--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przebiegi i awarie naszych Insigni
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
150 tys wymiana rozrządu i pompy wody a 153tys padła pompa oleju i zatarty silnik do wymiany poz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Uszczelka smoka była zmieniana? Może to ona ponosi winę? Pompa oleju pracująca na sucho też się zniszczy. A tak ogólnie widzę, że najwięcej problemów jest z rocznikami 2009.
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
ja nie zmieniałem a komis raczej też nie auto sprowadzone i serwisowane w Niemczech
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
"Ciekawa" przygoda mnie dzisiaj spotkała.
Zbliża mi się termin wymiany oleju i filtrów. Zamówiłem u kolego z Pro Choice'a manel za bardzo uczciwe pieniadze, dodam i ...
No właśnie. Zabrałem się za wymianę oleju. Dodam, że pierwszy raz w życiu zdecydowałem się na "płukankę", jeszcze jej nie wymieniłem, a już mi się nią odbija...
Rozgrzałem olej, wlałem płukankę i co ?
Nie mogę odkręcić korka spustowego, bo jakiś "łeb" przede mną uszczelnił go jakimś klejem czy silikonem, a ja podczas walki zjechałem gwint.
Wyobraźcie sobie teraz temat z płukanką w silniku i brakiem możliwości odkręcenia korka...
Zakończę tym, że Opatrzność nade mną czuwała i 1 km od mojego domu na wsi był mechanior szpenio, który jakimś cudem odkrecił ten zjechany gwint, przyspawał nakrętkę 24 zamiast 13 i wymienił wszystkie filtry za 100 zł.
Mimo wszystko serce miałem w przełyku...
Pozdrawiam zuchy.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Zbliża mi się termin wymiany oleju i filtrów. Zamówiłem u kolego z Pro Choice'a manel za bardzo uczciwe pieniadze, dodam i ...
No właśnie. Zabrałem się za wymianę oleju. Dodam, że pierwszy raz w życiu zdecydowałem się na "płukankę", jeszcze jej nie wymieniłem, a już mi się nią odbija...
Rozgrzałem olej, wlałem płukankę i co ?
Nie mogę odkręcić korka spustowego, bo jakiś "łeb" przede mną uszczelnił go jakimś klejem czy silikonem, a ja podczas walki zjechałem gwint.
Wyobraźcie sobie teraz temat z płukanką w silniku i brakiem możliwości odkręcenia korka...
Zakończę tym, że Opatrzność nade mną czuwała i 1 km od mojego domu na wsi był mechanior szpenio, który jakimś cudem odkrecił ten zjechany gwint, przyspawał nakrętkę 24 zamiast 13 i wymienił wszystkie filtry za 100 zł.
Mimo wszystko serce miałem w przełyku...
Pozdrawiam zuchy.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Te korki spustowe są i tak jednorazowe. Przy każdej wymianie oleju muszę kupować nowy bo stary już do niczego się nie nadaje
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
@ alex bo te yełopy w serwisie za mocno dokręcają a dlatego że nie wymienia uszczelki jednorazowej ...
Ręce opadają
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Ręce opadają
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Dodam, że jak ten mechanik który wymieniał mi olej dowiedział się ze to Insignia, to mówi że to na pewno 2.0 w kombii.
Korek na allegro 15 zł z wysyłką, a w ASO we Wrocławiu zaledwie 50 zł. ..
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Korek na allegro 15 zł z wysyłką, a w ASO we Wrocławiu zaledwie 50 zł. ..
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
PROSZĘ ODCZEPIĆ SIĘ OD ROCZNIKA 2009, taki posiadam 173000 przebiegu , 80% trasa wymiana oleju co 12-15000km żadnych większych awarii. Dwu mas oryginał, DPF wypala się prawidłowo (kontrolka) poza normalnymi częściami eksploatacyjnymi nie mam żadnych problemów i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 967
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
W rankingu ADAC Insignia nie ma dobrych notowań
http://moto.wp.pl/gid,18487551,img,1848 ... jecie.html
ADAC z kolei ostatnio nie jest zbyt wiarygodnym źródłem (kto płaci ten ma miejsce w czołówce) ale zawsze to jakiś ranking...
Mam 5 letnią iśkę z pełna historią (125tys), świeżo po przeglądzie w ASO więc mogę napisać co się do tej pory zepsuło:
- przełącznik klapy x2 (30tys. i 113tys.)
- obudowa chłodnicy egr (95 tys.)
