--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

VIN, znalezione na allegro itp.
ODPOWIEDZ
MarcinD1984
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 4 lut 2019, o 13:18
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: MarcinD1984 » 28 mar 2019, o 23:52

Eurola nigdy nie miałem w silniku, parametrami wypada całkiem nieźle, ale ta temperatura zapłonu poniżej 200 stopni to bardzo słaby wynik. Mam wrażenie, że mieliby też spory NOACK (a wiadomo czym mniejszy tym lepiej), co możę wpływać negatywnie na branie oleju przez silnik. Bo niska temperatura zapłonu to na moje oko brak baz PAO(bądź mały udzial) w składzie a zarazem wysoki NOACK. Chyba ze nadrabiaja jakimiś dodatkami do oleju. Ale to pewnie wie już tylko producent.

Ostatnio miałem też w silniku Valvoline Synpower 5w40 gdzie NOACK to aż ponad 11% :O Przeszedłem na PMO, który ma około 9% i różnica jest spora (jeśli chodzi o branie oleju). Tak naprawdę to pewnie nie tylko NOACK ma wpływ na branie oleju, ale z tego co udało mi się wyczytać to ma dosyć spore znaczenie. W ogóle oleje full PAO to potrafią mieć w 5w40 NOACK nawet około 8%, co już w ogóle jest kosmosem. Ale w PMO przy 25-30% PAO zejście do NOACK i tak wygląda nieźle.

A Motul to temat rzeka tak naprawdę. Jedni chwalą a inni mówią, że bardzo te oleje są podatne na branie je przez silnik i nikt nie wie czemu.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 29 mar 2019, o 00:16

Pisałem już o tym wielokrotnie, że Eurol podaje temperaturę zapłonu według innej metodologi dlatego tak niska temperatura jest w karcie. Eurol Fluence 5W40 został gruntownie przebadany tutaj link :
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=181
Jak widać w teście temperatura zapłonu to 229 stopni. Ani dużo ani mało. Więcej niż PMO podaje w karcie.
Natomiast Noack jest na bardzo dobrym poziomie 8,7% (nawet lepszym niż PMO) więc Twoje obawy Marcin są bezzasadne. Potwierdzona bardzo niska temperatura płynięcia -51 stopni (tutaj większość konkurentów mocno się "chowa".) oraz świetny ccs.
Co do bazy to już pisałem, że w ok 25-30% to jest PAO.
Tutaj inny ciekawy olej 5W40 spełniający Dexos 2 :
http://olejeklimowicz.pl/produkty/neste-city-pro-5w-40/
Temp. zapłonu wg. producenta 244 przy jednoczesnej temperaturze płynięcia -51 stopni.
W badaniu w Rosji wyszło jednak nieco gorzej tj. 236 oraz minus 44 stopnie ale to i tak b. dobre wyniki. :
https://www.oil-club.ru/forum/topic/869 ... 0-svezhee/

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: takisobie » 29 mar 2019, o 07:16

tomek evo pisze:
28 mar 2019, o 17:26
W linku nr 1 i w linku nr 3 masz dokładnie ten sam silnik 1.4 TSI. W linku nr 2 masz bliźniaczy silnik 1.2 TSI.
Oczywiście styl jazdy, warunki eksploatacji mają wpływ (i to b. duży) na uzyskiwane wyniki i takie testy są tylko częściowo miarodajne ale naprawdę trudno 500, 1000% czy 1500% wyższe zużycie w tym samym bądź bliźniaczym silniku przypisywać tylko innej eksploatacji. Tak mogłoby być w zupełnie skrajnych warunkach eksploatacji typu jazda torowa albo w warunkach arktycznej zimy itp.
Mogę być dla Ciebie niewiarygodny (a Ty dla mnie) ale Ty nie podważasz w tym momencie tego co pisze tylko podważasz wyniki uzyskiwane w niezależnych testach użytkowników. Po to wkleiłem te badania abyś ani Ty ani nikt inny nie musiał wierzyć mi na słowo.
Testy mogą nie być do końca miarodajne ale jeśli Ty chcesz być wiarygodny to proszę znajdź mi na szybko badania, gdzie poziom zużycia silnika będzie na podobnie niskim poziomie jak w linku nr 1. Bo te wyniki z linków nr 2 i 3 to są typowe poziomy zużycia i takich wyników można znaleść setki. Natomiast wyniki z badań z modyfikatorem Archoila AR1900 od średniej odbiegają diametralnie. Przypadek?

