--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Oczywiście, że będzie. Jeżeli wiesz, że wszystkie parametry są w normie to możesz być spokojny.
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Zużycie wyszło na dobrym poziomie. TBN znośne ale bardziej dopuszczalne niż dobre biorąc pod uwagę przebieg. Brak TAN i rozcieńczenia paliwem. Zastanawia podwyższona lepkość (poza normą). To jest ewidentnie anomalia i może wynikać ze zużycia oleju (utlenianie, zużycie dodatków)lub jego zanieczyszczenia - obstawiam to drugie (dobre płukanie się przyda). Pakiet jak widać całkowicie bez boru i z małą ilością magnezu. Ogólnie zużyciowo jest dobrze i nie widać nadmiernego zużycia silnika tylko ta lepkość zastanawia.
-
- Użytkownik
- Posty: 141
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Wychodzi że olej za siedemdziesiąt kilka zł. nie jest taki zły,poprostu zwykły olej.tomek evo pisze: ↑16 kwie 2019, o 08:25Zużycie wyszło na dobrym poziomie. TBN znośne ale bardziej dopuszczalne niż dobre biorąc pod uwagę przebieg. Brak TAN i rozcieńczenia paliwem. Zastanawia podwyższona lepkość (poza normą). To jest ewidentnie anomalia i może wynikać ze zużycia oleju (utlenianie, zużycie dodatków)lub jego zanieczyszczenia - obstawiam to drugie (dobre płukanie się przyda). Pakiet jak widać całkowicie bez boru i z małą ilością magnezu. Ogólnie zużyciowo jest dobrze i nie widać nadmiernego zużycia silnika tylko ta lepkość zastanawia.
Jedynie zastanawiam się nad zmianą na jeden z droższych polecanych tutaj na forum, minimum dwie wymiany i ponowne badanie. Wtedy będzie można ocenić cudowne właściwości np. milersów lub motuli.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Tylko pytanie kto pisze o cudownych właściwościach Millersów czy Motuli? Są oleje lepsze i gorsze i ciężko te lepsze nazywać cudownymi tak samo jak z innymi produktami choćby samochodami. Czy Insignia B jest cudowna? Dla jednych tak dla innych nie ale ja bym raczej powiedział, że to bardzo dobre auto (na ten moment).
Dla mnie GM Dexos 2 jest po prostu zwykłym budżetowym olejem o wy standaryzowanym niewyszukanym składzie i przeciętnych parametrach. Na standardowy interwał 10-15 tys (max) powinien wystarczyć ale zawsze można lepiej i chyba w tym tkwi sens dyskusji w wątkach olejowych aby poszukiwać alternatywnych rozwiązań.
Odnośnie oleju czy był stosowana płukanka (jeśli tak to czy zawsze i jaka i na jak długo) bo nie daje mi spokoju ta podwyższona lepkość. Zdecydowanie za wcześnie aby olej tak zdegradował (brak tan i paliwa nie ułatwia oceny) tym bardziej, że tbn jeszcze w dopuszczalnych granicach (ale po 15 tys. było by pewnie źle) a raczej nie jest możliwe aby lepkość świerzego oleju aż tak odbiegała od wartości podanej w karcie. Dobrze by było zrobić badanie świerzego oleju aby wyeliminować taką (mało prawdopodobną) możliwość iż mamy de facto do czynienia z olejem 5W40. Obstawiam , że wyższa gęstość jest spowodowana "zabrudzeniami" a nie odparowaniem lżejszych frakcji czy utlenianiem.
Jeśli chcesz kontynuować badania to zadbaj o czystość silnika tak aby kolejny badany olej był czysty od pozostałości po poprzednikach.
Dla mnie GM Dexos 2 jest po prostu zwykłym budżetowym olejem o wy standaryzowanym niewyszukanym składzie i przeciętnych parametrach. Na standardowy interwał 10-15 tys (max) powinien wystarczyć ale zawsze można lepiej i chyba w tym tkwi sens dyskusji w wątkach olejowych aby poszukiwać alternatywnych rozwiązań.
Odnośnie oleju czy był stosowana płukanka (jeśli tak to czy zawsze i jaka i na jak długo) bo nie daje mi spokoju ta podwyższona lepkość. Zdecydowanie za wcześnie aby olej tak zdegradował (brak tan i paliwa nie ułatwia oceny) tym bardziej, że tbn jeszcze w dopuszczalnych granicach (ale po 15 tys. było by pewnie źle) a raczej nie jest możliwe aby lepkość świerzego oleju aż tak odbiegała od wartości podanej w karcie. Dobrze by było zrobić badanie świerzego oleju aby wyeliminować taką (mało prawdopodobną) możliwość iż mamy de facto do czynienia z olejem 5W40. Obstawiam , że wyższa gęstość jest spowodowana "zabrudzeniami" a nie odparowaniem lżejszych frakcji czy utlenianiem.
