--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pytania nowego właściciela Insignii
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 19:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: LUBIN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Witam wszystkich. Mam wiele pytań ale zacznę od najważniejszego. Kupiłem insignie miesiąc temu z silnikiem 2.8T. Mega szczęście ale nie nacieszyłem się zbyt długo. Po odpaleniu byo czuć na ssaniu benzynę troszkę dziwne no ale podłączałem się kompem i nie było żadnego błędu. Po jakimś czasie zapalił mi się błąd silnika i nie palił na jeden cylinder. Zgasiłem auto poczekałem i odpaliłem wszystko było ok. Oczywiście Po tej sytuacji znowu podłączyłem op coma i nie było błędu. Mam ciężka nogę i spalanie średnie pokazywało 17 litrów dla mnie było to możliwe. Po tygodniu zapalił się błąd i już nie zgasnął. Po podłączeniu kompa pokazało dwa błędy 0300 u 0304 wypadajacy zaplon na 4 cylindrze. Wymieniłem świece i cewka dalej to samo. Kupiłem przyrząd do mierzenia ciśnienia pokazało 4,5 bara. No to lipa. Mechanik rozebrał głowice okazało się że wypalony tłok i cylinder troszkę tak jakby zaniedbany silnik sporo nagaru. Przebieg 180000 tys. Moje pytanie czy remontować silnik i jakie mogą być koszty tłoka wtrysku, tulejowanie silnika, pewnie orginal to będą duże koszta. Czy kupić drugi silnik lub nowy. Czy ktoś już robił taki remont? Dziekuje i pozdrawiam. Jestem nowy. Nie wiem czy tutaj powinienem pisac ale muszę się czegoś dowiedzieć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2 lis 2021, o 18:10 przez Lukas2.8T, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Koszt remontu V6 będzie bardzo duży, zacząłbym od znalezienia silnika, najważniejsze jest jednak pytanie, dlaczego tłok spłynął na czwartym cylindrze? Może auto jest po sofcie i zabrakło na czwartym paliwa?
A może wtryskiwacz na tym cylindrze jest uszkodzony i nadrobił takiego bałaganu?
A może wtryskiwacz na tym cylindrze jest uszkodzony i nadrobił takiego bałaganu?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Kolega kolegi @xul ma może taki silnik, napisz do @xula. Coś kiedyś wspominał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 19:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: LUBIN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Z tego co mówił Mechanik to prawdopodobnie wtrysk lał dlatego takie spalanie było.
Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Druga sprawa auto jest od handlarza. Czy jest możliwość że żadna sonda nie pokazałaby błędu na kompie? Czy można ją pominąć żeby błędu nie pokazywała?
Dodano po 3 minutach 54 sekundach:
Dzięki za informację odnośnie silnika będę pytal
Dodano po 3 minutach 43 sekundach:
Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Druga sprawa auto jest od handlarza. Czy jest możliwość że żadna sonda nie pokazałaby błędu na kompie? Czy można ją pominąć żeby błędu nie pokazywała?
Dodano po 3 minutach 54 sekundach:
Dzięki za informację odnośnie silnika będę pytal
Dodano po 3 minutach 43 sekundach:
Czy jest sens wymiany tylko tego tłoka i np wtryskiwacza jeśli chce użytkować to auto?Pawel_wro pisze: ↑2 lis 2021, o 17:03Koszt remontu V6 będzie bardzo duży, zacząłbym od znalezienia silnika, najważniejsze jest jednak pytanie, dlaczego tłok spłynął na czwartym cylindrze? Może auto jest po sofcie i zabrakło na czwartym paliwa?
A może wtryskiwacz na tym cylindrze jest uszkodzony i nadrobił takiego bałaganu?
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Sonda niestety nie pokaże, pięć cylindrów będzie ok, na szóstym za ubogo, to sumarycznie i tak ilość tlenu w spalinach będzie odpowiednia, co najwyżej pierwsza sonda nakaże sterownikowi zwiększyć lekko czasy otwarcia się wtrysków.
Musiałbyś mierzyć EGT na każdym pojedynczymi cylindrze, tak jak robi się w naprawdę szybkich autach...
