--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Buczenie w silniku
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2018, o 13:02
- Auto: Insignia 2.0 ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Edinburgh
- Postawił piwo: 3 razy
Buczenie w silniku
Witam wszystkich pewnie ten temat jest co chwile poruszany ale jestem nowym uzytkownikiem wiec prosze wszystkich o pomoc , chodzi oczywiscie o buczenie silnika , trudno okreslic jak ono brzmi ale jest to cos w stylu odkurzacza lub wiatrakow od chlodnicy i odbywa sie to przy nagrzanym silniku okolo 90 stopniach. Jest to regularny dzwiek po nagrzaniu silnika i tylko wtedy kiedy nie naciskam gazu , a co najlesze to zdaza sie to nawet gdy wylacze silnik czasami za buczy wychodzac z samochodu i za piernika niewiem co to moze byc a strasznie denerwuje , prosze pomozcie
Jezeli chodzi o silnik to 2.0 diesel ecoflex 160km
Moj meil to
Gawron.lukasz@wp.pl
Jezeli chodzi o silnik to 2.0 diesel ecoflex 160km
Moj meil to
Gawron.lukasz@wp.pl
Ostatnio zmieniony 26 lis 2018, o 09:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Buczenie w silniku
Jest cały temat na ten problem, w skrócie zawór, nowy lub lub mały filterek w obwodzie zaworu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2018, o 14:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Śląsk
Re: Buczenie w silniku
Pozwolę podpiąć się pod temat
Wrzucę link z tym, ze ciężko wyizolować samo buczenie, trzeba się trochę wsłuchać.
Zastanawiam się wiec co to będzie i skąd może dochodzić, może ktoś z was miał i może podzielić się wiedza. Osobiście słyszę jedynie na postoju i tez nie za każdym razem, jednak pojawia się na zagrzanym silniku. Chciałbym się tego buczenia pozbyć bo z autka jestem bardzo zadowolony, a to buczenie denerwuje.
Pacjent 2.0cdti 2014r A20DTE 120KM
Wrzucę link z tym, ze ciężko wyizolować samo buczenie, trzeba się trochę wsłuchać.
Zastanawiam się wiec co to będzie i skąd może dochodzić, może ktoś z was miał i może podzielić się wiedza. Osobiście słyszę jedynie na postoju i tez nie za każdym razem, jednak pojawia się na zagrzanym silniku. Chciałbym się tego buczenia pozbyć bo z autka jestem bardzo zadowolony, a to buczenie denerwuje.
Pacjent 2.0cdti 2014r A20DTE 120KM
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2018, o 14:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Śląsk
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Buczenie w silniku
Pewnie kolega ma na myśli zawór podciśnienia od turbiny. To jest ten na pasie przednim, do którego dochodzą wężyki.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Buczenie w silniku
Dokładnie..... jest po prawej stronie na pasie przednim....jest gdzieś u nas na forum temat odnośnie tego zaworu
proszę
proszę
Moja czarna
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2018, o 14:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Śląsk
Re: Buczenie w silniku
Przesłuchałem się buczenie wewnątrz auta słyszę, ale z tego miejsca co wskazaliscie to nie za bardzo, macie jakieś inne pomysły na to co to może być?
W ogóle Panowie dziękuje za zainteresowanie!
Jestescie nieocenieni
W ogóle Panowie dziękuje za zainteresowanie!
Jestescie nieocenieni
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Buczenie w silniku
To wewnątrz czy z komory silnika? Pisałeś w pierwszym poście że buczenie silnika...
Moja czarna
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Buczenie w silniku
Może to być zużyta rolka prowadząca pasek wielorowkowy. Ona jest pod łapą od silnika - najlepszy dostęp od dołu lub po zdjęciu lewego koła i nadkola. Samą diagnozę można przeprowadzić w dwojaki sposób - zdjąć pasek wielorowkowy na chwile i zobaczyć czy się coś zmieniło. Jak już będziesz miał zdjęty pasek to złap ręką za rolkę i zobacz jak się kręci i jak duży ma luz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2018, o 14:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Śląsk
Re: Buczenie w silniku
Dźwięk sluszany wewnątrz, jak i z zewnątrz po otwoarciu maski, filmik nagrany wewnątrz. Dalej ciężko zidentyfikować skąd dochodzi dlatego będę próbował szukać dalej jak czas na to pozwoli. Za każde nakierowanie bardzo wam dziękuje
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Buczenie w silniku
Wg mnie to sprężarka klimatyzacji. Masz ją włączoną czy nie używasz?
Włączaj i wyłączaj na kilka sekund i słuchaj czy się zmienia.
Jeśli po zmianie zacznie buczeć cały czas, ucichnie, zmieni dźwięk buczenia to sprężarka
Włączaj i wyłączaj na kilka sekund i słuchaj czy się zmienia.
