--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Witam.
Mam problem z Insignią 2009r. 1.6 turbo 180km + LPG (brc). Przebieg 135 000 km . 35 000 km na gazie.
Ostatni miesiąc cały w warsztatach - 3 mechaników rozkłada ręce.
Problem:
Silnik dopóki nie rozgrzeje się do 90* skacze, telepie (jakby palił na 3 gary). Objaw nie występuje codziennie, najgorzej jest z rana. W trakcie dnia jak porządnie wystygnie objawy są słabsze. Czasem nie idzie ruszyć z miejsca autem, bo dławi się i potrafi czasem zgasnąć. Po złapaniu temperatury wszystko ustaje, ma moc , jeździ się całkiem normalnie.
Sprawdziliśmy/ wymieniliśmy:
- świece + cewka zapłonowa ( 2 nowe komplety ) nic nie pomogło
- listwa paliwowa z wtryskami (wymieniona) nic nie pomogło
- kompresja silnika (wszystko ok - po 12,5 bara na każdym)
- membrana odmy olejowej w pokrywie zaworów - wymieniona
- regulacja gazu/ mieszanki (wszystko ok)
- przepustnica, przepływomierz sprawdzone - ok
- układ dolotowy/ wydechowy szczelny- puszczali gaz
- parametry sondy lambda i innych czujników w normie
- hydrauliczne popychacze (wykluczają mechanicy, ponieważ dzieje się to tylko do rozgrzania silnika)
Panowie macie jakieś popmysły bo mnie już szlak trafia. Spotkał się ktoś z takim problemem ?
Bardzo proszę o pomoc.
Jestem z Legnicy (woj. dolnośląskie)
Mam problem z Insignią 2009r. 1.6 turbo 180km + LPG (brc). Przebieg 135 000 km . 35 000 km na gazie.
Ostatni miesiąc cały w warsztatach - 3 mechaników rozkłada ręce.
Problem:
Silnik dopóki nie rozgrzeje się do 90* skacze, telepie (jakby palił na 3 gary). Objaw nie występuje codziennie, najgorzej jest z rana. W trakcie dnia jak porządnie wystygnie objawy są słabsze. Czasem nie idzie ruszyć z miejsca autem, bo dławi się i potrafi czasem zgasnąć. Po złapaniu temperatury wszystko ustaje, ma moc , jeździ się całkiem normalnie.
Sprawdziliśmy/ wymieniliśmy:
- świece + cewka zapłonowa ( 2 nowe komplety ) nic nie pomogło
- listwa paliwowa z wtryskami (wymieniona) nic nie pomogło
- kompresja silnika (wszystko ok - po 12,5 bara na każdym)
- membrana odmy olejowej w pokrywie zaworów - wymieniona
- regulacja gazu/ mieszanki (wszystko ok)
- przepustnica, przepływomierz sprawdzone - ok
- układ dolotowy/ wydechowy szczelny- puszczali gaz
- parametry sondy lambda i innych czujników w normie
- hydrauliczne popychacze (wykluczają mechanicy, ponieważ dzieje się to tylko do rozgrzania silnika)
Panowie macie jakieś popmysły bo mnie już szlak trafia. Spotkał się ktoś z takim problemem ?
Bardzo proszę o pomoc.
Jestem z Legnicy (woj. dolnośląskie)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
A jak jest po nagrzaniu jeśli przełączysz na PB - działa OK? Ma moc?
Może problem jest wcześniej niż listwa paliwowa? Filtra paliwa, pompa w zbiorniku (o ile tam ona jest)?
Może problem jest wcześniej niż listwa paliwowa? Filtra paliwa, pompa w zbiorniku (o ile tam ona jest)?
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lut 2018, o 07:31
- Auto: insignia 1.6 T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Podlakie
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Ja miałem to samo na zimnym silniku gdy był na saniu telepotało silnikem jakby na wszystkich garach nie pracował.Wymiana sondy lambda pomogła od kiedy wymieniłem zapomniałem o problemie.W tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy luz regulowany jest przez szklanki .
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Cześć, dzięki za odpowiedź.
Po nagrzaniu silnik pracuje normalnie, bez różnicy czy na PB czy na LPG. Nie widać żadnych objawów.
Najgorzej jest przy piewszym uruchomieniu silnika z rana, trwa to 2-3 min zanim się rozgrzeje. Podczas dnia jak postoi pare godzin objaw jest mniej odczuwalny.
Mówisz o sondzie przed katalizatorem? Niby sprawdzone parametry i wszystko gra, ale teraz to już sam nie wiem...
Po nagrzaniu silnik pracuje normalnie, bez różnicy czy na PB czy na LPG. Nie widać żadnych objawów.
Najgorzej jest przy piewszym uruchomieniu silnika z rana, trwa to 2-3 min zanim się rozgrzeje. Podczas dnia jak postoi pare godzin objaw jest mniej odczuwalny.
Mówisz o sondzie przed katalizatorem? Niby sprawdzone parametry i wszystko gra, ale teraz to już sam nie wiem...