Spróbować reanimować tylko ten jeden cylinder?
Nie, to straszny drut, chyba, że w opcji zrobić i sprzedać,
Tzn mając już rozebrany silnik, trzeba zajrzeć do każdego cylindra i zrobić pierścienie, zajrzeć w panewki, osiowość wału, bloku, no i głowice, sprawdzić szczelność, wymienić uszczelniacze...
Sam widzisz, że robią się koszta,
Musiałbyś mierzyć EGT na każdym pojedynczymi cylindrze, tak jak robi się w naprawdę szybkich autach...
Spróbować reanimować tylko ten jeden cylinder?
Nie, to straszny drut, chyba, że w opcji zrobić i sprzedać,
Tzn mając już rozebrany silnik, trzeba zajrzeć do każdego cylindra i zrobić pierścienie, zajrzeć w panewki, osiowość wału, bloku, no i głowice, sprawdzić szczelność, wymienić uszczelniacze...
Sam widzisz, że robią się koszta,
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4195
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Po pierwsze współczuję. Po drugie znalezienie takiego silnika w dobrym stanie może być wyzwaniem. Kiedyś jeden kolega tutaj szukał i z tego co wiem nie było łatwo. @mazmarcin podrzucił trop. Może coś z tego wyjdzie.
Co do remontu, to robić całość, albo wcale. Jeśli nie Ty, to kolejny właściciel będzie miał kłopot.
Co do remontu, to robić całość, albo wcale. Jeśli nie Ty, to kolejny właściciel będzie miał kłopot.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
jasne, że to najtańsza opcja przywrócenia do życia serducha jest ...
jeśli przed zdjęciem głowicy/głowic właściwe ciśnienie sprężania trzymały inne cylindry to czemu by nie
najlepiej zasięgnąć opinii ze strony warsztatu, firmy, która wykonuje naprawy główne motorków w ogóle, a dobrze by było
jakby ten typ silnika remontowali.
nowy, kompletny motor na allegro 13.300 pln a w sabix'ie 13 .000 bez 1 pln'a, co stanowi punkt odniesienia do kosztów używki i potencjalnych niespodzianek z jej strony w stosunku do naprawy tego cylindra ...
p.s. a propos nowego słupka > ostatnio na vectraklub ktoś kupował nowy silnik i info jest takie, że na niemieckim ebay'u można taniej zanabyć niż w Polsce. można poszukać zatem tam > wersja silnika OPC będzie pewnie droższa ale Ty chyba nie masz OPC ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 19:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: LUBIN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Kolega kupił silnik nowy do vectry i dal coś koło 3000euro
Dodano po 5 minutach 30 sekundach:
Moj silnik jest już rozebrany na części pierwsze. Przerażenie w oczach. Będę pisał odnośnie remontu.
Dodano po 5 minutach 30 sekundach:
Moj silnik jest już rozebrany na części pierwsze. Przerażenie w oczach. Będę pisał odnośnie remontu.
- VesslaN
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 20:06
- Auto: Insignia A LIft SRI
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Częstochowa
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Witam.
W odniesieniu do silnika 1.6 SIDI 170km, wyczytałem w książce pojazdu że rekomendowane paliwo to Pb98. Różne opinie się słyszy o laniu tego paliwa, większość jest jednak przeciwna. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia właśnie z tym silnikiem i etyliną 98?. Pozdrawiam.
W odniesieniu do silnika 1.6 SIDI 170km, wyczytałem w książce pojazdu że rekomendowane paliwo to Pb98. Różne opinie się słyszy o laniu tego paliwa, większość jest jednak przeciwna. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia właśnie z tym silnikiem i etyliną 98?. Pozdrawiam.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Argumenty przeciw?
