--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Instalacje gazowe LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 19 mar 2018, o 19:41

Pierwsze tankowanie po 370 km weszło 55 l lpg czyli 14.9 l/100km komputer benzyny pokazał 13,4l/100km
za gaz zapłaciłem 105 zł :D
Pierwsze wrażenia pozytywne praktycznie nie czuć różnicy miedzy benzyną, jedynie co mam to trochę późno się przełącza na gaz bo przy 54-60 stopni C lecz to skoryguje przy pierwszym przeglądzie
Wrzucę więcej zdjęć w tym bez osłony, nie mam tak jak kolega wojtas69 ponieważ wtryski poszły pod kolektor ssący na bardzo krótkich wężykach w pozycji stojącej
Założyłem w Długołęce pod Wrocławiem V-GAZ i zakład polecam, czas montażu 3 dni lecz w sumie nie mam zastrzeżeń co widać po zdjęciu iż prawie nie widać iż auto ma gaz

Aaadek69
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 19 wrz 2017, o 19:11
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: LPG w A28NET

Post autor: Aaadek69 » 21 mar 2018, o 12:32

Stag ma emulatory fakt i sam sie na to zdecydowalem. Aczkolwiek emulator cisnienia stag nie jest kompatybilny z insignia a28net wiec musialem kupic oddzielnie... sam dystrybutor ac powiedzial ze tak jest... a co do instalki stag 300 6 qmax plus 2reduktory ac czerwone kazdy po 250 koni wtryski hana zielone ale niebawem zmieniam na lpgtech yeti plus ze wzgledu na moc auta 342 konie i 530 momentu. Butla lpg 75 litrow bormech i pod maska wszystko pochowane;)

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 22 mar 2018, o 16:13

U mnie też mam zewnętrzny ponieważ ten wbudowany nie chciał współpracować z autem !
Kolego Aaadek69 ile masz przebiegu na gazie iż chcesz zmieniać wtryskiwacze ?
Ja mam Barucedę na którą producent daje 100 tyś km gwarancji zamocowane na bardzo krótkich wężykach bezpośrednio przy wtryskiwaczach benzynowych ! Jedyny minus iż do ich wymiany konieczny jest demontaż kolektora ssącego ! Reduktor jeden KME Gold GTX choć też z innego zakładu miałem propozycję dwóch czerwonych AC lecz wychodzę z założenia iż mniej składników to mniej rzeczy do psucia !

Szyszka
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2018, o 05:56
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: LPG w A28NET

Post autor: Szyszka » 31 mar 2018, o 21:06

#wojtas69

tak jak pisałem wyżej od niedawna jestem posiadaczem samochodu z silnikiem A28NER Automat, przymierzam się do instalacji gazowej zaraz gdy autko będzie sprawne (obecnie niezbędna naprawa). Nie mam żadnych doświadczeń z użytkowaniem bo autko świeżo sprowadzone. Nie mam pojęcia na jakie spalanie mogę liczyć - noga raczej ułożona ale z doświadczenia wiem że te źrebaki drzemiące w tym aucie będą kusić :D :D :D !

Z tego co czytałem Twoje posty jesteś w temacie na poważnie i bardzo "kulturalnie" masz zamontowaną instalację 8-) 8-) 8-)
i teraz pytanie czy podjąłbyś się montażu w moim samochodzie aby to wyglądało tak profesjonalnie i działało tak sprawnie jak u Ciebie?
Przepraszam, że nie piszę na PW - za młody forumowicz ze mnie i nie mam takiej możliwości...

Gdybyś mógł podać jakieś namiary na siebie na PW to będę wdzięczny.

Szyszka
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2018, o 05:56
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Szyszka » 8 kwie 2018, o 21:13

#grzegorz13

i jak tam Isia się sprawuję z instalacją gazową?
Parę tygodni minęło także chyba już możesz coś napisać, jakieś spostrzeżenia i obiektywną opinię:)

Mógłbyś wrzucić parę fotek Twojej instalacji - jestem ciekaw czy masz wszystko schowane pod plastikową pokrywą silnika.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 9 kwie 2018, o 20:51

Zdjęcia silnika masz na poprzedniej stronie lecz mogę wrzucić dodatkowe. Nie widać iż mam gaz
Co do opinii to jestem mega zadowolony, różnicy między benzyną nie widzę, no może poza jedną
cena za tankowanie na cpn :D Pali około 1.5 l więcej gazu od paliwa a cena za litr sporo mniejsza
Zrobiłem dotąd 2.5 tyś km i żadnych obiekcji czy uwag nie mam

Dziku
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Rzeszów

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Dziku » 17 kwie 2018, o 17:08