Jeśli chcesz kontynuować badania to zadbaj o czystość silnika tak aby kolejny badany olej był czysty od pozostałości po poprzednikach.
-
- Użytkownik
- Posty: 141
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Przebadam jeden z droższych ale po dwukrotnej wymianie, żadnych płukanek nie zamierzam stosować, mam swoją teorie na takie specyfiki.
Zobaczymy co wyjdzie ale na to trzeba poczekać min 4,5 miesięcy.
Zobaczymy co wyjdzie ale na to trzeba poczekać min 4,5 miesięcy.
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Dla przykładu analiza oleju Eurol FS 0w30 z dodatkiem AR9100 po przejechaniu 10 tys km w 1.4 TSI VAGA

-
- Użytkownik
- Posty: 141
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2019, o 07:38 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Aż wszedłem sobie na stronę Eurola i zrobiłem dobór oleju. Dla silnika A20DTH dobrało mi 3 oleje - Elance 5w30, Fluence DXS i Super Lite 5w40. W takiej właśnie kolejności. Jako zalecenie podało olej bez oficjalnej aprobaty a na drugim miejscu dopiero ten z papierami dexos 2 (ten 5w40 pomijam, bo to jakaś pomyłka... popioły powyżej 1%, więc DPF miałby co robić).
Parametry Elance:
Color: Brown
Density at 20°C: 0.851 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C: 73.2 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C: 12.1 cSt
Viscosity index: 163
Viscosity, dynamic (CCS): 5832 cP
Sulphated ash: 0.7 wt%
Flash point: 192 °C
Pour point: -45 °C
Parametry Fluence DXS (ten z dexos 2):
Color: Brown
Density at 20°C: 0.8496 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C: 66.7 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C: 11.6 cSt
Viscosity index: 170
Viscosity, dynamic (CCS): 5590 cP
Sulphated ash: 0.78 wt%
Flash point: 200 °C
Pour point: -39 °C
Na mój laicki rzut oka wychodzi, że... no własnie nie wiem co wychodzi i który lepszy
Bo Elance lepiej wypada na gorącym oleju i ma lepszą granicę pompowalności, ale z kolei Fluence lepiej działa w niższych temperaturach pomimo gorszej granicy pompowalności. Mój wniosek jest taki, że pomijając srogie mrozy ten Elance faktycznie jest lepszym wyborem., bo przy temperaturach bliskich 0 parametry będą już zbliżone, a na gorąco jest lepiej dla Elance.
Parametry Elance:
Color: Brown
Density at 20°C: 0.851 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C: 73.2 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C: 12.1 cSt
Viscosity index: 163
Viscosity, dynamic (CCS): 5832 cP
Sulphated ash: 0.7 wt%
Flash point: 192 °C
Pour point: -45 °C
Parametry Fluence DXS (ten z dexos 2):
Color: Brown
Density at 20°C: 0.8496 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C: 66.7 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C: 11.6 cSt
Viscosity index: 170
Viscosity, dynamic (CCS): 5590 cP
Sulphated ash: 0.78 wt%
Flash point: 200 °C
Pour point: -39 °C
Na mój laicki rzut oka wychodzi, że... no własnie nie wiem co wychodzi i który lepszy

-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Wziął bym pod uwagę również Fluence 5W40 - to b. dobry olej - jeden z najlepszych c3 5W40 z dexos2 na rynku -można znaleść rozbudowaną analizę. Teraz jest ten olej w promocji z Archoilem AR9100 i cenowo wychodzi naprawdę bardzo dobrze.marcin.1987 pisze: ↑17 kwie 2019, o 06:04Aż wszedłem sobie na stronę Eurola i zrobiłem dobór oleju. Dla silnika A20DTH dobrało mi 3 oleje - Elance 5w30, Fluence DXS i Super Lite 5w40. W takiej właśnie kolejności. Jako zalecenie podało olej bez oficjalnej aprobaty a na drugim miejscu dopiero ten z papierami dexos 2 (ten 5w40 pomijam, bo to jakaś pomyłka... popioły powyżej 1%, więc DPF miałby co robić).