- poci się rura turbo
- aso po przeglądzie twierdzi że zawór turbo jest do wymiany (ja go nie słyszę)
Reszta to: klocki (co 30tys), tarcze (co 2gie klocki), filtry, olej wg flexa, płyny, żarówki (żarniki po 123tys / ze 3 inne wcześniej), rozrząd (125 tys.), końcówka drążka (125tys.) i profilaktycznie uszczelka smoka (125tys.)
nie wiem czy to zasługuje na tą lokatę, jak dla mnie to olać ADAC - oby tak dalej
http://moto.wp.pl/gid,18487551,img,1848 ... jecie.html
ADAC z kolei ostatnio nie jest zbyt wiarygodnym źródłem (kto płaci ten ma miejsce w czołówce) ale zawsze to jakiś ranking...
Mam 5 letnią iśkę z pełna historią (125tys), świeżo po przeglądzie w ASO więc mogę napisać co się do tej pory zepsuło:
- przełącznik klapy x2 (30tys. i 113tys.)
- obudowa chłodnicy egr (95 tys.)
- poci się rura turbo
- aso po przeglądzie twierdzi że zawór turbo jest do wymiany (ja go nie słyszę)
Reszta to: klocki (co 30tys), tarcze (co 2gie klocki), filtry, olej wg flexa, płyny, żarówki (żarniki po 123tys / ze 3 inne wcześniej), rozrząd (125 tys.), końcówka drążka (125tys.) i profilaktycznie uszczelka smoka (125tys.)
nie wiem czy to zasługuje na tą lokatę, jak dla mnie to olać ADAC - oby tak dalej
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
też uważam ze rocznik tu nie ma znaczenia, bardziej to jak się dba. Ja swoją mam z końca 2009 i zero problemów. odpukać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2016, o 20:29
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Hej,bolek pisze:peja-1991 u mnie po 95 tyś.km szlak trafił,150-180 tyś.km to norma,kiepskie są te koła ,choć nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel ,być może to on przyspieszył jej zużycie np.jeżdżąc na zbyt niskich biegach lub strzelając ze sprzęgła.
co to znaczy za niskie obroty? Zastanawiam się, bo niedawno kupiłem Insignię 2.0 cdti. Kiedy jadę z równą prędkością (bieg nie ma znaczenia), to po dotarciu do 2 tys. obrotów (około) pokazuje mi się sugestia zmiany biegu na wyższy (Shift + bieg). Ok, to jasne.
A kiedy odpalam auto zimne i silnik nie osiągnął 90C, to chyba nie powinno się 2 tys. przekraczać?
- SoulfirE
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Moim zdaniem za niskie obroty masz, ja cdti jeżdżę na spokojnie w przedziale 1700-2500. Jak auto jest zimne to obroty te same, po prostu nie deptam mocno w gaz tylko daje mu się powoli wkręcić. Nie przekraczając 2 tys wydaje mi się, że dławisz ten silnik. Tzw. eco-driving nie służy silnikowi i to co oszczędzisz na stacji możesz potem z nadwyżką w remont włożyć. Na pewno nigdy nie jeździłbym poniżej 1500 obrotów.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Obroty poniżej 1700 to wykańczanie dwumasy, dalej turbo nie daje tak jak powinno czyli więcej paliwa. To znowu zasyfia zmienną geometrie w turbo i szybciej zapełnia dpf.
Xperia Z3
Xperia Z3
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Ja jeżdżę dokładnie tak samo jak @SoulfirE i nigdy mi to nie przysporzyło problemów. Ogólnie mimo, że to silnik diesla to mam wrażenie, że optymalnie jeździ się w zakresie ok. 2-2,5k obrotów. A te sugestie o zmianie biegu na wyświetlaczu to już na wstępie olałem.
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Moje auto kupilem pol roku temu z przebiegiem 86tys km, teraz ma 107tys, przez ten czas wymienilem 2 razy olej i filtry, waz od wspomagania (470zl w ASO)- wymienilem sam, przy 100tys wymiana rozrzadu z pompa wody. W sumie to jestem zadowolony. Pozdrawiam i zycze bezawaryjnosci. Moje auto to 2.0cdti 160KM Automat
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, o 10:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
ja mam z salonu a i tak nie uniknąłem dziwnych napraw
kilka razy zmiana oprogramowania
przy 14 tys padł katalizator koszt 4200 ( n gwarancji)
18 tys wymiana tarcz i klocków
50 tys padł tylny dyfer 12000 (na szczęście na gwarancji wymieniony na nowy)
60 tyś zaczęła schodzić farba ze skóry i pękać fotek kierowcy aso się ze mną zgodziło ale GM nie dało zgody na wymianę ani naprawę twierdząc że to moja wina rzeczoznawca opisał wyraźnie że to wina słabej jakości materiałów a mimo tego GM nie chce tego uznać wiec zostaje chyba tylko sąd ale nakręce filmik i puszcze na youtuba niech się potencjalni nabywcy zastanowią nad kupnem aut tej marki.