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
zubek pisze:
28 mar 2019, o 17:12
Wg tych testów/analiz/porównań to żaden z moich samochodów nie powinien żyć.
Bzdury piszesz świadomie albo nie masz dostatecznej wiedzy. To są normalne poziomy zużycia.
tutaj bez ulepszacza a wynik jak najbardziej podobny

https://oil-club.de/index.php?thread/49 ... -13-000km/

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 29 mar 2019, o 09:27

Wynik rzeczywiście bardzo dobry ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę bo jest to zdecydowanie poniżej standardowe zużycie. Zresztą to tylko potwierdza to co piszę i to co skłoniło mnie do wrzucenia tych analiz - różnic pomiędzy dwoma produktami możemy nie dostrzegać na podstawie mniej lub bardziej subiektywnych wrażeń akustycznych co nie znaczy, że takich różnic nie ma miedzy nimi.
Analiza labolatoryjna próbki oleju jest najbardziej wiarygodną metodą oceny jakości oleju. Oczywiście na wynik badania ma wpływ szereg czynników a przede wszystkim sposób eksploatacji jednak bagatelizowanie tych wyników to jest zwykła ignorancja dowodów naukowych.

MarcinD1984
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 4 lut 2019, o 13:18
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: MarcinD1984 » 29 mar 2019, o 09:38

@tomek_evo. A co powiesz o Valvoline i ich wysokim NOACK? Czy to, że samochód baaardzo dużo pobierał oleju to mogło być przez wysoki NOACK? Bo jak już mówiłem, po przejściu na inną markę z NOACK ok.9% pobór oleju spadł o jakieś 70% o:o

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 29 mar 2019, o 10:40

Trudno mi to jednoznacznie stwierdzić ale na pewno jest mocny związek pomiędzy poborem oleju (a właściwie jego spalaniem) przez silnik a Noackiem. Jeśli generalnie pobój jest niski tj. średnio 0,5 l/10 tys. to przy bardzo niskim noack-u może być np. 0,2-0,3 l/10 tys. a przy wysokim nawet 1,0 l/10 tys. Natomiast jak oleju zjada 0,5l/1000 km to nie wysoki nocak jest tego powodem. Z mojego doświadczenia wynika również, że pobór oleju na PAO-syntetycznej bazie nie zwiększa się z czasem w takim stopniu jak w przypadku olejów HC. Ale tutaj również wiele zależy od konkretnego oleju i konkretnego silnika.
Jak pobór oleju na całym interwale spadł Ci z 1,0l do 0,3 l to jak najbardziej może to być w decydującym stopniu zasługa niskiego noack.

arek810316
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: arek810316 » 29 mar 2019, o 14:33

Czyli wychodzi,że Eurol Fluence 5W-40 ma troche lepsze parametry od PMO i Motula?
Gdzie można kupić pewnie tego Eurola?

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 29 mar 2019, o 15:43

Generalnie Eurola masz pewnego bo po pierwsze nikt tego nie podrabia a po drugie nie ma jakiś dziwnych serii z różnych fabryk i na różne rynki i jak pisze Eurol Fluence 5W40 to jest to olej zgodny z kartą produktu (z uwzględnieniem marginesu błędu). Od pierwszego kwietnia będzie akcja promocyjna (będzie w pakiecie z innym produktem) na ten olej u 3 wybranych dystrybutorów.

MarcinD1984
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 4 lut 2019, o 13:18
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2011
Miasto: Lublin

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: MarcinD1984 » 29 mar 2019, o 16:22

Coś mi się wydaje, że chyba masz duże prowizje od sprzedaży tego Eurola, ze tak go tutaj ciśniesz :D PMO tym bardziej nie ma swoich prodróbek, bo nie sądze, że ktoś podrabia nowy produkt, którego aż tak dużo sie nie sprzedaje i PMO też jest robione tylko w jednej fabryce, to zbyt mała marka jaka na razie aby musieli robić oleje w kilku miejsach.

