--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Instalacja gazowa w 1.6 180KM
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Skoro przed gazem nie było dobrze to na gazie tez nie będzie. Nie ma takiej opcji
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Jeżeli chodzi o lekkie podszarpywanie podczas przyspieszania to winny może być zaworek sterujący turbiną albo przytarta prowadnica klapki w kolektorze. Miałem na BP wyczuwalne szarpnięcie w zakresie 2200-2300rpm, sprawdziłem wężyki na elektrozaworku i są ok, poruszałem sztangą i złożyłem wszystko z powrotem. Szarpnięcie w zakresie 2200-2300rpm praktycznie zniknęło ale jakieś małe szarpnięcia są wyczuwalne. Dzisiaj założyłem lpg i podczas strojenia okazało się ze moje podejrzenia na sterowanie turbo są jak najbardziej trafne, okazuje się że doładowanie nie jest płynne. Gazownik przed kolejnym strojeniem kazał ogarnąć elektrozaworek i rozruszać klapkę w kolektorze wydechowym. Poza tym lpg działa bardzo fajnie, nie czuć różnicy w pracy silnika. Po ogarnięciu wszystkiego dam znać czy podszarpywania zniknęły.
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Zaworek ogarnięty cena w sklepie 120zł pierburg.
Sztanga odkręcona i rozruszana klapka upustowa na kolektorze, zdecydowanie była trochę przytarta.
Szarpnięcia przy przyspieszaniu zniknęły.
Sztanga odkręcona i rozruszana klapka upustowa na kolektorze, zdecydowanie była trochę przytarta.
Szarpnięcia przy przyspieszaniu zniknęły.
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
To musiał bym chyba turbinę zdejmować żeby to pokazać. Sztanga na gruszce porusza tą klapką. Można spróbować rozruszać łapiąc za koniec sztangi szczypcami "żabka" , odciągamy wtedy sztangę od gruszki. U mnie ewidentnie na początku otwierania klapka chodziła ciężko, było słychać pisk ocierającego się o siebie metalu na prowadnicy.
Ja dla pewnego efektu odkręciłem osłonę tubo, 3x śruby, 2 na kolektorze jedna na dole turbo. Potem można ładnie odsłonić sztangę i odkręcić jedną ze śrubek tak żeby można było ręcznie poruszać prowadnicą klapki. Na prowadnicę zaaplikowałem CX80 (może być wd40), wszystko ładnie rozruszałem i skręciłem z powrotem.
Ja dla pewnego efektu odkręciłem osłonę tubo, 3x śruby, 2 na kolektorze jedna na dole turbo. Potem można ładnie odsłonić sztangę i odkręcić jedną ze śrubek tak żeby można było ręcznie poruszać prowadnicą klapki. Na prowadnicę zaaplikowałem CX80 (może być wd40), wszystko ładnie rozruszałem i skręciłem z powrotem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Crazy383
- Użytkownik
- Posty: 392
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Dzięki Wielkie za foto !
U siebie mam czasami efekt turbo dziury a za chwilę dostaje nagle zastrzyk mocy
Przyspieszenie też wydaje mi się że nie jest jednostajne tylko jakby go coś dławiło podczas przyśpieszenia.
U siebie mam czasami efekt turbo dziury a za chwilę dostaje nagle zastrzyk mocy
Przyspieszenie też wydaje mi się że nie jest jednostajne tylko jakby go coś dławiło podczas przyśpieszenia.
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Wymień przy okazji zaworek, koszt niewielki.
Przed chwilą zrobiłem jeszcze jedną jazdę testową i całkiem inne auto. Rwie do przodu jednostajnie, jest oczywiście wyczuwalne wstawanie turbo powyżej 2200rpm ale płynnie, wcześnie miałem wstawanie turbo w formie mocnego szarpnięcia.
Jaki masz przebieg auta i czy coś przy silniku już robiłeś?
Przed chwilą zrobiłem jeszcze jedną jazdę testową i całkiem inne auto. Rwie do przodu jednostajnie, jest oczywiście wyczuwalne wstawanie turbo powyżej 2200rpm ale płynnie, wcześnie miałem wstawanie turbo w formie mocnego szarpnięcia.
Jaki masz przebieg auta i czy coś przy silniku już robiłeś?
- Crazy383
- Użytkownik
- Posty: 392
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Rafał zaworek zamówiony jak tylko zobaczyłem na foto gdzie on jest bo od razu sobie o nim pomyślałem, w Vectrze C bardzo często je wymienialem w silniku 2.0T , moze i tu pomoże bo różnica była od razu wyczuwalna
Przebieg auta 178 tys.
Nowe świece jedynie wymienialem, oczywiście nie mówiąc o oleju i filtrach
Przebieg auta 178 tys.
Nowe świece jedynie wymienialem, oczywiście nie mówiąc o oleju i filtrach
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Ja też jestem po z20net i nauczony jego bolączkami wymieniłem wszystkie możliwe zaworki.
Sprawdź u siebie jeszcze elektrozawór par paliwa (45zł)na zdjęciu (3) ja miałem uszkodzony, powinien być w 100% szczelny.
Standardem uszkodzenia są też zaworki zwrotne/kierunkowe, zwłaszcza ten na zdjęciu (1). U mnie oczywiście też był uszkodzony przez co cała odma silnika nie działała poprawnie. Po dodaniu gazu przez zaworek mieszanka szła w odmę i zaburzała trochę pracę silnika.
Samego zaworka nie da się kupić, tylko z całą tą rurką w aso ok 800zł, ja założyłem zwykły zaworek od z20net serwo i działa tak samo.