Jeśli po zmianie zacznie buczeć cały czas, ucichnie, zmieni dźwięk buczenia to sprężarka
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Buczenie w silniku
Zawór podcisnienia turbinki jak się kończy lubi na ciepłym sobie "buczec" ale i także nagrzewac się, to już objawy i trzeba wymieniać, ja takie objawy miałem. W końcowej fazie, wyskakuje awaria pojazdu i gaśnie. Mówię z mojego doświadczenia.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Buczenie w silniku
wystarczy zamontować filterek taki jak w maluchu był do paliwa i problem będzie rozwiązany,nie ma potrzeby wymiany od razu elektrozaworu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 23:04
- Auto: 2.0 ecoFlex
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Morzeszczyn
Re: Buczenie w silniku
Byłem z dokładnie tym samym problemem na serwisie Opla to powiedzieli, że zawór sterujący turbosprężarki jest jeszcze OK, ale niedługo będzie trzeba wymienić. Kiedy zapytałem co to dokładnie jest (bo nie udaję, że się znam jak się nie znam) to po prostu mi powiedzieli, że tj to buczenie podczas jazdy, po zgaszeniu silnika jeszcze przez kilka sekund oraz przy otwieraniu maski
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lis 2018, o 18:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Buczenie w silniku
Mi przed wyskoczeniem awarii przez dwa tyg wogule zaworek nie buczal, a wcześniej co chwilę, dopiero o jego awarii dowiedziałem się jak zgasnął na ekspresowce. W tedy już co chwilę gasnal.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 maja 2019, o 20:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Mörfelden-Walldorf
Re: Buczenie w silniku
Mam ten sam problem bylem w oplu i jezeli nie było orginalnie zamontowane czyli roczniki ponizej 2013 to numer części 55587330 jest to polaczenie o większej średnicy wewnętrznej i gruszka jest w zestawie koszt 184pln pasuje 1 do 1 sam filter pomaga ale nie calkiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lip 2019, o 12:39
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łęczna
Re: Buczenie w silniku
Witam, sorry ale nie mogę dodać własnego postu i dlatego pisze tutaj.
2.0 CDTI 160 km, przebieg 117 tys polski salon.
Mam problem z Isia, a mianowicie słychać dziwny dźwięk w kabinie coś w stylu łożyska lub powietrza, bardziej po stronie pasażera tylko podczas jazdy. Auto łapie 90 stopni i trzeba przejechać jeszcze parę kilometrów żeby ten dziwny dźwięk był słyszalny. Słychać go w przedziale od 2 do 2,5 tyś obrotów.
Został wymieniony elektrozawór turbiny,
Cały rozrząd był wyciągany i sprawdzany, a pompa wody wymieniana.
Łożysko półosi było sprawdzane.
Jazda bez paska alternatora sprawdzana.
Odczepiane turbo za pomocą tych wężyków powietrznych od elektrozaworu.
Auto podnoszone na podnośniku jeden człowiek w aucie słyszy dźwięk, a drugi pod autem nie.
Blokowane koła żeby wykluczyć łożyska.
Klima i nawiewy włączone i wyłączone bez zmian.
Pali normalnie
Moc jest
Doda, że pompa wysokociśnieniowa paliwa była w naprawie, tzn wymieniane uszczelniacze.
Wymienione sprężyny, poprzedni właściciel miał obniżające, ja zmieniłem na oryginalne.
Czy ktoś miał jakiś podobny problem? Nie znam się na samochodach zbyt. Mechanik się poddał i kazał jeździć aż będzie słyszalne bardziej.
2.0 CDTI 160 km, przebieg 117 tys polski salon.
Mam problem z Isia, a mianowicie słychać dziwny dźwięk w kabinie coś w stylu łożyska lub powietrza, bardziej po stronie pasażera tylko podczas jazdy. Auto łapie 90 stopni i trzeba przejechać jeszcze parę kilometrów żeby ten dziwny dźwięk był słyszalny. Słychać go w przedziale od 2 do 2,5 tyś obrotów.
Został wymieniony elektrozawór turbiny,
Cały rozrząd był wyciągany i sprawdzany, a pompa wody wymieniana.
Łożysko półosi było sprawdzane.
Jazda bez paska alternatora sprawdzana.
Odczepiane turbo za pomocą tych wężyków powietrznych od elektrozaworu.
Auto podnoszone na podnośniku jeden człowiek w aucie słyszy dźwięk, a drugi pod autem nie.
Blokowane koła żeby wykluczyć łożyska.
Klima i nawiewy włączone i wyłączone bez zmian.
Pali normalnie
Moc jest
Doda, że pompa wysokociśnieniowa paliwa była w naprawie, tzn wymieniane uszczelniacze.
Wymienione sprężyny, poprzedni właściciel miał obniżające, ja zmieniłem na oryginalne.
Czy ktoś miał jakiś podobny problem? Nie znam się na samochodach zbyt. Mechanik się poddał i kazał jeździć aż będzie słyszalne bardziej.