62 tyś zaczyna migać i się wyłączać wyświetlacz 8" aso nie potrafi sobie z tym poradzić
teraz 77 tyś i czeka mnie wymiana oleju skrzyni....
kilka razy zmiana oprogramowania
przy 14 tys padł katalizator koszt 4200 ( n gwarancji)
18 tys wymiana tarcz i klocków
50 tys padł tylny dyfer 12000 (na szczęście na gwarancji wymieniony na nowy)
60 tyś zaczęła schodzić farba ze skóry i pękać fotek kierowcy aso się ze mną zgodziło ale GM nie dało zgody na wymianę ani naprawę twierdząc że to moja wina rzeczoznawca opisał wyraźnie że to wina słabej jakości materiałów a mimo tego GM nie chce tego uznać wiec zostaje chyba tylko sąd ale nakręce filmik i puszcze na youtuba niech się potencjalni nabywcy zastanowią nad kupnem aut tej marki.
62 tyś zaczyna migać i się wyłączać wyświetlacz 8" aso nie potrafi sobie z tym poradzić
teraz 77 tyś i czeka mnie wymiana oleju skrzyni....
-
- Użytkownik
- Posty: 134
- Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Dla tych pesymistów że 200 000 km to kres silnika i auta ,mała perełka z Belgi , a teraz uwaga sztuka z 2012r. w automacie ma przejechane 605 000 km.
Więc chyba coś jest z tymi sprowadzanymi skoro można pochwalić się takim wynikiem.
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... yImX9.html
Więc chyba coś jest z tymi sprowadzanymi skoro można pochwalić się takim wynikiem.
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... yImX9.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Moja z 2011 ma 181k km. Większych awarii nie było. Wymieniony waż turbo, zawór turbo, słynna uszczelka, mikrostyk klapy. Dwumasa powoli się odzywa ale jak na moje to element eksploatacyjny w diesel. Dodatkowo wymieniałem chłodnice bo była w nie dziura ale to raczej z powodu jakiegoś kamienia. Dodatkowo wymiana oleju co 10-13k plus filtry, chłodniczy, hamulcowy etc i oczywiście klocki i tarcze.
Tak to brak jakiś awarii i problemów z autem. Oby tak dalej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak to brak jakiś awarii i problemów z autem. Oby tak dalej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 cze 2016, o 13:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
U mnie historia wyglada następująco:
29000 - wymiana tarcz
35000 - wymiana mikrostyku
43000 - wymiana tulei
60000 - wymiana tarcz
70000 - wymiana pojemnika podcisnieniowego
90000 - wymiana EGR
91000 - wymiana pierścienia uszczelniającego wał korbowy
138000- wymiana rozrządu i pompy wody
143000 - wymiana oleju w skrzyni biegów
145000 - wymiana uszczelki smoka olejowego (prewencyjnie)
150000 - wymiana rury turbo (pocenie sie starej rury)
160000 - wymiana koła dwumasowego i sprzęgła.
Obecny przebieg - 162000
Oprócz tego, serwis olejowo-filtrowy co 15tys. km, przeglądy roczne do tej pory w ASO. Wszystko robione na bieżąco a niejednokrotnie prewencyjnie
29000 - wymiana tarcz
35000 - wymiana mikrostyku
43000 - wymiana tulei
60000 - wymiana tarcz
70000 - wymiana pojemnika podcisnieniowego
90000 - wymiana EGR
91000 - wymiana pierścienia uszczelniającego wał korbowy
138000- wymiana rozrządu i pompy wody
143000 - wymiana oleju w skrzyni biegów
145000 - wymiana uszczelki smoka olejowego (prewencyjnie)
150000 - wymiana rury turbo (pocenie sie starej rury)
160000 - wymiana koła dwumasowego i sprzęgła.
Obecny przebieg - 162000
Oprócz tego, serwis olejowo-filtrowy co 15tys. km, przeglądy roczne do tej pory w ASO. Wszystko robione na bieżąco a niejednokrotnie prewencyjnie
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 cze 2018, o 10:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni
Insignia 2014 A16XHT
Kod: Zaznacz cały
2015-04 - 50kkm - wymiana jednego tłoka, szlifowanie tulei, cewki zapłonowej
2016-12 - 102kkm - wymiana kompletnego rozrządu
2017-04 - 105kkm - wymiana silnika bez osprzętu (bez turbiny itd)
2018-02 - 139kkm - wymiana sztywnego przewodu doprowadzenia paliwa od modułu pompy paliwa (...)
2018-05 - 150kkm - wymiana czujnika wałka rozrządu, uszczelnienie miski olejowej i uszczelnienie skrzyni biegów
Ostatnio zmieniony 22 cze 2018, o 11:05 przez Damianiero, łącznie zmieniany 1 raz.