A co do NOACKa o ktory pisałem w Valvoline to właśnie na Valvo ubywało mi jakieś ok litra na 10 tys km, a po przejsicu na inna markę zaledwie 300 ml. I zastanawiałem się czy to właśnie ten NOACK ma aż takie znaczenie. I wnisokuję ( po tym co napisałeś i po tym co sam wiem), że napewno ma wpływ NOACK ale i pewnie jeszcze jakieś inne dodatki :)

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 29 mar 2019, o 16:39

PMO też nikt nie podrabia podobnie jak wiele innych marek ale pytanie było o Eurola. Różnica pomiędzy Eurolem a PMO jest taka, żę Eurol jest producentem i to stosunkowo dużym producentem a PMO to jest tylko marka a oleje są robione na zamówienie w zakładzie, który robi olej dla wielu innych odbiorców. To nie jest kwestia, że PMO się mało sprzedaje tylko tego jakie obłożenie ma zakład produkcyjny, któremu zleca się produkcję i jak skonstruowana jest umowa.
Zawsze powtarzam, że wolę niszowy olej od mniejszego ale pewnego producenta niż olej od potentata rynkowego, który jednak często nie produkuje go sam tylko zleca produkcje i różnicuje jakość. Jeśli PMO będzie konsekwentnie trzymać się receptur i utrzyma jakość to na pewno są to oleje warte uwagi. Problemem jest to, że strasznie ściemnili z tymi 70% PAO, których (idę o zakład) nigdy tam nie było i przez to stali się niewiarygodni dla części odbiorców.

Dodano po 13 minutach 54 sekundach:
PS. Ja ich nie skreślam - będę obserwował.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: takisobie » 30 mar 2019, o 19:08

tomek evo pisze:
29 mar 2019, o 09:27
Wynik rzeczywiście bardzo dobry ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę bo jest to zdecydowanie poniżej standardowe zużycie. Zresztą to tylko potwierdza to co piszę i to co skłoniło mnie do wrzucenia tych analiz - różnic pomiędzy dwoma produktami możemy nie dostrzegać na podstawie mniej lub bardziej subiektywnych wrażeń akustycznych co nie znaczy, że takich różnic nie ma miedzy nimi.
Analiza labolatoryjna próbki oleju jest najbardziej wiarygodną metodą oceny jakości oleju. Oczywiście na wynik badania ma wpływ szereg czynników a przede wszystkim sposób eksploatacji jednak bagatelizowanie tych wyników to jest zwykła ignorancja dowodów naukowych.
czy tylko wyjątek może nie tak wspaniałe jak twój pierwszy przykład ale dobre zważywszy na stosowany olej , silnik lub przebieg zwłaszcza w ostanim przykładzie Saaba z przebiegiem 600tys.
https://oil-club.de/index.php?thread/51 ... -10-500km/
https://oil-club.de/index.php?thread/21 ... dq200-201/

https://oil-club.de/index.php?thread/45 ... kw-10-tkm/
https://oil-club.de/index.php?thread/40 ... 21-984-km/

https://oil-club.de/index.php?thread/36 ... l-10362km/

brak porównań na tych samych silników z dodatkami i bez , na ile zmniejsza ten lub inny dodatek zużycie bo napewno zmniejsza ale jeśli to ma być 2-4 mg to czy jest to warte zwiekszonego kosztu.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 30 mar 2019, o 21:41

takisobie pisze:
30 mar 2019, o 19:08
tomek evo pisze:
29 mar 2019, o 09:27
Wynik rzeczywiście bardzo dobry ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę bo jest to zdecydowanie poniżej standardowe zużycie. Zresztą to tylko potwierdza to co piszę i to co skłoniło mnie do wrzucenia tych analiz - różnic pomiędzy dwoma produktami możemy nie dostrzegać na podstawie mniej lub bardziej subiektywnych wrażeń akustycznych co nie znaczy, że takich różnic nie ma miedzy nimi.
Analiza labolatoryjna próbki oleju jest najbardziej wiarygodną metodą oceny jakości oleju. Oczywiście na wynik badania ma wpływ szereg czynników a przede wszystkim sposób eksploatacji jednak bagatelizowanie tych wyników to jest zwykła ignorancja dowodów naukowych.
czy tylko wyjątek może nie tak wspaniałe jak twój pierwszy przykład ale dobre zważywszy na stosowany olej , silnik lub przebieg zwłaszcza w ostanim przykładzie Saaba z przebiegiem 600tys.
https://oil-club.de/index.php?thread/51 ... -10-500km/
https://oil-club.de/index.php?thread/21 ... dq200-201/

https://oil-club.de/index.php?thread/45 ... kw-10-tkm/
https://oil-club.de/index.php?thread/40 ... 21-984-km/