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lut 2018, o 07:31
- Auto: insignia 1.6 T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Podlakie
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Tak sonda przed katalizatorem.Mogę ci powiedzieć gość który miał taki sam problem tylko z astro j , mechanik stwierdził że nie pracowała w pełnym zakresie żadnych błędów nie było.Poszłem za tym tropem i zakupiłem sondę około 120 zł oryginał Boscha i narazie mam spokój.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Jak jeździsz tylko na benzynie to też masz ten problem z rana ? miałem tak w VC jak walnięty był czujnik temp. gazu i rozwalał mi mapy benzynowe a czuć było to tylko na zimnym silniku ! Jeśli na samej pb jest ok to faktycznie winna może być sonda
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Tak rano jest na benzynę i na gazie problem . Nie ma różnicy. Zamówiłem sondę lambda jutro odbieram i montuje. Oby pomogło... stara wykrecilem na oględziny to ma brązowy nalot dość mocny . Wyczytałem że to objaw za bogatej mieszanki.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Na benzynie musisz pojeździć poprzedni dzień min z 30 km by mapy się ustawiły i zobacz rano co będzie na pb jak ok to wina gazu Dobrze wyczytałeś i dlatego rano zimny źle chodzi tylko musisz znaleźć przyczynę ? Po montażu sondy też najpierw tylko na pb by zebrać dobre mapy a wcześniej odłącz akumulator
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Akumulator wczoraj odlaczony na całą noc. Dzisiaj jazda tylko na benzynie ok 40 km zrobilem, właśnie w celu ustawiania mieszanki. Dzisiaj rano nic nie pomogło dalej skakał. Wieczorem po dłuższym postoju objaw ten sam, co prawda mniejszy.
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Panowie... pomogła sonda lambda.
Wrzuciłem nowa sondę na zimny silnik. Zaczęło telepać jak wcześniej. Brat podjechał z kompem (chińska podróbka Delphi).wyzerowaliśmy parametry lambdy, wtrysków i jak ręką odjął. Rano było ok teraz po 5 godzinach również zero objawów.
Wielkie dzięki za pomoc . Potem wrzucę filmik z nagraniem jak skakał silnik. Może komuś pomoże w przyszłości.
Wrzuciłem nowa sondę na zimny silnik. Zaczęło telepać jak wcześniej. Brat podjechał z kompem (chińska podróbka Delphi).wyzerowaliśmy parametry lambdy, wtrysków i jak ręką odjął. Rano było ok teraz po 5 godzinach również zero objawów.
Wielkie dzięki za pomoc . Potem wrzucę filmik z nagraniem jak skakał silnik. Może komuś pomoże w przyszłości.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lut 2018, o 07:31
- Auto: insignia 1.6 T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Podlakie
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Napisz o co chodzi z tym wyzerowaniem parametrów wtrysku i sondy lambdy (program to opcom).
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Prawdopodobnie po wymianie wystarczyłoby odpięcie akumulatora.
Film możesz wrzucić
Film możesz wrzucić
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Nie do końca pomaga odpięcie akumulatora ! Już szybciej pomogła by sama procedura wyzerowania parametrów silnika i nie wiedziałem że potrafi to op-com, bez wymiany sondy ! Przy instalacji lpg czasami dochodzi do rozjechania map benzynowych i wtedy mogą się dziać podobne rzeczy dlatego zaleca się co jakiś czas jazdę tylko na pb
Nie ciesz się jeszcze bo po kilku dniach objawy mogą wrócić ponieważ na razie przywróciłeś bazowe mapy pb bez korekt po których silnikiem telepało. Może to być przyczyną sondy lecz nie koniecznie.
Dobra rada na przyszłość dla użytkowników lpg
-każdą regulację instalacji lpg robi się po jeździe wyłącznie na pb co najmniej 40-50 km
-przy problemach z pracą silnika jeździmy kilka dni wyłącznie na pb i dopiero wówczas szukamy przyczyny gdy już jesteśmy pewni że to wina na obu paliwach lub tylko na lpg
Nie ciesz się jeszcze bo po kilku dniach objawy mogą wrócić ponieważ na razie przywróciłeś bazowe mapy pb bez korekt po których silnikiem telepało. Może to być przyczyną sondy lecz nie koniecznie.
Dobra rada na przyszłość dla użytkowników lpg
-każdą regulację instalacji lpg robi się po jeździe wyłącznie na pb co najmniej 40-50 km
-przy problemach z pracą silnika jeździmy kilka dni wyłącznie na pb i dopiero wówczas szukamy przyczyny gdy już jesteśmy pewni że to wina na obu paliwach lub tylko na lpg
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Nie zerowalismy parametrów opcomem a interfejsem Delphi" DS-150E cena okolo 500 zł. W ustawieniach jest kilka opcji np przyuczanie położenia przepustnicy, wtrysków , sondy lambda itd itd. Wczoraj około 50 km na samej pb, dzisiaj rano zero objawów! Wczoraj podczas dnia też spokój. Auto zupełnie inaczej jeździ. Miejmy nadzieję że objaw się utrzyma.
