej jedzie ;)

Awatar użytkownika
as pik
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: as pik » 14 mar 2019, o 07:48

mazmarcin pisze:
13 mar 2019, o 21:19
Ach te sekundy i zderzaki :lol:
Fakt jest jeden że po czipsie lepiej jedzie ;)
I nawet nie chodzi o same liczby, ale jeśli już przy niskich obrotach jest +50KM... Uśmiech murowany :)

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 14 mar 2019, o 10:17

Bonusik robi robotę zwłaszcza jak się ma już 400 momentu od 1800 rpm :lol:

Maverick_86
Forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Maverick_86 » 23 mar 2019, o 23:35

@Robert widzę że już blisko roku latasz z mocą 205 KM i 482 Nm i jak czytam korzystasz z nadwyżki, więc możesz coś powiedzieć. Tak się zastanawiam czy trochę nie za dużo momentu jest u ciebie pod kątem np. skrzyni, nic się nie dzieje że sprzęgłem, półosiami, itp.? Masz dpf-a czy usunięty? Pytam ponieważ sam również jestem już po mapie, ostatecznie mam teraz 195 KM i 425 Nm, ale po jednym z podejść wyszło 199 KM i 445 Nm i tuner zasugerował że może być za dużo pod kątem szybszego zapełniania DPF i zszedł troszkę z mocą i momentem finalnie. Seria też wyszła ładna, bo 162 KM i 370 Nm.

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 24 mar 2019, o 22:37

Tak 8 marca minął równo rok jak cieszę się z korzystania z bonusika i staram się robić to z głową zgodnie z zasadami użytkowania diesla największą frajdę zazwyczaj czerpie podczas wyprzedzania tak od 70-80 do 110 -120 w tedy zaczynają się czary :D jest mega cudnie jak Ja to lubię ,szybciej zazwyczaj nie jeżdżę ,bo i poco wiadomo polskie drogi ]:-< no może czasami :lol: ale tylko jak ktoś śmieje się z mojego Opelka to mu daje z DPF powąchać spalony Archoil :D tak DPF mam i dbam ,aż doprzesadnie mam apkę w telefonie oraz dodatkowo diode w głośniczku 8-). Co do skrzyni to się nie boję bo i wytrzyma z 600 momentu co do sprzęgła no to wiadomo i tak czeka mnie robienie 2-masy i tak tylko kwestia przy jakim stanie licznika :lol: jak robiłem czipsa miałem pod 90 tyś nakręcone obecnie mam 115 tys leje i jeżdżę co ma być to będzie mam to we d..... :lol: czips jest zrobiony delikatnie nie ma potrzeby kręcić więcej myślę ,że 210- 215 /500 -505 momentu było w zasięgu tylko po co szkoda przegubów ,2-masy ,sprzęgła i mega szybkie zapychanie DPF wiem z własnego doświadczenia. Tuner zazwyczaj będzie chciał robić bezpiecznie On wystawia fakturę, certyfikat oraz gwarancje na usługę jak coś pójdzie nie tak to Tuner ponosi odpowiedzialność za wykonana usługę no chyba ,że Klient nasz Pan płaci i wymaga i później płacz i lament bo z portfela leci i cza :lol: końcówki wentylków regenerować bo się popsiuły od temperaturki z DKF :lol:, Myślę ,że dobrze zrobione autko p rzyniesie właścicielowi ogrom radości i wrażeń z jazdy pod warunkiem ,że korzysta się z głową 8-) .

Maverick_86
Forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Maverick_86 » 25 mar 2019, o 09:29

Dzięki @Robert za informacje. 😀 A powiedz mi jeszcze jaka u Ciebie seria wyszła przed mapą?

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 25 mar 2019, o 10:54

Zajazdów robił kilka, seria ]:-> 166/416 i kolejny zajazd 166/409 pokręcił śrubokrecikiem i oczy ze zdumienia zacząłem przecierać 206/491 nie ukrywam ,ze trochę wymiękłem bo celowałem 200/450. Nakręcone miałem nie wiele ok 90tyś. i pierwsza myśl o rychłej wymianie 2-masy i ślizgającym się sprzęgłem trochę mnie ostudziła, ale po kilku telefonach po znajomych tunerach i zostawił mi Seba na 204.5/481.6 ]:->
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Maverick_86
Forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Maverick_86 » 25 mar 2019, o 11:22

Powiem Ci że mnie ta seria u Ciebie też zaskoczyła, moc jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale aż taki moment ponad 400 Nm już na serii. 😀 Fajne wyniki były przed mapą to i po jest dużo więcej niż ogólna średnia dla tego silnika po mapie. Niektórzy taki moment mają dopiero po mapie jak u Ciebie w serii był. 😁

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 25 mar 2019, o 13:26

Cieszę się za każdym razem jak wyjeżdżam z garażu :lol:

Maverick_86
Forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Maverick_86 » 25 mar 2019, o 14:02

No na pewno radość i uśmiech się pojawiają jak się ma tyle pod nogą, widzę u mnie jaka robotę robi już 425 Nm i 195 KM, więc wyobrażam sobie jak wymiata tyle niutów co jest u Ciebie. 😀

Awatar użytkownika
Robert KOTYCKI
Forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2 maja 2016, o 12:45
Auto: Insygnia ST @205/482
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kędzierzyn- Koźle

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Robert KOTYCKI » 25 mar 2019, o 14:19

Przy tej masie auta ;) to jest tylko i aż rodzinne combi :lol: 50 momentu nie robi różnicy uwierz na słowo.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1764
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie

Post autor: Rooff_ » 25 mar 2019, o 14:39

Tak swoją drogą - czy ktoś z Was, kto miał robionego chipsa, był gdzieś później na innej hamowni weryfikować wynik? Najlepiej jakby to było w krótkim odstępie czasu, na tym samym paliwie i w podobnych warunkach atmosferycznych (ciśnienie, temperatura). Ciekawe jakie by wyszły różnice? :)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”