Sprawdź u siebie jeszcze elektrozawór par paliwa (45zł)na zdjęciu (3) ja miałem uszkodzony, powinien być w 100% szczelny.
Standardem uszkodzenia są też zaworki zwrotne/kierunkowe, zwłaszcza ten na zdjęciu (1). U mnie oczywiście też był uszkodzony przez co cała odma silnika nie działała poprawnie. Po dodaniu gazu przez zaworek mieszanka szła w odmę i zaburzała trochę pracę silnika.
Samego zaworka nie da się kupić, tylko z całą tą rurką w aso ok 800zł, ja założyłem zwykły zaworek od z20net serwo i działa tak samo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Crazy383
- Użytkownik
- Posty: 392
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Dzięki, sprawdzę ale jak kosztuje 45zl to zamówię i wymienie
Masz jego nr katalogowy ?
EDIT:
Mam nr : 55353802
Gdybyś mi go potwierdził to zamawiam
Masz jego nr katalogowy ?
EDIT:
Mam nr : 55353802
Gdybyś mi go potwierdził to zamawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sie 2019, o 23:29
- Auto: Insignia 2009r
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warka
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
1.6t w gazie. Problem polega na tym że samochód na niskich obrotach ma muła moim zdaniem, do tego od czasu do czasu (nie zawsze ale teraz jak jest zimno to częściej) wyrzuca błąd wypadanie zapłonu na 1 cylindrze czasem 1i 2 cylinder, dodatkowo nie przełącza na gaz tylko gaz piszczy jakby się skończył. Usuwam błąd czekam kilka min i wszystko jest ok.. Samochód niedawno kupiony a ja jestem zielony w jeśli chodzi o takie rzeczy
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Zacznij po kolei sprawdzać dla czego wypada zapłon, stare świece, uszkodzona cewka. Dodatkowo sprawdz czy błędy powstają na BP czy tylko na lpg.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sie 2019, o 23:29
- Auto: Insignia 2009r
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warka
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Niedawno cewka i świece były sprawdzane, i ciśnienie tam w środku też. Dzieje się tak na zimnym silniku. Najpierw ma muła nie ma siły i nie równo się rozpędza a powyżej 3000 dostaje kopa. Przy przełączaniu na gaz potrafi wyrzucić błąd i nie przełączyć i wtedy "awaria pojazdu" i błędy p0300
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
- Auto: 2.8T 4x4 OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Czyli najpierw do ogarnięcia praca na BP. Poczytaj wyżej o klapce na gruszce turbo i elektrozaworze sterującym turbo. Jak wygląda korek od wlewu oleju? Czy jest zapocony? Czy po odkręceniu korka wlewu oleju na zgaszonym silniku czuć ze środka silnika mocny zapach benzyny?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 gru 2019, o 18:55
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdynia
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Witam wszystkich
zalozylem tutaj konto żeby poszukać problemu z szarpanie na zimnym silniki. Co się okazało w moim przypadku. Brak odpowiedniego ciśnienia i luzu na zaworach. Jeden w ogóle był zamknięty i niezbędna była regulacja. Co jak potem wgłębiałem się w temat przy instalacji gazowej jest tak samo ważne jak wymiana świec czy filtrów...
Teraz przejechałem jakieś 2 tys km i do tej pory problemu nie mam
zalozylem tutaj konto żeby poszukać problemu z szarpanie na zimnym silniki. Co się okazało w moim przypadku. Brak odpowiedniego ciśnienia i luzu na zaworach. Jeden w ogóle był zamknięty i niezbędna była regulacja. Co jak potem wgłębiałem się w temat przy instalacji gazowej jest tak samo ważne jak wymiana świec czy filtrów...
Teraz przejechałem jakieś 2 tys km i do tej pory problemu nie mam
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 12 lis 2018, o 20:37
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Nysa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Instalacja gazowa w 1.6 180KM
Witam
U mnie też jeden był zawór podparty, niestety nie da się ich wyregulować tylko wymiana bądź szlifowanie grzybka - i tak też zrobiłem, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze - nie wiem czy ma to coś do tego ale poczyściłem wtyczki do wtrysków i po tym auto przestało szarpać na zimnym, co do mulenia ( choć fabrycznie jest 200km - wersja wyposażenia sport ) to nie zbierał się za dobrze - wywaliłem drugi katalizator ten ceramiczny ( koszt wkładu samego to 100zł ) ale wyciąłem go i schowałem na półkę i wstawiłem rurę ( połączyłem ) mega różnica zaczyna zbierać się już od niecałych 2tys obr. a przedtem 3 tys.obr.
Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
A co do kolegi z tym przełączaniem na gaz to moim zdaniem gazownik coś spartolił też mam gaz od kupna i chodzi jak igiełka nawet jak wcześniej auto poszarpywało.
U mnie też jeden był zawór podparty, niestety nie da się ich wyregulować tylko wymiana bądź szlifowanie grzybka - i tak też zrobiłem, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze - nie wiem czy ma to coś do tego ale poczyściłem wtyczki do wtrysków i po tym auto przestało szarpać na zimnym, co do mulenia ( choć fabrycznie jest 200km - wersja wyposażenia sport ) to nie zbierał się za dobrze - wywaliłem drugi katalizator ten ceramiczny ( koszt wkładu samego to 100zł ) ale wyciąłem go i schowałem na półkę i wstawiłem rurę ( połączyłem ) mega różnica zaczyna zbierać się już od niecałych 2tys obr. a przedtem 3 tys.obr.
Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
A co do kolegi z tym przełączaniem na gaz to moim zdaniem gazownik coś spartolił też mam gaz od kupna i chodzi jak igiełka nawet jak wcześniej auto poszarpywało.