Witam wszystkich. Od paru miesięcy jestem posiadaczem insigni a28net w automacie natomiast gaz założyłem jakiś miesiąc temu. Otóż problem polega na tym ze przy zmianach biegow i przy odpuszczaniu nogi z gazu po uprzednim gwałtownym dodaniu - auto szarpie. Może nie jest to szarpanie niewiadomo jakie ale jest. Dodam że na benzynie nie występuje. Ponadto program był zrobiony na 302 km i 435 Mm lecz wtedy poza szarpnieciami o którym mowa wcześniej występowało bardzo duże szarpanie przy Full bucie w zakresie 5-5.5 tyś. Stwierdzili że moc należy zmniejszyć bo nie da się wyregulowac gazu do tej mocy (oczywiście na benzynie wszystko ok na 302 km).
Jeszcze jedna myśl- gazownicy twierdza że auto że skrzynia automatyczna jakoś inaczej dawkuje paliwo i stąd może być problem. Ale choćby nawet to chyba gaz powinno dac się wyregulowac?

Instalacja:
Wtryski barracuda 130
Stag Qmax Basic
Reduktor jeden acr czerwony ( rzekomo rozwiercony i podobno daje radę - według gazownika).

Gazownicy już ręce rozkładają i nie wiedzą co robić żeby nie było tych szarpniec.

Oczywiście chciałbym powrócić do mocy 302 km skoro na benzynie było ok.
Proszę Was o pomoc i jakieś wskazówki.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 17 kwie 2018, o 20:47

Kolego ACR czerwony jest do mocy 250 KM czyli za mało jak do tego silnika Rozwiercanie za wiele nie da ponieważ reduktor nie da rady przy bucie i tak się dzieje u ciebie Mi proponowali dwa ACR czerwone by silnik pracował poprawnie bez wirusa a co dopiero przy wirusie do 302 KM Moim zdaniem na tym reduktorze nie ma prawa chodzić ! silnik szarpie bo pewnie są za duże spadki ciśnienia przy maksymalnej mocy
zapytaj na lpg-forum.pl tam masz fachowców Uzupełnij też skąd jesteś łatwiej będzie ci kogoś polecić
Zakładają gaz do silników większej mocy i da się je wyregulować tylko musi być odpowiedni potencjał Na reduktorze musisz mieć zapas mocy ja mam reduktor do 340 KM i nie mam takich objawów jak ty a za rok dwa mój reduktor osłabnie do 300 KM i dalej będzie poprawnie obsługiwał moje auto A co z twoim skoro on już dziś nie daje rady ! to za rok będzie chodził do 3 tyś obrotów Zmień reduktor na odpowiedni do mocy i będzie ok o ile gazownicy podołają lecz po włożeniu reduktora o mocy 250 KM do twojego auta to mam wątpliwości tym bardziej po uwagach iż gazu nie da się wyregulować do takiej mocy

Dziku
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Rzeszów

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Dziku » 18 kwie 2018, o 08:36

Dzięki za zainteresowanie. Początkowo u mnie też mieli założyć 2 reduktory acr ale stwierdzili że jeden rozwiercony da rade i rzekomo po odczytach tak jest. Twoim zdaniem jaki jeden reduktor byłby odpowiedni zeby już nie przerabiac instalacji pod 2 reduktory? Oczywisice na forum lpg tez zapytam. Z gory dzieki.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 18 kwie 2018, o 17:20

Ja mam golda gtx i daje radę może być kme twin czy extreme
ACR 01 sam w sobie jest niestabilny ciśnieniowo a pierwszy raz słyszę by ktoś go tuningował do większej mocy a jeśli już to zrobił to tylko pogorszył jego stabilność i stąd twoje problemy
Masz emulator ciśnienia ? nie wyrzuca ci błędów silnika ?

Dziku
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Rzeszów

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: Dziku » 19 kwie 2018, o 15:08

Emulator jest. Nie ma błędów. Wcześniej wpadał w tryb awaryjny ale po "regulacjach" już nie wpada natomiast dalej szarpie. Zmieniam dzisiaj sterownik na qmaxa plusa z basica i jeśli to nie pomoże to reduktor leci do wymiany..

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 19 kwie 2018, o 17:46

Sterownik nic nie zmieni, chyba iż jest uszkodzony, wszystkie o których wiem chodzi na plusie więc będzie ok
Wymiana parownika cię raczej nie ominie ACR są kapryśne i nie dają rady takim mocom !
U siebie zrobiłem już 3 tyś km i jest ok czyli auto jeździ tak samo na lpg jak na benzynie !