Parametry Elance:
Color: Brown
Density at 20°C: 0.851 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C: 73.2 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C: 12.1 cSt
Viscosity index: 163
Viscosity, dynamic (CCS): 5832 cP
Sulphated ash: 0.7 wt%
Flash point: 192 °C
Pour point: -45 °C
Parametry Fluence DXS (ten z dexos 2):
Color: Brown
Density at 20°C: 0.8496 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C: 66.7 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C: 11.6 cSt
Viscosity index: 170
Viscosity, dynamic (CCS): 5590 cP
Sulphated ash: 0.78 wt%
Flash point: 200 °C
Pour point: -39 °C
Na mój laicki rzut oka wychodzi, że... no własnie nie wiem co wychodzi i który lepszyBo Elance lepiej wypada na gorącym oleju i ma lepszą granicę pompowalności, ale z kolei Fluence lepiej działa w niższych temperaturach pomimo gorszej granicy pompowalności. Mój wniosek jest taki, że pomijając srogie mrozy ten Elance faktycznie jest lepszym wyborem., bo przy temperaturach bliskich 0 parametry będą już zbliżone, a na gorąco jest lepiej dla Elance.
Dodano po 6 minutach 26 sekundach:
Podziel się tą teorią bo nie wiem czy masz obawy przed stosowaniem płukanek czy uważasz, ze nic one nie dają? Aby badanie było jak najbardziej wiarygodne to jeśli nie chcesz płukać silnika płukanką to przepłucz jakimkolwiek olejem bo obawiam się, że możesz mieć trochę nieczystości w silniku (jedna z teorii o przyczynie wyższej lepkości).
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
No jest taki zestaw i cena też ok. Skusiłbym się, choćby dla testu, ale do wymiany mam jeszcze jakieś 3-3,5k km, więc przy aktualnych przebiegach to jakieś 3-3,5 miesiąca jazdy, a kupowanie na zapas nie ma sensu 

-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Oferta jest limitowana do konkretnej liczby pakietów (i to nie jest chwyt marketingowy ani blef - sam nie wiem ile pakietów będzie dostępne jak będę zamawiał kolejną partię) ale zawsze będzie można kupić z jakimś mniejszym rabatem w przyszłości. Kiedyś lubiłem kupować na zapas teraz jednak raczej tego unikam.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
To, że nie jest taki zły pisane było tutaj można powiedzieć od lat. Jednak sporo osób wkładało sporo serca i wysiłku by olej ten za wszelką cenę zdyskredytować. Najpierw było, że musi być badziewiem bo opel utajnił specyfikację. Potem specyfikacja się znalazła. To padał argument, że jak tani to na pewno zły. Potem była cała masa innych historii typu, że produkowany w wielu fabrykach to na pewno różni się parametrami czy jest podrabiany itd. Żaden z tych argumentów nigdy nie został poparty dowodami. Z drugiej strony nikt dowodami nie poparł cudownych właściwości Millersa czy Motula. A na temat ich cudownych właściwości też pisano tu wiele teorii. Jak choćby to, że o 50 % lepiej odprowadzają ciepło.markrk pisze: ↑16 kwie 2019, o 09:37Wychodzi że olej za siedemdziesiąt kilka zł. nie jest taki zły,poprostu zwykły olej.tomek evo pisze: ↑16 kwie 2019, o 08:25Zużycie wyszło na dobrym poziomie. TBN znośne ale bardziej dopuszczalne niż dobre biorąc pod uwagę przebieg. Brak TAN i rozcieńczenia paliwem. Zastanawia podwyższona lepkość (poza normą). To jest ewidentnie anomalia i może wynikać ze zużycia oleju (utlenianie, zużycie dodatków)lub jego zanieczyszczenia - obstawiam to drugie (dobre płukanie się przyda). Pakiet jak widać całkowicie bez boru i z małą ilością magnezu. Ogólnie zużyciowo jest dobrze i nie widać nadmiernego zużycia silnika tylko ta lepkość zastanawia.
Jedynie zastanawiam się nad zmianą na jeden z droższych polecanych tutaj na forum, minimum dwie wymiany i ponowne badanie. Wtedy będzie można ocenić cudowne właściwości np. milersów lub motuli.
Olej GM nie jest taki zły masz rację. Dla przeciętnego użytkownika spokojnie na te 15 tys km wystarczy.
Płukanka nie jest potrzebna. Nie wiemy czy podwyższona lepkość nie jest wynikiem jakiegoś błędu, zanieczyszczenia próbki itd. Zresztą płukanką będzie nowy olej. Bo te specyfiki do płukania to wg mnie płuczą tylko portfele właścicieli. Na zasadzie nie zaszkodzi nie pomoże.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Skąd wniosek, że płukanka nie jest potrzebna? Jeśli podwyższona lepkość jest wynikiem jakiegoś błędu to albo laboratorium się pomyliło (co jest w tym wypadku baaardzo wątpliwe) a jeśli zanieczyszczana próbka to znaczy, ze olej też zanieczyszczony. Twoje zdanie na temat płukanek stoi w sprzeczności z ogólnie dostępną wiedzą na ten temat ale każdy ma swoje zdanie i ja to szanuje.
