--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

VIN, znalezione na allegro itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: dare50 » 27 mar 2019, o 11:45

Ale gdzie jest napisane że Eurol Fluence 5W40 ma 30 % PAO ? , nawet na stronie Eurol nie ma zmianki o PAO ani na karcie charakterystyki , bo cena za PMO i Eurol to praktycznie taka sam

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 27 mar 2019, o 14:08

Tak wynika z widma, że ma ok 25-30% PAO. Z tego co wiem to widmo było nawet robiony 2 razy bo były rozbieżne interpretacje ale ostatecznie stanęło na tym, że jest tam tak właśnie zawartość PAO. Ale dla jasności główna baza to HC ale o bardzo wysokiej czystości. To, że PMO nie ma 70% PAO a jakieś 20-25% wyszło również z badania widma i chyba nawet z tego samego labu. Eurol w przeciwieństwie do PMO nie chwali się zawartością PAO a nie zawsze widać to w kartach. Tutaj parametry również wskazują na jakiś dość znaczny udział PAO (temp. płynięcia -51, noack 8,7, ccs) bo moim zdaniem trudno by je było uzyskać na standardowej bazie (nie twierdze, że niemożliwe). Za te pieniądze to i jeden i drugi olej będzie dobrym zakupem.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: dare50 » 27 mar 2019, o 14:42

No właśnie widziałem wyniki badań , myślałem że gdzieś producent się chwali tym PAO , i rzeczywiście wybór jest kwestią czy kupić znaną markę czy nową na rynku bo cena ta sama ,

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: Rooff_ » 27 mar 2019, o 18:59

Jakby ktoś z Was chciał sobie zrobić mały przerywnik w tej jakże pasjonującej dyskusji, to podrzucam filmik:
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Lucjan

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: Lucjan » 28 mar 2019, o 01:40

Na oleju GM silnik chodzi tak samo jak na Motulu Xclean FE wiec po co przepłacać. Wystarczy pilnować wymian oleju i koniec kropka.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 28 mar 2019, o 08:08

Lucjan ale to, że silnik "chodzi" tak samo na 2 różnych olejach to nie znaczy, ze są tak samo dobre. Tego nie da się stwierdzić na słuch.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: norbi333 » 28 mar 2019, o 10:15

To jak co drugi,ktory zaleje jakiegoś Millersa czy Motula i nagle stwierdza, że auto ciszej pracuje?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: dokia » 28 mar 2019, o 10:21

tomek evo pisze:
28 mar 2019, o 08:08
Lucjan ale to, że silnik "chodzi" tak samo na 2 różnych olejach to nie znaczy, ze są tak samo dobre. Tego nie da się stwierdzić na słuch.
Ale każdy nasłuchuje :) Ja też :) przy zmianie z Dexos2 na Dexos1 gen2 wydaje mi się że słyszę zmiany na plus dla nowego oleju, co oczywiście może być tylko moim niczym niepopartym wrażeniem. :lol:
Radio 357 :)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: Maverick_86 » 28 mar 2019, o 11:09

Jestem również zdania jak @tomek evo. Osobiście jak kupiłem auto miałem świeżo zalany przez ASO olej GM, kolejną wymane zrobiłem już na Motula 8100 X-Cleana. A obecnie chciałem spróbować coś nowego więc mam Millersa XF zalanego. Na każdym z wymienionych olejów silnik pracuje tak samo, nie ma żadnych ale to żadnych różnic w głośności jego pracy, a ucho mam czułe na takie rzeczy. 😁 Pomimo tego charakterystyka każdego z olejów i parametry zachęciły mnie do zmiany na coś innego niż GM, pomimo znacznie wyższej ceny jak ma to miejsce w przypadku wspomnianego Millersa.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: Bartol » 28 mar 2019, o 11:31

Też mam czułe ucho i zawsze słyszę zmianę na nowym oleju. Chyba tylko dlatego, że jest nowy ponieważ stosuję ten sam produkt ;)