https://oil-club.de/index.php?thread/36 ... l-10362km/

brak porównań na tych samych silników z dodatkami i bez , na ile zmniejsza ten lub inny dodatek zużycie bo napewno zmniejsza ale jeśli to ma być 2-4 mg to czy jest to warte zwiekszonego kosztu.
Bardzo ciekawe przykłady - wyniki naprawdę b. dobre. Będą testy na tym samym aucie z Archoilem AR9100 i bez. Zwróć jednak uwagę, że te 2 przykłady, które pokazałem mają wręcz ekstremalnie niskie zużycie. Owszem można znaleźć zbliżone analizy ale standardowe wartości ca dużo, dużo wyższe i takie też analizy dominują np.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/537 ... i-7800-km/
Insignia 2.0 CDTI po 7,8 tys km na oleju GM Dexos 2 wartość dla żelaza stosunkowo wysoka bo aż 60.
Prawda jest, ze w różnych silnikach mamy różne "normatywne" zużycie ale zastosowanie Archoila powinno moim zdaniem zmniejszyć zużycie o co najmniej 50% a może nawet 70-80%. W jednym przypadku może to być kilka mg (choć takie przypadki będą odosobnione) a w innym nawet kilkadziesiąt. Poza tym w przypadku Archoila Ar9100 mamy wyższy niż "standardowo" poziom TBN i niższy TAN co przekłada się na ogólny stan oleju i stan silnika. I to jest widoczne w analizach. Oczywiście malkontenci będą narzekać, że inne auta, inne warunki itd. ale z czasem pojawiać się będzie coraz więcej analiz pokazujących różnice na różnych olejach i jak się zmienia zużycie po zastosowaniu modyfikatora.

Dodano po 5 minutach 51 sekundach:
arek810316 pisze:
30 mar 2019, o 20:43
tomek evo pisze:
30 mar 2019, o 01:09
Eurol ma 3 oleje spełniające dexos 2 (Fluence 5W40, Fluence DXS 5W30, Turbo DI 5w40) a oprócz tego są jeszcze przynajmniej 2-3 oleje, które z powodzeniem można stosować w silnikach cdti - Syntehnce 5W30, Synthence FS 0W30 oraz Fluence FE 5W30. Zależy wiec o jakiego Eurola pytasz bo zaprzyjaźniony serwis leje też sporo FS-a 0W30 do 2.0 CDTI i podobno praca silnika jest lepsza.
O eurol fluence 5w40
A ten 0W30 to do insignii można zalewać?
Nie ma normy ale moim zdaniem bez obaw można stosować bo ważniejsze są parametry lepkościowe i jakościowe.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: takisobie » 31 mar 2019, o 13:44

@ tomek evo bez przesady ze takie dominuja , a ten test Insigni to z oleju fabrycznie zalanego czyli watrości mają prawo być podwyższone zwłaszcza że auto było wykorzystywane w cyklu miejskim i to raczej intensywnie w 2 miesiące prawie 8tys.

ten przykład Audi szkoda że nie na takim samym oleju . AR9100 z ( Revanolem NDT- TBN 10,16 , P 1060mg , Zn 1400 )do Revanol RUP (TBN 8,56 P 600 , Zn 715 ) a różnica niewielka

https://oil-club.de/index.php?thread/49 ... 10-000-km/

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: hubertus » 9 kwie 2019, o 19:35