PS, etyliny 98 na pewno nie kupisz, teraz tylko bezołowiowe
PS, etyliny 98 na pewno nie kupisz, teraz tylko bezołowiowe
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Na 95 będziesz miał bardziej wycofany zapłon tzn. mniejszą moc, ale czy na tyle żeby było to czuć wątpię. Chyba że chcesz mierzyć czasy przyspieszeń. Generalnie bezpieczniej przy korzystaniu z pełnej mocy jest lać 98 - chodzi o spalania stukowe, ale tak jak pisałem jak sterownik "usłyszy" stuki to wycofa zapłon
- VesslaN
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 20:06
- Auto: Insignia A LIft SRI
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Częstochowa
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Argumenty przeciw, że nie ma różnicy w Polsce między Pb95 a Pb98. Producent zaleca do tego silnika '98 - myślałem że to chwyt marketingowy, gdyż inne silniki mają głównie '95. Może rzeczywiście coś w tym jest. Samochód użytkuje od września ubiegłego roku i leję '95. Zalałem już czwarty bak do pełna sądząc, że rekomendowane jest paliwo Pb95. Spokojnie wyjeździć do pełna i zalać 98, czy do połowy baku i zalać Racing 100 ?
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Jest różnica, właśnie te 3 oktany. Pytanie w jaki sposób użytkujesz auto, jeśli spokojnie, po mieście (a sądząc po zatankowanym paliwie tak właśnie jest), to raczej bym się nie przejmował tym. Jeśli stwarzasz warunki do spalania stukowego, wtedy już bym lał lepsze. Producent na pewno nie napisał tego jako chwyt marketingowy. Zwłaszcza w czasach, gdy koszty eksploatacji są istotnym czynnikiem przy wyborze nowego auta, a 98 istotnie zwiększa koszty eksploatacji.
- VesslaN
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 20:06
- Auto: Insignia A LIft SRI
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Częstochowa
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Dokładnie tak jest, użytkuje samochód bardzo spokojnie i po mieście, niestety w większości na krótszych dystansach. Dla mnie zakup właśnie tego auta co mam był czysto racjonalny. Samochód z rodziny z bardzo małym przebiegiem od pierwszego właściciela ( mega dbającego o wszystkie samochody które miał ). Przed zakupem w ogóle nie brałem tego modelu pod uwagę, jednak jestem zadowolony, tylko z tego powodu który napisałem powyżej. Samochód niestety po mieście i w korkach w zeszłym miesiącu wciągnął mi 11,6L/100. A tu Panie lać 98 ... jednak zaleję next time ...
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Z tego co kojarzę w 1.6 często pękają tłoki, czy nie od spalania stukowego właśnie?
Coś musi w tym być, że sam producent rekomenduje PB 98, przy wlewie paliwa nie ma naklejki 98 only?
Coś musi w tym być, że sam producent rekomenduje PB 98, przy wlewie paliwa nie ma naklejki 98 only?
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Może tak być, ale spokojna jazda po mieście to nie warunki dla spalania stukowego. Sytuacja zmienia się przy upalaniu albo autostradzie, jak się leci blisko vmax stad moje pytanie o styl jazdy
W instrukcji rekomendowana to 98, dopuszczalna 95.
W instrukcji rekomendowana to 98, dopuszczalna 95.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Niedawno wpadł mi artykuł, iż 98 ma obecnie jakieś dodatki , które wcale nie są sprzyjające dla silnika. Tylko artykuł, nawet nie próbuje dociekać prawdy. Wcześniej miałem AJ nową 1.6 115KM i po 6tys przebiegu ,przy dodawaniu gazu na pierwszych biegach ,grał silnik jakby zawory dzwoniły. Trwało to sekundę i cisza, ale poleciałem do ASO , a oni iż to normalne , przecież po wyjeździe z salonu tego nie było. Dali mi się przejechać demo i to samo. Gadali coś o spalaniu stukowym, powiedzieli żebym spróbował na 98 i faktycznie cisza . Po jakiś kilku tankowaniach wróciłem do 95 i znów, ale przestałem zwracać na to uwagę, zrobiłem 60tys i nic się nie działo. Potem sprzedana, więc nie wiem , no ale podsumowując 98 poprawiło kulturę pracy silnika. Na szczęście w insigni 1.5 T śmigam na 95 i nie ma żadnych dziwnych odgłosów 🖐
- VesslaN
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 20:06
- Auto: Insignia A LIft SRI
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Częstochowa