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 28 mar 2019, o 11:44

To, że silnik ciszej pracuje to fajnie i może to być wyznacznikiem jego wysokiej jakości ale nie musi. Niestety to dość skomplikowane i nie da się na podstawie wrażeń słuchowych świeżo zalanego oleju stwierdzić, ze jest lepszy czy gorszy od poprzednika. Bardziej miarodajna jest zmiana pracy silnika w trakcie interwału. Jeśli po pewnym przebiegu słyszymy, że silnik zaczął pracować powiedzmy "mniej kulturalnie" to może to oznaczać, że jego stan już się wyraźnie pogorszył. Wrażenia akustyczne są ważniejsze w przypadku odpalania auta i jego pracy w niskich/bardzo niskich temperaturach. Tutaj jeśli jesteśmy w stanie wyłapać wyraźne różnice to już jest mocna przesłanka świadcząca o jakości oleju. W bardzo niskich temperaturach na różnych olejach silnik zaraz po odpaleniu potrafi pracować zupełnie różnie.
Czasami zmiana oleju wycisza silnik bo powoduje np. odpowiednio wyższe napięcie napinacza w systemie rozrządu czy mechanizmu zmiennych faz rozrządu i wtedy faktycznie to słychać. Ale w tym wypadku różnice zwykle są większe nie jak zmienimy samą markę oleju ale lepkość. Pewnym wyznacznikiem jakości oleju jest też trzymanie przez olej temperatury a także w pewnym stopniu szybkość/zdolność schładzania się oleju po osiągnięciu bardzo wysokiej temperatury. W autach wyposażonych w odczyt temperatury oleju można zauważyć znaczne różnice miedzy olejami a także różnice pomiędzy świeżym olejem i olejem już przepracowanym.
Kolejną różnicą może być ilość spalanego przez silnik oleju, choć tu trzeba dobrze znać swoje auto bo zwiększona konsumpcja nie musi oznaczać zawsze gorszego oleju - czasami po prostu stan silnika się pogarsza. I w dieslu (w szczególności) trzeba pamiętać, że stan oleju możne być zafałszowany przez znajdujące się w nim paliwo.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: Bartol » 28 mar 2019, o 12:18

@tomek evo, napisałem to odnosząc się do poprzednich wypowiedź dotyczących zmiany oleju na inny(inne parametry lub/i producent) i związanej z tym zmiany akustycznej, np. na dexos 1 jest ciszej niż na zlanym(przepracowanym) dexos 2. W przypadku gdybyśmy porównali świeżo zalany dexos 1 ze świeżo zalanym dexos 2 różnica może być nie zauważalna.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 967
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: zubek » 28 mar 2019, o 13:53

norbi333 pisze:
28 mar 2019, o 10:15
To jak co drugi,ktory zaleje jakiegoś Millersa czy Motula i nagle stwierdza, że auto ciszej pracuje?
Ba, na dodatek mniej pali, mniej trzęsie, szybciej się rozgrzewa, lepiej przyspiesza, lepiej hamuje, ma mniejsze opory toczenia, powietrza, itp. :lol: .Wrażenia z dupohamowni, spotęgowane subiektywnym odczuciem użytkowników o niezmiernie wyczulonych zmysłach, dają obraz tak cudownych właściwości niektórych substancji, że nawet laboratoria nie są w stanie ich podważyć. Dziwię się, że jeszcze nikt nie próbował ich pić. Myślę, że te substancje po prostu dodają "potencji" zaraz po zakupie - nawet nie trzeba ich wlewać do auta. :idea:

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 28 mar 2019, o 14:23

Zubek bardzo dużo wniosłeś swoim postem. :D
Zobacz sobie zużycie silnika w 1.4 TSI 150 KM na Eurolu Synthence FS 0W30 + Archoil AR9100 :
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=25
po naprawdę intensywnym interwale 10 tys.
i porównaj ze zużyciem silnika w 1.2 TSI na Castrolu Edge Professional Longlife III 5W30 :
https://www.oil-club.ru/forum/topic/196 ... le-9211km/
po 9 tysiącach.
Oba oleje w normie 504/507.
Na Castrolu zużycie przeszło 10 razy większe.
Widać różnice prawda?
To tak dla zobrazowania tych różnic, których nie widać gołym okiem i nie słychać 8-)

Dodano po 4 minutach :[/color]
Tutaj Tiguan z 1.4 TSI czyli tym samym silnikiem w praktycznie nowym aucie na Castrolu Edge FST 0W40 po 7,7 tys kilometrów :
https://www.oil-club.ru/forum/topic/887 ... le-7660km/

Dodano po 5 minutach 51 sekundach:
Tutaj kolejny raz olej z Archoilem AR9100 tym razem w Megane 3 2.0 T z silnikiem ponad 300 KM po 9 tysiącach na Revenolu VST 5W40 :
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=73&t=196
Widać jak na dłoni, że ten "cudowny" dodatek rzeczywiście działa wiec może zamiast "śmieszkować" warto trochę sie w temat zagłębić.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: dare50 » 28 mar 2019, o 14:39