tomek evo pisze:
9 kwie 2019, o 14:29
Jedni mogą stosować profilaktykę w pełni sprawnym silniku inni niekoniecznie ale pisanie że to nic nie daje to jest zaprzeczanie oczywistym faktom naukowym. Można się spierać czy ma to sen (głównie ekonomiczny) i czy wybrać dedykowany dodatek czy iść jak większość na skróty i wybrać olej 2T czy może w ogóle niczego nie dodawać bo auto w abonamencie itp. ale nie można pisać, że poprawa smarności i czystości paliwa oraz podniesienie jego liczby cetanowej nic nie daje. Sam fakt, że dochodzi do różnego rodzaju uszkodzeń układów wtryskowych, za które w głównym stopniu odpowiada paliwo powinien dać do myślenia. Jak by nie było problemu to by ludzie tyle nie kombinowali.
Profilaktykę przed czym? Już ileś razy pisałem w firmie w której pracuje jest około 100 aut. W tym blisko 30 busów. Osobówki robią do 300 tys km busy do 500 - 600 tys i nikt nic nie leje. I nic nie pada. To po co mam co kolwiek lać? Kupuje auta z tej firmy mające po kilkadziesiąt tys km mają i po 500 i nigdy w żadnym ani wtryski mi nie padły ani się nie zatarły silniki. A jeżdżą na castrolu w trybie LL. Tak dochodzi do różnego rodzaju uszkodzeń układów wtryskowych. Bo większość ludzi zaniedbuje serwis w tym przypadku wymianę filtra paliwa. Auta trafiające do Polski są często w złym stanie technicznym z dużymi przebiegami po kilku właścicielach zaniedbane serwisowo. Inna częsta przyczyna uszkodzeń to awarie pomp na stacjach. Do auta wraz z paliwem lejemy opiłki i jest problem.
tomek evo pisze:
9 kwie 2019, o 19:06
Nie znam wszystkich handlarzy w tym kraju wiec nie wiem co dodają do zajechanego silnika. Pochwal się jakie dodatki i super oleje zastosowałeś i jakie badania zrobiłeś aby ocenić ich działanie. Bo jakoś sobie nie przypominam abyś stosował dedykowany dodatek i jakiś super olej o badaniach przed i po nie wspominając.
Ja za to znam wiele przypadków padniętych układów wtryskowych kiedy auto tylko i wyłącznie było tankowane na markowej stacji. Po prostu paliwo na polskich stacjach nawet to spełniające wszystkie normy nie jest na dłuższą metę przyjazne dla układów wtryskowych. W jednym przypadku wtryski padną po 100 tys. w innym może po 1 mln. ale będzie to zwykle efekt długotrwałej pracy na paliwie o nieoptymalnych dla układu wtryskowego parametrach. Poprawa parametrów paliwa zwiększa żywotność układu wtryskowego i silnika w ogóle. Jeśli auto ma jakieś problemy to pytanie skąd te problemy. dodatki stosuje się przede wszystkim po to aby tych problemów nie było. Często jest za późno aby chemią "ogarnąć sytuację" ale warto spróbować bo koszt jest stosunkowo niewielki w stosunku do regeneracji elementów układu wtryskowego a dobra chemia często pomaga.
Pochwal się jakie badania ty zrobiłeś. Bo to co tu wypisujesz to zwykłe straszenie ludzi nie wiadomo czym. Byle by jakiś dodatek kupili. Ja ci pisze enty raz 30 busów po 500 tys km najmniej i bez dodatków i oleju 2 t. To gdzie te nieprzyjazne paliwo? Żeby było jasne paliwo jest z Orlenu. Nie z Wielkiej Brytanii czy Niemiec.
W prawidłowo działającym samochodzie nic nie trzeba dolewać. Jak ktoś chce niech leje co chce czy 2 t czy dodatek. W pewnych przypadkach to może pomóc a w pewnych tylko zatuszuje problem i spowoduje poczucie naprawy. Bo np trochę ciszej silnik pracuje. a przypominam, że tgz korekty to nie jest jedyna i w pełni miarodajna metoda diagnostyki. Więcej powie test przelewowy.
Najczęstszymi przyczynami awarii układów wtryskowych nie jest to, że właściciel nie dolewał dodatków czy oleju 2 t ale:
- duże przebiegi, niepewne pochodzenie sprowadzonych lub eksploatowanych w kraju aut często przez kilku właścicieli a co się z tym wiąże zaniedbania serwisowe w tym przypadku nie wymienianie filtrów.
- używanie paliwa nie wiadomego pochodzenia często oleju opałowego. Wystarczy, że jeden właściciel w historii auta tak sobie pojeździ następni będą mieli problemy.
- nie sprawne lub zabrudzone instalacje na stacjach i ogólnie w branży paliwowej. Wystarczy zużyta pompa nawet na markowej stacji i mamy paliwo z opiłkami.
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2019, o 19:50 przez hubertus, łącznie zmieniany 2 razy.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 9 kwie 2019, o 22:31