Jeśli specyfikacja oleju GM dexos 2 się znalazła to proszę o link do aktualnej specyfikacji.
Pisząc o oleju GM dexos 2 odwracasz jak zwykle kota ogonem i nie trzymasz się faktów. Nikt nie pisał o cudownych właściwościach Millersa czu Motula i nie przypominam sobie aby ktoś pisał, że GM dexos 2 to badziew. To, ze nie jest to zły olej nie znaczy, że nie ma lepszych olejów i akurat wielokrotnie były podawane przykłady olejów o znacznie lepszych parametrach, olejach bazowych, pakietach itd.
W kółko piszesz, że nigdy nikt nie poprał "tego czy tamtego" dowodami a wystarczy sobie pooglądać karty i analizy niektórych produktów aby przekonać się, że są pod wieloma względami lepsze od GM-a. Nie wiem czy tego nie widzisz czy nie chcesz widzieć ale dowodów było aż nadto wiec przestań proszę pisać w kółko to samo.
Nowy olej usunie zanieczyszczenia ale tylko w ograniczonym zakresie i jeśli nie zostanie szybko wymieniony to sytuacja z wymiany na wymianę tylko będzie się pogarszać i wykonywanie analiz ma wątpliwy sens.
Jeśli specyfikacja oleju GM dexos 2 się znalazła to proszę o link do aktualnej specyfikacji.
Pisząc o oleju GM dexos 2 odwracasz jak zwykle kota ogonem i nie trzymasz się faktów. Nikt nie pisał o cudownych właściwościach Millersa czu Motula i nie przypominam sobie aby ktoś pisał, że GM dexos 2 to badziew. To, ze nie jest to zły olej nie znaczy, że nie ma lepszych olejów i akurat wielokrotnie były podawane przykłady olejów o znacznie lepszych parametrach, olejach bazowych, pakietach itd.
W kółko piszesz, że nigdy nikt nie poprał "tego czy tamtego" dowodami a wystarczy sobie pooglądać karty i analizy niektórych produktów aby przekonać się, że są pod wieloma względami lepsze od GM-a. Nie wiem czy tego nie widzisz czy nie chcesz widzieć ale dowodów było aż nadto wiec przestań proszę pisać w kółko to samo.
Nowy olej usunie zanieczyszczenia ale tylko w ograniczonym zakresie i jeśli nie zostanie szybko wymieniony to sytuacja z wymiany na wymianę tylko będzie się pogarszać i wykonywanie analiz ma wątpliwy sens.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3180
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Taka ciekawostka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 767
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Bazując na niedawnych dośwadczeniach z tą firma, to po pierwsze ciekawe ile w tym prawdy co do tej zawartości PAO, a po drugie pewnie to tylko kwestia czasu jak znów ta zawartość się zmieni do granic jaka mają inne oleje... Może jestem sceptycznie nastawiony, ale zraziłem się do nich na starcie z ich winy i tyle.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2414
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 30 razy
- Otrzymał piwo: 38 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Ale przecież sami pisali że zbyt duży procent PAO też jest nie dobry przy okazji wpadki z niby 70 % PAO , więc o co chodzi
-
- Użytkownik
- Posty: 767
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Też miałem o tym pisać, bo rzeczywiście tak pisali na forum olejowym. Dlatego tym bardziej ta firma mnie do siebie nie przekonuje takimi niekonsekwentnymi działaniami.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Polegli u podstaw. Na marketingu. Nie mam nawet ochoty testować choćby tego PAO było 105% 

-
- Użytkownik
- Posty: 767
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Również podpisuje się pod opinia kolegi powyżej. 
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Mnie zastanawia konflikt w nazewnictwie z prawie identycznym produktem :
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=81&t=217
Właściciele marki Extreme mogą nie być zachwyceni, że ktoś w ten sposób się pod nich "podszywa" nazywając swój olej Extreme. Tym bardziej, że jak stworzyli markę VR2 to Valvoline rozpoczął postępowanie w tej sprawie, ze wprowadzają konsumenta w błąd bo oni mają serię VR1. Tutaj nazwa marki i nazwa produkty jest identyczna. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy celowe działanie ale nie wierzę, aby PMO nie wiedziało o marce Extreme.
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=81&t=217
Właściciele marki Extreme mogą nie być zachwyceni, że ktoś w ten sposób się pod nich "podszywa" nazywając swój olej Extreme. Tym bardziej, że jak stworzyli markę VR2 to Valvoline rozpoczął postępowanie w tej sprawie, ze wprowadzają konsumenta w błąd bo oni mają serię VR1. Tutaj nazwa marki i nazwa produkty jest identyczna. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy celowe działanie ale nie wierzę, aby PMO nie wiedziało o marce Extreme.