@ tomek evo , znów zaczynasz swoje wywody , Zubek miał sto procent racji , kurde @tomek evo jak można porównywać dwa różne silniki w rożnych autach na głowę upadłeś , żebyś zrobił miarodajny test musisz mieć identyczne auta i te same silniki i na tor auto i w tych samych warunkach gonić auta to wtedy można coś wywnioskować a tak z tego nic nie wynika

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 28 mar 2019, o 14:51

Ja akurat porównałem dokładnie 2 takie same silniki : 1.4 TSI w co prawda 2 różnych autach ale chyba mi nie powiesz, że przeszło 10-cio krotnie większe zużycie bierze się znikąd. Pokazałem też 1.2 TSI, który jest bliźniaczą konstrukcją do 1.4 TSI a także pokazałem wynik zastosowania dodatku w innym bardzo mocnym ponad 300 konnym aucie.
Jeśli uważasz, ze nic z tego nie wynika to ja mam zupełnie inne zdanie na ten temat.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: dare50 » 28 mar 2019, o 16:19

Oczywiście każdy ma prawo do swoje zdania i kropka , ale ja podtrzymuje swoje zdanie że te testy są nie miarodajne , bo teraz piszesz że te same silniki a w linkach podałeś różne , nawet jak by były te same auta i silniki to różni kierowcy i różne warunki wystarczy że jeden będzie jeździł na emeryta a drugi butował i już takie testy można o kąt d...... , nie mówię że dany olej jest lepszy od drugiego ale jak pisałem Ci kiedyś jak jesteś na prowizji to nie jesteś wiarygodny

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 967
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: zubek » 28 mar 2019, o 17:12

Wg tych testów/analiz/porównań to żaden z moich samochodów nie powinien żyć.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 28 mar 2019, o 17:24

W linku nr 1 i w linku nr 3 masz dokładnie ten sam silnik 1.4 TSI. W linku nr 2 masz bliźniaczy silnik 1.2 TSI.
Oczywiście styl jazdy, warunki eksploatacji mają wpływ (i to b. duży) na uzyskiwane wyniki i takie testy są tylko częściowo miarodajne ale naprawdę trudno 500, 1000% czy 1500% wyższe zużycie w tym samym bądź bliźniaczym silniku przypisywać tylko innej eksploatacji. Tak mogłoby być w zupełnie skrajnych warunkach eksploatacji typu jazda torowa albo w warunkach arktycznej zimy itp.
Mogę być dla Ciebie niewiarygodny (a Ty dla mnie) ale Ty nie podważasz w tym momencie tego co pisze tylko podważasz wyniki uzyskiwane w niezależnych testach użytkowników. Po to wkleiłem te badania abyś ani Ty ani nikt inny nie musiał wierzyć mi na słowo.
Testy mogą nie być do końca miarodajne ale jeśli Ty chcesz być wiarygodny to proszę znajdź mi na szybko badania, gdzie poziom zużycia silnika będzie na podobnie niskim poziomie jak w linku nr 1. Bo te wyniki z linków nr 2 i 3 to są typowe poziomy zużycia i takich wyników można znaleść setki. Natomiast wyniki z badań z modyfikatorem Archoila AR1900 od średniej odbiegają diametralnie. Przypadek?

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
zubek pisze:
28 mar 2019, o 17:12
Wg tych testów/analiz/porównań to żaden z moich samochodów nie powinien żyć.
Bzdury piszesz świadomie albo nie masz dostatecznej wiedzy. To są normalne poziomy zużycia.

arek810316
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: arek810316 » 28 mar 2019, o 18:21

Na stronie producenta Eurol Fluence 5W-40
Density at 20°C 0.8482 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 82.8 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 14.1 cSt
Viscosity index 176
Viscosity, dynamic (CCS) 5220 cP
Sulphated ash 0.79 wt%
Flash point 196 °C
Pour point -51 °C
a PMO 5w40 C3
Gęstość względna w 15°C 0,848
Lepkość CCS przy -35°C, mPa.s 4760 kg/l
Lepkość kinematyczna w 40°C 82 , 00
Lepkość kinematyczna w 100°C 13 ,90 mm²/s
Indeks lepkości 175 mm²/s
Temperatura zapłonu 224
Temperatura -42 COC, °C
TBN, mgKOH/g 7,4 °C
Popioły siarczanowe 0 78 %

Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
czyli PMO ma wyższą temperature zapłonu......

Dodano po 32 minutach 33 sekundach:
Motul 8100 X-Clean C3 5W40
tez ma bardzo dobre parametry ,prawie identyczne jak poprzednie 2 oleje

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”