hubertus pisze:
9 kwie 2019, o 19:35
tomek evo pisze:
9 kwie 2019, o 14:29
Jedni mogą stosować profilaktykę w pełni sprawnym silniku inni niekoniecznie ale pisanie że to nic nie daje to jest zaprzeczanie oczywistym faktom naukowym. Można się spierać czy ma to sen (głównie ekonomiczny) i czy wybrać dedykowany dodatek czy iść jak większość na skróty i wybrać olej 2T czy może w ogóle niczego nie dodawać bo auto w abonamencie itp. ale nie można pisać, że poprawa smarności i czystości paliwa oraz podniesienie jego liczby cetanowej nic nie daje. Sam fakt, że dochodzi do różnego rodzaju uszkodzeń układów wtryskowych, za które w głównym stopniu odpowiada paliwo powinien dać do myślenia. Jak by nie było problemu to by ludzie tyle nie kombinowali.
Profilaktykę przed czym? Już ileś razy pisałem w firmie w której pracuje jest około 100 aut. W tym blisko 30 busów. Osobówki robią do 300 tys km busy do 500 - 600 tys i nikt nic nie leje. I nic nie pada. To po co mam co kolwiek lać? Kupuje auta z tej firmy mające po kilkadziesiąt tys km mają i po 500 i nigdy w żadnym ani wtryski mi nie padły ani się nie zatarły silniki. A jeżdżą na castrolu w trybie LL. Tak dochodzi do różnego rodzaju uszkodzeń układów wtryskowych. Bo większość ludzi zaniedbuje serwis w tym przypadku wymianę filtra paliwa. Auta trafiające do Polski są często w złym stanie technicznym z dużymi przebiegami po kilku właścicielach zaniedbane serwisowo. Inna częsta przyczyna uszkodzeń to awarie pomp na stacjach. Do auta wraz z paliwem lejemy opiłki i jest problem.
tomek evo pisze:
9 kwie 2019, o 19:06
Nie znam wszystkich handlarzy w tym kraju wiec nie wiem co dodają do zajechanego silnika. Pochwal się jakie dodatki i super oleje zastosowałeś i jakie badania zrobiłeś aby ocenić ich działanie. Bo jakoś sobie nie przypominam abyś stosował dedykowany dodatek i jakiś super olej o badaniach przed i po nie wspominając.
Ja za to znam wiele przypadków padniętych układów wtryskowych kiedy auto tylko i wyłącznie było tankowane na markowej stacji. Po prostu paliwo na polskich stacjach nawet to spełniające wszystkie normy nie jest na dłuższą metę przyjazne dla układów wtryskowych. W jednym przypadku wtryski padną po 100 tys. w innym może po 1 mln. ale będzie to zwykle efekt długotrwałej pracy na paliwie o nieoptymalnych dla układu wtryskowego parametrach. Poprawa parametrów paliwa zwiększa żywotność układu wtryskowego i silnika w ogóle. Jeśli auto ma jakieś problemy to pytanie skąd te problemy. dodatki stosuje się przede wszystkim po to aby tych problemów nie było. Często jest za późno aby chemią "ogarnąć sytuację" ale warto spróbować bo koszt jest stosunkowo niewielki w stosunku do regeneracji elementów układu wtryskowego a dobra chemia często pomaga.
Pochwal się jakie badania ty zrobiłeś. Bo to co tu wypisujesz to zwykłe straszenie ludzi nie wiadomo czym. Byle by jakiś dodatek kupili. Ja ci pisze enty raz 30 busów po 500 tys km najmniej i bez dodatków i oleju 2 t. To gdzie te nieprzyjazne paliwo? Żeby było jasne paliwo jest z Orlenu. Nie z Wielkiej Brytanii czy Niemiec.
W prawidłowo działającym samochodzie nic nie trzeba dolewać. Jak ktoś chce niech leje co chce czy 2 t czy dodatek. W pewnych przypadkach to może pomóc a w pewnych tylko zatuszuje problem i spowoduje poczucie naprawy. Bo np trochę ciszej silnik pracuje. a przypominam, że tgz korekty to nie jest jedyna i w pełni miarodajna metoda diagnostyki. Więcej powie test przelewowy.
Najczęstszymi przyczynami awarii układów wtryskowych nie jest to, że właściciel nie dolewał dodatków czy oleju 2 t ale:
- duże przebiegi, niepewne pochodzenie sprowadzonych lub eksploatowanych w kraju aut często przez kilku właścicieli a co się z tym wiąże zaniedbania serwisowe w tym przypadku nie wymienianie filtrów.
- używanie paliwa nie wiadomego pochodzenia często oleju opałowego. Wystarczy, że jeden właściciel w historii auta tak sobie pojeździ następni będą mieli problemy.
- nie sprawne lub zabrudzone instalacje na stacjach i ogólnie w branży paliwowej. Wystarczy zużyta pompa nawet na markowej stacji i mamy paliwo z opiłkami.
Masz prawo do własnego zdania a ja do własnego. Ty masz swoje doświadczenia a ja swoje. Ale nie pisz proszę, że pisze to po to aby na siłę wcisnąć dodatek i ludzi straszę bo swoimi tezami możesz przyczynić się do czyiś kłopotów.Pewnie jakieś 90% użytkowników nie ma pojęcia o rzeczywistym stanie układu wtryskowego dla nich wszystko jest super i nic się nie dzieje tylko auto pali 10% więcej i ma 5% mniejszą moc. Tego nie czuć i najczęściej dopóki "coś się nie zadzieje" to ludzie żyją w błogiej nieświadomości. Ja się wtrąciłem tylko do dyskusji i powiedziałem co miałem do powiedzenia a badania robiłem i owszem wielokrotnie ale olejów a efekty stosowania dodatków do paliwa obserwowałem wielokrotnie na różnych swoich pojazdach. Ale każdy robi jak uważa. W internecie jest na ten temat dostatecznie dużo napisane i nikt nie musi słuchać ani Ciebie ani mnie.