Dodano po 9 minutach 20 sekundach:
Macie filmik panowie. Zaczyna się od 0.52 :
Dodano po 9 minutach 20 sekundach:
Macie filmik panowie. Zaczyna się od 0.52 :
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Jak dla mnie to objawy zaczynają się praktycznie od początku filmu. Słychać, że silnik nierówno pracuje.
Trzymamy kciuki, za to żeby wymiana sondy pomogła.
Trzymamy kciuki, za to żeby wymiana sondy pomogła.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
teraz jeszcze sprawdź w czasie normalnej eksploatacji na lpg
w autach z lpg dobrze jest od czasu do czasu wygrzać sondę lambda poprzez jazdę przez kilka km na wysokich obrotach
-stosowałem ten trik jeszcze przy instalacji lpg mieszalnikowej gdzie objawiało się to falowaniem obrotów na co zalecali wymianę silnika krokowego regulacji składu mieszanki i tak robiłem lecz problem niedługo powracał a trik sprzedał mi pewien mechanik po którym już nigdy nie falowały mi obroty
w autach z lpg dobrze jest od czasu do czasu wygrzać sondę lambda poprzez jazdę przez kilka km na wysokich obrotach
-stosowałem ten trik jeszcze przy instalacji lpg mieszalnikowej gdzie objawiało się to falowaniem obrotów na co zalecali wymianę silnika krokowego regulacji składu mieszanki i tak robiłem lecz problem niedługo powracał a trik sprzedał mi pewien mechanik po którym już nigdy nie falowały mi obroty
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
jeżeli instalacja lpg działa poprawnie i wszystko na pb także działa jak należy (nie ma lewego powietrza, sonda i przepływka działają prawidłowo) to nie będzie dochodziło do rozjeżdżania się map więc jeżdżenie co jakiś czas na pb jest bez sensu bo nawet jeżeli lpg działa nie prawidłowo i rozjeżdża nam mieszankę to nawet jak pojeździmy 30 km na pb i ją cofniemy to po przełączeniu na lpg znowu się rozjedzie po kilkunastu kilometrach.grzegorz13 pisze: ↑7 paź 2018, o 12:18! Przy instalacji lpg czasami dochodzi do rozjechania map benzynowych i wtedy mogą się dziać podobne rzeczy dlatego zaleca się co jakiś czas jazdę tylko na pb
jeżeli mamy program który ma podgląd na krótkoterminową i długoterminową adaptację możemy weryfikować sobie co się dzieje.
rano gdy auto jest zimne silnik pracuje na podstawie korekty długoterminowej, więc jeżeli mieszanka jest przestawiona to objaw będzie taki że na zimnym auto szarpie i robi inne hopki, gdy załapie temperaturę nie korzysta już z mieszanki ustawionej w sterowniku tylko korzysta z bieżących parametrów pracy silnika a więc sonda/przepływka itp - dlatego auto zaczyna jeździć ok. W takim przypadku jeździmy 50-100 km (zależy jak cofnięta jest adaptacja bo gdy jest na maxa czyli 25% to 50km może nie wystarczy) na pb w celu cofnięcia się długoterminowej adaptacji w granicę +/- 0% a następnie jedziemy na ustawiania lpg do gazownika. Jeżeli korekta długoterminowa nie będzie cofnięta to gazu nie będzie się dało ustawić poprawnie. Oczywiście jeżeli np mamy uszkodzoną sondę regulacyjną (czyli pierwszą) to korekta długoterminowa się nie cofnie - wtedy robimy diagnostykę w celu znalezienia błędnie działającego czujnika (sonda, przepływka, itp).
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
A o którą sondę chodzi, tą pierwszą przed katalizatorem?
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
Witajcie Panowie.
No niestety wsiadłem dziś do auta po kilku dniach i objaw powrócił ....
Jakby trochę mniejszy, krócej silnik skacze. Zauważyłem wyraźnie, że auto nie wkręca się powyżej 2000 obr.
Po przejechaniu 5 km, zagrzaniu auta wszystko w jak najlepszym porządku.
rozkładam ręce ... auto chce sprzedać bo kupiłem nowe, ale nie puszczę go tak dopóki nie naprawię.
Może pompa paliwa ? Co myślicie?
No niestety wsiadłem dziś do auta po kilku dniach i objaw powrócił ....
Jakby trochę mniejszy, krócej silnik skacze. Zauważyłem wyraźnie, że auto nie wkręca się powyżej 2000 obr.
Po przejechaniu 5 km, zagrzaniu auta wszystko w jak najlepszym porządku.
rozkładam ręce ... auto chce sprzedać bo kupiłem nowe, ale nie puszczę go tak dopóki nie naprawię.
Może pompa paliwa ? Co myślicie?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: A16LET 1.6T LPG - trzęsie i dławi na zimnym silniku
A może czujnik położenia wału wariuje? Gdzieś ostatnio o tym filmik widziałem lub czytałem na forum. Chodziło o to, że dopiero po rozgrzaniu auto dostawało poprawny sygnał z czujnika i/lub czujnik czasami podawał "błędny" sygnał i sterownik silnika starał się na niego zareagować - skutkiem było telepanie.