Awatar użytkownika
altru
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
Auto: Insignia 4x4 V6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: altru » 14 lip 2018, o 22:08

Patrząc na te zdjęcie nasuwa mi się pytanie.
Czy zakładając gaz zmniejszy mi się przestrzeń bagażowa?
Obrazek

Chodzi mi o ten styropian.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 15 lip 2018, o 09:02

Ten styropian zostaje w aucie chyba że go nie masz to wtedy masz mniejszą butlę
O ile się nie mylę ten styropian jest w autach które mają infiniti i tam przed kołem jest subwoofer
Tak jest u mnie lecz mam kombi i jak jest w innych wersjach nadwozia nie jestem pewien
U mnie weszła butla 68 l co daje 55l gazu i podłoga bagażnika została na tym samym poziomie
A też mam styropian ze względu na subwoofer. Jedyne co tracę to iż zestaw naprawczy koła jeździ z tyłu w walizce
która zajmuje miejsce w bagażniku Reszta to same plusy

Awatar użytkownika
altru
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
Auto: Insignia 4x4 V6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: altru » 15 lip 2018, o 20:51

Posiadam infiniti i mam tak:

Obrazek Obrazek

Wystarczy ,że kupię taki styropian (na allegro widziałem od 80zł do 120zł) to będę mieć większa butlę? Tylko ,że bagażnik mi się zmniejszy. Czy oryginalnie powinienem mieć taki styropian tylko poprzedni właściciel sobie wziął?
Obrazek

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 15 lip 2018, o 21:16

w twojej oryginalnie nie ma takiego styropianu i warto dokupić by zwiększyć butlę
Rozumiem iż chcesz założyć gaz ! masz już firmę która ci go założy ? wiesz już jaką instalację chcesz i jakie komponenty ona będzie miała ? Ja zrobiłem na swojej już 10 tyś km i jak na razie ok nawet na autostradzie przy 200 km/h dawała radę
U mnie spalanie oscyluje w granicach 13 l gazu obecnie więc duża butla to podstawa a tankuje co 350 km

Awatar użytkownika
altru
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
Auto: Insignia 4x4 V6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: altru » 15 lip 2018, o 21:32

Na razie byłem się tylko pytać.
Dostałem taką ofertę:

"Kompletna instalacja do tego samochodu z zbiornikiem w miejscu koła zapasowego , tankowaniem gazu w wlewie benzyny , reduktorem na 330 ps instalacja STAG Q-MAX OBD KOSZT 4400 zł."

Sądzę ,że tak do 5500zł będę mógł przeznaczyć na instalację.
Chyba zainwestuję w ten styropian. Bo skoro tankujesz do 350km to z mniejszą butlą bez styropianu będę chyba tankować co 100km a to byłoby wkurzające.

Każdy styropian będzie pasować?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 16 lip 2018, o 13:10

Każda wersja nadwozia ma inny styropian
Ja płaciłem 4800 zł mam stag Q-max plus wtryski barracuda te mocniejsze zdaje się 130 ml i reduktor KME gold gtx
do tego zbiornik 66.5l gdzie wchodzi 55 l gazu wtryski bezpośrednio przy benzynowych na 3 cm wężyku wszystkie i tankowanie pod klapką, do tego osobny emulator ciśnienia benzyny bo ponoć na wbudowanym nie chodził dobrze. Gazu pali ok 2 więcej niż benzyny, dynamika taka sama, zrobiłem już ponad 10 tyś i nic się nie dzieje, błędów silnika nie mam żadnych
Ja jestem zadowolony i montowałem jak napisałem pod Wrocławiem w Długołęce V-max Na forum lpg-forum.pl sprawdź opinie zakładu gdzie chcesz zakładać gaz bo te silniki są wymagające i czułe na partactwo gazowniku lub też zwykłe lenistwo Dużo czytałem na ten temat zanim założyłem i wybrałem zakład polecany przez innych a też miałem oferty na podobne kwoty co ty lecz zapłaciłem 400 zł więcej i nie żałuję

SewaS
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2018, o 16:53
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: SzczeciN

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: SewaS » 20 lip 2018, o 06:01

Cześć, właśnie jestem na etapie zakładania gazu do Insigni, dostałem 2 oferty niestety Szczecin rządzi się własnymi prawami i za instalacje z emulatorem 5,5 tys za montaż. Inny gazownik powiedział że zrobił pare takich insigni bez emu i działały idealnie i teraz mam problem co robić? Może ktoś poleci w Szczecinie kogoś?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Post autor: grzegorz13 » 20 lip 2018, o 13:47

Zapytaj i poszukaj tu http://lpg-forum.pl o dobrego instalatora
Dużo czytałem zanim zdecydowałem się na instalację
Tylko użytkownicy Staga chwalą instalacje do tego silnika i ma on wbudowany emulator gdzie jednym on działa a innym nie w moim przypadku przy strojeniu okazało się iż musi on być dołożony
Przy tym siniku montaż jest ważny więc wybierz dobrego i sprawdzonego gazownika który już robił podobne silniki
Zapytaj na tym forum gazowym a na pewno ci kogoś polecą ponieważ jest tam sporo instalatorów ja w podobny sposób znalazłem choć mam parę zakładów u siebie w mieście to jednak zdecydowałem się na polecony zakład i nie żałuję

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG gaz”