Dodano po 5 minutach 5 sekundach:
Major601 pisze:
9 kwie 2019, o 19:14
Heh. Możliwe że tym którzy mają zajechany układ. W samochodzie sprawnym (za jaki uważam swój) nie przybywa nic i nie spada zużycie paliwa ale dpf regeneruje się rzadziej oraz Adblue wystarcza na dłużej, wnioskuje że spaliny są mniej toksyczne i mniej sadzy
Jeśli liczba cetanowa jest wyższa to można spodziewać się również wyższej mocy. Minimalnie ale jednak. To zupełnie zrozumiałe tak samo jak w przypadku liczby oktan i benzyny. Nawet producenci pojazdów w przypadku PB potrafią zastrzegać, że podawana moc maksymalna jest w przypadku zastosowania PB98.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: hubertus » 10 kwie 2019, o 05:53

Ja się do niczyich kłopotów nie przyczynię. Bo jak pisałem jeśli ktoś kupi zużyte auto, czy zaniedbane serwisowo czy sam będzie zaniedbywał serwisy to układ zdechnie co by nie robił. Tak samo może być jeśli np pompa w dystrybutorze się będzie zacierać i produkować opiłki.
Natomiast ty zawsze dobierasz takie słowa i kontekst by wychodziło, że to co piszesz jest jedną i absolutna prawdą. Z twoich wypowiedzi wynika jasno np, że wszystkie paliwo w Polsce jest nie przyjazne dla silnika. Zamiast, ze klient może ewentualnie na takie trafić. Itd. A to jest zwykłe straszenie czymś co nie ma miejsca w realu.
I znowu mamy powtórkę z rozrywki. Skąd wiozłeś te 90 % nie mających pojęcia o stanie układu? Znowu mamy do czynienia z insynuacją, ze te 90 % to układy wymagające dolewania czego kolwiek. Skąd te dane?

markrk
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: markrk » 15 kwie 2019, o 20:10

kecraminsignia pisze:
25 mar 2019, o 17:18
@Markrk to trzymam kciuki za ciebie jak i pewnie większość na tym forum. Daj znać jak wyniki.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Obiecałem to i wstawiam wyniki badania oleju GM 5W30 Dexos 2
auto w chwili pobrania próbki oleju miało przebieg 61135 km
przebieg na badanym oleju 10880 km
Od nowości tylko olej GM
wymiany w ASO (promocja za 249zł)

1. wymiany oleju były:
1. 16 tkm
2. 27 tkm
3. 40 tkm
4. 50 tkm

Wychodzi na to że ten GM nie jest taki zły.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2019, o 06:38 przez markrk, łącznie zmieniany 1 raz.

bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: bob_dg » 16 kwie 2019, o 02:32

Spora też jest ilość żelaza w oleju

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: kecraminsignia » 16 kwie 2019, o 06:06

No właśnie. Czy ktoś ze znawców może to przetłumaczyć na prosty język. Co się dzieje z tym silnikiem?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


markrk
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: markrk » 16 kwie 2019, o 06:30

kecraminsignia pisze:
16 kwie 2019, o 06:06
No właśnie. Czy ktoś ze znawców może to przetłumaczyć na prosty język. Co się dzieje z tym silnikiem?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Co się ma dziać?
Nic się nie dzieje, w każdym będzie silnik zużywa się z każdym kilometrem. Parametr w normie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”